[CENTRAAL] Ben ik te groot/zwaar voor mijn pony/paard? #24

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 15:58

MarlindeRooz schreef:
chelle_dora schreef:
Eigenlijk hebben mensen alleen genoeg ervaring als het wel positief voor je uitkomt. Je zegt letterlijk : Ik blijf hem wel rijden haha.

Of je past maakt je dus weinig uit. En tja, wat is ervaring? Heb je zelf in het verleden ook niet beoordeeld? Misschien heb je zelf niet eens de juiste ervaring om te kunnen zeggen of je past of niet. Wat is jouw ervaring dat jij kan vertellen dat je wel op het dier past? omdat ie nog niet omvalt?

laat je zusje rijden, blijf er zelf vanaf. Wil je rijden, zoek je een groter paard.

Mijn zusje kan hem momenteel niet rijden omdat hij letterlijk niet vooruit te branden is. ;)

En die mensen zitten hun hele leven al in de paarden dus daar neem ik meer van aan dan van tienermeisjes op een forum.

Ben geen tienermeisje en met mij vele anderen niet.
Maar je bent zelf ook maar een tienermeisje koste wat het kost perse erop wil zitten. Waarom vraag je het als je het antwoord al weet en het je niet aanstaat?

Ontstip lekker en we zien de 'help mijn pony doet zo raar' topics wel verschijnen.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 15:59

MarlindeRooz schreef:
chelle_dora schreef:
Eigenlijk hebben mensen alleen genoeg ervaring als het wel positief voor je uitkomt. Je zegt letterlijk : Ik blijf hem wel rijden haha.

Of je past maakt je dus weinig uit. En tja, wat is ervaring? Heb je zelf in het verleden ook niet beoordeeld? Misschien heb je zelf niet eens de juiste ervaring om te kunnen zeggen of je past of niet. Wat is jouw ervaring dat jij kan vertellen dat je wel op het dier past? omdat ie nog niet omvalt?

laat je zusje rijden, blijf er zelf vanaf. Wil je rijden, zoek je een groter paard.

Mijn zusje kan hem momenteel niet rijden omdat hij letterlijk niet vooruit te branden is. ;)

En die mensen zitten hun hele leven al in de paarden dus daar neem ik meer van aan dan van tienermeisjes op een forum.

Maar goed ik zal het er over hebben met de eigenaren, want ik weet niet of mijn ouders de lease dan wel door zetten.

dat ligt waarschijnlijk aan de rijstijl van je zusje dat hij niet vooruit de branden is :)
maar we gaan nu wel beetje offtopic

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 15:59

Als mijn pony raar doet stap ik naar een instructrice. ;)

Ik ben zelf een tiener ja, en als ik koste wat het kost wil rijden dan ga ik wel naar een manege en verzorgde ik geen shetlanders. :7

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 16:00

Accepteer onze meningen nou gewoon :') Wij vinden je gewoon te groot. We kunnen je niet verbieden om niet meer te rijden want je doet t waarschijnlijk toch maar stap er alsjeblieft niet meer op en laat iemand anders erop rijden.

MarlindeRooz

LiannePuthzy schreef:
MarlindeRooz schreef:

Maar goed ik zal het er over hebben met de eigenaren, want ik weet niet of mijn ouders de lease dan wel door zetten.

dat ligt waarschijnlijk aan de rijstijl van je zusje dat hij niet vooruit de branden is :)
maar we gaan nu wel beetje offtopic

Dat zeker niet, mijn zusje is 10 en rijdt erg goed maar het is gewoon een moeilijke pony.

WithinYuuri

MarlindeRooz schreef:

Ik ben zelf een tiener ja, en als ik koste wat het kost wil rijden dan ga ik wel naar een manege en verzorgde ik geen shetlanders. :7

Niet alle maneges zijn slecht hoor, wat jij nu (denk ik) duidelijk pobeert te maken... :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 16:01

Inderdaad.. En kijk niet alleen naar of het nu past, maar past het over 3 a 4 maanden ook nog? Past het dus op de lange termijn? In mijn ogen lease je niet maar een week maar wel wat langer, althans dat dacht ik.
Dus ja, je zal er misschien eventjes vanuit een bepaald perspectief leuk oppassen of als die pony zich opfokt en opblaast, dan zal je leuk passen.. Maar kijk even vooruit.
Er zijn vast wel lease ponies te vinden waar jij en je zusje beiden plezier van hebben, maar ik vind deze pony te klein danwel te smal voor jouw lengte. Dus kan je denk ik beter doorzoeken. Je hebt dan alleen niet vandaag, hier en nu een leasepony.

