Ponyparkcity ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 20:32

Ik kom hier toevallig in dit topic.
Er is geloof ik veel verandert daar.
Vroeger (22 jaar geleden) ben ik er ook verschillende keren geweest.
Toen had je er veel grote ponies zoals fjorden, halflingers en zelfs een paar belgen. Die mocht je niet aan het huisje vastzetten want die kon het huisje omver trekken :D .
(cowboy)Hein was er toen ook al, grappig dat ie er nog is.
Ik heb het daar altijd erg naar mijn zin gehad en had niet het idee dat de ponies het slecht hadden daar.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 20:34

Hein liep als klein ventje al rond in pony park Slagharen. :) Mijn vader kent hem nog van vroeger! Zijn dochter heeft ook gewerkt bij Collendoorn. Ik denk dat Hein daar ook blijft totdat het niet meer kan. :=

Als je 1.55 bent vind ik niet dat je nog op een pony kan stappen van max. 1.10 :o

Daisy01

Re: Ponyparkcity ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 16:40

Ik ben deze vakantie op het slagharen park zelf geweest, maar ben even gaan kijken op collendoorn, maar vind het er niet vriendelijk uitzien hoor. Links steigerd een shet er iemand af, rechts krijgt er eentje een trap omdat ie niet doorloopt, en dat eigenlijk constant. Een medewerker sloeg er gewoon 1 op ze hoofd omdat ie een beetje met zn hoofd bewoog, nee, ik vond het er niet fijn uitzien. Veel te groot of te dikke kinderen op zo'n klein beessie.. En dat terwijl ik zelf ook dat ik nog jonger was op die beesten heb rondgehobbeld, en inderdaad ook lekker aan het raggen was met ze, en als ze niet luisterde, bracht ik hem gewoon terug en vroeg een ander want dat was een 'rotbeest'. Tsja als ik er dan nu over nadenk, en het nog een keer zie, kom ik erachter dat het eigenlijk gewoon best sneu is voor die beessies.

Wat ik trouwens wel een vooruitgang vind is dat de pony's die je kan kiezen niet meer de hele dag vast staan, maar nu gewoon in een grote loopstal staan en los. Vroeger stonden ze namelijk in een rij aan hekken vast.

Tarck

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 16:48

Ben er zelf nog nooit geweest. Vroeger toen ik 11 was heb ik wel eens gezeurd, maar ik wist natuurlijk alleen de site zelf, dus geen ideee of het goed was. Zelf vind ik het er niet goed uit zien. Ook schandalig dat kinderen en ouders de pony's slaan. Of dat ze de hele tijd aan het rennen zijn. Heb ook wel eens geleerd dat oudere kinderen de pony's leren steigeren. En hoe ze dit leren wil je niet horen.

Veeeel te grote kinderen zitten erop, en dan hangen ze egt met 5 cm van de grond af :(

Snap niet dat hier is een keer naar gekeken word hoor.

Stom park.

Daisy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 18:07

korrie22 schreef:
ik ben er zelf nog nooit geweest maar wat mij wel opvalt is dat er vrij vaak staat: ik heb gehoord of ik heb een filmpje gezien

Ik heb het met mijn eigen ogen gezien. Al 3x.

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 11:05

De pony's worden echt niet vaak geslagen. En over die veel te grote kinderen, de meeste lopen ernaast. En er wordt ook helemaal niet veel gegalopeert, ze letten er al veel beter op. En ik ben er echt heel vaak geweest, en je ziet bijna geen mensen die hun pony lopen te meppen en te doen. De meeste zijn onwetend dus als een pony niet loopt word er alleen aan het hoofd getrokken. Die pony's zijn super slim, want als ze gewoon een beetje vervelend doen mogen ze terug naar stal, en dat weten ze. En over dat steigeren, er zijn inderdaad 3 pony's die dit kunnen. Maar het wordt nu niet meer gedaan, dat was een bepaalde groep die ze dat aanleerde, en die komen gelukkig nu nooit meer. Sommige medewerkers zijn inderdaad een beetje ruw. Maar echt slaan heb ik ze nog nooit zien doen hoor? En verder gaan ze, als het geen vakantie is, ook allemaal de wei op, en blijven er iets van 20 pony's staan (ligt eraan hoeveel mensen er zijn) en krijgen ze een week vakantie. In de winterperiode hebben ze ook vakantie (van november t/m maart) en staan ze op een enorm weiland met z'n alle. En ik ben zelf ook te oud, maar ik heb altijd dezelfde pony waar ik gewoon heel veel om geef. En er naast lopen is ook gewoon leuk, of soms laat ik d'r bij een stukje 'bos' los en kan ze daar gaan rennen. En zo'n enorme hekel zal ze ook wel niet aan me hebben, want zelfs toen ik de eerste dag aan kwam (na haar 2 maanden niet gezien te hebben) stond ze achterin in stal, en toen kwam ze naar me toe. Ook weet ze altijd in welk huisje ze moet zijn (we zitten altijd op dezelfde plaats) en dan loopt ze daar uit zichzelf heen, dat vind ik toch wel heel bijzonder. :)

