Ponyparkcity ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

HorsesWoman

Re: Ponyparkcity ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 15:04

Tja, de mensen die er laatst nog zijn geweest geven ook niet een hele positieve reactie,
dus ik blijf bij mijn standpunt,namelijk dat het een rot park is en een hel voor de pony's.

Laat ze zorgen dat alle pony's bitloos worden gereden en dat er geen te zware of grote mensen op de pony's zitten er dat er niet meer dan 2,5 uur per dag gereden word, en dan is het al veel beter.
Helaas zie ik dit niet gebeuren aangezien het een veelste commercieel park is dat
echt totaal niet aan de pony's denkt.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 15:36

Ze worden toch al bitloos gereden?

marissa119

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 22:10

Ze worden al bitloos gereden maar sommigen mensen nemen zelf een hoofdstel mee en doen die om eerst mocht het maar nu niet meer maar sommigen rijden er gewoon mee achter in het park zo dat de cowboy's het niet zien. ^)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 08:41

Waarom zorgen ze dan niet dat die cowboys echt overal komen?
Alleen als er toevallig een cowboy in de buurt is krijgen ze straf, anders kunnen ze hun gang gaan :n

marissa119

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 09:07

Die cowboy's komen soms alleen achter in het park om poep te scheppen en s'avonds kijken of alle pony's binnen zijn.

SoAndrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 19:05

ik weet niet hoe vaak ik in dit topic de zin heb zien staan:
'ik heb gehoord dat..' in iedergeval heeel vaak!
ik vind dat je er eerst zelf heen moet gaan,
en dan moet zeggen; 'ik heb gezien dat..'

ik wil zelf ook super graag een keer naar ppc !
ik ben 14 jaar, en zou er zeker niet op gaan rijden!
ik zou gewoon lekker verzorgen en vertroetelen.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 19:06

SoAndrea schreef:
ik wil zelf ook super graag een keer naar ppc !
ik ben 14 jaar, en zou er zeker niet op gaan rijden!
ik zou gewoon lekker verzorgen en vertroetelen.

Kijk, als iedereen dat nou zou denken, zou het vast stukken beter zijn :j

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 11:13

Ja maar er wordt wel heel vaak perdag poep geschept. En soms rijd Hein ook met zijn auto langs of door het park. Pony's worden inderdaad bitloos gereden. En er zijn bijna geen mensen die een bit erin doen. En vaak wordt er dan of wat van gezegt door de cowboys, of door gasten zelf. Want er is heel veel sociale controle.
En zo commercieel zijn ze niet. Ja ze verdienen er genoeg aan. Maar ze zullen nooit moeilijk doen om met een pony naar de dierenarts ofzo te moeten. Ook als ze iets van wondjes hebben wordt het gelijk behandeld. Als het erg is worden ze soms voor weken uit de kudde gehaald en gaan ze het land op. Er is laatst ook nog een pony geopereerd aan iets van een tumor ofzo? Ik weet niet precies maar die had een bult op z'n schouder, en die hebben ze laten opereren. Terwijl die pony al echt een oude pony is. Ook een pony had last van z'n rug, en die heeft weken op het land gestaan. Ook komt er regelmatig een hoefsmid.

marissa119

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 12:32

Ik vindt het zelf een leuk park ik ga er ook graag heen, maar toen ik er dit jaar in mei was waren er 2 grote meisjes die hadden kimmy en een grote bruine en reden met bit toe ze in de citi waren zei er een cowboy wat van en zijden ze ow dat wisten we niet we doen het gelijk uit niet dus ze hebben het hele wekend er mee gereden. En ze galopeerden alleen maar en sprongen ook maar de avond voor de laatste dag gingen ze naar de stal en ze vonden kimmy blijkbaar niet groot en snel genoeg gingen ze slotjes wisselen en deden ze een slote om een grote loop pony maar ze wisten iet dat het een looppony was dus s'ochtens hoorden ze het van de cowboy dat het een loop pony is. En kregen ze een andere pony en mijn vriendin had toen kimmy en ze kwamen de hele tijd naar ons om te vragen of ze wouden ruilen bla bla bla en ze zijden kimmy galopeerd goed he ja dat komt door ons best wel sneu voor die pony's want ze waren ook besweet maar dit is pas de eerste keer dat ik dat soort meisje zie dus volgens mij gebeurd die niet zo vaak hoop ik.