Als het een moeilijke pony is dan maak je die pony echt niet makkelijker door zijn evenwicht te verstoren want je bent te lang. En dat heeft geen reet te maken met je benen die er niet onderuit komen, want ik kan mijn benen ook opvouwen dat ik er amper onder vandaan kom onder mijn pony. Zit niet heel lekker, maar kom niet onder de buik uit :+

Edit:
ik heb ook een bijrijdster voor mijn pony en ik heb in de zoektocht ernaartoe ook ruiters gehad die op papier zouden moeten passen, maar in theorie pasten ze echt niet. Lengte zegt niets, maar de verhouding wel!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-10-13 16:02, in het totaal 2 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 16:01

naarppc schreef:
MarlindeRooz schreef:

Niet alle maneges zijn slecht hoor, wat jij nu (denk ik) duidelijk pobeert te maken... :n

Eh dat probeer ik niet? Maar als ik het puur om het rijden deed dan ging ik wel naar een manege.. Stuk goedkoper ook.

WithinYuuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 16:02

naarppc schreef:
MarlindeRooz schreef:

Eh dat probeer ik niet? Maar als ik het puur om het rijden deed dan ging ik wel naar een manege.. Stuk goedkoper ook.[/quote]

Tja, en bij niet elke manege gaat het puur om rijden

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 16:04

chelle_dora schreef:
Inderdaad.. En kijk niet alleen naar of het nu past, maar past het over 3 a 4 maanden ook nog? Past het dus op de lange termijn? In mijn ogen lease je niet maar een week maar wel wat langer, althans dat dacht ik.
Dus ja, je zal er misschien eventjes vanuit een bepaald perspectief leuk oppassen of als die pony zich opfokt en opblaast, dan zal je leuk passen.. Maar kijk even vooruit.
Er zijn vast wel lease ponies te vinden waar jij en je zusje beiden plezier van hebben, maar ik vind deze pony te klein danwel te smal voor jouw lengte. Dus kan je denk ik beter doorzoeken. Je hebt dan alleen niet vandaag, hier en nu een leasepony.

Deze pony is van de beste vriendin van mijn zusje en die kennen we dus, en dat is de enige reden dat ik hem wel mag leasen.

Van mijn ouders mogen we geen eigen paard, zelfs niet als we hem daar mochten stallen. En om het geld gaat het niet. Waarom kan ik niet precies uitleggen.

We gaan het eerst even een paar weekjes aan kijken en dan kiezen wat we doen.
Ik ga sowieso lekker met hem wandelen, longeren en bezig met beleren voor de kar. (voor de slee in de winter)

En mijn zusje gaat er vooral op rijden dat is de bedoeling maar die krijgt hem echt niet vooruit omdat hij nog zo ontzettend stijf is.

_Nynke

MarlindeRooz, ik wil me er verder niet mee bemoeien maar als je niet het gewenste antwoord krijgt betekent dat niet dat dit een onzintopic is en wij er helemaal naast zitten.. :o

MarlindeRooz

naarppc schreef:
naarppc schreef:

Eh dat probeer ik niet? Maar als ik het puur om het rijden deed dan ging ik wel naar een manege.. Stuk goedkoper ook.

Tja, en bij niet elke manege gaat het puur om rijden[/quote]
Er zijn weinig mensen die 15 euro per uur betalen om te poetsen hoor...

WithinYuuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 16:05

naarppc schreef:

Eh dat probeer ik niet? Maar als ik het puur om het rijden deed dan ging ik wel naar een manege.. Stuk goedkoper ook.[/quote]

Tja, en bij niet elke manege gaat het puur om rijden[/quote]
Er zijn weinig mensen die 15 euro per uur betalen om te poetsen hoor...[/quote]

Ja maar ik heb het erover dat er maneges zijn die wel degelijk aandacht schenken aan verzorging, niet over mensen die perse willen rijden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 16:05

MarlindeRooz: dan is het nog steeds heel vervelend maar als je niet past, dan past het niet. hartstikke vervelend dat een eigen paard niet mag en leasen wellicht ook niet mag, maar als je niet past, dan houdt het gewoon op. Wat ik al zei, tussen theorie en praktijk zit een wereld van verschil. Een ruiter die 2cm groter is dan ik ben, paste bijvoorbeeld voor geen meter op mijn pony. niet eens omdat ze dik is, maar omdat ze gewoon een hele andere bouw is. En je moet, vind ik, ten alle tijde voor het dier kiezen op de eerste plek, en in de tweede plek voor jezelf.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 16:07

Om een lang verhaal kort te maken:

Ik heb een druk schooljaar, ik doe havo 4 en 5 in een jaar en hierna ga ik Studeren en misschien op kamers.
Daarbij verzorg ik ook nog 2 shetters waar ik niet mee ga stoppen, de bedoeling is dus dat mijn zusje er vooral op rijdt maar hij moet eerst even weer goed gereden worden omdat hij praktisch dood is voor het been en dat wil ik doen door 1x per ?? 14 dagen te lessen denk ik.

