[VOLG] Volg Shan (en een beetje Oreo)

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 21:21

Wat fijn dat hij eindelijk naar zijn vaste plekje mag en niet meer hoeft te verhuizen. Ik denk dat hij behoorlijk moeite heeft met de verhuizingen. Dus lekker rustig aan met hem. Mijn paard komt uit Belgie. Heeft voordat wij hem kochten voor een maand in Nederland gestaan. Dus die is vrij kort op elkaar verhuisd. Die heeft echt een paar weken nodig gehad om te wennen. Hij was heel rillerig en alles was eng. Gelukkig is dat allemaal goed gekomen.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 21:32

bruintje123 schreef:
ZE zullen vast nog wel leven ja.
Toch sta ik er compleet anders in.
Hier heeft het net zo goed gevroren.
Maar ik sleep dan de bak.
Heb zelfs regelmatig met een hark gestaan.
Maar fatsoenlijk buiten kunnen ze.
Dat is mijn verantwoording.
Anders had ik goudvissen moeten nemen.

Fijn dat je helderziend bent en echt ALLES kan incalculeren en daarnaast ook nog eens tijd hebt om alles met de hand te gaan harken.

Diepe buiging, misschien moet ik mijn paarden dan maar verkopen en goudvissen aanschaffen _O- _O-
Kunnen we het topic nu weer leuk houden? :)

bruintje123

Re: Op zoek naar een nieuw paard / verdriet van Oreo verwerken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 21:40

Als je stopt met mij quoten wel ja.
Zoals ik zei kijk ik er anders tegengaan.
Er dag op stal vind ik niet kunnen en doe er dan ook alles aan dat te voorkomen.
En daar mààk ik tijd voor.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 21:44

Wel grappig, je onderschrift trouwens.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 21:47

Wie gaat er nu offtopic hier?

Maar je hebt je zin. Ben weer weg hier.
Het is je gelukt. Hoera.
Ik ben op vele vlakken niet volmaakt zoals me op de kast laten zetten door iemand zoals jij.

Gelukkig niet waar mijn paarden last van hebben.

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 22:12

En staat die lekker in z'n nieuwe stalletje? Heerlijk zeg uit quarantaine.

Myrth97

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 22:14

Fijn dat ie uit quarantaine mag kim! Kan ie nu echt gaan wennen en jullie lekker aan de slag/!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 22:55

Jeetje, ik denk dat Kim het nu wel snapt. Ja, het is heel vervelend voor Shan dat hij een dag binnenstaat maar het is gewoon een vervelende omstandigheid. Het is nu al gebeurd dus er valt niks meer aan te doen. Of doe het in pb.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 23:45

maikeltje schreef:
bruintje123 schreef:
ZE zullen vast nog wel leven ja.
Toch sta ik er compleet anders in.
Hier heeft het net zo goed gevroren.
Maar ik sleep dan de bak.
Heb zelfs regelmatig met een hark gestaan.
Maar fatsoenlijk buiten kunnen ze.
Dat is mijn verantwoording.
Anders had ik goudvissen moeten nemen.

Fijn dat je helderziend bent en echt ALLES kan incalculeren en daarnaast ook nog eens tijd hebt om alles met de hand te gaan harken.

Diepe buiging, misschien moet ik mijn paarden dan maar verkopen en goudvissen aanschaffen _O- _O-
Kunnen we het topic nu weer leuk houden? :)

Pas maar op dat de goudvis dan niet depressief wordt en zichzelf wil ophangen! (Grap van mijn avond vandaag van een college)..

Maar dan zal ik ook maar even vermelden dat mijn paard in de zomer 24/7 buiten staat (maart-november) en in de winter 2 uur per dag uit stal. Hij is gevoelig voor verschillende mankementen en kan daardoor niet in de blubber in het weiland en de paddock blijft ook te nat.. helaas niet de middelen en geld om dure paddock met steen etc neer te laten leggen.

Wel snap ik de andere zijde van deze discussie. Ik had een verzorgster maar kwam afspraken niet na. Was dan weer ziek dan weer te druk en nooit haar verantwoording nemen. Haar moet ook geleerd worden dat ze verantwoording heeft voor een paard of pony en niet bij maar een buikkrampje thuis blijven. Ik stond op 1 been mijn paard te longeren (gebroken been met ijzerwerk erin).

