En hoe is het met Kimmie zelf?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kimmie25501 schreef:Ah lief dat jullie het vragen!
Met Shan gaat het volgens mij wel goed. Ik ben vandaag niet geweest, maar gisteren toen hij erin stond ging hij meteen lekker eten. Hij vond de deur nog wel een beetje eng, maar dat komt wss omdat hij nog moet wennen. Ik ga niet de deur elke keer zachtjes dichtdoen, daar moet hij maar aan wennen. De mensen die hem binnen en buiten zetten gaan ook niet elke keer voorzichtig doen.
Met mij gaat het al ietsje beter. Ik moest vandaag wel naar school, want ik had twee so's. Mijn neus zit vooral erg dicht, wat heel vervelend is. Ook heb ik sinds mijn val enorm last van hoofdpijn, dus ik ga proberen zsm naar de chiropractor te gaan, ik denk namelijk dat het door mijn rug komt.
Maar verder gaat het gelukkig een stuk beter!
Vandaag ga ik of alleen, of met Sophie grondwerk doen. Gewoon beginnen bij het begin: dus stilstaan, volgen, inbuigen, achterwaarts, en wijken van de voor en achterhand. Gewoon in kleine stapjes dus.
Met elk maak ik dan een klein beginnetje, zodat hij niet non stop hetzelfde moet doen, dat is alleen maar saai voor hem.
Ook ga ik kijken hoe hij reageert op de poetsplaats. Daar moet hij achteruit in, of een rondje omlopen. Als hij dat heel eng vindt, poets ik hem lekker in de stal, of vraag ik iemand om hulp.
Ik merk ook echt dat het een heel sociaal paard is. Echt hinniken naar allemaal potentiele vriendjes. Ik laat hem langzaam kennismaken met zijn buren, maar dat gaan vanzelf op de poetsplaats gok ik. Ik weet niet precies of hij nu nog alleen of al samen buitenstaat. Dat moet ik nog even vragen.