Nou zijn mijn vlechten misschien niet helemaal het delen waard Maar ik heb afgelopen maandag een fries ingevlochten (op verzoek van de eigenaar) ta-da!
ik heb een Haflinger merrie en heeft manenuitval, hele dikke manen maar super kort denk 15 cm tot 25 cm wat kan ik hier mee doen hengstenvlecht lukt opzich wel maar die stopt dan in het midden anders gaat hij bol staan het is voor een fotoshoot
Ik zou roosjes maken. Vind twee hengstenvlechten naar elkaar toe niet zo mooi. Meer iets voor shetjes.
Ariannee
Geplaatst: 05-07-14 22:07
oehh leuke topic
Ariannee
Geplaatst: 05-07-14 22:17
Tukkertje met knotjes
odin met vlechtjes
appydale
Geplaatst: 11-07-14 19:36
Superleuk topic! Ik post binnenkort ook wat fotos mooie knotjes hierboven!!
jasmijnvdb
Geplaatst: 11-07-14 21:02
wat ik leuk vind om te maken in de staart (heb hier jammer genoeg geen foto van) is om een vlecht te maken met 4 plukken! hier een stappenplan hoe dat moet (kan ook bij mensen) 1.verdeel het haar in 2 helfden 2.verdeel de helfden in 2 (nu heb je 4 plukjes) 3.het meest linkse plukje en dat draai je over het 2e plukje daarna onder het 3e plukje en weer over het 4e plukje 4.nu pak je weer het meest linkste plukje en herhaal je dit
je kan het ook van rechts naar links doen maar als je rechtshandig ent van links naar recht en linkshandig van rechts naar links
wat je ook een keer kan proberen is onder vlechten dus in spiegelbeeld hierdoor lopen de plukjes van de manen onder de vlecht en zie je de hele vlecht
Ik snap wat je bedoelt! Zal het eens proberen
Equisync
Geplaatst: 12-07-14 07:04
Ik heb eigenlijk geen idee of ik onderhands of bovenhands vlecht.. Dacht altijd bovenlangs maar weet het niet zeken
Van bovenaf ziet het er zo uit:
En ik heb het ook wel eens zo gevlochten maar dat was niet zo mooi haha, al die bobbels Nu doe ik het gewoon aan 2 kanten(want één vlecht past niet en zakt meteen uit)
Wauw, dat zigzagje is ontzèttend stoer! Ik ga even googlen hoe je dat voor elkaar kunt krijgen.. Vissengraat doet iedereen zo moeilijk over: is echt een eitje. als ik dat eerder had geweten
Ik weet nog steeds niet hoe de leidster van ponykamp vorig jaar zo'n mooie vlecht kon maken.. Heb het vaak geprobeerd, maar het lukt me niet zo fijn dat ie is
Zelf vlecht ik wat af bij mijn verzorgpown.. Maar dat is vaak een hengsten of merrievlecht Die zijn snel klaar En dan zit die bos manen in de zomer niet in de weg! Niet de geweldigste vlecht..
Maar soms heb ik eens een goede dag! Hengstenvlecht bij een fries, en dan een wit lint erdoor Foto staat helaas op mn laptop.. En die heeft er even geen zin in
ik heb volgende week een dressuur wedstrijd maar nou heeft mijn paardje door haar zomereczeem al haar manen en staart apot geschuurd. van haar staart kan ik nog we wat maken, maar haar manen....
ze waren zo lelijk dat ik heb besloten ze er maar helemaal af te knippen. ze heeft dus nu korte manen van ong. anderhalve centimeter lang. maar ik wil toch graag wat leuks doen met haar manen. iemand die een idee heeft om iets met zulke korte manen te doen?
ik zat zelf te denken om misschien knipjes te kopen en zwarte (ze heeft dus zwarte manen) extensions en zo een soort nepknotjes te knutselen.