Schleich Paarden [Deel 7]

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 19:52

marrit_tara schreef:
ik ga maar eens op zoek naar een goedkoop fleece dekentje !!

Daarvoor moet je bij de Ikea wezen. Hebben soms aanbiedingen dat je voor 1 euro een fleecedeken kunt kopen. Anders zijn ze geloof ik 2 of 3 euro, ook niet duur. Keuze uit meerdere kleurtjes, blauw, lime, wit, roze en volgens mij nog wel meer.

Palmbierlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 21:48

Telpeva schreef:
Shettepret: Heel erg bedankt voor je aanbod! ik zal kijken of ik het goed op de foto kan krijgen (de belichting in huis is nogal bagger) en dan zal ik je detailfoto's sturen, ik vind het erg fijn dat je er even naar wilt kijken want hoe realistischer de boel in elkaar zit, hoe leuker (vind ik)!

En goeie genade, ik ga dus niet zelf een koets maken, véél te ingewikkeld hoe die wielophangingen in elkaar zitten, ik snap er helemaal niks van :') ik ga dus toch kijken of ik niet ergens in een speelgoedwinkel oid een wagentje kan vinden (dan sloop ik de wielophanging eraf, en maak ik zelf de bovenkant van de wagen }> )

Ik wil namelijk... een soort van postkoets:
voorbeeldplaatjes van internet:
http://www.cardcow.com/images/set350/card00486_fr.jpg
http://www.legendsofamerica.com/photos- ... 13-500.jpg
Maar dan wil ik hem wat meer een fantasy/middeleeuwse tint geven.

Ik moet dan alleen nog even 1 mentuig erbij maken, of misschien 3, want om één paard zo'n koets te laten trekken is een beeeetje sneu :p

ja precies over die wielophanging zit ik ook nog steeds te denken..

ik wil elke keer foto's gaan maken van mijn creatie voor stepanies wedstrijd, alleen nog steeds niet van gekomen, hoop dat het zaterdag gaat lukken..

en mss zondag nog wat schleichen ;)

Roosje01

Re: Schleich Paarden [Deel 7]

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 21:52

@shettepret supergoed idee stuur mij maar foto's wie wilt en ik open er wel eentje voor en word die gesloten naja dat zien we dan welk weer!
foto's van allerlei modelpaarden mogen gepbt worden naar mij

Shettepret

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 22:15

En als we een "Schleich modelpaarden" topic openen?
Gaat hofdzakelijk om Schleich maar andere mogen eventueel ook besproken worden...
Vinden jullie daarvan?

Stephaniexh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 22:22

Shettepret, ja dat is een goed idee! Maar moet ik daar ook van die 25 berichten voor gepost hebben voordat ik kan meepraten? :o , want die heb ik nog niet en ook geen idee hoe ik van die berichtjes moet posten ? :? (sorry, ik snap er echt niks van.. :o )

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 22:27

Shettepret schreef:
En als we een "Schleich modelpaarden" topic openen?
Gaat hofdzakelijk om Schleich maar andere mogen eventueel ook besproken worden...
Vinden jullie daarvan?

Ik zie liever een algemeen topic komen. Kan ik ook m'n MLP's, Breyers en Painted Ponies showen net als anderen :D Er zijn zoveel meer modelpaarden dan alleen maar schleich (en breyer).

Shettepret

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 22:44

Precies! Daarom zat ik ook met Modelpaarden in mijn hoofd!
En ik ben ook benieuwd naar jou MLP!

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 23:18

gewoon een algemeen topic voor 18+ers
niemand die leuke foto's heeft voor de op? mag van allerlei modellen zijn

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 00:03

Sorry offtopic, maar wat een leuk idee! dan kan ik ook meekletsen over Breyers! want het huidige Breyer topic loopt niet erg hard, daar zitten lang niet zo veel mensen als hier. Lijkt me gezellig! En de modelpaarden zijn, even heel kort door de bocht, toch veel van hetzelfde, het verzamelen, ermee knutselen, het opleuken, alles. Maakt niet uit welk merkje eraan vast zit. Hoort het maken van tuig en repainten ook bij het volwassenen gedeelte? zo ja, dan zal ik in het volgende topic ook zéker te vinden zijn. :j

En uiteraard ook het kletsen over Grand Champions, My Beautiful Horses, My Little Ponies, everything! Leuk initiatief :j Foto's heb ik op het moment nog niet, wanneer gaat het topic van start? dan zal ik ervoor zorgen dat ik vóór die tijd even een leuke foto van mijn verzameling regel.

Palmbierlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 09:07

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 09:23

:O

Maar er zijn toch niet zo heel veel mensen 18+, nouja.. sommige zijn toch ook 14, 15 en 16 enzo.

Alhoewel.. jammer dat ik dan nog 7 jaar moet wachten, ik vind het JUIST leuk om naar de foto's enzo van andere modelpaarden en van echt proffesionele repainters te kijken.

