breyer paarden!!!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xXRosalyXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 19:00

Manegepaard schreef:
Romeetjuhh schreef:
Ik ben sinds kort ook bekend met de breyers ♥
waar kopen jullie ze? ik kan ze nergens vinden

Marktplaats, een ruitershop in Deventer en ebay :3

Ik verkoop er ook nog wel een zooi. ^^ [EA-OV] Breyer en Schleich - Alles moet weg!

Oehhw intresant ! Als ik nog effe doorspaar kan ik er zeker eentje kopen! :$

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 19:17

Even babbelen hoor :D

Wat mij opvalt hier en daar is dat de term LSQ (live show quality) soms nogal willekeurig gebruikt wordt. Laatst kwam ik bijvoorbeeld een add tegen waarin verschillende modellen als LSQ aangeboden werden, maar veel van die modellen hadden wel opmerkingen als 'strepen in de vernis, maar dat zie je alleen in de zon' of 'de verf zit er op sommige plekken dik op, maar hij is toch mooi'
Maar als ik nou eerlijk mag oordelen, dan is dat toch helemaal geen LSQ? verder bedoel ik het niet negatief naar de verkoopster hoor, mocht iemand de add herkennen. Ik wil niet haar oordeel in twijfel trekken maar gewoon voor mezelf vaststellen wat men vooral verwacht bij LSQ, en wat ikzelf LSQ vind. Een leek op modelpaarden gebied (en/of schilder gebied) vind iets wellicht al razendsnel LSQ.

In mijn gedachtengang en van wat ik zoal lees, is een LSQ een model dat gewoon goed klopt met een echt paard, dus goede bespiering en een goede mold, en een goede kleur. Verfstrepen, of vernisvlekken, die hebben een echt paard toch ook niet? of ben ik daarmee wellicht te kritisch?

Wat zien jullie onder LSQ, mag die foutjes hebben? zoja welke? wat zouden jullie verwachten van zo'n model? hoe hoog zou de kwaliteit moeten wezen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 19:34

xXRosalyXx schreef:
Manegepaard schreef:

Marktplaats, een ruitershop in Deventer en ebay :3

Ik verkoop er ook nog wel een zooi. ^^ [EA-OV] Breyer en Schleich - Alles moet weg!

Oehhw intresant ! Als ik nog effe doorspaar kan ik er zeker eentje kopen! :$

PB me maar als het zover is ;D

Cassidy

Re: breyer paarden!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 20:47

LSQ is een paard zonder krassen of plekken. Of een niet-LSQ model kans maakt bij een show hangt van meerdere factoren af. Ik heb zelf een aantal shows gejureerd en wat mij betreft het hangt er helemaal vanaf waar de krassen zitten, en wat er nog meer op tafel staat of een model wel of geen kans maakt.

In een pure halterklasse ga ik kijken of er idd krassen op zitten, of dat een paard perfect in conditie is. Echter doet shading een heleboel, en of het model rastypisch is of niet. Een paard met een klein foutje maar wel rastypisch en met verzamelwaarde, zou zomaar boven een niet rastypisch model, met een saaie paintjob kunnen eindigen.

Bij performance kijk ik eerst naar de correctheid van de entry, is tuigage ok, rest van het diorama goed opgezet, en dan pas ga ik kijken naar krassen of witte plekken. Een plek op de rug die door een harnachement wordt verdekt ga je niet zien.

Bij gelijkwaardige entries ga ik dan idd op de details letten. Uiteindelijk wordt het schrappen en het zoeken naar fouten of een model wint of niet.

Maar in het kort: een model dat krassen heeft is niet LSQ. Een verkoper die duidelijk fouten aangeeft maar dan wel de sticker plakt "LSQ" is in mijn ogen niet eerlijk of weet niet wat LSQ inhoudt. Van een dergelijke verkoper zou ik dan ook niets aanschaffen.

Jolinem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 20:48

Telpeva@ je western setje is echt heel erg mooi! Zo klein!

Ik verzamel schleich, en nou leek het mij leuk om een groot breyer paard te kopen, gewoon voor de leuk, maar ook zodat ik heel gedetailleerd tuig erop kan maken.

(ik hou het wel bij 1, want ik heb al genoeg schleich modellen...;-)) Weet iemand een leuk, niet al te duur model? Liefst met veel behang, en dikke manen. :D
(heeft iemand trouwens de gemiddelde maat van een classic in centimeters?)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 23:12

De prijzen voor Breyers zijn soms heel verschillend, soms moet je maar net tegen een goedkope aanlopen en anders betaal je er meestal toch de nieuwwaarde/winkelwaarde voor.

