Maffe pennyverhalen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

frodo1993

Re: Maffe pennyverhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 22:25

dat meisje moet niet op paardrijden gaan joh, ik hoop dat ze geen eigen pony krijgt, die vergaat van de spierpijn

maffe_moses

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 00:11

op de manege waar ik sta ben ik de jongste die daar rondloopt. dus ik heb geen last van penny's ! lekker rustig haha

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-06 01:14

Lili schreef:
ps : dit is een briliant topic! applausje voor de TS!! *o/*

Thnx

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 02:03

Hmmm, vrij weinig last van Penny's. Scheelt ook wel als je paardje in ieder geval al in een gang staat die verboden toegang is voor kleine meisjes

Ik krijg wel vaak komische opmerkingen over mijn paardje:

"Dat vind ik het mooooooooiiiiste paard van de manege!"

"Ga jij zomaar op [***] rijden? Durf jij dat wel?"

"Dat lijkt wel een Arabíér...!"

Noeni

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 15:44

ReBeL_Valibu schreef:
ik ging toen ik een jaar of 7 was elke dag naar de manege, daar was een heel aardige vrouw met een hele makke KWPN-er. ik mocht dus altijd helpen met poetsen (al kwam ik niet hoger dan halverwege zn buik ) en ik mocht er ook weleens op zitten en op een gegeven moment wou die mevr. even haar laarzen aan trekken en vroeg ze aan mij: Wil je even op mn paard letten? ik helemaal vereerd, want tja, je vraagt natuurlijk niet aan iedereen of ze even op je paard letten . ik heb er een half jaar lang trots over gepraat, dat ik 2 min. op een PAARD mocht letten ik was echt helemaal vereerd!

Haha.

Sisco4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 16:01

Ik zat al 3 jaar op de manege en toen kwam een vriendin een keer meerijden ( de 1e keer voor der) Nou zij op zon knolletje die heeel rustig aan doet enzo. Komt ze met spierpijn eraf. Volgende week: Ze rijd nog een keer mee: dressuur Zweep van 1.30 ( echt enorm) en van die sporen aan. K heb me dood gelachen man! En zij maar janken want ze had het van haar spaargeld gekocht zodat die knol eens wat sneller werd :p :lol:

SpikkelFire

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 16:11

geweldig topic
Heb het 1 keer gehad bij mn oude verzorgpony..ik was aan het poetsen en er kwam zown meisje van een jaar of 10/11 (verrassend ) ik had haar nog nooit gezien!
En ze zag dat ik ging opzadelen, zegt ze; ga je rijden?
Ik zo; ja zometeen
En dus ging ze allemaal dingen vragen en stond ze heel de tijd om me heen te hangen (ik dacht laat me met rust)
En toen zegt ze opeens; mag ik em uitstappen?
Ik; nee liever niet (tja tis niet míjn pony, ook al was et mijnes wou ik t nog niet )
en weg wasset kind en niet meer gezien

Sisco4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 16:27

Ach ja.. soms is het wel leuk om penny acties te vertonen:P
Ik kwam eens op zo'n manege met een vriendin. Staan er 5 van zie kapsones lui over hun geweldige paarden te praten. Kijken ze ons arro aan en vragen waar onze vuilnisbakken zijn. Dat meisje helemaal stil, ik zo: Mijn vuilnisbak is een ZZ hengst dus ik weet niet of je zon grote bek moet hebben. Die lui hadden me nooit eerder gezien, dus die wouden het wel geloven. Meteen stuk aardiger enzo. Dus ik moest hem maar meenemen volgende week. Okay, allemaal van die luxe paarden en dan die van mij ertussen.
Komt dat mens naar me toe: en, laat eens wat van ZZ zien dan. Ik zo: Nou dat doe ik de hele tijd. zij HUH?
ik:ja, weet je niet wat ZZ is dan?
ZZ staat voor Zonder Zaad. Die lui stonden met hun bek vol tanden
Ik dus met mijn B ruintje

Noraly

Juud87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 16:28

haha, die vind ik echt heel erg goed!! haha!!
lig echt dubbel!!

