[centraal] Ben ik te zwaar/ groot voor mijn pony topic.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

daandriaan

Re: [centraal] Ben ik te zwaar/ groot voor mijn pony topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 16:50

hehe ikheb een foto gevonden. Wij zijn de rechter

Afbeelding

robincera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 16:53

Meen je dat nou serieus Daandriaan?
je bent er in geen 100 jaar nog te groot voor!
pas echt nog heel goed Ja

misschien wel beugels gaatje langer en hakken uitdrukken Lachen

mukkes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 16:58

hessy8 schreef:

Ik Ben te lang, maar ben ik ook te zwaar?
Ik weeg 50 kilo, en ik rijd nu nog 3 keer per week op deze shet,
en ik ben nog niet van plan daarmee te stoppen. Knipoog

nou je bent wel wat te groot, maar te zwaar ben je niet ik heb in je profiel ook even gekeken, en de pony lijkt er geen moeite mee te hebben om jou te dragen!

spoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 17:53

Pattypaard schreef:
FlynnlOver schreef:
Pattypaard: Je bent te groot.
Je benen komen er een stuk onderuit, en de pony is behoorlijk iel.

Had al verwacht dat jullie zouden zeggen dat ik te groot ben.
Is ook zo. Maar ze kan het wel nog makkelijk aan en heeft er lol in.

Daarbij wel;
Ik rijd niet vaak op der. Als ik al rijd dan is het buiten, wat ze zelf helemaal geweldig vind. (met zadel normaal) Doen we ook gewoon dingen als galopperen en crossen.
En soms even in de buurt een ommetje zonder zadel of met naar de wei brengen.
Waarom ik dit doe is niet omdat ik zelf zo graag wil rijden. (Tuurlijk ook wel een beetje, anders deed ik het niet. Maar ik kan ook op Nike rijden, en op de manege.)
Heb vorig jaar ongeveer 2 maanden niet gereden. Mariska kweinde helemaal weg, zat geen levenslust meer in, had nergens zin in enz.
Deed ondertussen wel wandelen, longeren, vd, enz. Ze wou niet meer.
Ben weer op der gegaan en het ging weer helemaal over. En ze heeft weer lol in alles.
Iemand anders(kleiner) heeft ook een tijdje vaker op Mariska gereden maar dat was niets. Mariska had er niet echt lol meer in. Was meer dat het moest dan wat anders.
De eigenaren zeggen ook, dat je echt aan Mariska kan zien of ik erop zit of niet. Met mij erop vind ze het een stuk leuker dan met iemand anders. Klinkt misschien heel eigedunkerig ofzo, maar zo is het niet bedoelt.
Het rijden is dan ook echt hobbelen, gewoon puur voor de lol meer niet. Lachen

Dat van dat meisje snap ik niet helemaal. Ik heb nl hetzelfde probleem in de betekenis van vzshet is eenkennig en wil het liefst dus bij mij zijn zeg maar. Als ik iets met haar probeer, doet ze het zo, geen probleem. Doet iemand het die ze niet kent? Dan sloft ze erachteraan en vindt niks leuk. Nu rijdt er toch een ander meisje op. In het begin vond ze dat ook niks, maar nu ze haar leert kennen, vindt de pony het ook steeds leuker. Nu zijn die twee ook echt een leuk team. Maar dat heeft tijd nodig.

Liza_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 18:20

Ik heb een vraag ben ik te groot voor deze manegepony?

