Ik vind je zowel voor het dier als voor het zadel te groot. Geen goede combi.
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
_Denise_ schreef:Jammer dat je door blijft rijden en aan jezelf denkt i.p.v. aan de gezondheid van het dier.
MarlindeRooz schreef:Ik heb voor het eerst serieus op hem gereden, de vorige keren waren alleen even uit stappen etc.
De vorige keer plaatste ik deze foto:
[ Afbeelding ]
MarlindeRooz schreef:Ik snap het serieus niet hoor, ik ben niet te zwaar en er zat zijn ruiters die veel verder onder de buik uit komen.![]()
En ik heb zelf ook erg getwijftelt of ik te groot was, maar de eigenaren zeiden dat het kon.
chelle_dora schreef:Ik zeg ook, niet meer opstappen. Ook niet voor af en toe of voor een keertje 'aanpakken' want daar help je dat dier ook echt niet mee door er ineens een heel ander ruitergewicht op te zetten.
Dat je de kans niet hebt voor een grotere pony is jammer, maar in mijn ogen geen reden om er dan toch op te stappen.
overigens zeg je eerst:
"Tja, ik blijf hem wel rijden haha. Ik lease hem samen met mijn zusje."
En daarna "En ik ben niet echt een rij-mens dus ik zal vooral veel gaan grondwerken en hem af en toe even oppakken."
Stap er gewoon helemaal niet op. Je past niet, punt.
Tuurlijk zeggen de eigenaren dat het kan.. Je least het dier
MarlindeRooz schreef:Ik snap het serieus niet hoor, ik ben niet te zwaar en er zat zijn ruiters die veel verder onder de buik uit komen.![]()
En ik heb zelf ook erg getwijftelt of ik te groot was, maar de eigenaren zeiden dat het kon.
MarlindeRooz schreef:Maargoed eigenlijk is dit een onzin topic want op de hand van foto's kun je niet bepalen of iemand te groot is daar moet je de combinatie voor zien en ook vind ik dat je dan heel wat ervaring moet hebben voordat je dat kunt beoordelen.
Ik ga mijn stipje hier maar eens weg halen.
LiannePuthzy schreef:MarlindeRooz schreef:Maargoed eigenlijk is dit een onzin topic want op de hand van foto's kun je niet bepalen of iemand te groot is daar moet je de combinatie voor zien en ook vind ik dat je dan heel wat ervaring moet hebben voordat je dat kunt beoordelen.
Ik ga mijn stipje hier maar eens weg halen.
je hebt er geene rvaring voor nodig en via een foto kan je het prima zien of iemand een te groto bovelichaam heeft en hoe ver de benen onder de buik uit komend at jij nou niet tegen de waarheid kan is jou probleem
MarlindeRooz schreef:_Denise_ schreef:Jammer dat je door blijft rijden en aan jezelf denkt i.p.v. aan de gezondheid van het dier.
Er is wel een ander zadel inmiddels.![]()
chelle_dora schreef:Eigenlijk hebben mensen alleen genoeg ervaring als het wel positief voor je uitkomt. Je zegt letterlijk : Ik blijf hem wel rijden haha.
Of je past maakt je dus weinig uit. En tja, wat is ervaring? Heb je zelf in het verleden ook niet beoordeeld? Misschien heb je zelf niet eens de juiste ervaring om te kunnen zeggen of je past of niet. Wat is jouw ervaring dat jij kan vertellen dat je wel op het dier past? omdat ie nog niet omvalt?
laat je zusje rijden, blijf er zelf vanaf. Wil je rijden, zoek je een groter paard.