♥Kimmy
http://i54.tinypic.com/2iufj7l.jpg

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 13:21

Trouwens, ik vind dat de pony's van ppc het beter hebben als veel pension paarden die 23/7 op stal staan.

Daisy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 14:49

@ xjess ik heb echt met me eigen ogen gezien dat er een behoorlijk stevig, en lang meisje op een shet zat, en maar schoppen om door te lopen. Takjes als zweepjes, en een medewerker die de pony op het hoofd sloeg. Tuurlijk zal niet iedereen dat doen, en ik zeg niet dat de ponys mishandeld worden, ik zeg alleen dat het niet altijd even diervriendelijk gaat. En dit heb ik niet van horen zeggen, maar gezien met mijn eigen ogen. En die liegen toch niet?

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 14:59

xJess schreef:
Trouwens, ik vind dat de pony's van ppc het beter hebben als veel pension paarden die 23/7 op stal staan.

Wie zegt dat alle pension paarden op stal staan? Natuurlijk gebeurt dat, maar ik heb het nog nooit/niet vaak gezien. Ik vind al die kleine pony'tjes van PPC een stuk zieliger!

Naelarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 15:04

Afschuwelijk.
Wij waren daar (een tijd geleden), en toen was er voor onze ogen een meisje van een vrij grote pony afgedonderd. Bam. Schouder gebroken. +:)+

Daisy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 15:37

Tuurlijk is het niet zo dat het alleen maar slecht is bij PPC, er zijn genoeg medewerkers die echt om de pony's geven. Helaas is het onmogelijk om al die pony's over het hele park 24/7 in de gaten te houden en ja dan gaat het weleens mis.

Naelarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 16:26

Daisy01 schreef:
Tuurlijk is het niet zo dat het alleen maar slecht is bij PPC, er zijn genoeg medewerkers die echt om de pony's geven. Helaas is het onmogelijk om al die pony's over het hele park 24/7 in de gaten te houden en ja dan gaat het weleens mis.

Nou, ik weet niet hoor, maar dat wat ik toen zag was nog bij het wat ik maar het "paarden-distributiecentrum" noem. Weet niet hoe het daar nu is, maar toen stonden daar rijen met pony's aan een hekje gebonden.
Dat meisje was net opgestegen, (een van) de toezichthouder(s) draaide zich weg v.d. pony en toen lag ze op de grond...

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 18:29

ElineB schreef:
xJess schreef:

Wie zegt dat alle pension paarden op stal staan? Natuurlijk gebeurt dat, maar ik heb het nog nooit/niet vaak gezien. Ik vind al die kleine pony'tjes van PPC een stuk zieliger!

Ik zeg ook niet alle. Maar bij ons op stal staat 75% altijd op stal.

xSietske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 18:40

Ponyparkcityy!! <3
Die kleine pony's van ppc zijn wandel-pony's.
Je mag vanaf 12 jaar niet meer op de pony's rijden.
De oudste pony's word een huisje met eigen baasje voor gezocht.
NIET ZIELIGG!!
[Rockyy <3 Harley <3 !]
^
Allebei weg :'(

Xxxx

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 18:44

Daisy01 schreef:
@ xjess ik heb echt met me eigen ogen gezien dat er een behoorlijk stevig, en lang meisje op een shet zat, en maar schoppen om door te lopen. Takjes als zweepjes, en een medewerker die de pony op het hoofd sloeg. Tuurlijk zal niet iedereen dat doen, en ik zeg niet dat de ponys mishandeld worden, ik zeg alleen dat het niet altijd even diervriendelijk gaat. En dit heb ik niet van horen zeggen, maar gezien met mijn eigen ogen. En die liegen toch niet?