Maar TS zal dus soms wat meer moeten doorzetten en voor het paard moeten kiezen. Als je ect dood ziek bent kan er best eens een uitzondering gemaakt worden. Mijn paard heeft soms ook een pyjama dag, grote box, voldoende ruwvoer en de volgende dag nogsteeds gezond (en nooit Paarden met koliek bij ons).

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 01:13

Daarom heb ik geen goudvis suikermeisje :')

Natuurlijk is de boodschap duidelijk, maar het is de toon die de muziek maakt. Iedereen moet leren, soms zijn er omstandigheden dat het even niet anders is. Paard staat op pension, komt normaal gezien iedere dag buiten. Normaal gesproken kun je best eens een dag overslaan met je paard in volpension. Die wordt voor je gedaan dan. Dat redt ie best een keertje. TS pikt dit ook wel op nadat dit 1 keer geschreven is. Ze moet zich van voor tot achter verantwoorden in dit topic, dat gaat bij mij gewoon een brug te ver.

BoydS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 02:14

*stille meelezer* ik had even een vraagje... Geen haat :'), maar waarom komen paarden zoals die van TS op een pension stal bij slecht weer zo weinig buiten? Ik gooi mijn paard gewoon naar buiten, hoe hard het ook regent. Of is dat nou heel erg?

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 07:51

Omdat de weide kapot gaat. Of omdat er veel blessures zijn ontstaan bijna en glad weer en de pensionstal dat probeert te voorkomen

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 07:53

EmptyWords schreef:
Omdat de weide kapot gaat. Of omdat er veel blessures zijn ontstaan bijna en glad weer en de pensionstal dat probeert te voorkomen

Of omdat de pension eigenaren te lui zijn om poep te scheppen in de regen en het idee hebben dat paarden het toch niet leuk vinden in de regen :+

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 07:56

Hier words geen poep geschept, dus geen argument

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 08:10

maikeltje ben het helemaal met je eens hoor. Want er wordt tien x hetzelfde gezegd. Daarmee is niemand geholpen.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-16 08:31

Bedankt voor de reacties!
Maar suikermeisje, jij hebt een getraind paard, als ik dat met Shan ga doen, kijkt hij me wss aan, of ik gek ben :')
Dat idd EW.

Vandaag ga ik voor de eerste keer grondwerk doen. En van het weekend komen misschien mijn nichtjes en neefje even naar hem kijken.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 09:02

Nou kim. Die éne dag... overleefd hij wel. Hij kan wat drukker en rilliger zijn dan.
Darmen.... koliek... hoeveel stallen in de winter paarden helemaal niet buiten laat.

Als mensen het echt zo sneu vinden heb ik nog wel een manege waar je mag relschoppen mensen. Die staan vanaf oktober tot mei compleet binnen. Als je géén 30 euro extra betaalt. Dan gaat hij ook de molen niet in enkom je niet komt het paard er helemaal niet uit.
Boehoehoe.... echt. Maar ook daar word niks aan gedaan.

Dus kim.. als hij straks wel weer buiten komt.
En lekker je ding doet.
Je instructrise blijft vragen.
En azijn pissers lekker hun gang laat gaan.En de ppapegaaien laat vliegen.
Komt t wel goed

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 09:20

Fijn dat hij uit de Quarantaine mag! hij zal het nu vast en zeker naar zijn zin hebben!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 10:05

Altijd grappig om te zien hoe bokt altijd moord en brand schreeuwt als een paard niet 4 uur per dag buitengang heeft en het nu blijkbaar helemaal geen probleem vindt als paarden in de winter opgehokt blijven. %)

We begrijpen best dat Kim niet wist dat je dat beter niet kunt doen.

Behalve de kans op koliek, google maar even op maandagziekte ofwel spierbevangenheid, een stoornis in de stofwisseling.
Dat heet zo omdat het vaak voorkwam bij manegepaarden die gewend zijn aan 3 uur per dag lopen dan in het weekeinde op zondag (rustdag) er niet uitkwamen en op maandag weer vol aan de bak moesten. De energie die een paard normaliter gebruikt, wordt dan niet gebruikt en opgeslagen in de spieren die daardoor verzuren.
Het is daarom altijd beter een paard er dagelijks uit te halen en gelijkmatig te laten bewegen. En de voeding af te stemmen op de hoeveelheid beweging dat het krijgt.

