[centraal] Ben ik te zwaar/ groot voor mijn pony topic.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Chocotof

Re: [centraal] Ben ik te zwaar/ groot voor mijn pony topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 15:00

Pattypaard: ik vind toch dat je te groot bent, zeker omdat de pony op leeftijd is zou ik er niet meer op klimmen.

Er zijn zat leuke dingen zoals een uur wandelen met haar in het bos zonder erop te zitten.

Zelf denk ik ook dat je dit vooral jezelf wijs maakt als excuus om
er nog op te klimmen, begrijp me niet verkeerd maar ponies
missen het rijden niet hoor, zo lang ze aandacht krijgen en lekker
met je mee op 'avontuur' mogen is er niks aan de hand.

spoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 12:04

Pattypaard schreef:
Geweldige band had ze ook niet met Mariska idd. Maar die heb je zowiezow al niet snel met deze pony.
Jij zegt dat pony's rijden niet nodig zouden hebben. Die band blijft er dan toch als ik andere dingen met haar doe. En dat deed ik ook. Maar dat was blijkbaar niet genoeg.
Dat ze denkt dat ik haar vergeet is op een manier wel mogelijk. Maar ik deed bijna iedere dag andere dingen met haar. Alleen niet rijden. Verschil aan aandacht was er niet veel. Want die kreeg ze evengoed. Maar Nike kreeg ook nog steeds aandacht, kan niet ineens Nike laten vallen dan. Knipoog
Buiten de wei longeren heb ik ook al vaker gedaan Lachen Nu op het moment niet omdat op de akker waar ik haar dan longeerde iets staat. (heb toestemming van boer om er als er niks op staat op te mogen met de pony's)

Misschien ook wel handig om erbij te zeggen dat niet veel mensen echt met Mariska om kunnen gaan.
Eerder, voordat ik kwam was ze zogenaamd onhandelbaar qua dingen doen. Wat aan de hand lopen in de wei ging nog wel maar buiten iets doen ging niet. Longeren, nee dat wou ze niet en ging dingen doen. Met rijden, ze zorgde er wel voor dat kinderen bang werden. (Ik ben ook een tijd bang geweest om op haar te rijden na een nogal pijnlijke val maar ben doorgaan met hulp van mijn moeder)
Nu is het ondertussen niet meer zo en mensen kunnen gewoon op haar rijden, maar ze heeft bij lang niet iedereen echt lol. Lachen

Maar stel je bent daar in die tijd dat je niet meer reed, dan doe je mariska verzorgen e.d. en dan een half uurtje longeren en dan weer de wei op. Dan komt Nike en die verzorg je ook, maar daar ga je wel ruim een uur mee rijden wrs. En op die manier verandert de aandacht toch. En een paard merkt dat, mariska zal dan wrs een soort van jaloers worden en zich ook wel 'vergeten' voelen. Dat zal dan eerder de oorzaak zijn in mijn ogen, dan dat ze echt het rijden opzich zo erg mist. Want dat vindt ze blijkbaar eigenlijk helemaal niet leuk, behalve dan met jou, omdat ze jou vertrouwt en een band met jou heeft.

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 13:26

vinden jullie dit een mooie combinatie...
van mij weet ik dat me beugels iets langer hadden gemogen maar vriendin had gereden en ik had daarna geen zin om ze te veranderen..
Afbeelding

Nicky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 13:29

past prima Ja als je de beugels tenminste langer maakt Nagelbijten / Gniffelen
Maar dat zeg je zelf al.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 13:46

dat past prima! zelfs met je beugels op lengte kom je denk ik nog niet onder de buik uit, dus ook voor het plaatje kan het zéker!

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 15:19

Chocotof; Die genoeg leuke dingen doen we ook Knipoog
Als je een pony het bijna op hebt zien geven maak je jezelf dat niet wijs hoor. Dan denk je eerder aan doen wat de pony leuk vind en wil om hem langer bij je te kunnen houden.
Ik snap wel wat je bedoelt, maar dit geld niet voor deze pony. Deze kwijnt écht helemaal weg dan. (Ik rijd ook ong maar iets van 1 keer in de maand of nog niet eens op der btw)

spoekie: De aandacht verandert idd toch wel iets, al liep ik al snel meer als 1 uur met haar buiten aan de hand. Als bijv. ChingYi op haar rijd vind ze het ook wel leuk (buiten) maar niet zo leuk als met mij. Dat is duidelijk te zien. (zeggen meerdere mensen)

Zolang ze geen last van me heeft als ik op haar zit en ze het leuk vind blijven we gewoon soms buiten hobbelen. En krijgt ze last van me, zal ze het ook niet meer leuk vinden en dan is het gedaan.
Wil niet nog eens meemaken wat er toen aan de hand was, en als dit zo erg meehelpt om dat te verkomen doe ik dat graag Knipoog

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 16:00

Pattypaard schreef:
Als je een pony het bijna op hebt zien geven maak je jezelf dat niet wijs hoor. Dan denk je eerder aan doen wat de pony leuk vind en wil om hem langer bij je te kunnen houden.
Ik snap wel wat je bedoelt, maar dit geld niet voor deze pony. Deze kwijnt écht helemaal weg dan. (Ik rijd ook ong maar iets van 1 keer in de maand of nog niet eens op der btw)

spoekie: De aandacht verandert idd toch wel iets, al liep ik al snel meer als 1 uur met haar buiten aan de hand. Als bijv. ChingYi op haar rijd vind ze het ook wel leuk (buiten) maar niet zo leuk als met mij. Dat is duidelijk te zien. (zeggen meerdere mensen)