Heb je een bepaalde grootte in gedachten? met jouw beschrijving moet ik meteen denken aan Goffert Othello en misschien zelfs de Andalusian stallion? die zijn alleen wel traditional formaat:

Goffert (fries type)
http://www.identifyyourbreyer.com/identify/Goffert.htm

Othello (zwaarder type)
http://www.identifyyourbreyer.com/identify/Othello.htm

Andalusier
http://www.identifyyourbreyer.com/identify/AndStal.htm

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 00:08

Tegen de tijd dat ik klaar ben met tikken zal de tijd wel voorbij zijn om mijn vorige bericht nog te kunnen wijzigen ( en jaa hoor :+ ) dus maar even een nieuw berichtje;

Van de week zijn mijn nieuwe modellen binnen gekomen :D even showen!

Stablemates,
Voor de liefhebbers heb ik meteen ook de namen opgezocht, van links naar rechts, eerst mold dan model,
Bovenste rij:
Prancing morgan - Pinto Stallion and Foal (zonder veulen)
Standing Thoroughbred - British Breed 4-Piece Set
Standing Thoroughbred -Wie herkent hem? ik niet!
Friesian mold - Stablemates 4 Pc Gift Collection
Friesian mold - Stablemates 4 Pc Gift Collection (ja heb hem dubbel)

Onderste rij:
Cantering warmblood - Warmblood
Thoroughbred - Four Piece Gift Pack
Trotting Foal - Chestnut Foal Stablemates Fun Foal 5-piece Gift Pack
Scratching Foal - Chestnut Foal Stablemates Fun Foal 5-piece Gift Pack
Friesian mold - Stablemates Parade of Breeds VI (JC penny, heeft ook een code op de buik)
Afbeelding

En de traditional *\o/*
Andalusian stallion - Black andalusian
Afbeelding

Voor liefhebbers ook de andere kant,
http://i29.photobucket.com/albums/c269/ ... 8small.jpg

En nog een close up van het prachtige kopje dat erop zit
http://i29.photobucket.com/albums/c269/ ... 7small.jpg

Jolinem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 08:50

Oeh die zijn heel mooi Telpeva! Heb je die allemaal in 1 koop gekocht? En hoe groot zijn de stablemates??? :o

De drie voorbeelden die je gegeven hebt zijn echt heel leuk! Precies wat ik bedoelde! *D Othello vind ik echt super, ik had al op MPV gekeken maar daar staat hij niet bij... Weet iemand waar ik hem (niet al te duur ;-)) kan krijgen? En de andalusier? :#

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 10:35

Jeps ik heb ze allemaal overgekocht van iemand die haar collectie de deur uit deed :) de schofthoogte van de volwassen stablemates is ongeveer 5 cm hoog, met nek erbij zo rond de 7 cm hoog. Ook iets van 7 cm breed, neus tot staart.

Als je de Andalusier hierboven leuk vind kan je hem eventueel van me overnemen, de verf bij de randen van de hoeven is iets beschadigd van het neerzetten en schuiven, en hij heeft een glans plekje op zijn rechter bil. Verder is hij in goede conditie, ook is hij in de winkel niet meer verkrijgbaar in deze kleur.

Reden dat ik het niet erg vind om hem weer weg te doen is omdat ik hem qua looks toch net iets te excentriek vind, ik heb juist rustig ogende modellen op de kast staan en deze past er voor het leuke zegmaar eigenlijk net niet bij.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 13:30

Jolinem schreef:

Ik verzamel schleich, en nou leek het mij leuk om een groot breyer paard te kopen, gewoon voor de leuk, maar ook zodat ik heel gedetailleerd tuig erop kan maken.

(ik hou het wel bij 1, want ik heb al genoeg schleich modellen...;-)) Weet iemand een leuk, niet al te duur model? Liefst met veel behang, en dikke manen. :D

Dat zei ik een jaar of twee geleden ook :+ Wil alléén het anatomie model en meer niet. Dat is een beetje mislukt haha... Ik zou trouwens even op breyer zelf rondkijken er zijn zoveel verschillende modellen.

Jolinem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 13:46

Thats_Me schreef:
Jolinem schreef:

Dat zei ik een jaar of twee geleden ook :+ Wil alléén het anatomie model en meer niet. Dat is een beetje mislukt haha... Ik zou trouwens even op breyer zelf rondkijken er zijn zoveel verschillende modellen.

