Schleich paarden [deel 8]

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jilzet

Re: Schleich paarden [deel 8]

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 20:34

loverhorses, gebruik alsjeblieft de zoekterm! dat is handiger dan het vaker te vragen ! ;).

Lukka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 20:38

Ik heb een vraagje;
Waar kopen jullie die kleine ringetjes voor halsters en hoofdstellen?
Zou namelijk graag willen proberen om er zelf één te maken. :)

Jilzet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 20:39

bij de xenos en hobby winkels ? ben jij nieuw hier? zoja, welkom! :). sinds waarneer spaar jij schleich ? :D.

Lukka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 21:02

ozette88 schreef:
bij de xenos en hobby winkels ? ben jij nieuw hier? zoja, welkom! :). sinds waarneer spaar jij schleich ? :D.

Dankjewel. :D Ben inderdaad nieuw, spaar Schleich nu ongeveer 2 jaar maar ik heb er nog niet zo veel.

Jilzet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 21:03

wat leuk ! tuig maken is echt verslavend! bij xenos kun je ook leuk suede lint kopen! dat is erg handig voor hoofdstellen, halsters enzo!

Rosan2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 21:04

Jolinem, ik ben benieuwd naar foto's van je zadel! horses007, ik vind je deken nog iet wat slordig, sorry voor het commentaar, en het bontje zit veel te ver van de schoft af, zie je derde foto, voor dit model is de voorkant niet hele erg geschikt.... Ik was vandaag dus vrij maar heb jammergenoeg de tijd niet gehad om te schleichen...

Kandor, kan je misschien opnoemen welke modellen je hebt van schleich?

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 21:11

Horses007, ik vind je dekens al leuk worden, volgens mij zit er een hoop tijd in ook met alle stiksels. Misschien een idee om een staartflap eraan te maken? misschien dat daardoor het achterste stuk dan wat minder ver omhoog gaat staan :)

Heb ook het idee dat het garen niet overal even netjes strak staat, bij de achterkant zie ik wat lusjes. Als je die weg kan werken of strakker vast kan trekken oogt het denk ik direct een stuk netter :)

Lukka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 21:20

ozette88 schreef:
wat leuk ! tuig maken is echt verslavend! bij xenos kun je ook leuk suede lint kopen! dat is erg handig voor hoofdstellen, halsters enzo!

Thanks voor de tip!
Xenos zit hier best dichtbij, denk dat ik van 't weekend even ga kijken.

@Rosan2001: Ik heb van de volwassen paarden een Clydesdale merrie, Clydesdale ruin, Friese merrie, Knabstrupper merrie, Tennessee Walking Horse hengst, Arabische merrie, Arabische hengst, Camargue hengst & Shetland pony merrie en van de veulens een Clydesdale merrie, Friese merrie, Knabstrupper hengst, Arabische merrie en een Shetland pony merrie.

horseloverzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 21:38

jeej net een kopstuk gemaakt maar ik had zwart te weinig :( maar dan heb ik te tijgels donker donker rood gedaan :P
sorry nu geen fotos later pas sorry niet zo veel tijd : (

Lukka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 22:18

Ben er net achter gekomen dat ik nog 2 zakjes met ringetjes heb in m'n door met spulletjes waar ik sieraden mee maak.
Nou, ik ga wat proberen... :P

horseloverzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 13:28

zie ik deze op ebay staan super mooi is dit schleich ? wel duur sorry bokt doet raar geen link maar kijk op ebay mat schleich paarden (ebay belgie ) en dan lukt het sorry het is een bruine arabier met bles super mooi sorry :o

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 13:47

kan niet vinden zo kun je egt geen link of iets plaatsen?

horseloverzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 13:59

Roosje01 schreef:

sorry maar mijn rechter muisknop werkt nie meer zal eens kijken maar waarschijnlijk niet sorry :n

Jilzet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 14:02

Ga zo nog een poging doen voor mijn 'project' .

Horseloverzz, jammer ! ik ben erg benieuwd!

kandor, is het een beetje gelukt ? foto's ? :D!

Rosan2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 14:05

Kan je echt geen link plaatsen? anders alleen de url dat kan ook! Ik ben wel benieuwd wat jij supermooi vind! Ik vind het vast ook erg mooi! ( tipje, als jewilt kopieren moet je wel rechtermuisknop gebruiken, maar als je wilt plakken kan je ook Ctrl v doen, werk goed! En misschien moet je op de onderkant van je muis even op dat knopje drukken dat ie weer aangaat wekrt bij mij altijd!

Kandor, zet je snel foto's? Leuk dat jer al die modellen hebt! Maar is het knabstrupper veulen echt een hengst?

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 14:07

horseloverzz schreef:
Roosje01 schreef:

sorry maar mijn rechter muisknop werkt nie meer zal eens kijken maar waarschijnlijk niet sorry :n

Ben wel nieuwsgierig nu...