Shettepret

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 09:43

Ik zeg! Snel foto's verzamelen en aan de gang! Ik heb inderdaad ook nog een paar GC en MBH.
Zitten in dozen op zolder, daar doe ik niks mee. Wel verzamel ik naast Schleich alle Shetlanders (logisch als shetfan) en van Bullyland degene die ik leuk vind. MLP deed ik altijd ontwerpen op tekening. Dat blijft leuk, al vind ik de oude originele pony's de leukste! Ik heb geen Breyer maar ik zou erg graag de Andalusier in Spaanse pas willen hebben. En daar natuurlijk tuig voor maken.
Tuig maken hoort er dus ook bij!
Voor mij blijft Schleich de hoofdzaak maar toch vind ik de rest ook leuk om te zien!

Is het mogelijk om wat foto's van Google te gebruiken en dat erbij te vermelden voor het eerste deel?

Nathas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 10:28

Shettepret schreef:
Ik zeg! Snel foto's verzamelen en aan de gang! Ik heb inderdaad ook nog een paar GC en MBH.
Zitten in dozen op zolder, daar doe ik niks mee. Wel verzamel ik naast Schleich alle Shetlanders (logisch als shetfan) en van Bullyland degene die ik leuk vind. MLP deed ik altijd ontwerpen op tekening. Dat blijft leuk, al vind ik de oude originele pony's de leukste! Ik heb geen Breyer maar ik zou erg graag de Andalusier in Spaanse pas willen hebben. En daar natuurlijk tuig voor maken.
Tuig maken hoort er dus ook bij!
Voor mij blijft Schleich de hoofdzaak maar toch vind ik de rest ook leuk om te zien!

Is het mogelijk om wat foto's van Google te gebruiken en dat erbij te vermelden voor het eerste deel?

Waar word dit dan neergezet op bokt? En ik eb ook nog in dozen op zolder andere modelpaardjes liggen van verschillende merken misschien maar eens opzoeken etc

Shettepret

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 12:03

Ik zou echt niet weten waar dat zou mogen staan. Eerlijk gezegt.
Maar als ik het zo lees vinden jullie het een goed idee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 13:54

Jawel, maar mogen jongere kinderen van 11, (zoals ik XD) ook in dat topic?

Shettepret

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 13:56

Het is natuurlijk voor de serieuze modelpaarders (jawel!! Weer nieuw werkwoord!! := )
maar dat wil niet zeggen dat er een leeftijd aan vast zit.
Als voorbeeld: Carmen is er ook serieus mee bezig.

Moeilijk uit te leggen maar snap je het?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 14:01

ja, ik snap het.

Nouja, ik ben serieus bezig met tuig maken enzo, maar ik speel ook nog wel met me schleich. Wat best logisch is xD. Maar het is dus niet dat als ik halsters ofso maak een elastiekje pak en simpel draai. Soms wel eens een simpel touwhalstertje maar ook dingen waar meer werk in zit.

Shettepret

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 14:12

Je bent gewoon welkom hoor! Het gaat er eigenlijk ook om dat er hier teveel offtopic gekletst word, teveel oneliners en teveel dubbel gepost wordt.
Dat is enorm storend.

SanneLeoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 14:14

Zo'n zelfde discussie hebben we overigens een paar maanden terug ook al gehad.. alleen werd ons voorstel toen afgekeurd.

Shettepret

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 14:16

Klopt maar dat was toch omdat Schleich niet ergens anders naartoe mocht?
We maken daar nu gewoon modelpaarden van en dan is het ineens volwassener! :o
En het is natuurlijk ook leuk om andere modelpaarden te zien en te showen.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 14:49

als iedereen mijn nu is voor vanaaf laten we zeggen 8uur wat foto's en info stuurt van zijn model paarden. hoeft nog niet zo uitgebreid dan zal ik hem vanaaf wel ergens openen. maar dan hebben we tenmiste alvast iets deel2 kunnen we dan altijd mooier en uitgebreider maken.

Nathas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 14:53

Roosje01 schreef:
als iedereen mijn nu is voor vanaaf laten we zeggen 8uur wat foto's en info stuurt van zijn model paarden. hoeft nog niet zo uitgebreid dan zal ik hem vanaaf wel ergens openen. maar dan hebben we tenmiste alvast iets deel2 kunnen we dan altijd mooier en uitgebreider maken.

Ik zal straks wel even wat foto's maken van de stallen met modelschleic paarden etc er in kan je die in iedrgeval gebruiken....

Trouwens heb een gedeelte van men SS binnen (de helft) de andere helft word nagezonden stond in het briefje.....

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 15:03

heb zelf ook nog een hele mbh manege met paarden maar wil die gaan verkopen moet ze alleen nog altijd opduiken en foto's van maken liggen nu ergens netjes in hun origenele plastic doosjes haha.
wat ik vroeger ook spaarde is van die dierenvriendjes ofzo en dan voornamelijk de paarden
kennen jullie die nog?

ff gegoogeld
Afbeelding

Shettepret

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 15:07

Ik zal je ook een foto sturen Roosje.
Dit hierboven ken ik niet!

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 15:12

je kon ze kopen van 1992 t/m 1996
daarna ging ik over op mbh en gebruikte die spulletjes van de dierenvriendjes voor de paarden voerbakjes en emmers en hooibalen haha