Help,Tucker inneens niet meer van mij?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 21:09

Patty14 schreef:
Je bent er toch zo zeker van dat het jou pony is? Dan is het ook geen diefstal.

..... gigantisch risico. Zou ik niet willen nemen. Via de legale weg. En anders, mocht achteraf blijken dat zij inderdaad genoeg bewijs heeft om aan te kunnen tonen dat zij rechtmatig eigenaar is, zal dat 'stelen' van die pony haar toch nog kwalijk genomen kunnen worden en dus juist in haar nadeel kunnen werken.

Iris82 schreef:
Kan hij wel bewijzen dat het zijn pony is?

Misschien niet, misschien wel? Maar kan TS goed bewijzen dat het haar pony is?.....

Bewijslast kan ook nog eens omkeren hé.............. juist doordat TS (ik zeg maar even wat) bijv. die pony alsnog zonder enig overleg daar ineens weghaalt en dus, soort van, 'steelt'.
'Jij neemt die pony mee? Laat maar zien dan, dat hij van jou is'.
Laatst bijgewerkt door JoyCiej007 op 16-07-12 21:11, in het totaal 1 keer bewerkt

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-12 21:10

Dat vraag ik me af.
Mocht hij wel een koopovereenkomst hebben dan hang ik.

sharontucker

Re: Help,Tucker inneens niet meer van mij?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-12 21:11

Ik wacht deze week af,en anders houd het op..

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 21:11

sharontucker schreef:
Dat vraag ik me af.
Mocht hij wel een koopovereenkomst hebben dan hang ik.

Heb jij ooit iets getekend dan?
Of hebben je ouders ooit iets getekend?

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-12 21:12

Nee nooit, maar toen hij Tucker kocht en een koopovereenlomst heeft getekend,dan is hij de eigenaar.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 21:13

@Joyce, Tja, dan kan ze nu net zo goed gelijk opgeven... via de legale weg gaat lastig met een moeder die tegen werkt. Heb niet het idee dat er nu echt vordering in zit. Ze zitten iedere keer maar af te wachten. Heb nou ook niet het idee dat die mensen daar gaan bellen met de melding dat ze de pony mag komen halen.

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 21:16

Tja, als jij vindt dat het stelen is en je kennelijk niet zeker genoeg bent of de pony van jou is dan houdt het op....
Persoonlijk zou ik morgen nog mijn pony meenemen.. Afwachten tot die gekke man iets doet is wachten op iets wat niet komen gaat.
Hij wordt echt niet ineens redelijk.

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-12 21:18

Dat risico wil ik niet lopen ;)

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 21:20

Ik heb heel lang geprobeerd mee te denken over een oplossing in voordeel van jou, Sharon. Ik vond het oprecht een rotstreek van de "vorige" eigenaar dat hij een kind haar eigendom probeerde te ontnemen.

Maar....
Ik begin steeds meer de indruk te krijgen dat jij werkelijk de énige bent die vindt dat die pony van jou is? De "vorige" eigenaar vind van niet, je vader bemoeit zich er niet mee en ook je moeder staat er niet achter dat je "jouw" pony ophaalt. Misschien heb je het wel verkeerd begrepen allemaal, want als een volwassene zelfs maar een speelgoedje van mijn kind zou afpakken, zouden zowel zijn vader als ik op hoge poten verhaal gaan halen en zorgen dat het terug komt, laat staan een dier waar mijn kind aan gehecht is! In dat geval ging ik echt door roeien en ruiten voor mijn kind.
Ik beging er meer en meer naar te neigen dat je je verlies maar moet nemen, ik denk dat het één groot misverstand is..

Ik hoop dat ik ongelijk heb en dat je geliefde Tucker snel bij jou is, ik ben gek op happy endings, maar ik heb zo m'n twijfels of dat nog gaat gebeuren.

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-12 21:23

Tja,ik denk dat het gewoon het beste is.
Mocht er nog iets gebeuren zet ik het wel hier neer.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 21:23

Ik ben het volledig met SaskiaKa eens :\ ....

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-12 21:25

Bedankt iedereen voor het meedenken :j
Ik hou jullie nog op de hoogte!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 21:39

Patty14 schreef:
@Joyce, Tja, dan kan ze nu net zo goed gelijk opgeven... via de legale weg gaat lastig met een moeder die tegen werkt. Heb niet het idee dat er nu echt vordering in zit. Ze zitten iedere keer maar af te wachten. Heb nou ook niet het idee dat die mensen daar gaan bellen met de melding dat ze de pony mag komen halen.

Daar heb je, helaas, wel gelijk in ja. De enige wegen die mogelijk zijn, worden allemaal afgesneden, helaas door moeders (niet l*llig tegenover moeders bedoeld).

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 21:50

ik ben het helemaal eens met de vorige reactie's hier!