Aurora3

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 19:07

Zo'n soort verhaal als dat van Noraly hebben wij op de manege ook een keertje gehad. Instructrice zegt zo we gaan vandaag zz oefeningen doen. Iedereen had echt zoiets van HUH
gingen we zonder zadel rijden

floorlayka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 19:25

Heey ik heb ook net de penny gekocht, en de Galop en de Penny Plus
Laatst heb ik weer gesprongen met een van mijn 23 verzorgpony's ze is zelf 1.10 en ik heb 1.13 met haar gesprongen. En daar is ook een friese hengst en daar rijd ik ZZ dressuur mee en ik krijg les van Anky

hoe penny he

StOoRzEnDeR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 19:31

oooow das egt lachuh wij doen altijd ZB (zonder beugels) springen.
mijn koeienverhaal....
ik had vorige week zondag wedstrijd maar onze auto was kapot, gelukkig was het op de manege waar ik ook stage loop en mocht ik mijn paard wel voor een paard dagen daar neer zetten...zaterdag daar heen gereden zondag fijn wedstrijd gereden en maandag na stage terug naar huis toe rijden...
eerste stuk ging goed en toen kwam ik op een stuk waar een groote weg is met daarnaast een grasstrook dan een dubbel fietspad en dan een wei (met koeien uiteraard). normaal galopeer ik op dat stuk maar omdat ik niet wist hoe mijn paard op koeien reageert (ik verwachte er niet veel van maarja) ging ik er ff in draf langs... en de koeien kwamen aan gedraaft om te kijken wat ik daar deed mijn paard schrok van de koeien en ging in galop ik kan hem niet houden, en de koeien ook in galop. resultaat: mijn paard rende nog harder (= engels volbloed vroeger op de baan gelopen(kan je er iets bij voorstellen ?)) maar goed ik kijk achterom en zie ondertussen de koeien door de draad achter me aan rennen(gewoon door de prikkeldraad) een stuk verder mijn paard weer helemaal onder controle en ik wist niet of ik terug zou gaan om te kijken hoe het met de koeien ging en het risico lopen om nog een keer te vliegen of doorrijden...doorrijden leek me toch wel aso, en ik ben dus teruggereden de 3 ontsnapte koeien waren alweer gevangen en volgens mij weet niemand dat het mijn schuld was

*sorry dat het zolang duurde e-net lag er uit in dit gare dorp....*

tssssss les van anky...yaya ik krijg smeergeld van anky zodat ik niet meer tegen haar rij, maar ik wil je ook wel les geven hoor maar ik ben wel duurder als anky maar dat spreekt voor zich

balli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 19:42

hihi... als klein 8 jarig meisje ben ik ingemaakt door mede-pennys....
ik was de kleinste manegepony aan 't borstelen, komen er twee meisjes de stal in met grote ogen (onee, iemand anders borsteld 'm!)....
kijken mij boos aan en zeggen: ohw wij wilden 'm borstelen, dus ik zeg: maar ik ben hem al aan 't borstelen... toen vroegen ze: nou maar jij bent veel jonger (of iets in die trant), hoe oud ben je wel niet? dus ik zeg: 8... stonden ze toch wel even van te kijken (waarschijnlijk dachten ze dat ze ouder waren dan ik... maar ik ben gewoon nogal klein voor m'n leeftijd, altijd al geweest)... toen was 't: ooohh... *stil* en toen liepen ze weg.....

Juud87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 19:47

haha

krumel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 21:13

haha, hier zitten echt geniale verhalen bij
alleen bij laartjuh zelf gaat mijn penny alarm af ... die blijft maar met verhalen komen (ehh... ik vind het moeilijk ze te geloven) en keek net in der profiel met der pony die galopwissels om de pas kan en 1.20 kan springen. haha... sorryy.
Heb zelf trouwens niet echt pennyverhalen... zit niet (meer) echt in een penny omgeving... helaas

mymyhorses

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 15:58

ik ben net gebeld door een (penny) meisje.. ze wou 'weer' op mijn shet rijden met haar vriendinnetje (ze zijn een jaar of 11? ofzo), ik heb maar ja gezegd omdag ik moeilijk nee kan zeggen... maar ik heb er wel snel bij gezet dat ze niet op mijn nieuwe pony mogen rijden!! (Welsh K 1.50, 5 jaar jong) daar gaat echt geen penny op zitten hoor!! (haha, wedden dat 1 meisje gaat zeggen,, ik kan heel goed rijden, dus ik kan die pony wel aan....( jahoor) gloof je het zelf....... maar ze komen dus over een paar weken..

