Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

hessy8 schreef:
Ik Ben te lang, maar ben ik ook te zwaar?
Ik weeg 50 kilo, en ik rijd nu nog 3 keer per week op deze shet,
en ik ben nog niet van plan daarmee te stoppen.
Pattypaard schreef:FlynnlOver schreef:Pattypaard: Je bent te groot.
Je benen komen er een stuk onderuit, en de pony is behoorlijk iel.
Had al verwacht dat jullie zouden zeggen dat ik te groot ben.
Is ook zo. Maar ze kan het wel nog makkelijk aan en heeft er lol in.
Daarbij wel;
Ik rijd niet vaak op der. Als ik al rijd dan is het buiten, wat ze zelf helemaal geweldig vind. (met zadel normaal) Doen we ook gewoon dingen als galopperen en crossen.
En soms even in de buurt een ommetje zonder zadel of met naar de wei brengen.
Waarom ik dit doe is niet omdat ik zelf zo graag wil rijden. (Tuurlijk ook wel een beetje, anders deed ik het niet. Maar ik kan ook op Nike rijden, en op de manege.)
Heb vorig jaar ongeveer 2 maanden niet gereden. Mariska kweinde helemaal weg, zat geen levenslust meer in, had nergens zin in enz.
Deed ondertussen wel wandelen, longeren, vd, enz. Ze wou niet meer.
Ben weer op der gegaan en het ging weer helemaal over. En ze heeft weer lol in alles.
Iemand anders(kleiner) heeft ook een tijdje vaker op Mariska gereden maar dat was niets. Mariska had er niet echt lol meer in. Was meer dat het moest dan wat anders.
De eigenaren zeggen ook, dat je echt aan Mariska kan zien of ik erop zit of niet. Met mij erop vind ze het een stuk leuker dan met iemand anders. Klinkt misschien heel eigedunkerig ofzo, maar zo is het niet bedoelt.
Het rijden is dan ook echt hobbelen, gewoon puur voor de lol meer niet.

RobinCera schreef:Meen je dat nou serieus Daandriaan?
je bent er in geen 100 jaar nog te groot voor!
pas echt nog heel goed
misschien wel beugels gaatje langer en hakken uitdrukken
Citaat:Dat van dat meisje snap ik niet helemaal. Ik heb nl hetzelfde probleem in de betekenis van vzshet is eenkennig en wil het liefst dus bij mij zijn zeg maar. Als ik iets met haar probeer, doet ze het zo, geen probleem. Doet iemand het die ze niet kent? Dan sloft ze erachteraan en vindt niks leuk. Nu rijdt er toch een ander meisje op. In het begin vond ze dat ook niks, maar nu ze haar leert kennen, vindt de pony het ook steeds leuker. Nu zijn die twee ook echt een leuk team. Maar dat heeft tijd nodig.
superwoman schreef:Citaat:Dat van dat meisje snap ik niet helemaal. Ik heb nl hetzelfde probleem in de betekenis van vzshet is eenkennig en wil het liefst dus bij mij zijn zeg maar. Als ik iets met haar probeer, doet ze het zo, geen probleem. Doet iemand het die ze niet kent? Dan sloft ze erachteraan en vindt niks leuk. Nu rijdt er toch een ander meisje op. In het begin vond ze dat ook niks, maar nu ze haar leert kennen, vindt de pony het ook steeds leuker. Nu zijn die twee ook echt een leuk team. Maar dat heeft tijd nodig.
Toch vind ik dat ze door de leeftijd van de pony, wel de goede beslissing heeft genomen.
Niet alles kun je vergelijken. Een ouder paard kan het idd opgeven en eerder dood gaan dan nodig, wanneer ze geen lol meer hebben.
superwoman schreef:Het wordt idd vaak als excuus gebruikt, maar wanneer je goed naar je pony luistert, kan het ook wel eens anders zijn dan je verwacht en tegen je eigen ideeen in.

spoekie schreef:Dat van dat meisje snap ik niet helemaal. Ik heb nl hetzelfde probleem in de betekenis van vzshet is eenkennig en wil het liefst dus bij mij zijn zeg maar. Als ik iets met haar probeer, doet ze het zo, geen probleem. Doet iemand het die ze niet kent? Dan sloft ze erachteraan en vindt niks leuk. Nu rijdt er toch een ander meisje op. In het begin vond ze dat ook niks, maar nu ze haar leert kennen, vindt de pony het ook steeds leuker. Nu zijn die twee ook echt een leuk team. Maar dat heeft tijd nodig.
En ze wende ook wel aan elkaar. Mariska vond het wel allemaal goed, maar ze vond het niet zo leuk als bij mij. (we zijn ook bijna 6 jaar samen, een paar dagen nog
)
Aandacht is niet anders geworden, behalve dat het rijden er niet meer was. En dat vond ze buiten echt helemaal geweldig. Maar dat werd ook niet meer gedaan. Alleen wandelen buiten, ook leuk.. maar ze vind het nog leuker als ik erop zit. (Dan mag ze ook draven en galopperen, aan de hand ook draven, maar niet in galop wat ze ook weer leuk vind.) 