Zolang ze geen last van me heeft als ik op haar zit en ze het leuk vind blijven we gewoon soms buiten hobbelen. En krijgt ze last van me, zal ze het ook niet meer leuk vinden en dan is het gedaan.
Wil niet nog eens meemaken wat er toen aan de hand was, en als dit zo erg meehelpt om dat te verkomen doe ik dat graag Knipoog

Een pony kan niet aangeven dat ze last van je heeft.
Dat komt later, slijtage, pijn aan de gewrichten.
En als je toch nog maar 1 keer in de maand rijd, waarom
stop je dan niet gewoon helemaal.
Die 12 ritjes per jaar maken dan ook niet meer uit.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 16:02

Pattypaard schreef:

als jullie band zo sterk is, voelde ze waarsch. aan dat JIJ er minder plezier in had zonder het rijden, waardoor het voor haar ook minder plezierig aanvoelde. paarden gaan ver om hun baasje een plezier te doen. afgelopen weekend heb ik zelf heel sterk ervaren hoe een paard kan reageren op iemands gemoedstoestand. er is geen paard dat het rijden op zich zal missen, als er maar plezierige aandacht voor in de plaats komt.

verder ben ik het helemaal eens met chocotof.
Laatst bijgewerkt door merrieveulen op 31-07-06 16:26, in het totaal 1 keer bewerkt

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 16:25

ben ik te groot voor mijn pony?? ik ben 1.68 weeg 52 en m'n pony is 1.46

Afbeelding
Afbeelding

kga binnenkort over naar de paarden Lachen maar wil wel nog op hem wedstrijden rijden maar wil ff weten of ik te grot/zwaar ben ovor hem... Bloos

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 16:27

ArGieVai schreef:
ben ik te groot voor mijn pony?? ik ben 1.68 weeg 52 en m'n pony is 1.46

kga binnenkort over naar de paarden Lachen maar wil wel nog op hem wedstrijden rijden maar wil ff weten of ik te grot/zwaar ben ovor hem... Bloos

ik denk dat je zelf wel weet dat dit nog erg goed kan. kijk maar naar volwassen kerels op paarden, daar ziet het plaatje er hetzelfde uit. kan dus nog prima! voor deze pony hoef je de overstap zéker niet te maken!

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 20:43

ArGieVai: Ik vind het een prachtige combinatie trouwens!

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 22:48

Chocotof schreef:
ArGieVai: Ik vind het een prachtige combinatie trouwens!

zeker weten! mooi kleurtje heeft je paard!

Suzanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 09:14

ArGieVai: ik vind je er nog goed op passen, en je hebt echt een heel mooi zadel Wow!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 20:33

Dravergekkie: de combi vind ik prima, alleen zou ik graag zien dat je de beugels wat langer maakte (maar dat weet je zelf ook), verder mag je iets meer het neusje eruit rijden, zodat hij wat minder diep loopt...

ArGieVai: Super!

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 21:10

daandriaan schreef:
hehe ikheb een foto gevonden. Wij zijn de rechter

Afbeelding

Doe eerst maar je beugels 2 gaatjes langen en druk je hakken beter uit....

Denk je nou echt dat je te groot ben?

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 23:02

idd bunnylover!

oproepje: graag alleen foto's plaatsen als je daadwerkelijk twijfelt of je te groot zou kunnen zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 19:10

Allen op deze pagina: Zeker weten.

Ikzelf ben 1.76 weeg 53 kg en mijn stevige Friezenbeest van 1.60; Die zal me wel houden. *LOL*

NoomsJJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 19:22

ik ben 1.76 en weeg 52, heb sinds kort een arabiertje van 1.49m zou t kunnen??

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 08:35

ja NoomsJJ, dat moet nog wel lukken. Waarom heb je geen groter paard genomen of is het een verzorgpaard.

mememe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 08:49

mijn verzorgpony is 1.45 ongeveer,ik ben 1.76 gewicht zech ik maar niet krijg ik zeker commentaar over.het is een welshxfjord en aardig sterk er ligt een gewoon vzh-zadel op.
te groot of niet.?¿

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 09:53

mememe: 1.45 is voor mij de 'perfecte' maat met mijn 1.63
voor het plaatje ben je dus wat te groot.

Als we je gewicht niet mogen weten en geen foto hebben kunnen ook niet zeggen of je te groot of te zwaar bent, lijkt me.

spoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 12:14

mememe schreef:
mijn verzorgpony is 1.45 ongeveer,ik ben 1.76 gewicht zech ik maar niet krijg ik zeker commentaar over.het is een welshxfjord en aardig sterk er ligt een gewoon vzh-zadel op.
te groot of niet.?¿

Als je daar commentaar overkrijgt, dan weet je zelf toch ook dat je of te dun bent of te zwaar voor die pony wrs. En je bent idd wat groot, maar niet té groot voor die pony denk ik.

NoomsJJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 12:16

superwoman schreef:
ja NoomsJJ, dat moet nog wel lukken. Waarom heb je geen groter paard genomen of is het een verzorgpaard.

Ik heb een groter paard en ook deze Knipoog kijk maar in profiel

mememe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 18:13

het is mijn verzorgpony dus ik krijg er nooit commentaar over.
ik ben nu op dieet,dus wie weet wordt ik hoop ik nog lichter.en ja dieeten is slecht als ej 14 bent.

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 22:19

Yamcha: beugels zijn indd normaal ook langer en over rijden dit paardje heeft altijd met z'n neus op de grond gelopen..en dat is echt letterlijk zo..
dus dit is een begin Knipoog
wat vinden jullie hiervan was mijn verzorgster. (ze is inmidels gestopt)
Afbeelding