Kleinduimpje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 19:13

hahaha wat een leuk topic..
Vanmiddag was ik op de manege:
Komt een kind aanrijden op Anton (haflinger bokt heel veel) zegt ze met een straaaaaaaaaaalende blik tegen me: 'Ik heb al 15 keer op zn nek gezeten en ik bleef goed zitten joh!! En ik vind Anton echt helemaal geweldig, tgaat zoo goed!!' En terwijl ze dat aan me vertelt geeft Anton een hoge bok vliegt ze er met een boog vanaf en begint te janken dat ze er niet meer op wilt! Toch springt ze er weer op en net als het weer goed gaat kijkt ze me weer met een straaaaaaaalende blik aan en toen ging Anton ervandoor.. ow wat übermelig..

Nogmaals, echt een leuk topic

ReBeL_Valibu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 09:25

hahaha Go Anton!

StOoRzEnDeR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 11:24

oeeeeeeh rennen anton gooi der draf ooh nee das een beetje te zielig voor dat kind hier vandaag manege wedstrijd...*lees, pennymeeting*

hoop maar dat ze mijn afgelopen nacht geboren veulen met rust laten

poesjeslove

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 15:01

haha, wat een lollige verhalen allemaal! ja ik ken die meisjes wel.. zwaar irritant

Marleen_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 15:13

paxine schreef:
Oeh...ik geniet hier echt van haha!

Ik sta op een manege met m,n paard maar heb helemaal geen last van Penny's.Hmmm....aan de ene kant jammer maar aan de andere kant ook wel weer fijn als ik die verhalen zo lees hier.....

Nancy wij hebben echt wel last van penny's.
Ik vertel het wel op stal, staat zo banketstaaf op bokt als ik namen ga noemen hahaha.

Maar de verhalen zijn waanzinnig grappig om te lezen!!!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 15:14

Vertel en gebruik dan alleen de eerste letter. Of een andere naam

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 15:26

Het idiootste wat ik ooit heb meegemaakt:

In oktober 2005 stond ik net met mijn paard op de pensionstalling/manege..
Mijn paard is niet van de gemakkelijkste dus hij durft wel is happen en zen oren plat leggen...

Ik passeer langs zen stal, en hij rent zo naar de deur met zen oren in zen nek (hij was hooi aan het eten) en ik zeg gewoon: oeioei ze, ik ga't heus niet afpakken!

Komt er zo'n meisje aan van een jaar of 15 en zegt tegen me (ik ben 22):

"Ja, met dat paard moet je oppassen, ik heb er al vaak mee gereden en hij is erg moeilijk in omgang enzo, maar IK kan hem goed rijden!"

Dus ik vraag haar ff verder uit en op een gegeven moment zei ik gewoon: "ik kan me echt niet herinneren dat ik ooit heb gezegd dat er andere mensen op MIJN paard mogen rijden"

Ik heb haar nooit meer terug gezien! Bhahahahahahahahaha!

imd

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 17:25

die is goed

paxine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 17:31

highspirited schreef:
paxine schreef:
Oeh...ik geniet hier echt van haha!

Ik sta op een manege met m,n paard maar heb helemaal geen last van Penny's.Hmmm....aan de ene kant jammer maar aan de andere kant ook wel weer fijn als ik die verhalen zo lees hier.....

Nancy wij hebben echt wel last van penny's.
Ik vertel het wel op stal, staat zo banketstaaf op bokt als ik namen ga noemen hahaha.

Maar de verhalen zijn waanzinnig grappig om te lezen!!!

Oehhhhh.....ik ben nieuwsgierig!!!! Wanneer zie ik je weer op stal??
Misschien durven onze penny's niet bij Amanda in de buurt te komen Ze is natuurlijk wel het snelste en wildste paard van de hele manege WHAHAHA!