Schleich Paarden [Deel 7]

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nathas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 15:17

Roosje01 schreef:
je kon ze kopen van 1992 t/m 1996
daarna ging ik over op mbh en gebruikte die spulletjes van de dierenvriendjes voor de paarden voerbakjes en emmers en hooibalen haha

Ja dit zijn mijn kleine dierenvriendjes daarvan heb ik alles nog hihi ook heel veel van dat soort paardjes etc heb een mega grote bak door op zolder liggen diervan :P

Stephaniexh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 16:08

Roosje01 schreef:
gewoon een algemeen topic voor 18+ers
niemand die leuke foto's heeft voor de op? mag van allerlei modellen zijn

Ik weet dat dit al besproken is net, maar waarom wil jij graag 18 + ers?

Jolinem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 16:10

Roosje@ Ik zou als ik jou was dan wel heel duidelijk de regels in de OP zetten. Anders heb je waarschijnlijk weer dat na een tijdje ook niemand zich meer aan de regels houd.

Want is zo'n nieuw topic nou echt de goede oplossing vraag ik me af. Want het is natuurlijk een leuk idee, maar het gaat waarschijnlijk zo: Roosje maakt nieuw topic voor de volwassenen en de serieuze spaarders. Maar dan gaat er niemand meer naar dit topic, maar iedereen verhuisd naar dat andere topic. Dan heb je dus dat dit topic helemaal leeg is, en bij het andere topic heb je hetzelfde probleem als nu hier.

Ik bedoel dit helemaal niet stom ofzo hoor, maar voor de jongere kinderen is het toch ook gewoon leuk om naar de dingen van de ouderen te kijken? Ik bedoel, we zijn vroeger ook zelf kind geweest toch? Daar moeten we begrip voor hebben. ;-) Voor ons is het natuurlijk wel heel vervelend dat ze oneliners neerzetten en offtopic gaan, maar daar moeten we gewoon duidelijke regels voor hebben! Nogmaals, ik bedoel dit absoluut niet stom tegen iemand, of dat ik er op tegen ben he! Als we gewoon duidelijke regels hebben en iedereen zich daaraan houdt, dan wordt het hier ook voor de oudere weer leuk. Zoals geen oneliners, geen offtopic gepraat, de jongere moeten opletten dat ze iets zinvols neerzeten. Voor die dingen is het HK topic. En we hebben ook nog het repainters topic. Ik bedoel het echt niet stom hoor! (ik heb het toch beleefd geschreven? ;-))

Vanmorgen heb ik een tekening gemaakt van een mentuig. Ik wou dan kijken wat er wel en niet klopte, zodat ik een helemaal kloppend tuig kon maken. Ik had al een keer een mentuig gemaakt, maar dat klopte toch niet helemaal... <<) ( ;) ) Ik hoop er vandaag aan te beginnen!

EDIT: lange post! ;)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 16:15

Yep, dierenvriendjes verzamelaar hier, ik heb er 76, had er later nog wat bijgespaard dus heb geen idee hoeveel ik er nu heb, zal wel 80+ wezen :D Daarvan heb ik maar 2 paarden, die kwamen naar mijn idee pas later? ik heb vooral veel katjes, hondjes, zulk soort.

Van de paarden heb ik een steigerende paint met beweegbare achterbenen 'Topaze' heet die geloof ik, en een grijs veulentje met beweegbaar hoofdje die melk kon drinken. Daar zat ook een stalletje bij. Toen die niet meer te koop waren ging ik idd ook over op MBH, toen even een paar jaar helemaal niks, en toen Warhammer Brettonnians (miniatuur ridders te paard), en nu Schleich en Breyer :D Ook ben ik begonnen met Sylvanian families een tijdje terug. Misschien dat de 25+ers onder ons zich daarvan de tekenfilmseries nog kan herinneren, lang lang geleden.

http://sylvanianfamilies.nl/

Maarja een post zoals die van mij nu hierboven, zou heel goed passen in dat nieuwe topic, maar is hier redelijk offtopic. Oh ik zou het zo leuk vinden om één topic te hebben waar je alles op een hoop kan gooien, waar je niet per sé maar over een merk kan en mag praten. Want Schleich is niet het enige leuke merk. Dát vind ik het fijne idee achter het nieuwe topic :)

Marritx

Re: Schleich Paarden [Deel 7]

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 17:23

waarom beginne we dan niet gewoon een modelpaarden topic dat zegt niks over welke soorten

Nathas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 17:51

Sorry perongeluk dubbel gepost
Laatst bijgewerkt door Nathas op 16-12-11 17:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Nathas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 17:52

Telpeva schreef:
Yep, dierenvriendjes verzamelaar hier, ik heb er 76, had er later nog wat bijgespaard dus heb geen idee hoeveel ik er nu heb, zal wel 80+ wezen :D Daarvan heb ik maar 2 paarden, die kwamen naar mijn idee pas later? ik heb vooral veel katjes, hondjes, zulk soort.