1. ik ben de achterste op die schimmel
Afbeelding

2.Ik helemaal rechts we waren aan het buigen Tong uitsteken
Afbeelding

ik weeg 39 en het beestje staat stevig op ze beentjes en hij bokt graag Tong uitsteken

Suzanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 18:26

ik vind je er wel wat te groot voor ja, maar je weegt weinig dus hij kan je wel dragen

daandriaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 18:33

RobinCera schreef:
Meen je dat nou serieus Daandriaan?
je bent er in geen 100 jaar nog te groot voor!
pas echt nog heel goed Ja
misschien wel beugels gaatje langer en hakken uitdrukken

Dank je. Dat komt omdat ik hem had op gehaald wehadden eerst even een buitenrittje gemaakt.. Haha!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 19:22

Citaat:
Dat van dat meisje snap ik niet helemaal. Ik heb nl hetzelfde probleem in de betekenis van vzshet is eenkennig en wil het liefst dus bij mij zijn zeg maar. Als ik iets met haar probeer, doet ze het zo, geen probleem. Doet iemand het die ze niet kent? Dan sloft ze erachteraan en vindt niks leuk. Nu rijdt er toch een ander meisje op. In het begin vond ze dat ook niks, maar nu ze haar leert kennen, vindt de pony het ook steeds leuker. Nu zijn die twee ook echt een leuk team. Maar dat heeft tijd nodig.

Toch vind ik dat ze door de leeftijd van de pony, wel de goede beslissing heeft genomen.
Niet alles kun je vergelijken. Een ouder paard kan het idd opgeven en eerder dood gaan dan nodig, wanneer ze geen lol meer hebben.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 19:25

@SeqouiaHVJ: je bent idd wat te groot. Dat is zonde voor je rijstijl. Je gaat je dan namelijk aanpassen aan de kleine pony en verkeerde dingen aanleren. Afleren is moeilijker dan aanleren. Op een manege mag je toch verwachten dat ze je correct willen leren paardrijden?

spoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 20:04

superwoman schreef:
Citaat:

Toch vind ik dat ze door de leeftijd van de pony, wel de goede beslissing heeft genomen.
Niet alles kun je vergelijken. Een ouder paard kan het idd opgeven en eerder dood gaan dan nodig, wanneer ze geen lol meer hebben.

Daar heb je wel gelijk in. Maar toch wordt het vaak als een excuus gebruikt, terwijl als je 3 weken langer had gewacht het allemaal goed zou zijn gekomen (ik zeg niet dat dat in dit geval zo is). Daarnaast moet ik heel eerlijk zijn en toegeven dat ik niet zo geloof in een paard dat wegkwijnt enkel omdat hij niet meer gereden wordt. Ik geloof zelf dat als je andere dingen ermee doet en ook zeker voor veel afwisseling zorgt (en niet altijd in de bak, maar een keer aan de hand fietsen of gewoon leuk wandelen en af en toe een stukje rennen), stoppen met rijden geen probleem moet zijn. Maar ik kan vanachter de computer natuurlijk niet beoordelen hoe dat in dit geval zit en daar ga ik ook geen uitspraken over doen.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 22:16

Het wordt idd vaak als excuus gebruikt, maar wanneer je goed naar je pony luistert, kan het ook wel eens anders zijn dan je verwacht en tegen je eigen ideeen in.

spoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 22:22

superwoman schreef:
Het wordt idd vaak als excuus gebruikt, maar wanneer je goed naar je pony luistert, kan het ook wel eens anders zijn dan je verwacht en tegen je eigen ideeen in.

Maar sinds wanneer heeft een paard rijden nodig? Het enige waar ik ooit paarden van heb zien wegkwijnen is te weinig aandacht of te weinig beweging (in de zin van 24/7 op stal staan). Waarom zou een paard wegkwijnen? Rijden is iets wat wij een paard aanleren, maar het is niet natuurlijk voor hun, net zoals draven niet natuurlijk is in feite. Maakt het werkelijk voor een paard zoveel uit of je er op zit of naast loopt? Dat geloof ik niet. Ik geloof wel dat veel mensen niet naar buiten gaan als ze aan vd doen of longeren. En het kan een enorme boost geven om je pony eens buiten de bak te longeren. Ik denk niet dat een paard gelukkiger kan zijn, dan op een wei met maatjes en voldoende eten.
En eerlijk is eerlijk, ze heeft niet gezegd hoe deze pony staat, misschien is ze wel minder met de pony bezig geweest in de tijd dat ze niet reed, misschien werkte ze alleen maar in de bak.
Je kunt het aan de hand van die info die ze gaf, niet echt geheel beoordelen. Er zijn te veel andere factoren, waar niks over is gezegd, die meespelen in het wel of niet gelukkig zijn van een pony of paard.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 22:31

