Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
schleich4 schreef:Ik heb nog een andere cust gemaakt, ja het is niet de mooiste maar voor mijn eerste waarbij ik de hals ook doe vind ik hem wel goed gelukt. Hey word een red-roan, maar een vraagje: werkt haarlak op pastel net zo goed als dat Vanish?[ [url=m/dlv5Dv.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/dlv5Dv.jpg]Afbeelding[/url] ]
anemoonlena schreef:hoeveel kost een goedkoop schleich paard (niet teveel details)
en hoeveel kost een 'perfecte'
want ik wil heel graag geodkopen kopen
schleich4 schreef:Ik heb nog een andere cust gemaakt, ja het is niet de mooiste maar voor mijn eerste waarbij ik de hals ook doe vind ik hem wel goed gelukt. Hey word een red-roan, maar een vraagje: werkt haarlak op pastel net zo goed als dat Vanish?[ [url=m/dlv5Dv.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/dlv5Dv.jpg]Afbeelding[/url] ]
Karla_1999 schreef:Ik heb jaren lang spuitvernis van de schilderszaak bij mij in de buurt gebruikt, dit was vrij prijzig spul. Toen dit eens op was, heb ik eens haarlak geprobeerd. Dit werkte eigenlijk net zo goed, of misschien zelfs wel beter. Maar je moet wel heel erg opletten welke je hebt en hoe je het gebruikt. Als je te veel gebruikt, heb je kans dat het gaat plakken of dat het het zo glad word dat je er geen pastel meer overheen kan doen (dit ligt er heel erg aan welke je hebt).
Bij haarlak moet je echt minimaal 30 cm tussen je paardje en de bus houden en er even heel snel en kort overheen spuiten, anders spuit je er te veel op. Ik heb altijd de blauwe bus van Schwarzkopf gebruikt (deze dus), en deze werkte voor mij het best. Ik heb ook wel eens andere gebruikt, maar de een was te plakkerig en de ander kwam weer te veel uit.
Kortom, je kan dus goede spuitvernis halen bij een (kunst)schilderszaak (of een hobbywinkel), maar voor mij werkte haarlak net zo goed
Karla schreef:Erg mooie repaint Sunsetlover! Ik heb er weinig op aan te merken. Maar als ik dan toch een klein tipje moet geven: Ik vind hem persoonlijk wat "strak", hij lijkt niet zoveel diepte te hebben. Dit is gemakkelijk op te lossen met wat pastel in de groeven, "onder" de manen, op de flank en achter de voorbenenMaar verder vind ik hem erg netjes gemaakt!
![]()
~~~~~