Van de paarden heb ik een steigerende paint met beweegbare achterbenen 'Topaze' heet die geloof ik, en een grijs veulentje met beweegbaar hoofdje die melk kon drinken. Daar zat ook een stalletje bij. Toen die niet meer te koop waren ging ik idd ook over op MBH, toen even een paar jaar helemaal niks, en toen Warhammer Brettonnians (miniatuur ridders te paard), en nu Schleich en Breyer :D Ook ben ik begonnen met Sylvanian families een tijdje terug. Misschien dat de 25+ers onder ons zich daarvan de tekenfilmseries nog kan herinneren, lang lang geleden.

http://sylvanianfamilies.nl/

Maarja een post zoals die van mij nu hierboven, zou heel goed passen in dat nieuwe topic, maar is hier redelijk offtopic. Oh ik zou het zo leuk vinden om één topic te hebben waar je alles op een hoop kan gooien, waar je niet per sé maar over een merk kan en mag praten. Want Schleich is niet het enige leuke merk. Dát vind ik het fijne idee achter het nieuwe topic :)

Ik heb ook sylvanian figuren hihi niet zo heel veel heb alleen de honden, panda's olifanten,beren en nog een aantal hihi maar idd ik zou dit soort posts dan ook in het andere topic kunnen doen. Trouwens iemand die vroeger ook puppy in my pocket heeft gespaard ???

Shettepret

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 17:59

Als iedereen naar het nieuwe topic gaat is dat absoluut geen ramp.
Het gaat er denk ik hoofdzakelijk om dat er dan gepraat kan worden over modelpaarden in het algemeen!
Dan komt het serieuzere vanzelf wel.
Het is voor degene die meerdere soorten hebben gewoon niet handig om meerdere topics te moeten bijhouden.
Roosje, open vanavond maar een nieuw modelpaarden topic.
Alles in 1 topic is veel leuker!

Gaan we nu niet heel erg offtopic met al die andere beestjes? Niet dat het niet leuk is hoor maar
het is nu niet echt paard meer hè, hihi!

Mijn pakketje voor SS is verzonden!! *\o/*

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 18:07

ff centraal het is niet alleen mij idee van een nieuw topic!
Ik heb gewoon vrijwillig de taak op mij genomen er daadwerkelijk een te openen. Omdat er naar mijn mening gewoon behoefte is aan een algemeen modelpaarden topic voor de serieuze spaarders, repainters en tuigmakers van de verschillende model paarden.

Dit topic zal erdoor egt niet stil vallen. En tuurlijk is iedereen welkom om mee te lezen en foto's te bekijken maar er moet gewoon wel serieus gepost worden.
hier word gewoon teveel off topic gegaan en als er dan word verwezen naar het HK topic word dat gewoon genegeerd.

edit ga vanaaf ff de stad in dus tot 21:00 kunne foto's en info gepbt worden en als ik thuis ben zal ik dan een nieuw topic openen.

pip12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 18:17

Leuk een serieus topic!
nadeel, ik ben 17...
Ik denk ook niet dat je de regel 18+ moet invoeren, maar in de OP zetten dat het alleen serieus gepraat moet zijn.

foto's van welk soort paarden? ook schleich?

Shettepret

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 18:21

Ik weet het. Het was mijn idee.
Er moet geen leeftijdsgrens op. Dat is idd niet nodig!
Foto's van alle modelpaarden. Dus ook Schleichs!

We kunnen natuurlijk met zijn alle streng zijn.
Als iemand iets doet tegen de regels in bestoken we haar gewoon met
pb's hihi!! (grapje hoor)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 18:32

Heb een idee voor foto's. Weet niet ofhet lukt maar ik ga een operatie met me paarden nadoen. Dus met nepwonden enzo. Denk met papier en stukje plakband of van dat hele dunne 3dtape. En dan een tikje rode oogschaduw in water, en dat dan over hem heen. :)

Marritx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 18:33

leuk heel erg orgineel denk dan alleen dat dit topic niet zo hard meer gaat...

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 18:34

nee er komt geen leeftijdsgrens op dat was gewoon ff een brainstorm idee
maar er komen wel duidelijke regels.

dus kom maar op met die foto's! en graag wat korte duidelijke info over andere model paarden
Laatst bijgewerkt door Roosje01 op 16-12-11 18:36, in het totaal 1 keer bewerkt

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 18:35

JUT en JUL zijn binnen :D

Afbeelding

Afbeelding

saampjes

Afbeelding

dankje PIP :D

aan jullie te raden welke modellen dit zijn :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 18:36

Pinto jaarling en pinto merrie/ akhal teke

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 18:37

ik denk KS merrie en pinto jaarling

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 18:38

pinto jaarling is goed de andere niet ;)
wat is KS merrie ?

SanneLeoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 18:42

Oude pinto hengst en nieuw pinto veulentje!

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 18:45

en we hebben een winnaaar !!!!!!!!!!!
:')
ik vond ze beide lelij en nu mooi :))

pIP heeft ze gerepaint
hoe vinden jullie ze

Shettepret

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 18:45

Idd de oude pinto hengst!
KS is de Knabstrupper.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 18:46

ah oke :)

Jilzet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 18:54

goed idee van dat modelpaardjes topic!

heb net even heel veel foto's gemaakt ,
best goed gelukt. heb gister de arabische merrie gekocht! heel blij.

offtopic: wou op marktplaats een schleich stal bestellen , lukte aardig 'goed' , wou het meisje ineens dat ik het kwam ophalen, en weet je , ik woon in utrecht en zij in groningen , lekker dus!
heeft hier iemand de schleich stal te koop staan ? ik wil hem graag hebben . ^.^

pff , wat een lange reactiee .

Marritx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 18:56

nee maar als je de lustinto ruin nog zoekt ik heb hem nog voor je anders wordt hij gerepaint...:)

Jilzet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 19:08

jaa , graag , wat wil je er voor hebben ? :P