inderdaad, het rijden op zich draagt voor het paard niets bij. goede training kan ook als je ernaast staat, of erachter hangt (mennen). het gaat om het gezelschap, de omgeving, voedsel etc. mijn paarden zijn altijd superblij als ik kom, ook als ik niet rijd. het gaat hen om de band die we hebben, zo zit een paard nou eenmaal in elkaar. geen enkel paard zal ongelukkig worden als hij niet meer bereden wordt. helaas zie je dat vaak in combinatie met minder aandacht geven, en dáár kan een paard wél ongelukkig van worden!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 22:39

Er zijn echt uitzonderingen!Het beesie is 28!, dat moet je niet onderschatten. En zó erg ziet het er ook niet uit!

Doordat de aandacht anders wordt kan een paard
daar echt wel op reageren.

Wanneer de ruiter ook minder plezier heeft in de andere oefeningen zal de pony dat ook voelen.
Bij een jong paard die een leven lang nog voor zich heeft vind ik het risico op slijtage onnodig hoog. Maar nu vind ik het acceptabel.

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 09:13

spoekie schreef:

Het meisje is er minstens een half jaar geweest. Lijkt me genoeg tijd om aan elkaar te kunnen wennen. Lachen En ze wende ook wel aan elkaar. Mariska vond het wel allemaal goed, maar ze vond het niet zo leuk als bij mij. (we zijn ook bijna 6 jaar samen, een paar dagen nog Tong uitsteken)
Meisje kwam begeve moment niet zo vaak meer. (echt iemand als ik zin heb kom ik, mooi weer meisje, rijden is leuk en de rest eigenlijk niet zo) Toen heb ik even op Mariska gereden wat allemaal goed ging qua hobbelen dan. Ook veel buiten. En veel andere dingen.
Begeve moment vond ze in de wei rijden niets meer aan. Oren steeds naar achteren, zelf niet echt meer willen enz. Ben toen gestopt met in de wei te rijden en ben alleen maar buiten gaan rijden en meer andere dingen doen. (meer longeren,vrijspringen,vd,rondjagen,wandelen)
Daarna ben ik gestopt met rijden en de andere dingen evengoed gedaan. Ondertussen reed ik wel nog op Nike(staat bij der in de wei) en die 2 zijn nogal eens jaloers op elkaar als ik met de ander iets ga doen.
Maar dit heeft iets van 2 maanden of wat langer geduurt tot ik een keer bij de pony's kwam en Mariska lag al een hele tijd gewoon. Ogen heel dof, niet attent, reageerde écht nergens op. Zelfs niet als de mensen daar met eten kwamen. Ze reageerde ook helemaal niet op me toen ik kwam. Normaal komt ze hard dravend/galopperend en hinnikend op me af. Nu merkte ze pas dat ik er was toen ik 5 meter van haar afstond. Je kon gewoon zien dat ze het bijna opgaf.
En dat doet écht iets met je.
Direct de oren naar voren maar nog dof uit haar ogen enz.
Ben bij haar gaan zitten en tegen haar gaan praten. Daarna toen ze zich weer wat beter voelde, van wat ik toen voelde, ben ik gaan staan en heb haar gevraagt om ook op te staan. Ze stond op en ze heeft niet 10 min. achter me aan in de wei gelopen.
Vanaf die dag ben ik weer op der gaan rijden. Bijna alleen buiten en heel soms in de wei wat ze dan wel leuk vond. En nu is ze weer echt vrolijk Ja
Soms rijd ChingYi ook wel eens op Mariska als we met Mariska en Nike naar buiten gaan bijv. En dan zie je dat verschil ook, terwijl die elkaar toch ook al wat zal het zijn, 2 jaar kennen.

merrieveulen:geen enkel paard zal ongelukkig worden als hij niet meer bereden wordt
Deze wel Ja Aandacht is niet anders geworden, behalve dat het rijden er niet meer was. En dat vond ze buiten echt helemaal geweldig. Maar dat werd ook niet meer gedaan. Alleen wandelen buiten, ook leuk.. maar ze vind het nog leuker als ik erop zit. (Dan mag ze ook draven en galopperen, aan de hand ook draven, maar niet in galop wat ze ook weer leuk vind.)