Oh... :') Hoeveel modellen heb je nu dan? :D maar op breyer.com staan toch alleen de paarden die nu in de collectie zijn?

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 13:50

Telpeva geweldige modellen heb je erbij!!

Jolinem een stuk of 10-15 traditionele en een paar classics en kleiner. En nog steeds groeiender. Ben nog wel op zoek naar wat oude schleich paardjes om de collectie 'compleet' te maken. Echter een mooie breyer heeft toch echt de voorkeur boven een oud schleichje in mwaa conditie.

xXRosalyXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 19:29

Telpeva schreef:
Tegen de tijd dat ik klaar ben met tikken zal de tijd wel voorbij zijn om mijn vorige bericht nog te kunnen wijzigen ( en jaa hoor :+ ) dus maar even een nieuw berichtje;

Van de week zijn mijn nieuwe modellen binnen gekomen :D even showen!

Stablemates,
Voor de liefhebbers heb ik meteen ook de namen opgezocht, van links naar rechts, eerst mold dan model,
Bovenste rij:
Prancing morgan - Pinto Stallion and Foal (zonder veulen)
Standing Thoroughbred - British Breed 4-Piece Set
Standing Thoroughbred -Wie herkent hem? ik niet!
Friesian mold - Stablemates 4 Pc Gift Collection
Friesian mold - Stablemates 4 Pc Gift Collection (ja heb hem dubbel)

Onderste rij:
Cantering warmblood - Warmblood
Thoroughbred - Four Piece Gift Pack
Trotting Foal - Chestnut Foal Stablemates Fun Foal 5-piece Gift Pack
Scratching Foal - Chestnut Foal Stablemates Fun Foal 5-piece Gift Pack
Friesian mold - Stablemates Parade of Breeds VI (JC penny, heeft ook een code op de buik)
[ Afbeelding ]

En de traditional *\o/*
Andalusian stallion - Black andalusian
[ Afbeelding ]

Voor liefhebbers ook de andere kant,
http://i29.photobucket.com/albums/c269/ ... 8small.jpg

En nog een close up van het prachtige kopje dat erop zit
http://i29.photobucket.com/albums/c269/ ... 7small.jpg

Wow TE GEK! :D alleen heb je oowk een stal fso?

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 20:34

Nee stallen heb ik niet, een paar traditional Breyers staan bij mij ter decoratie los op een plank, de kleinere modellen staan of in een vitrine of veilig opgeborgen in de kast.

Ben momenteel heel zachtjes aan bezig om een werkplekje in de tuin te creeëren voor mijn airbrush, de dampen die daar vanaf komen zijn namelijk niet bijzonder gezond om in te leven. Iets van een tuinhuisje, klein blokhutje, tuinschuur, zoiets wil ik gaan regelen... dan ligt het er nog een beetje aan hoe groot en hoe goed ik zo'n huisje kan isoleren, maar ik zou graag het complete modelpaarden creabea gebeuren naar dat schuurtje willen verplaatsen. Mijn 'echte' mooie modellen hou ik dan in huis ter decoratie, en de work in progress modellen mogen vertoeven in de schuur tot ze af zijn of de verkoop in kunnen.

xXRosalyXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 13:27

Telpeva schreef:
Nee stallen heb ik niet, een paar traditional Breyers staan bij mij ter decoratie los op een plank, de kleinere modellen staan of in een vitrine of veilig opgeborgen in de kast.

Ben momenteel heel zachtjes aan bezig om een werkplekje in de tuin te creeëren voor mijn airbrush, de dampen die daar vanaf komen zijn namelijk niet bijzonder gezond om in te leven. Iets van een tuinhuisje, klein blokhutje, tuinschuur, zoiets wil ik gaan regelen... dan ligt het er nog een beetje aan hoe groot en hoe goed ik zo'n huisje kan isoleren, maar ik zou graag het complete modelpaarden creabea gebeuren naar dat schuurtje willen verplaatsen. Mijn 'echte' mooie modellen hou ik dan in huis ter decoratie, en de work in progress modellen mogen vertoeven in de schuur tot ze af zijn of de verkoop in kunnen.