Kopieren en plakken van o.a. links, kun je ook met toetsencombinaties,
Kopieren: Ctrl c
Plakken: Ctrl v

:):)

horseloverzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 14:15

ik kan geen linken meer plaatsen
aleen bij bokt kan ik nie dus als je het wil zien bij ebay: CollectA(ähnlich Schleich)Pferd Araber Stute repainted Brainer
knip en plak bij ebay als je het gevonden hebt zet het dan op bokt plzz
dan kom kje op ebay dan plak je en dan kom je we vonden andere objecten en daaronder staat het 2 blabla bla ( sorry geen zin :o ) en daar klik je op de bruine ;)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 14:23

deze?
http://www.ebay.nl/itm/CollectA-ahnlich ... 500wt_1140

Weet niet wat collecta normaal kost, maar ik vind hem best duur voor een niet heel bijzondere repaint. Maar dit is een CollectA paard, geen Schleich dus.

Edit: verder gezocht, ik zie collecte paarden voor net iets boven de 7 euro, zelfde prijsklasse als Schleich dus. Mwaaah, ik zou voor dat model hierboven echt ooit 29 euro uitgeven.

horseloverzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 14:26

Telpeva schreef:
deze?
http://www.ebay.nl/itm/CollectA-ahnlich ... 500wt_1140

Weet niet wat collecta normaal kost, maar ik vind hem best duur voor een niet heel bijzondere repaint. Maar dit is een CollectA paard, geen Schleich dus.

ja het is deze kvind ook dat het duur is maar hij is wel super mooi <3 ook al is het geen schleich :p

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 16:53

wat gebruiken jullie eigenlijk voor hoofdstellen en zadels?

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 17:08

vind hem ook niet zo bijzonder. en idd erg prijzig.

Lukka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 17:17

ozette88 schreef:
Ga zo nog een poging doen voor mijn 'project' .

Horseloverzz, jammer ! ik ben erg benieuwd!

kandor, is het een beetje gelukt ? foto's ? :D!

Heb alleen de neusriem, ben er nog niet aantoe gekomen om hem af te maken. :+
Ga er zometeen aan verder.

LoverHorses0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 18:01

eclair93 schreef:
wat gebruiken jullie eigenlijk voor hoofdstellen en zadels?

Leer en suedine.
Ik had eens gezocht op youtube, kon zelf niet echt een tutorial vinden voor een westernzadel. ik heb echt geen idee hoe ik dat nou weer moetmaken. ik had de zoekfunctie gebruikt maar dat werkte niet of zoiets... naja heeft iemand zelf al een keer een western zadel gemaakt? pb maar ;)

Rosan2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 18:20

Telpeva al maar die wil gene uitleg schrijven. Ik gebruik ook suedine en leer maar ook skai, nepleer. Ik vind die repaint ook eigenlijk niet erg mooi dus.... Hij is wel erg duur.

Ik ga vanavond denk ik een deken in elkaar flansen, nouja, proberen om een vertoonbare deken te maken ;)

Verder heb ik net geschaatst op het kanaal achter ons huis, en ik kwam opeens op een heel goed ideetje! Ik vertel het nog niet maar ik ga het denk ik wel maken en dan komen er wel foto's.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 18:50

Hier een voor Schleich, die te groot is geworden omdat mijn berekening niet klopte:
Telpeva schreef:
Hier een western zadel dat ik een heeele tijd terug heb gemaakt, dat te groot uit viel voor Schleich (ik had de afmetingen verkeerd ingeschat :+ )
http://i29.photobucket.com/albums/c269/ ... 8klein.jpg
http://i29.photobucket.com/albums/c269/ ... 0klein.jpg
Gemaakt van nepleer, alleen de zitting is van echt leer (mijn oude bankstel :)) ) de schouderstukken waar de knop bovenop zit, en de boom zijn geboetseerd met klei.

En een voor een Breyer
Telpeva schreef:
Even mijn nieuwste Breyer creatie showen:

http://i29.photobucket.com/albums/c269/ ... 6klein.jpg
http://i29.photobucket.com/albums/c269/ ... 5klein.jpg

Ik wou eigenlijk wachten tot ik leerverf hard... want ik wou een zwart of donkerbruin zadel. Maar het kriebelde té erg dus ik heb hem maar alvast gemaakt :D zodra mijn leerverf binnen is, ga ik proberen om het zadel alsnog donker(der) bruin te maken.

En zoals Rosan al zei, ik wil geen werkbeschrijving of tutorial hiervoor schrijven. Ik heb het patroon en de werkbeschrijving namelijk niet zelf bedacht, maar gekocht van iemand, en het zou een schending van auteursrechten zijn als ik een kopie of een tutorial oid zou schrijven.