Klopt, niet iedereen is even lief voor de pony, dat ben ik met je eens. Maar het grootste deel wel. Okee wel apart dat een medewerker dat deed, heb ik nog nooit gezien. Wel is dat ze met de hand op de kont geslagen worden als ze niet willen lopen oid, niet super hard maar gewoon van ff doorlopen. Vaak om bij de grote stal weg te komen.

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 19:06

xJess schreef:

Dat is dus slechts een voorbeeld, want bij ons staat alles 24/7 buiten behalve in de winter/koude/regenachtige periodes. ;)

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 19:08

ElineB schreef:
xJess schreef:

Dat is dus slechts een voorbeeld, want bij ons staat alles 24/7 buiten behalve in de winter/koude/regenachtige periodes. ;)

Okee, maar dit is wat ik ervaar, dus vanuit daar heb ik mijn standpunt. Het zal er waarschijnlijk ook wel aan liggen waar je woont. Bij ons is het land nu veel te nat. Als ze nu op het land zouden gaan trappen ze alles kapot. Maargoed daar gaat de discussie niet over.

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 19:22

Daar sluit ik me bij aan, dat is inderdaad waar. Maar ik ben gewoon van mening dat als er gebeurt wat iedereen zegt dat er gebeurt, ik dat erger vind als een paard wat toevallig nu niet zoveel buiten komt.

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 21:20

ElineB schreef:
Daar sluit ik me bij aan, dat is inderdaad waar. Maar ik ben gewoon van mening dat als er gebeurt wat iedereen zegt dat er gebeurt, ik dat erger vind als een paard wat toevallig nu niet zoveel buiten komt.

Dat gebeurd zelden, ik kom er al heel lang en ik heb nog nooit iets gezien waarvan ik denk dat kan echt niet. Ppc doet echt hun best om alle mensen zo goed mogelijk te informeren, en ze hebben echt het beste voor met hun pony's. Dat weet ik zeker.

marissa119

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 08:49

Ik ben het met xjess eens ;)

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 08:54

xJess schreef:
Dat gebeurd zelden, ik kom er al heel lang en ik heb nog nooit iets gezien waarvan ik denk dat kan echt niet. Ppc doet echt hun best om alle mensen zo goed mogelijk te informeren, en ze hebben echt het beste voor met hun pony's. Dat weet ik zeker.

En al die andere mensen dan in dit topic? Die zich negatief uitlaten over PPC? Liegen die dan allemaal? hmmm, lijkt me sterk. :)

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 10:52

ElineB schreef:
xJess schreef:

En al die andere mensen dan in dit topic? Die zich negatief uitlaten over PPC? Liegen die dan allemaal? hmmm, lijkt me sterk. :)

Nee dat zeg ik niet. Maar de meeste hebben het over een paar jaar geleden. Het is allemaal heel erg verbeterd.

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 13:52

Maar dat vind ik nu juist het vreemde. Velen reageren hier met; vroeger had je er fjorden etc, (iig grotere rijpony's) en nu schijn je alleen maar shetjes te hebben met veel te grote kinderen. Ik ben er zelf nog nooit geweest, dus; klopt dit of is dit verzonnen?

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 14:24

ElineB schreef:
Maar dat vind ik nu juist het vreemde. Velen reageren hier met; vroeger had je er fjorden etc, (iig grotere rijpony's) en nu schijn je alleen maar shetjes te hebben met veel te grote kinderen. Ik ben er zelf nog nooit geweest, dus; klopt dit of is dit verzonnen?

Dat klopt.
Vroeger waren en Fjorden en grotere pony's

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 15:00

EskeGirl schreef:
ElineB schreef:

Dat klopt.
Vroeger waren en Fjorden en grotere pony's

Ja inderdaad, nu is de grootste pony denk ik rond de 1.20.
Maar ze hebben de grote weg gedaan omdat het te gevaarlijk werd. Want hoe groter de pony's hoe grotere kinderen komen. En hoe meer er gegalopeert/geraced wordt. En dat is gevaarlijk voor die kleintjes.