[CENTRAAL] Ben ik te groot/zwaar voor mijn pony/paard? #24

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 16:14

Annabel schreef:
Grapjas, ik ben niet eens 1,70 :D

1,65 dan... Past ook niet.

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 16:15

Als een paard af en toe een rondje rijdt wil nog niet zeggen dat het goed bespierd is. Als een paard 2 weken stil staat neem ik aan dat er niet fanatiek mee getraind wordt. Ik ga mee met mara168.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 16:15

MarlindeRooz: En jij ook niet. Maar heuy, waarom zou zij zich wat van jou aantrekken, heb jij alle expertise en jaren lange ervaring om dat te kunnen beoordelen? Jij bent ook maar een tienermeisje hoor, waarom zou zij moeten luisteren naar jou. :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 16:16

Fellow schreef:
Als een paard af en toe een rondje rijdt wil nog niet zeggen dat het goed bespierd is. Als een paard 2 weken stil staat neem ik aan dat er niet fanatiek mee getraind wordt. Ik ga mee met mara168.

Dat stilstaan kan ook andere redenen hebben, lekker makkelijk oordelen.

mara168

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 16:16

MarlindeRooz schreef:
mara168 schreef:
Hahaha het is toch echt al vaak genoeg gebeurd. En als hij zolang heeft stil gestaan betekend dat, dat er weinig bespiering in de rug zit. Maar nogmaals veel succes met de pony dan.

Hij heeft 2 weken stil gestaan, dus dat valt mee.

Dan nog. En als jou zusje zo goed kan rijden kan ze met jou tips ook echt het paard wel vooruit krijgen.
En eens in de zoveel tijd er even op, nee dat heeft zin. Dan moet je de pony echt gaan trainen maar dat kan dan beter jou zusje doen.

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-13 16:17

Ja ik loop natuurlijk helemaal met hem mee. 'T arme zieltje had ook rugproblemen.

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 16:17

MarlindeRooz schreef:
Annabel schreef:
Grapjas, ik ben niet eens 1,70 :D

Al zou ze met 120 kilo op haar shet rijden, het maakt jou geen haar beter. Beetje sneu om nu op Annabel te gaan lopen zeiken..

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 16:17

chelle_dora schreef:
MarlindeRooz: En jij ook niet. Maar heuy, waarom zou zij zich wat van jou aantrekken, heb jij alle expertise en jaren lange ervaring om dat te kunnen beoordelen? Jij bent ook maar een tienermeisje hoor, waarom zou zij moeten luisteren naar jou. :')

Nee die ervaring heb ik niet, maar mijn zusje is met haar 148 oid al aan de lange kant voor een shetlander van 1.05 dus vandaar dat ik dat zeg. En als die 1.65 dan zal zij er vast ook niet meer op rijden.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 16:18

Fellow schreef:
MarlindeRooz schreef:

Al zou ze met 120 kilo op haar shet rijden, het maakt jou geen haar beter. Beetje sneu om nu op Annabel te gaan lopen zeiken..

Ach, jij grijpt ook elke kans aan om flink op mij te zeiken dus ik ga niet eens hier op in.

mara168

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 16:18

Het gaat hier over jou niet over haar, zij rijd er niet meer op en zij vroeg niet om onze mening. Jij wel.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 16:19

mara168 schreef:
Het gaat hier over jou niet over haar, zij rijd er niet meer op en zij vroeg niet om onze mening. Jij wel.

Ja goed, en ik weet jullie mening nu en dat is niet de mening die ik van anderen hoor.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 16:19

MarlindeRooz schreef:
chelle_dora schreef:

Nee die ervaring heb ik niet, maar mijn zusje is met haar 148 oid al aan de lange kant voor een shetlander van 1.05 dus vandaar dat ik dat zeg. En als die 1.65 dan zal zij er vast ook niet meer op rijden.

Als jij jouw zusje aan de lange vind op xander ben jij al helemaal te lang op deze pony :+

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 16:20

amado7 schreef:
MarlindeRooz schreef:

Als jij jouw zusje aan de lange vind op xander ben jij al helemaal te lang op deze pony :+

Ze is niet te lang maar ze groeit opeens wel verrekte snel. :')
Met 5 á 10 cm is zij ook te groot hoor. :=

mara168

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 16:20

MarlindeRooz schreef:
mara168 schreef:

Ja goed, en ik weet jullie mening nu en dat is niet de mening die ik van anderen hoor.