LisaW

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 09:32

Hoi, Wat vinden jullie hiervan? Ik ben ong. 1.68 en de pony ong. 1.40.

Afbeelding

Groetjes, LisaW

GummyBear

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 09:38

Afbeelding

Ben ik te groot of te zwaar voor Tara?

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 09:39

LisaW: Voor het plaatje nét iets te lang maar zeker niet storend,
een leuke combinatie.

GummyBear

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 09:39

Lisa W, kan nog best hoor Ja

spoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 11:32

Pattypaard schreef:
spoekie schreef:

Het meisje is er minstens een half jaar geweest. Lijkt me genoeg tijd om aan elkaar te kunnen wennen. Lachen En ze wende ook wel aan elkaar. Mariska vond het wel allemaal goed, maar ze vond het niet zo leuk als bij mij. (we zijn ook bijna 6 jaar samen, een paar dagen nog Tong uitsteken)
Meisje kwam begeve moment niet zo vaak meer. (echt iemand als ik zin heb kom ik, mooi weer meisje, rijden is leuk en de rest eigenlijk niet zo) Toen heb ik even op Mariska gereden wat allemaal goed ging qua hobbelen dan. Ook veel buiten. En veel andere dingen.
Begeve moment vond ze in de wei rijden niets meer aan. Oren steeds naar achteren, zelf niet echt meer willen enz. Ben toen gestopt met in de wei te rijden en ben alleen maar buiten gaan rijden en meer andere dingen doen. (meer longeren,vrijspringen,vd,rondjagen,wandelen)
Daarna ben ik gestopt met rijden en de andere dingen evengoed gedaan. Ondertussen reed ik wel nog op Nike(staat bij der in de wei) en die 2 zijn nogal eens jaloers op elkaar als ik met de ander iets ga doen.
Maar dit heeft iets van 2 maanden of wat langer geduurt tot ik een keer bij de pony's kwam en Mariska lag al een hele tijd gewoon. Ogen heel dof, niet attent, reageerde écht nergens op. Zelfs niet als de mensen daar met eten kwamen. Ze reageerde ook helemaal niet op me toen ik kwam. Normaal komt ze hard dravend/galopperend en hinnikend op me af. Nu merkte ze pas dat ik er was toen ik 5 meter van haar afstond. Je kon gewoon zien dat ze het bijna opgaf.
En dat doet écht iets met je.
Direct de oren naar voren maar nog dof uit haar ogen enz.
Ben bij haar gaan zitten en tegen haar gaan praten. Daarna toen ze zich weer wat beter voelde, van wat ik toen voelde, ben ik gaan staan en heb haar gevraagt om ook op te staan. Ze stond op en ze heeft niet 10 min. achter me aan in de wei gelopen.
Vanaf die dag ben ik weer op der gaan rijden. Bijna alleen buiten en heel soms in de wei wat ze dan wel leuk vond. En nu is ze weer echt vrolijk Ja
Soms rijd ChingYi ook wel eens op Mariska als we met Mariska en Nike naar buiten gaan bijv. En dan zie je dat verschil ook, terwijl die elkaar toch ook al wat zal het zijn, 2 jaar kennen.

merrieveulen:geen enkel paard zal ongelukkig worden als hij niet meer bereden wordt
Deze wel Ja Aandacht is niet anders geworden, behalve dat het rijden er niet meer was. En dat vond ze buiten echt helemaal geweldig. Maar dat werd ook niet meer gedaan. Alleen wandelen buiten, ook leuk.. maar ze vind het nog leuker als ik erop zit. (Dan mag ze ook draven en galopperen, aan de hand ook draven, maar niet in galop wat ze ook weer leuk vind.)