Klinkt leuk, veel suc6 dermee! ;)

Jolinem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 19:33

Nog even een vraagje: O:)
Kan iemand mij uit leggen wat een liveshow precies inhoud, en waar en wanneer ze zijn. En of het ook voor schleich is, en kost het geld om er aan mee te doen etc??? <<) mag ook in PB...
Was ik even benieuwd naar ;)

Telpeva@ heb je nog WIP foto's??? :o

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 20:30

Momenteel heb ik geen WIP foto's, aanstaande zaterdag doe ik mee aan een schilderwedstrijd (Warhammer) en in ben laatste tijd vooral bezig geweest met mijn entry voor die wedstrijd. (ik kon geen passend Nederlands woord vinden voor 'entry' :o hopelijk snappen jullie wat ik ermee bedoel)

Voor het model dat ik mee breng naar die wedstrijd, een draak, heb ik ook wat tuig gemaakt... :o een fantasy halsband/neckrope met een ketting als teugels zodat de ruiter wat controle heeft over de draak (een stevige ketting ipv leren teugels omdat draakje anders de teugels stuk bijt, maar verder ben ik geen perfectionist hoor :+ ), en nog wat andere extra fantasy decoratie. Heb er ook meerdere spulletjes van Rio Rondo ervoor gebruikt, zoals de halster oogjes en gespen. En het is weer eens wat anders dan een paard, dat is voor af en toe toch ook erg geinig :D nu kon ik voor de verandering eens met knalpaars en knalroze schilderen. Heerlijke afwisseling :D

Aangezien de deadline voor dit model al deze week is, krijgt dit model even voorrang op de rest van mijn projecten.

Stiekem offtopic plaatje spammen, deze is van vanochtend (alweer veranderd inmiddels maar niet veel)
http://i29.photobucket.com/albums/c269/ ... 6groot.jpg

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 16:44

xXRosalyXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 18:29

[quote="Jolinem"]Nog even een vraagje: O:)
Kan iemand mij uit leggen wat een liveshow precies inhoud, en waar en wanneer ze zijn. En of het ook voor schleich is, en kost het geld om er aan mee te doen etc??? <<) mag ook in PB...
Was ik even benieuwd naar ;)

kmoest net oowk weten waar die liveshows zijn. Maar van schleich zijn er volgens mij geen die zijn egt nie zoveel waard als breyer hoor :\ . maar als iemand weet waar die in NL zijn van breyer dn gew ff zeggen wnt da wil ik oowk weten :P

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 19:54

Een liveshow puur met Schleich modellen ga je niet vinden, maar je kunt met Schleich gewoon aan een normale liveshow meedoen. Vooral in de performance klassen zou je zomaar met een goede entry heel hoog kunnen eindigen. In de halter minder snel, Breyer en Peter Stone zijn veel correcter. Maar ook een Stablemate Breyer of Peter Stone Chip heb je voor rond de 5 Euro, wat vergelijkbaar is met de aanschafprijs van een Schleich.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 20:01

Als iemand nog interesse heeft in een van mijn schleich of breyer paarden...

xXRosalyXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 20:16

Cassidy schreef:
Een liveshow puur met Schleich modellen ga je niet vinden, maar je kunt met Schleich gewoon aan een normale liveshow meedoen. Vooral in de performance klassen zou je zomaar met een goede entry heel hoog kunnen eindigen. In de halter minder snel, Breyer en Peter Stone zijn veel correcter. Maar ook een Stablemate Breyer of Peter Stone Chip heb je voor rond de 5 Euro, wat vergelijkbaar is met de aanschafprijs van een Schleich.

en waar zijn er live shows van breyer ofzo in NL? :(

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 20:23

Er worden het jaar door verschillende live shows gehouden. Voor data en adressen zou je je op het Modelpaardenforum kunnen aanmelden, daar staan ze namelijk vermeld.

http://www.freeforum101.com/modellipizz ... lipizzaner

Er is een liveshow op 27 Oktober in Baarn, dus als je wilt komen, meld je op het forum aan en schrijf je in!

xXRosalyXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 19:10

Cassidy schreef:
Er worden het jaar door verschillende live shows gehouden. Voor data en adressen zou je je op het Modelpaardenforum kunnen aanmelden, daar staan ze namelijk vermeld.

Er is een liveshow op 27 Oktober in Baarn, dus als je wilt komen, meld je op het forum aan en schrijf je in!

Omg! Thanks! Wil ik zeker naar toe... als da mag vn men ouders ;p zal tog wel nie mogen... ;(

xXRosalyXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 19:29

Cassidy schreef:

En nog iets.. ik kan niet echt de weg vinden daar op die website?? Waar zie je dan waar je je kunt aanmelden? :n