Als hier meerdere mensen het zelfde zeggen en alleen die eigenaren wat anders zeggen lijkt me dat wel erg apart.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 16:21

MarlindeRooz schreef:
chelle_dora schreef:

Grappig dat je op de rest totaal niet in gaat.

Jij hebt de ervaring niet, dus wat geeft jou het recht om over een ander te oordelen. Want stel je voor dat iemand negatief over jou oordeelt. Dan zijn het tienermeisjes die nergens verstand van hebben want jij past wel lekker puh mekker mekker stampvoet boehoe.

man, jij lijkt zelf eerder op een peuter dan op een tiener.

Jij je zin, meid je past geweldig!!! Want je kan niet mee lopen dus he wat maakt de rest uit! Je past! Je kan erop zitten dus je past..

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 16:24

MarlindeRooz schreef:
mara168 schreef:

jou probleem, als jij zo graag alleen maar wilt horen ja je past nog prima en ja kan er nog heeeeel lang op doorrijden is jou probleem wij zeggen alleen maar wat wij via de foto's zien end at is dus te groot bovenlichaam en te lange benen, dus te groot -.-.
als je van paarden hiel luisterde je naar de meningen van iedereen die op je foto heeft gereaggeerd en zou je er niet meer opstappen

_Nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 16:25

Maar MarlindeRooz, als onze mening niet de mening is die jij van anderen hoort, wil toch niet zeggen dat de meningen van anderen de enige juiste meningen zijn?

MarlindeRooz

Re: [CENTRAAL] Ben ik te groot/zwaar voor mijn pony/paard? #24

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 16:28

Ik zeg niet dat ik er niks mee ga doen, ik ga vanmiddag met de eigenaren praten die komen zo dadelijk hier en met mijn ouders overleggen. :)

Maar reacties als je verpest je paard en je maakt zijn rug kapot vind ik wat ver gaan want ik ben misschien wat te lang maar zeker niet te zwaar.

mara168

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 16:32

MarlindeRooz schreef:
Ik zeg niet dat ik er niks mee ga doen, ik ga vanmiddag met de eigenaren praten die komen zo dadelijk hier en met mijn ouders overleggen. :)

Maar reacties als je verpest je paard en je maakt zijn rug kapot vind ik wat ver gaan want ik ben misschien wat te lang maar zeker niet te zwaar.

Dan vind je dat maar te ver gaan maar wij denken aan de gevolgen en wat er dus kan gaan gebeuren.

_Nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 16:33

Je bent inderdaad niet te zwaar, wel te lang. Er is ook niemand die zegt dat JIJ direct rugproblemen etc veroorzaakt, wel zou je KUNNEN veroorzaken dat de pony uit balans raakt (doordat je te groot bent) en dáárdoor rugklachten KAN krijgen. De kans op rugklachten voor je pony is nu dus groter.

nienke555

Re: [CENTRAAL] Ben ik te groot/zwaar voor mijn pony/paard? #24

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 16:52

Ik ben 1.75 en 60 kilo, en ik rij wekelijks op een pony van 1.49. Ik groei gelukkig niet meer, maar als ik een paar cm groter was zou het niet meer passen. Jij past met je 1.78 dan ook niet op een pony van 1.45. Als het een IJslander/fjord was zou ik zeggen: oke, dat kan nog, maar nu op deze pony niet. Hoe zwaar ben je eigenlijk?

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 16:52

MarlindeRooz, ik vind je ook veel te groot.

joeluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 16:53

Paardjes45 schreef:
joeluna schreef:
Ik ben 1.53 M lang en weeg 37 kilo.
Ben benieuwd wat jullie ervan vinden
[ Afbeelding ]

Gaat net! Mag ik vragen hoe groot de pony is?

Poown is 1.35 m geloof ik. Is een c

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 16:58

nienke555 schreef:
Ik ben 1.75 en 60 kilo, en ik rij wekelijks op een pony van 1.49. Ik groei gelukkig niet meer, maar als ik een paar cm groter was zou het niet meer passen. Jij past met je 1.78 dan ook niet op een pony van 1.45. Als het een IJslander/fjord was zou ik zeggen: oke, dat kan nog, maar nu op deze pony niet. Hoe zwaar ben je eigenlijk?

Mijn gewicht staat er bij, en ik weet de precieze stokmaat eigenlijk niet. Maar het is nog nét een D pony.

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 17:00

MarlindeRooz schreef:
nienke555 schreef:

Mijn gewicht staat er bij, en ik weet de precieze stokmaat eigenlijk niet. Maar het is nog nét een D pony.

O ja ik zie het, heb er overheen gelezen. Sorry :)