[CENTRAAL] Ben ik te groot/zwaar voor mijn pony/paard? #24

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 15:47

Jammer dat je door blijft rijden en aan jezelf denkt i.p.v. aan de gezondheid van het dier. :)
Ik vind je zowel voor het dier als voor het zadel te groot. Geen goede combi.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 15:48

je blijft veels te groot, je kon beter een grote e of paard leasen

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-13 15:48

Daar ging het nog op het randje. Nu past het echt niet meer.

MarlindeRooz

_Denise_ schreef:
Jammer dat je door blijft rijden en aan jezelf denkt i.p.v. aan de gezondheid van het dier. :)

Er is wel een ander zadel inmiddels. :)

En ik ben niet echt een rij-mens dus ik zal vooral veel gaan grondwerken en hem af en toe even oppakken. :)

MarlindeRooz

Annabel schreef:

Ik ben geen centimeter gegroeid hoor. :)

mara168

Marlinde, echt te groot. Beugels moeten zoals je zelf al zegt langer en het ziet er niet uit. De pony kan zo echt rugklachten gaan krijgen. Laat je zusje hier lekker op rijden.
En als je het zelf zo goed weet plaatst hier dan ook niks, daar is t niet voor bedoelt.

MarlindeRooz

LiannePuthzy schreef:
je blijft veels te groot, je kon beter een grote e of paard leasen

Daar is helaas de kans niet voor. :)

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-13 15:49

MarlindeRooz schreef:
Annabel schreef:

Ik ben geen centimeter gegroeid hoor. :)

Het past gewoon niet.

Amado7

Re: [CENTRAAL] Ben ik te groot/zwaar voor mijn pony/paard? #24

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 15:49

Je past gewoon niet :) Ik vind je te groot, ook voor 1 keer in de zoveel tijd .

mara168

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 15:50

MarlindeRooz schreef:
Ik heb voor het eerst serieus op hem gereden, de vorige keren waren alleen even uit stappen etc.

De vorige keer plaatste ik deze foto:
[ Afbeelding ]

Fotos kunnen erg vertekenen, zoals deze dus.

MarlindeRooz

Ik snap het serieus niet hoor, ik ben niet te zwaar en er zat zijn ruiters die veel verder onder de buik uit komen. _O-

En ik heb zelf ook erg getwijftelt of ik te groot was, maar de eigenaren zeiden dat het kon.

Anoniem

Ik zeg ook, niet meer opstappen. Ook niet voor af en toe of voor een keertje 'aanpakken' want daar help je dat dier ook echt niet mee door er ineens een heel ander ruitergewicht op te zetten.

Dat je de kans niet hebt voor een grotere pony is jammer, maar in mijn ogen geen reden om er dan toch op te stappen.

overigens zeg je eerst:
"Tja, ik blijf hem wel rijden haha. Ik lease hem samen met mijn zusje."
En daarna "En ik ben niet echt een rij-mens dus ik zal vooral veel gaan grondwerken en hem af en toe even oppakken. :)"

Stap er gewoon helemaal niet op. Je past niet, punt.
Tuurlijk zeggen de eigenaren dat het kan.. Je least het dier :+

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 15:51

MarlindeRooz schreef:
Ik snap het serieus niet hoor, ik ben niet te zwaar en er zat zijn ruiters die veel verder onder de buik uit komen. _O-

En ik heb zelf ook erg getwijftelt of ik te groot was, maar de eigenaren zeiden dat het kon.

het past gewoon niet als je te groot bent kan je je pony uit balans halen zoals ik al eerder heb gezegd

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 15:51

Maargoed eigenlijk is dit een onzin topic want op de hand van foto's kun je niet bepalen of iemand te groot is daar moet je de combinatie voor zien en ook vind ik dat je dan heel wat ervaring moet hebben voordat je dat kunt beoordelen.

Ik ga mijn stipje hier maar eens weg halen. :')

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-13 15:52

Je bovenlichaam speelt ook nog een rol.

mara168

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 15:52

Als jij vind dat je past ga dan maar lekker verder, maar kom niet aan straks met verhalen dat de pony ineens wel erg last heeft van zijn rug. Dan kan ik je nu de oorzaak al vertellen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 15:53

chelle_dora schreef:
Ik zeg ook, niet meer opstappen. Ook niet voor af en toe of voor een keertje 'aanpakken' want daar help je dat dier ook echt niet mee door er ineens een heel ander ruitergewicht op te zetten.

