Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Paardjes45 schreef:Benen zeggen ook wel iets hoor. Natuurlijk is het bovenlichaan iets belangrijker, maar je gaat niet meer op een pony stappen, als je benen 50cm onder de buik zitten
Friso_lover schreef:Paardjes45 schreef:Benen zeggen ook wel iets hoor. Natuurlijk is het bovenlichaan iets belangrijker, maar je gaat niet meer op een pony stappen, als je benen 50cm onder de buik zitten
50 cm is wel heel overdreven, ik zie alleen niet in hoe de benen daar iets mee te maken hebben? Als de ruiter steeds met haar voet tegen het been van het paard tikt heeft diegene blijkbaar geen stille beenhouding, dan zouden ze het paard ook steeds in de buik tikken wanneer deze niet onder de buik weg zijn
Maar als ik dit verkeerd zie, vertel dat me dan, leer ik alleen maar van.
Friso_lover schreef:Paardjes45 schreef:Benen zeggen ook wel iets hoor. Natuurlijk is het bovenlichaan iets belangrijker, maar je gaat niet meer op een pony stappen, als je benen 50cm onder de buik zitten
50 cm is wel heel overdreven, ik zie alleen niet in hoe de benen daar iets mee te maken hebben? Als de ruiter steeds met haar voet tegen het been van het paard tikt heeft diegene blijkbaar geen stille beenhouding, dan zouden ze het paard ook steeds in de buik tikken wanneer deze niet onder de buik weg zijn
Paardjes45 schreef:Friso_lover schreef:
Als de benen van de ruiter te lang zijn, kunnen ze het paard uit evenwicht brengen (net zoals bij een te lang bovenlichaam)20 cm onder de buik vind ik wel het maximale.
poetssarah schreef:ben ik te groot? https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 2987_n.jpg
Friso_lover schreef:Paardjes45 schreef:
Als de benen van de ruiter te lang zijn, kunnen ze het paard uit evenwicht brengen (net zoals bij een te lang bovenlichaam)20 cm onder de buik vind ik wel het maximale.
Bij het bovenlichaam snap ik dit nog met de hefboomwerking, maar dit kan niet bij de benen omdat de benen gelijk zijn met het lichaam van het paard. Dus dit kan geen hefboomwerking hebben. Kun je me dan wel uitleggen hoe dit dan zit?