Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Cayenne schreef:Ik kan het van beide kanten wel begrijpen. De combinatie moet uiteraard nog groeien, maar van wat ik op de foto's en filmpjes zie heeft Kim sowieso al geen overwicht op hem en dat kan tot gevaarlijke situaties leiden. Ik hoop dat jullie goede begeleiding krijgen! Dan komt het vast goed
genja schreef:Ts respect voor jou hoor hoe netjes je blijft reageren om het niet altijd vriendelijke commentaar. Knap dat je hier op jou leeftijd zo mee omgaat.
Jullie komen er wel hoor iedereen moet het leren en je zoekt er voldoende hulp bij dus volste vertrouwen erin dat het goed komt.
Danique schreef:Maar dat bedoel ik. Als Shan bij zijn oude baasjes wel gewoon 'te handelen' was dan kan je dus al uitsluiten dat het aan Shan ligt. Ik snap niet dat Kim niet consistent samen met iemand die haar gaat helpen aan de slag gaat want deze problemen hoeven niet voor te komen met goeie hulp.
Persoonlijk zou ik hem echt niet meer alleen (durven) longeren zolang ik niet weet wat ik fout doe.
suikermeisje schreef:Ik vind ook wel dat je lacherig over je huilbui doet. Mijn paarden die ik nu heb hebben me nog nooit aan het janken gekregen om zo'n reden (bij ernstige blessure gehuild).
terpentijn schreef:Zo, dat zijn nogal wat aantijgingen, hierboven.
Denk dat @Visibre Team als verkopende partij (die er zegt "niets" voor gekregen te hebben?) nu maar eens even iets van zich moet laten horen.
Mijn indruk is overigens dat ook Visibre Team de TS mogelijk al ervarener had ingeschat dan zij blijkt te zijn (blijkt uit alles, uit de vragen die zij stelt, uit de filmpjes die ik zie van hoe zij met Shan bezig is... ).
Dit paard had wellicht beter naar een wat meer paardervaren persoon kunnen gaan.
Maar het gebrek aan paardenkennis kan geleerd worden. Shan lijkt me niet een heel lastig paard. maar elk paard kan héél lastig worden bij een amateur/beginner die niet wert hoe op de punten te moete staan.
Het bekijken van de filmpjes van het "grondwerk" deed me dit gevoel bevestigen... het paard doet gewoon NIKSen Ts vraagt ook nergens dóór, een half vaag stapje in een verkeerde richting is voor haar al" goed genoeg.
Tja.... zo gaat een paard geen respect voor je krijgen.
Ik blijf er op hameren: goede begeleiding nemen, en ik hoop dat Visibre Team bij wijze van nazorg ook heel snel eens langsgaat om Ts van de nodige tips en aanwijzingen te voorzien.
Ik ben er van overtuigd dat Ts en Shan het heus wel gaan redden, mist TS behoorlijk wordt bijgespijkerd in haar paardenkennis (lichaamstaal, doorpakken, niet met een kwart poging tevreden zijn).
eevita schreef:Laat dat nu net het probleem zijn. wij hebben Shan ook bekeken toen wij nog op zoek waren naar een paard. Hij werd in de advententie voorgesteld als mega braaf, verkeersmak en door een 13 jarig meisje te rijden.
Toen we kwamen kijken durfde de eigenaar er niet op ( met als smoes dat hij geen rijkleding aan had) en toen wij er dan toch maar op gingen ,ging het paard als een gek de bak door. Direct afgestapt maar..
Daarnaast hadden ze zelf nog nooit langs de weg gelopen, en maar 1 keer met hem weggeweest van het terrein. ( verkeersmak of niet?) Wij zijn na het rij incident direct naar huis gegaan, want we vertrouwden de boel niet.
nu ik lees dat hij toch verkocht is aan een "jong"meisje en wat ik van haar lees hoop ik alleen maar dat het allemaal goed komt. ik heb haar in een prive bericht bovenstaande ook doorgegeven.
ik vindt het schandalig dat het paard zo verkocht hebben en hoop dat er geen ongelukken gebeuren.