Pattypaard schreef:spoekie schreef:Dat van dat meisje snap ik niet helemaal. Ik heb nl hetzelfde probleem in de betekenis van vzshet is eenkennig en wil het liefst dus bij mij zijn zeg maar. Als ik iets met haar probeer, doet ze het zo, geen probleem. Doet iemand het die ze niet kent? Dan sloft ze erachteraan en vindt niks leuk. Nu rijdt er toch een ander meisje op. In het begin vond ze dat ook niks, maar nu ze haar leert kennen, vindt de pony het ook steeds leuker. Nu zijn die twee ook echt een leuk team. Maar dat heeft tijd nodig.
Het meisje is er minstens een half jaar geweest. Lijkt me genoeg tijd om aan elkaar te kunnen wennen.En ze wende ook wel aan elkaar. Mariska vond het wel allemaal goed, maar ze vond het niet zo leuk als bij mij. (we zijn ook bijna 6 jaar samen, een paar dagen nog
)
Meisje kwam begeve moment niet zo vaak meer. (echt iemand als ik zin heb kom ik, mooi weer meisje, rijden is leuk en de rest eigenlijk niet zo) Toen heb ik even op Mariska gereden wat allemaal goed ging qua hobbelen dan. Ook veel buiten. En veel andere dingen.
Begeve moment vond ze in de wei rijden niets meer aan. Oren steeds naar achteren, zelf niet echt meer willen enz. Ben toen gestopt met in de wei te rijden en ben alleen maar buiten gaan rijden en meer andere dingen doen. (meer longeren,vrijspringen,vd,rondjagen,wandelen)
Daarna ben ik gestopt met rijden en de andere dingen evengoed gedaan. Ondertussen reed ik wel nog op Nike(staat bij der in de wei) en die 2 zijn nogal eens jaloers op elkaar als ik met de ander iets ga doen.
Maar dit heeft iets van 2 maanden of wat langer geduurt tot ik een keer bij de pony's kwam en Mariska lag al een hele tijd gewoon. Ogen heel dof, niet attent, reageerde écht nergens op. Zelfs niet als de mensen daar met eten kwamen. Ze reageerde ook helemaal niet op me toen ik kwam. Normaal komt ze hard dravend/galopperend en hinnikend op me af. Nu merkte ze pas dat ik er was toen ik 5 meter van haar afstond. Je kon gewoon zien dat ze het bijna opgaf.
En dat doet écht iets met je.
Direct de oren naar voren maar nog dof uit haar ogen enz.
Ben bij haar gaan zitten en tegen haar gaan praten. Daarna toen ze zich weer wat beter voelde, van wat ik toen voelde, ben ik gaan staan en heb haar gevraagt om ook op te staan. Ze stond op en ze heeft niet 10 min. achter me aan in de wei gelopen.
Vanaf die dag ben ik weer op der gaan rijden. Bijna alleen buiten en heel soms in de wei wat ze dan wel leuk vond. En nu is ze weer echt vrolijk
Soms rijd ChingYi ook wel eens op Mariska als we met Mariska en Nike naar buiten gaan bijv. En dan zie je dat verschil ook, terwijl die elkaar toch ook al wat zal het zijn, 2 jaar kennen.
merrieveulen:geen enkel paard zal ongelukkig worden als hij niet meer bereden wordt
Deze welAandacht is niet anders geworden, behalve dat het rijden er niet meer was. En dat vond ze buiten echt helemaal geweldig. Maar dat werd ook niet meer gedaan. Alleen wandelen buiten, ook leuk.. maar ze vind het nog leuker als ik erop zit. (Dan mag ze ook draven en galopperen, aan de hand ook draven, maar niet in galop wat ze ook weer leuk vind.)

Nu op het moment niet omdat op de akker waar ik haar dan longeerde iets staat. (heb toestemming van boer om er als er niks op staat op te mogen met de pony's)

Naivy schreef:Waarschijnlijk is het al voorbij gekomen maar ik ben ff te lui om het hele topic te lezen![]()
Ik heb een D-pony van 1.45 redelijk sterk gebouwd.
Ben zelf 1.57 m en 60 kg (wisselt weleens een kilo).
Wat ik wil weten is of ik te zwaar ben?
Te groot ben ik zeker niet!!!