Dat je de kans niet hebt voor een grotere pony is jammer, maar in mijn ogen geen reden om er dan toch op te stappen.

overigens zeg je eerst:
"Tja, ik blijf hem wel rijden haha. Ik lease hem samen met mijn zusje."
En daarna "En ik ben niet echt een rij-mens dus ik zal vooral veel gaan grondwerken en hem af en toe even oppakken. :)"

Stap er gewoon helemaal niet op. Je past niet, punt.
Tuurlijk zeggen de eigenaren dat het kan.. Je least het dier :+

Ook toen er nog geen sprake was van het leasen (toen hun dochter hem reed) toen zeiden ze dat dus dat is ook niet het geval.
Ik zit in mijn examenjaar en ik heb nog 2 shetters die ik verzorg dus het zal 1 á 2 keer per week worden dat ik bij hem ben en dan rijdt mijn zusje vooral. :Y)

Amado7

MarlindeRooz schreef:

je snapt ons niet terwijl je zelf ook erg getwijfeld heb of het past? en dan snap je ons niet? :+

LiannePuthzy

MarlindeRooz schreef:
Maargoed eigenlijk is dit een onzin topic want op de hand van foto's kun je niet bepalen of iemand te groot is daar moet je de combinatie voor zien en ook vind ik dat je dan heel wat ervaring moet hebben voordat je dat kunt beoordelen.

je hebt er geene rvaring voor nodig en via een foto kan je het prima zien of iemand een te groto bovelichaam heeft en hoe ver de benen onder de buik uit komend at jij nou niet tegen de waarheid kan is jou probleem

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 15:54

LiannePuthzy schreef:
MarlindeRooz schreef:

je hebt er geene rvaring voor nodig en via een foto kan je het prima zien of iemand een te groto bovelichaam heeft en hoe ver de benen onder de buik uit komend at jij nou niet tegen de waarheid kan is jou probleem

Ach please,

ik had ook foto's kunnen plaatsen die vanuit een bepaald perspectief genomen werden waardoor het lijkt alsof ik zelf nog op een A pony zou passen.

Met perspectief kan je een hoop bereiken. :P

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 15:55

MarlindeRooz schreef:
_Denise_ schreef:

Er is wel een ander zadel inmiddels. :)

Ik zie twee verschillende zadels op de foto's, is de nieuwe er een van? Want beide zadels op deze foto's zijn je te klein.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 15:55

ja dat ook wek maar de laatste foto die je geplaatst heb zie je duidelijk dat je te groot bent voor de pony

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 15:56

de foto's die ik het eerst plaatste is het "nieuwe" maar er komt weer een nieuw zadel. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 15:56

Eigenlijk hebben mensen alleen genoeg ervaring als het wel positief voor je uitkomt. Je zegt letterlijk : Ik blijf hem wel rijden haha.

Of je past maakt je dus weinig uit. En tja, wat is ervaring? Heb je zelf in het verleden ook niet beoordeeld? Misschien heb je zelf niet eens de juiste ervaring om te kunnen zeggen of je past of niet. Wat is jouw ervaring dat jij kan vertellen dat je wel op het dier past? omdat ie nog niet omvalt?

laat je zusje rijden, blijf er zelf vanaf. Wil je rijden, zoek je een groter paard.
Het ligt niet aan je kont en niet aan je gewicht, maar het ligt aan je lange lijf. Simpel. Niet meer opstappen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 15:57

chelle_dora schreef:
Eigenlijk hebben mensen alleen genoeg ervaring als het wel positief voor je uitkomt. Je zegt letterlijk : Ik blijf hem wel rijden haha.

Of je past maakt je dus weinig uit. En tja, wat is ervaring? Heb je zelf in het verleden ook niet beoordeeld? Misschien heb je zelf niet eens de juiste ervaring om te kunnen zeggen of je past of niet. Wat is jouw ervaring dat jij kan vertellen dat je wel op het dier past? omdat ie nog niet omvalt?

laat je zusje rijden, blijf er zelf vanaf. Wil je rijden, zoek je een groter paard.

Mijn zusje kan hem momenteel niet rijden omdat hij letterlijk niet vooruit te branden is. ;)

En die mensen zitten hun hele leven al in de paarden dus daar neem ik meer van aan dan van tienermeisjes op een forum.

Maar goed ik zal het er over hebben met de eigenaren, want ik weet niet of mijn ouders de lease dan wel door zetten.