poetssarah schreef:
heb je een foto van de zijkant, van uit deze hoek kunnn we het niet goed zien

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
SharonZ schreef:Friso_lover schreef:
Bij het bovenlichaam snap ik dit nog met de hefboomwerking, maar dit kan niet bij de benen omdat de benen gelijk zijn met het lichaam van het paard. Dus dit kan geen hefboomwerking hebben. Kun je me dan wel uitleggen hoe dit dan zit?
Het verschil:
Knoop een touw om je middel, doe aan elke zijkant een zakje met zand, probeer te lopen
Vervolgens zet he een vaas op je hoofd/om je hoofd heen geknoopt met een touw, en probeer dan te lopen
Friso_lover schreef:SharonZ schreef:Het verschil:
Knoop een touw om je middel, doe aan elke zijkant een zakje met zand, probeer te lopen
Vervolgens zet he een vaas op je hoofd/om je hoofd heen geknoopt met een touw, en probeer dan te lopen
Nee sorry, dit vind ik geen goede vergelijking. Als ik zakken zand om mijn middel knoop is dit dood gewicht en beweegt het niet mee. Daarbij hoor je als ruiter je gewicht op je zit te hebben en niet in je benen.
@ paardjes45: Wat ik net ook al zei, als je steeds de benen van je paard aantikt als je onder de buik van het paard onderkomt, doe je dit ook als je benen niet onder de buik door komen. Dus tik je het paard dan steeds in zijn buik aan. Dit kan ook niet zo prettig zijn.
Je tweede theorie vind ik wel wat hebben, heb je misschien een voorbeeld in de vorm van een filmpje of plaatje?
SharonZ schreef:Friso_lover schreef:
Nee sorry, dit vind ik geen goede vergelijking. Als ik zakken zand om mijn middel knoop is dit dood gewicht en beweegt het niet mee. Daarbij hoor je als ruiter je gewicht op je zit te hebben en niet in je benen.
@ paardjes45: Wat ik net ook al zei, als je steeds de benen van je paard aantikt als je onder de buik van het paard onderkomt, doe je dit ook als je benen niet onder de buik door komen. Dus tik je het paard dan steeds in zijn buik aan. Dit kan ook niet zo prettig zijn.
Je tweede theorie vind ik wel wat hebben, heb je misschien een voorbeeld in de vorm van een filmpje of plaatje?
Daarmee zeg je het dus précies goed!
Je middel zit boven je zit, dat is dus het gewicht dat door lengte uit balans kan raken
Je benen daar in tegen, zijn een gelijk gewicht die met de lijnen van je paard lopen
Door de verdeling van het gelijke gewicht maakt het dus geen-weinig verschil
SharonZ schreef:Hier druk ik mijn hakken meer uit, en lijken me beugels wat langer
[ Afbeelding ]
Twee gaatjes langer maken dus?
Friso_lover schreef:SharonZ schreef:[
Daarmee zeg je het dus précies goed!
Je middel zit boven je zit, dat is dus het gewicht dat door lengte uit balans kan raken
Je benen daar in tegen, zijn een gelijk gewicht die met de lijnen van je paard lopen
Door de verdeling van het gelijke gewicht maakt het dus geen-weinig verschil
Maar, is dit niet wat ik bedoel? Want wat ik eigenlijk zeg is dat je benen niet in de weg horen te zitten als je een goede onafhankelijke zit heb.En juist je bovenlichaam kan dit wel omdat dit boven het paard uithangt.
Bambolina schreef:SharonZ schreef:
Ik ben stiekem ook wel jaloers hoor, zulke mooie lange benen wil ik ook wel
poetssarah schreef:het ging over een b