Dat het vaker gebeurd dat paarden opgehokt blijven wil dus niet zeggen dat het geen probleem is.
Er zijn er op grote maneges altijd wel een aantal die daar makkelijk mee omgaan, maar het enige dat we hier zeggen is: neem daar geen voorbeeld aan. Dat is geen azijn pissen dat is gewoon goede raad.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 10:15

Babootje schreef:
Altijd grappig om te zien hoe bokt altijd moord en brand schreeuwt als een paard niet 4 uur per dag buitengang heeft en het nu blijkbaar helemaal geen probleem vindt als paarden in de winter opgehokt blijven. %)

We begrijpen best dat Kim niet wist dat je dat beter niet kunt doen.

Behalve de kans op koliek, google maar even op maandagziekte ofwel spierbevangenheid, een stoornis in de stofwisseling.
Dat heet zo omdat het vaak voorkwam bij manegepaarden die gewend zijn aan 3 uur per dag lopen dan in het weekeinde op zondag (rustdag) er niet uitkwamen en op maandag weer vol aan de bak moesten. De energie die een paard normaliter gebruikt, wordt dan niet gebruikt en opgeslagen in de spieren die daardoor verzuren.
Het is daarom altijd beter een paard er dagelijks uit te halen en gelijkmatig te laten bewegen. En de voeding af te stemmen op de hoeveelheid beweging dat het krijgt.

Dat het vaker gebeurd dat paarden opgehokt blijven wil dus niet zeggen dat het geen probleem is.
Er zijn er op grote maneges altijd wel een aantal die daar makkelijk mee omgaan, maar het enige dat we hier zeggen is: neem daar geen voorbeeld aan. Dat is geen azijn pissen dat is gewoon goede raad.

We hebben het hier niet over een winter opgehokt blijven. Maar een paard dat door omstandigheden even 1 dagje binnen moet blijven. Kom op zeg mensen schop niet zo drama. Natuurlijk is het niet fijn voor het paard maar komt heus goed met 1 dagje binnen. Soms is het gewoon even zo. Beter jammer voor ts dat op alles wat ze doet commentaar komt.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 10:16

Kan er nu eindelijk over gestopt worden? Ik denk dat de ts het nu ook wel doorheeft.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 11:00

Moderatoropmerking:
Dames kunnen we het een beetje gezellig houden? Voor de volwassenen, jullie zijn hier te gast op het jongere gedeelte, ik verwacht wel respectvolle bijdrages hier. Dus geen gevit op elkaar

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 12:03

chocobroodje schreef:
Dames kunnen we het een beetje gezellig houden? Voor de volwassenen, jullie zijn hier te gast op het jongere gedeelte, ik verwacht wel respectvolle bijdrages hier. Dus geen gevit op elkaar[/mod]

Nu maak je er helemaal een drama van. Volgens mij wordt hier niet gevit op elkaar. Ik heb het wel eens erger gezien. Dus om nu te modereren is wel een beetje overdreven. Bovendien ben je nooit te jong (of te oud) om iets te leren.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 12:06

Babootje schreef:
chocobroodje schreef:
Dames kunnen we het een beetje gezellig houden? Voor de volwassenen, jullie zijn hier te gast op het jongere gedeelte, ik verwacht wel respectvolle bijdrages hier. Dus geen gevit op elkaar[/mod]

Nu maak je er helemaal een drama van. Volgens mij wordt hier niet gevit op elkaar. Ik heb het wel eens erger gezien. Dus om nu te modereren is wel een beetje overdreven. Bovendien ben je nooit te jong (of te oud) om iets te leren.

bwa, de laatste posts met 10x "schandalig dat je paard niet buiten komt blabla *insert more blabla* vond ik nu toch ook wel overdreven. Na enkele posts zal TS het wel geweten hebben, en was de rest nogal overbodig. :o

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 12:08

Hoe beviel Shan het gisteren in zijn nieuwe stal?