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 21:50

Sterre schreef:
Ik ben het volledig met SaskiaKa eens :\ ....

ik ook...
:(:)

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 21:52

Ik ga ook mee met SaskiaKa. Het zou wel eens een groot misverstand kunnen zijn. Het herinnert mij aan vroeger aan mijn verzorgpony. Die verzorgde ik samen met een vriendin, mijn vriendin was daar als eerste begonnen met verzorgen. De eigenaar had tegen haar gezegd dat ze mocht doen alsof het haar paard was. Ze betaalde ook mee in ruil voor het gebruik van het paard. Uiteindelijk dacht ze echt dat het haar paard was, maar ze kwam toch echt van een koude kermis thuis.

Kan het niet zijn dat jij het paard mocht behandelen alsof het je eigen paard was? Aan het verhaal te lezen twijfel je zelf ook. Waarom hebben je ouders destijds niet gezorgd dat het paard officieel op hun naam kwam? Als dit serieus was, dan hadden je ouders toch ook aanwezig willen zijn bij de gemaakte afspraken? Zien jouw ouders het ook als 100% jouw (eigenlijk hun, aangezien jij 14 jaar bent) paard of meer als verzorgpaard?

sharontucker schreef:
Tuck staat inderdaad gratis,geen hooi geen geld ;)
Ik ga inderdaad vragen of ze mee willen :j

Maar eerst zei je nog dat je de stalling betaalde?! Hoef je geen stalgeld te betalen dan? Betaalde je enkel het hooi dan qua stalling? Wat voor totaal bedrag denk je aan Tucker gespendeerd te hebben? Dus stalling, voer, alle DAkosten, hoefsmid echt alles bij elkaar

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 21:57

JoyCiej007 schreef:
Goeiedag, en hoe oud zijn jullie dan wel, Geryon en shilady. :roll:

Zeer frustrerend ja, maar TS zit gewoon vast.
Moet ze dan als 14 jarige 'puber' (sorry Sharon) tegen haar moeder in gaan? Mwoah had ik hoogstwaarschijnlijk wel gedaan op die leeftijd ja. Maar dan werkt ze zich zelf nog meer in de problemen en krijgt ze de pony alleen maar minder snel terug waarschijnlijk....

Geryon, 't lijkt wel alsof jij enkel en alleen bewust op reacties reageert waarin 'kampers' centraal staan. Of hoe je het dan ook wil noemen, 'kampianen, reizigers, zigeuners, mensen van het kamp'........

Leeftijd doet er niet toe. Wij zijn gewoon realistisch.

En ja, misschien is dat ook wel zo. Omdat het echt BULLSHIT is dat er zo'n probleem van gemaakt wordt omdat het kampers zijn, omdat ze dreigen. Dat zeg ik niet alleen omdat ik daar niet tegen kan, maar ook omdat het hartstikke zonde is.
Ze doen niks dus wees niet zo bang en neem gewoon contact op. Eigen schuld dat jij haar niet krijgt als je niet eens contact op wil nemen. Ze doen je niks. Als je het probeert dan moet je ook niet gaan zeiken.

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-12 22:00

Ik ben €900,- aan Tuck kwijt. Zoiets.

Doe hier anders maar een slotje op,voor de mensen die willen wetem hoe het afgelopen is stuur ik wel een pb,ik heb niet zoveel zin in reacties dat ik niet genorg gedaan heb en me daarom schuldig ga voelen.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 22:00

SaskiaKa schreef:
Ik heb heel lang geprobeerd mee te denken over een oplossing in voordeel van jou, Sharon. Ik vond het oprecht een rotstreek van de "vorige" eigenaar dat hij een kind haar eigendom probeerde te ontnemen.

Maar....
Ik begin steeds meer de indruk te krijgen dat jij werkelijk de énige bent die vindt dat die pony van jou is? De "vorige" eigenaar vind van niet, je vader bemoeit zich er niet mee en ook je moeder staat er niet achter dat je "jouw" pony ophaalt. Misschien heb je het wel verkeerd begrepen allemaal, want als een volwassene zelfs maar een speelgoedje van mijn kind zou afpakken, zouden zowel zijn vader als ik op hoge poten verhaal gaan halen en zorgen dat het terug komt, laat staan een dier waar mijn kind aan gehecht is! In dat geval ging ik echt door roeien en ruiten voor mijn kind.
Ik beging er meer en meer naar te neigen dat je je verlies maar moet nemen, ik denk dat het één groot misverstand is..

Ik hoop dat ik ongelijk heb en dat je geliefde Tucker snel bij jou is, ik ben gek op happy endings, maar ik heb zo m'n twijfels of dat nog gaat gebeuren.

Mooi en netjes omschreven.
TP@ excuses voor mijn uitspatting!

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 22:03

Waarom nu een slotje TS? Je wilt tips, die krijg je. Hele goede zelfs, je doet er alleen helemaal niks mee.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 22:04

Ik vind op zich helemaal niet dat er 'denigrerend' of 'racistisch' over 'kampers/reizigers/kampianen/zigeuners' gesproken wordt hier, helemaal niet. Geryon, snap dus ook niet zo waarom je je dan aangevallen zou moeten voelen.