Een mooi weer meisje? Die zal dan ook wel geen geweldige band met die pony hebben gehad en dát wordt wel gemist door een pony. Als jij op Nike gaat rijden, zal zij misschien 'denken' dat jij haar 'vergeet'. Dat zal eerder de oorzaak zijn, dan het rijden opzich. En er zit ook een verschil tussen elkaar kennen en een band hebben. zoals ik al eerder zei: probeer eens buiten de wei haar te longeren. Dat kan vaak ook een boost geven. Probeer eens te stoppen met rijden en toch alleen maar met Mariska bezig te zijn, heb je dat geprobeerd?

@superwoman: ik vind het misschien nog wel erger dat deze pony 28 is, die heeft haar leven lang al gewerkt, is wrs toch al wel versleten en dan gaat daar nog iemand die erg groot is op zitten. Nu scheelt het dat ze alleen naar buiten gaan en dus veel rechtuit gaan.

Naivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 11:45

Waarschijnlijk is het al voorbij gekomen maar ik ben ff te lui om het hele topic te lezen Bloos

Ik heb een D-pony van 1.45 redelijk sterk gebouwd.
Ben zelf 1.57 m en 60 kg (wisselt weleens een kilo).
Wat ik wil weten is of ik te zwaar ben?

Te groot ben ik zeker niet!!! Knipoog

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 11:50

Geweldige band had ze ook niet met Mariska idd. Maar die heb je zowiezow al niet snel met deze pony.
Jij zegt dat pony's rijden niet nodig zouden hebben. Die band blijft er dan toch als ik andere dingen met haar doe. En dat deed ik ook. Maar dat was blijkbaar niet genoeg.
Dat ze denkt dat ik haar vergeet is op een manier wel mogelijk. Maar ik deed bijna iedere dag andere dingen met haar. Alleen niet rijden. Verschil aan aandacht was er niet veel. Want die kreeg ze evengoed. Maar Nike kreeg ook nog steeds aandacht, kan niet ineens Nike laten vallen dan. Knipoog
Buiten de wei longeren heb ik ook al vaker gedaan Lachen Nu op het moment niet omdat op de akker waar ik haar dan longeerde iets staat. (heb toestemming van boer om er als er niks op staat op te mogen met de pony's)

Misschien ook wel handig om erbij te zeggen dat niet veel mensen echt met Mariska om kunnen gaan.
Eerder, voordat ik kwam was ze zogenaamd onhandelbaar qua dingen doen. Wat aan de hand lopen in de wei ging nog wel maar buiten iets doen ging niet. Longeren, nee dat wou ze niet en ging dingen doen. Met rijden, ze zorgde er wel voor dat kinderen bang werden. (Ik ben ook een tijd bang geweest om op haar te rijden na een nogal pijnlijke val maar ben doorgaan met hulp van mijn moeder)
Nu is het ondertussen niet meer zo en mensen kunnen gewoon op haar rijden, maar ze heeft bij lang niet iedereen echt lol. Lachen

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 12:37

Naivy schreef:
Waarschijnlijk is het al voorbij gekomen maar ik ben ff te lui om het hele topic te lezen Bloos

Ik heb een D-pony van 1.45 redelijk sterk gebouwd.
Ben zelf 1.57 m en 60 kg (wisselt weleens een kilo).
Wat ik wil weten is of ik te zwaar ben?

Te groot ben ik zeker niet!!! Knipoog

dat kan nog prima hoor! past er waarsch perfect op!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 14:08

Lijkt me geen enkel probleem...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 14:21

Ik kan SeqouiaHVJ niet goed zien, maar op deze pagina is (vind ik dan) niemand te groot/zwaar.
Maar geld niet voor SeqouiaHVJ.