[CENTRAAL] Ben ik te groot/zwaar voor mijn pony/paard? #24

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Karla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 22:13

Friso_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 22:14

SharonZ schreef:
Friso_lover schreef:

Bij het bovenlichaam snap ik dit nog met de hefboomwerking, maar dit kan niet bij de benen omdat de benen gelijk zijn met het lichaam van het paard. Dus dit kan geen hefboomwerking hebben. Kun je me dan wel uitleggen hoe dit dan zit?

Het verschil:
Knoop een touw om je middel, doe aan elke zijkant een zakje met zand, probeer te lopen
Vervolgens zet he een vaas op je hoofd/om je hoofd heen geknoopt met een touw, en probeer dan te lopen :)

Nee sorry, dit vind ik geen goede vergelijking. Als ik zakken zand om mijn middel knoop is dit dood gewicht en beweegt het niet mee. Daarbij hoor je als ruiter je gewicht op je zit te hebben en niet in je benen.

@ paardjes45: Wat ik net ook al zei, als je steeds de benen van je paard aantikt als je onder de buik van het paard onderkomt, doe je dit ook als je benen niet onder de buik door komen. Dus tik je het paard dan steeds in zijn buik aan. Dit kan ook niet zo prettig zijn.
Je tweede theorie vind ik wel wat hebben, heb je misschien een voorbeeld in de vorm van een filmpje of plaatje?

poetssarah

Re: [CENTRAAL] Ben ik te groot/zwaar voor mijn pony/paard? #24

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 22:16

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 22:17

poetssarah, gebruik de foto uit je 1e topic. Die is het beste.

Friso_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 22:17

poetssarah; sorry te groot ;) Ook heb ik mijn twijfels over je zadel...

poetssarah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 22:18

wat is er met mijn zadel?

_Femkeeex

De laatst, nee je past niet meer :)

Frisolover: heb die reactie veranderd :=, maar weet nog wel wat er stond :). Ik heb geen voorbeeld, maar kan er naar zoeken.

_Femkeeex

poetssarah schreef:
wat is er met mijn zadel?

Het zadel is te klein voor jou en zo toezien ook voor de pony ;)

WildDreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 22:19

Friso_lover schreef:
SharonZ schreef:
Het verschil:
Knoop een touw om je middel, doe aan elke zijkant een zakje met zand, probeer te lopen
Vervolgens zet he een vaas op je hoofd/om je hoofd heen geknoopt met een touw, en probeer dan te lopen :)

Nee sorry, dit vind ik geen goede vergelijking. Als ik zakken zand om mijn middel knoop is dit dood gewicht en beweegt het niet mee. Daarbij hoor je als ruiter je gewicht op je zit te hebben en niet in je benen.

@ paardjes45: Wat ik net ook al zei, als je steeds de benen van je paard aantikt als je onder de buik van het paard onderkomt, doe je dit ook als je benen niet onder de buik door komen. Dus tik je het paard dan steeds in zijn buik aan. Dit kan ook niet zo prettig zijn.
Je tweede theorie vind ik wel wat hebben, heb je misschien een voorbeeld in de vorm van een filmpje of plaatje?

Daarmee zeg je het dus précies goed! :)
Je middel zit boven je zit, dat is dus het gewicht dat door lengte uit balans kan raken
Je benen daar in tegen, zijn een gelijk gewicht die met de lijnen van je paard lopen ;)
Door de verdeling van het gelijke gewicht maakt het dus geen-weinig verschil

poetssarah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 22:19

Toch blijf ik met mijne Poets rijden tot ik denk dat hij last krijgt van mij.... /3

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 22:20

poetssarah schreef:
Toch blijf ik met mijne Poets rijden tot ik denk dat hij last krijgt van mij.... /3

Je merkt het lang niet altijd of hij pijn heeft :) Let op dat pony's dieren zijn die sommige dingen niet opgeven en doorgaan.

poetssarah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 22:20

Paardjes45 ik heb het zadel bij Poets gekregen toen ik hem kocht hij zit heeeeeeeeeeel goed.

WildDreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 22:21

Dat mag je zelf weten maar denk om je pony ;)
Is trouwens niet slim om hier te plaatsen, had beter gewoon oké kunnen zeggen ofzo ;)

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 22:21

poetssarah schreef:

Dat is echt zielig, arme pony. Ga lekker grondwerk, VD, NH, mennem, Horse Agality enz enz enz met hem doen, maar absoluut niet rijden.

poetssarah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 22:22

mijn pony heeft geen pijn de dierenarts is al geweest... :) let op in mijn boek van de welsh pony staat dat die zelfs een volwassene kunnen dragen

arme pony?????????????????????????????????????????????????????????????????
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 02-11-13 22:24, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, editknop gebruiken aub.

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 22:23

poetssarah schreef:
mijn pony heeft geen pijn de dierenarts is al geweest... :) let op in mijn boek van de welsh pony staat dat die zelfs een volwassene kunnen dragen

Ooit van een welsh cob in E maat gehoord :)

Friso_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 22:24

SharonZ schreef:
Friso_lover schreef:

Je middel zit boven je zit, dat is dus het gewicht dat door lengte uit balans kan raken
Je benen daar in tegen, zijn een gelijk gewicht die met de lijnen van je paard lopen ;)

Maar, is dit niet wat ik bedoel? Want wat ik eigenlijk zeg is dat je benen niet in de weg horen te zitten als je een goede onafhankelijke zit heb. :+ En juist je bovenlichaam kan dit wel omdat dit boven het paard uithangt.

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 22:24

SharonZ schreef:
Hier druk ik mijn hakken meer uit, en lijken me beugels wat langer :Y)
[ Afbeelding ]
Twee gaatjes langer maken dus?

Je beugels moeten wel echt langer, eerder 2 gaten dan 1 denk ik! Doordat je zo kort zit, zit je ook te ver achterop je zadel, en daar heeft je pony waarschijnlijk meer last van dan wanneer je recht in je zadel zit en je benen er iets onderuit steken. Ik denk eigenlijk dat je dan ook júíst beter past! Er zijn wel meer bokkers hier wiens benen onder de buik uitsteken maar wat toch echt geen verkeerd plaatje is. :)
Ik ben stiekem ook wel jaloers hoor, zulke mooie lange benen wil ik ook wel :P

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 22:26

FrisoLover: Je hoort je gewicht over het lichaam te verdelen en niet alleen over de zit ;) en laten we het erbij houden dat als je benen te lang zijn, je een pony wel in de weg kunt zitten ;)

WildDreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 22:28

Friso_lover schreef:
SharonZ schreef:
[

Maar, is dit niet wat ik bedoel? Want wat ik eigenlijk zeg is dat je benen niet in de weg horen te zitten als je een goede onafhankelijke zit heb. :+ En juist je bovenlichaam kan dit wel omdat dit boven het paard uithangt.

Oh :') Okee! :D
Conclusie: Beugels langer en ik pas goed? :)
Bambolina schreef:
SharonZ schreef:

Ik ben stiekem ook wel jaloers hoor, zulke mooie lange benen wil ik ook wel :P

Ik heb nu dus 10 centimeter afgezaagd, in een envelopje of een doos? Verzendkosten zijn voor eigen rekening :')
Laatst bijgewerkt door WildDreams op 02-11-13 22:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Friso_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 22:31

Echt? Want al mijn instructrices zeiden juist dat je zo weinig mogelijk gewicht op je benen moest zetten omdat je anders met je benen begint te zwieberen om het zo maar even te noemen.
Maar ik dacht dat bokt een informatieve forum was, waarom word mij dit dan niet uitgelegd, want blijkbaar snap ik er dus niks van.

Haha, ja Sharon _O-

poetssarah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 22:46

het ging over een b

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 22:48

poetssarah schreef:
het ging over een b

Volgens mij snap jij het niet echt :')

Een volwassen past niet op b pony, mits hij/zij erg klein is, maar de gemiddelde volwassenen past niet op een b pony, ongeacht welk ras.

Jij zei dat je hebt gelezen dat een volwassen op een welsh mag rijden, dat klopt half. Een (gemiddelde) volwassenen past niet meer op een c/d welshje, maar wel op een E/D welshcob ;)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 22:50

poetssarah schreef:
het ging over een b

Dusss ongeacht je lengte?

Maar ik vind jou nog niet te groot hoor, en zeker niet te zwaar.

poetssarah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 22:51

mijn pony is ni te klein!! hij houdt van rijden!!