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 18:44

marissa119 schreef:
Ik vindt het zelf een leuk park ik ga er ook graag heen, maar toen ik er dit jaar in mei was waren er 2 grote meisjes die hadden kimmy en een grote bruine en reden met bit toe ze in de citi waren zei er een cowboy wat van en zijden ze ow dat wisten we niet we doen het gelijk uit niet dus ze hebben het hele wekend er mee gereden. En ze galopeerden alleen maar en sprongen ook maar de avond voor de laatste dag gingen ze naar de stal en ze vonden kimmy blijkbaar niet groot en snel genoeg gingen ze slotjes wisselen en deden ze een slote om een grote loop pony maar ze wisten iet dat het een looppony was dus s'ochtens hoorden ze het van de cowboy dat het een loop pony is. En kregen ze een andere pony en mijn vriendin had toen kimmy en ze kwamen de hele tijd naar ons om te vragen of ze wouden ruilen bla bla bla en ze zijden kimmy galopeerd goed he ja dat komt door ons best wel sneu voor die pony's want ze waren ook besweet maar dit is pas de eerste keer dat ik dat soort meisje zie dus volgens mij gebeurd die niet zo vaak hoop ik.

Echt? ahh Kimmy is echt de leukste dat verdiend ze niet. Ik weet denk over welk meisje je het hebt, maar gelukkig dat jullie haar dan hadden! :)
iloveKimmy <3

edit; dat Kimmy goed galopeerd komt door niemand hoor. Het is gewoon een voorwaartse pony. :+

marissa119

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 19:55

Ze is inderdaad een lieve pony alleen ik vind bronzo en talana de leukste hihi :o
Alleen met op stappen deed ze raar met haar hoofd ze deed haar hoofd snel naar rechts het was een rare beweging maar als je er enmaal op zat was ze heel braaf. :j

korrie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 09:48

als je wil rijden is het dan tot en met 12?

maar ik wil er ook heel graag heen maar als ik te groot en/of te zwaar ben voor de pony zou ik er sobieso niet op rijden maar idd lekker verzorgen dat verdienen ze wel <3

Xannee100

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 12:08

Sjors493 schreef:
mijn liefelingpony is: Noblesse. Ik zelf vind het wel zielig want de pony's moeten elke dag lopen, ze zien er ook zo vermoeid uit, ze krijgen alleen maar hooi/gras, in het introductie filmpje staat dat je ze van stal kunt halen borstelen (ja,als je een poetsbak koop voor 25.00euro, vaak heb je hem maar 1x nodig) maar de stal is geen stal ik moem het een grote schuur. de kinderen die schoppen veel te hard met hun benen, vaak zijn ze te groot voor de pony's. de wei hebben ze wel maar als het ook maar eventjes geregens heeft dan is die al dicht. ik ga er zelf wel heen, maar ik rijd niet, ik ga ze verwennen met appels,wortels,bannaan,voer (mag niet maarja boeje). wij hadden een keer een pony die ging liggen en wou niet lopen, ZO MOE WAS DIE!!!! en vaak als je erop gaat zitten (of als je er nog niet op zit, ernaast staat) dan beginen ze te bokken of te steigeren....... ze vinden het helemaal niet leuk dus

hey
ze gaan liggen omdat ze dat aan leren van heel veel kinderen
die doen iets en dan gaan ze zo ineens liggen
zo een pony had ik ook een x

Smokey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 21:04

xAlientjex schreef:
Wie is er laats nog eens een keer geweest? Hoe vond je het daar?
Het is al stukke beter.
Geen bitten meer.
Overal drinkbakken .