Ik heb het namelijk erg druk met school en werk dus het is vooral voor mijn zusje. Die paar keren dat ik er op rijd zullen buitenritjes zijn of als mijn zusje enorm met hem in de clinch ligt.

Amado7

Re: [CENTRAAL] Ben ik te groot/zwaar voor mijn pony/paard? #24

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 16:09

Dus moet jij op een te kleine pony stappen? :)

WithinYuuri

Nu opeens wel he, eerst zei je: ik blijf er toch wel op rijden, haha. Maar goed, jij je zin, ik kan je niet tegenhouden, merk ik. Maar elke keer is een keer teveel...
Laatst bijgewerkt door WithinYuuri op 24-10-13 16:10, in het totaal 1 keer bewerkt

mara168

Marlinde, wat probeer je nou te bereiken? Je vraagt onze mening, wij geven onze mening en hup je valt uit tegen ons. Ik snap niet dat je niet inziet wat je de pony nu aan doet.
En er zeggen toch echt niet alleen tieners nu wat ook oudere mensen.

MarlindeRooz

Re: [CENTRAAL] Ben ik te groot/zwaar voor mijn pony/paard? #24

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 16:10

Tja jullie vinden dat ik hem wat "aan doe" en hem rugklachten bezorg en dat vind ik toch wel een erg overmoedig oordeel.

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 16:11

MarlindeRooz schreef:
Annabel schreef:
Waarom plaats je het dan hier?

Tja, waarom plaats jij niet een rijfoto van jou dan? Want jij past ook niet op jouw verzorgshet. :Y)

Wat een poedersuiker. Annabel past vele malen beter op haar verzorgshet dan dat jij op deze pony past. Daarnaast heeft Annabel WEL de rijervaring om haar pony in balans te houden. Ik vind het raar dat je na 2 jaar niet gereden te hebben begint op zo'n pony.
En maar tegen Laura lopen zeuren dat haar eigen plezier voor het welzijn van haar pony's gaat. Jij kan er anders ook wat van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 16:11

Nogmaals, wat hier in dit topic ook al 100000x is aangehaald speciaal voor iedereen die te groot is maar toch wil rijden:

Te groot is te groot. Ruiterbelasting is ruiterbelasting, verstoring in het evenwicht is verstoring in het evenwicht. Dan maakt het niks uit of dat in de bak is of op buitenrit. Te groot is te groot.

Dood aan het been kan je zusje hem zelf ook wel leren als ze zooooooooooooo goed kan rijden. Tikje achter het been bij het aansporen en zo leer je 'm weer actief op het been te reageren en stemcommando's erop zetten doet ook wonderen. Dus nee, ook 1x in de 14 dagen ben je nog steeds te groot tenzij je dan ineens het vermogen hebt om te krimpen.
Vervelend dat je het druk hebt maar dat maakt je nog steeds niet kleiner.

Maar dat wil je niet horen dus ontstip je nou maar gewoon.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 16:12

Fellow schreef:
MarlindeRooz schreef:
Tja, waarom plaats jij niet een rijfoto van jou dan? Want jij past ook niet op jouw verzorgshet. :Y)

Wat een poedersuiker. Annabel past vele malen beter op haar verzorgshet dan dat jij op deze pony past. Daarnaast heeft Annabel WEL de rijervaring om haar pony in balans te houden. Ik vind het raar dat je na 2 jaar niet gereden te hebben begint op zo'n pony.
En maar tegen Laura lopen zeuren dat haar eigen plezier voor het welzijn van haar pony's gaat. Jij kan er anders ook wat van.

Oja met 1.70 op een shet van 1.05 past natuurlijk veel beter. :roll:
En wat heeft laura hier mee te maken? Ik zou haar maar snel appen. :roll:

mara168

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 16:13

MarlindeRooz schreef:
Tja jullie vinden dat ik hem wat "aan doe" en hem rugklachten bezorg en dat vind ik toch wel een erg overmoedig oordeel.

Hahaha het is toch echt al vaak genoeg gebeurd. En als hij zolang heeft stil gestaan betekend dat, dat er weinig bespiering in de rug zit. Maar nogmaals veel succes met de pony dan.

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-13 16:13

Grapjas, ik ben niet eens 1,70 :D

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 16:14

mara168 schreef:
MarlindeRooz schreef:

Hahaha het is toch echt al vaak genoeg gebeurd. En als hij zolang heeft stil gestaan betekend dat, dat er weinig bespiering in de rug zit. Maar nogmaals veel succes met de pony dan.

Hij heeft 2 weken stil gestaan, dus dat valt mee.