Daarnaast lijkt het me ook niet bepaald realistisch om uitspraken te doen in de trant van 'ze doen niks dus wees niet zo bang', 'ze doen je niks' etc. terwijl jij de mensen in kwestie hoogstwaarschijnlijk niet persoonlijk zelf kent.

Ik spreek helaas uit ervaring dat er heus wel mensen zijn die wél wat doen. En inderdaad, daar hoeven het echt niet persé 'kampers' voor te zijn.
Alleen weet ik ook, helaas ook uit ervaring, dat er hier wel bepaalde (gedeeltes van) familie's zitten die inderdaad wel eens dingen uithalen die gewoonweg niet door de beugel kunnen.

Ik ben zelf met mijn broertje als klein meisje door m'n ouders tijdelijk naar de achterkant van het huis verhuisd als ik ging slapen. Er zouden nog wel eens verdwaalde bakstenen door de ruiten kunnen vliegen namelijk, zo is ons verteld. Er zijn toen ook wel een aantal dingen voorgevallen.
Daar hóeven het geen 'kampers' voor te zijn, zeker niet. In dit geval betrof het dan toevallig wel 'kampers', hier uit de omgeving. Die daar dus ook om bekend staan, ook onder 'kampers' van andere families hier in de buurt.

Sharon: kan me je houding wel een béetje voorstellen, voor wat betreft slotje. Maar die worden ook niet zomaar op aanvraag even door de mods geplaatst..... daarnaast kan ik de andere reacties mij ook wel een beetje voorstellen. Denk dat de rest het (net als ik) ook uitermate frustrerend vind dat er wel degelijk bepaalde dingen mogelijk zijn om je kans aanzienlijk te vergroten dat je haar terug krijgt, maar dat we telkens bij ideeen te horen krijgen dat het niet kan/mag, meestal vanwege je moeder.
Uiteraard is het voor jou natuurlijk allemaal nóg frustrerender.

Malakay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 22:15

Patty14 schreef:
Waarom nu een slotje TS? Je wilt tips, die krijg je. Hele goede zelfs, je doet er alleen helemaal niks mee.

Dat is wel makkelijk gezegt vind ik. Wat moet TS nu nog doen. Haar moeder wil geen hulp zoeken en ze wil ook niet dat TS nog contact heeft/zoekt met haar ex en oom. De pony zomaar meenemen kan haar grote problemen opleveren.
Vind het niet eerlijk om zomaar te roepen dat TS niks doet. TS staat behoorlijk tegen een muur.

Buffelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 22:19

ik ben al het hele topic een stille mee lezer, en ben blij dat er eindelijk eens iemand zegt dat het paard waarschijnlijk helemaal niet van jou is. Dat gevoel had ik meteen al, omdat als het echt jou paard is je ouders zich er wel mee hadden beleid. De eigenaars van het paard zijn niet voor niets zo boos, en ik heb het idee dat er überhaupt niet eens politie is ingeschakeld maar dat het allemaal niet waar is, sorry
annebe schreef:
SaskiaKa schreef:

Maar....

Mooi en netjes omschreven.
TP@ excuses voor mijn uitspatting!

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 22:21

Ik vind het maar een raar verhaal...
en vermoed meer en meer dat het heel anders ligt dan dat de TS het voorgespiegeld heeft.
Om de stok maar eens in het kippenhok te gooien: zou het kunnen dat de TS het paard helemaal niet gekregen heeft maar dat haar gewoon werd toegestaan te verzorgen en dat de jongedame dat ietwat verkeerd opgevat heeft? Pennymeisjesgedrag, wie kent het niet? Die meisjes die verlangend aan het hek van je weiland staan om je paarden te aaien, te voeren, te verzorgen.. :)Een opmerking van de TS als deze: "Het enigste waarom ik haar terug wil is omdat die andere shetander ook al hoefbevangen is en er gewoon NOOIT wat aan gedaan word" duidt wel een beetje in die richting.

Enne.. ze mocht geen pony, maar ze mag wel opeens een pony als die haar 'gegeven' wordt? Ik geloof dat ik daar raar van zou staan te kijken als mijn 14-jarige met zo'n mededeling thuis kwam. En dan nog wel van een 'kamper' waarvan moeder vindt dat die een slechte invloed hebben op dochterlief en haar dwingt het uit te maken met het 'kampervriendje'.. En dat vage gedoe over de politie die wel zal gaan bellen.. ik moet de eerste politieman nog tegenkomen die zich met zo'n verhaal in laat - er is geen enkel bewijs van eigendom dus zelfs áls ze al zouden vragen hoe het zit hoeft de eigenaar van de pony maar te zeggen dat ze het dier mocht verzorgen maar verder niks.. dan is het einde verhaal.

Mischien vergis ik me maar het lijkt me een mooi 'zomervakantieverhaal' van een grietje dat de deksel op haar neus gekregen heeft omdat moeder de omgang met de kamper niet tolereerde en zijn familie vervolgens besloten heeft dat ze dan verder ook maar met haar handjes van hun pony moest afblijven.

Ach, life is a bitch.

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-12 22:27

Dankjewel voor je reactie,kan ik wat mee... ;)