Ook heb je nu wel eens een bos rit:D
Ga je het bos in.
Moet alleen wel iemand mee lopen.
Heel veel pony's gaan nu op wei.

wy houden niet zo echt aan regels van meelopen want dat is saai alleen stappen we draven en galopperen ook xD

DearLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 21:11

Smokey_ schreef:
xAlientjex schreef:
Wie is er laats nog eens een keer geweest? Hoe vond je het daar?
Het is al stukke beter.
Geen bitten meer.
Overal drinkbakken .

Ook heb je nu wel eens een bos rit:D
Ga je het bos in.
Moet alleen wel iemand mee lopen.
Heel veel pony's gaan nu op wei.

wy houden niet zo echt aan regels van meelopen want dat is saai alleen stappen we draven en galopperen ook xD

Dan ben je niet best bezig meid! Denk daar maar eens overna!!!!!

C_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 13:10

ik vind wel leuk maar toch vind ik het wel sneu voor die pony''s
net als maneges

lieftmelody

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 17:01

ik ga elk jaar wel een keer naar ponyparkcity, en als ik al die negatieve verhalen hoor denk ik echt, waar gaat dit over. De meeste van jullie hebben het dan nog over vroeger, ja toen was het slechter. Nu is het goed geregeld. Er loopt veel personeel rond, en die let ook goed op. Als mensen op vrijdag aankomen is er inderdaad nog geen uitleg enzo. Maar als je een pony kiest word er meestal wel gevraagd, heb je ervaring etc. en dan geven ze je een pony mee die bij je past. Of als je al zelf een lieveling heb en al vaker komt, krijg je die mee. Je krijgt een pony mee met een goed passend halster, waar een touwtje aan zit waar een de ouders je aan vast kan houden. Ook zitten er teugeltouwen aan vast. die je aan 1 kant los kan klikken. Dan kan je ook nog een slotje kopen, en daar doe je een labeltje aan en dat maak je aan een ringetje aan de band van je pony vast, dan is hij gereseveerd voor jou.
Op Zaterdag is er een uitleg waar je aanwezig MOET zijn. Nu zullen alle mensen die er nog nooit zijn geweest wel denken, hoe weten ze dat dan? Nou je heb een ponykaart, daarmee kan je een pony halen, je krijgt er een stempel op als je bij de uitleg bent geweest. Zo kunnen ze dat dus zien. Maar bij de uitleg worden er dingen verteld hoe je met pony's om moet gaan, en moet opstappen. Ook kan je hooi halen bij de stallen. Na de ponyuitleg zijn er ook nog rijlessen, daar word nog meer uitgelegd maar dit is niet verplicht. wel gaan er evengoed veel mensen heen. Op zondag is er ook zo'n rijles.
En over te grote kinderen, die krijgen meestal wel een pony mee, maar om te wandelen, en niet om te rijden. Tuurlijk zijn er dan kinderen die erop gaan, maar daar word altijd wel wat van gezegd.
En met bitten word er al niet meer gereden. om half 6 gaan de pony's naar stal en kunnen ze zelf lopen waar ze willen. ze zitten niet op elkaar gepropt, en kunnen lopen naar een wei.
en ja, soms zijn er wel kinderen die veel galoperen, maar daar word echt wat van gezegd. en je kan zelfs een parkverbod krijgen.
dus zo erg als sommige van jullie het allemaal maken, is het echt niet. ga er anders zelf maar een keer heen om te ervaren. en ja, als je alle negatieve dingen gaat zoeken is alles in de wereld wel negatief (;

Cappuccino is de beste ! <'3

lieftmelody

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 17:07

er zijn trouwens niet alleen kleine shetlanders, maar ook grote. zie maar hier, Cappuccino komt toch wel hoog bij mij.

Afbeelding

marissa119

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 18:46

@Lieftmelody
Was jij 20,21 en 22 mei in ppc en had je toen cappuccino?

