Ik snap dit echt niet hoor, ik ben krap 1.70 maar voor een e pony van 1.56 vind ik mijn benen echt al te lang..
mcjv
Geplaatst: 19-03-17 00:05
Ik pas met mijn 1,76 nog nèt op een E van 1,52.. Dus ik denk dat je zelf kleiner bent of de pony groter, maar zo aan de foto te zien vind ik wel dat je past.
Ik ben ook 1,76 en vind dat ik prima op mijn pony van 1,48 pas Denk dat de pony hierboven gewoon erg breed gebouwd is. Vind het namelijk prima passen
Neverland
Geplaatst: 19-03-17 08:32
Maar dat verschil is een stuk kleiner dan Blacky. Heb je nog meer foto's Blacky?
theadora99
Geplaatst: 19-03-17 23:14
Ik moet nog even zoeken of proberen voor een foto, toen ik 15 was voor het laatst op een manege pony gereden, ondertussen zelf ietsje gegroeid en ik voel me nu enorm groot voor hem (ben net weer begonnen op de manege, ben nu bijna 18), maar mijn bijrijdpaard tussendoor was ruim 1.80 dus het kan ook gewoon het idee zijn. Ik denk dat hij ongeveer 1.45-1.50 is, best stevig gebouwd, en ik ben 1.70 zelf. Op oude foto's vind ik dat het past, maar heb het idee dat ik gegroeid ben. (Heb hem niet precies gemeten, hij kwam qua schoft tot ongeveer mijn kin, dus heb het stuk van bove mn hoofd tot daar gemeten en dat was ongeveer 25 centimeter). Heb nu alleen nog oude fotos (november 2013, toen was ik dus 14 en ben nu iets gegroeid, zal even proberen door te zoeken naar recentere fotos). Heb er net nog een van maart 2014 bij gevonden, zal ze allebei toevoegen maar reed bij allebei met korte beugels, ben daarna begonnen met stap en eerste paar minuten draf zonder te rijden en dan aan te doen, dan konden ze meestal wat langer. Mijn vraag is vooral: denken jullie dat het nu nog zou passen (ben denk ik max 10 cm gegroeid sinds toen?)
Ik vind het niet passen. Denk dat je te zwaar bent voor de pony's.
Daar ben ik het mee eens. Vooral voor de onderste ivm de wekere rug.
IrishDraught
Geplaatst: 22-03-17 13:04
Het oogt alsof je je groot bent voor het zadel, daardoor geef je druk achterop het zadel en dat komt de gewichtsverdeling op de rug niet ten goede. Een groter zadel is waarschijnlijk te lang voor de pony's.