Smokey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 08:52

SophieFT schreef:
ik heb er 1 keer een uurtje gereden toen ik best klein was, k zat daar op Peertje:P

peertje is leuk he
x

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 11:02

lieftmelody schreef:
ik ga elk jaar wel een keer naar ponyparkcity, en als ik al die negatieve verhalen hoor denk ik echt, waar gaat dit over. De meeste van jullie hebben het dan nog over vroeger, ja toen was het slechter. Nu is het goed geregeld. Er loopt veel personeel rond, en die let ook goed op. Als mensen op vrijdag aankomen is er inderdaad nog geen uitleg enzo. Maar als je een pony kiest word er meestal wel gevraagd, heb je ervaring etc. en dan geven ze je een pony mee die bij je past. Of als je al zelf een lieveling heb en al vaker komt, krijg je die mee. Je krijgt een pony mee met een goed passend halster, waar een touwtje aan zit waar een de ouders je aan vast kan houden. Ook zitten er teugeltouwen aan vast. die je aan 1 kant los kan klikken. Dan kan je ook nog een slotje kopen, en daar doe je een labeltje aan en dat maak je aan een ringetje aan de band van je pony vast, dan is hij gereseveerd voor jou.
Op Zaterdag is er een uitleg waar je aanwezig MOET zijn. Nu zullen alle mensen die er nog nooit zijn geweest wel denken, hoe weten ze dat dan? Nou je heb een ponykaart, daarmee kan je een pony halen, je krijgt er een stempel op als je bij de uitleg bent geweest. Zo kunnen ze dat dus zien. Maar bij de uitleg worden er dingen verteld hoe je met pony's om moet gaan, en moet opstappen. Ook kan je hooi halen bij de stallen. Na de ponyuitleg zijn er ook nog rijlessen, daar word nog meer uitgelegd maar dit is niet verplicht. wel gaan er evengoed veel mensen heen. Op zondag is er ook zo'n rijles.
En over te grote kinderen, die krijgen meestal wel een pony mee, maar om te wandelen, en niet om te rijden. Tuurlijk zijn er dan kinderen die erop gaan, maar daar word altijd wel wat van gezegd.
En met bitten word er al niet meer gereden. om half 6 gaan de pony's naar stal en kunnen ze zelf lopen waar ze willen. ze zitten niet op elkaar gepropt, en kunnen lopen naar een wei.
en ja, soms zijn er wel kinderen die veel galoperen, maar daar word echt wat van gezegd. en je kan zelfs een parkverbod krijgen.
dus zo erg als sommige van jullie het allemaal maken, is het echt niet. ga er anders zelf maar een keer heen om te ervaren. en ja, als je alle negatieve dingen gaat zoeken is alles in de wereld wel negatief (;

Cappuccino is de beste ! <'3

Dit slaat nergens op,dit is echt typische een reactie van; ik wil lekker rijden dus ik wil de slechte kant niet zien.

Lees het hele topic maar door, kijk maar naar al mijn reactie's, die zijn gebaseerd op wat ik heb gezien.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 11:08

Ik wil het niet goed praten maar ik hoor hier sommige mensen over sporen etc. Daar hoef je echt niet aan te komen met sporen want dan krijg je geen pony mee, een cap is verplicht tegenwoordig. :j

Ideaal is het voor de pony's niet maar -gelukkig!- zijn er de laatste jaren veel veranderingen aangebracht die het voor de pony's beter maken. Inderdaad moet er meer op lengte en gewicht gecontroleerd worden, lieftmelody vind ik persoonlijk ook al te groot. :j Ik durf te wedden dat 8 van de 10 meisjes die hier in het topic zo fel zijn voor ppc te groot of te zwaar zijn voor de pony's.

Baily12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 18:26

ik vind het VERSCHRIKKELIJK!!! meestal zitten er veel te grote kinderen op allemaal zonder zadel en de HELE dag rondrennen op die beesies. Echt ik heb een HEKEL aan dat park paardonvriendelijk

DearLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 18:49

Ben je er wel eens geweest?

Baily12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 20:17

ja ik ben eens in de stallen geweest bij een soort opendag en ik zie ook veek fotos en dingen van kinderen