Schleich Paarden [Deel 10]

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 20:19

Alle winnaars, Gefeliciteerd! Nik, wil je ook de foto's ergens plaatsen van de winnaars? Ben ik wel benieuwd naar :D

lideli, moet je er ook wel eentje maken voor het veulen, hé want anders krijgt ie het zo koud :brr: :D Heb je ook een foto van het kerstboompje? Coole paarden trouwens, alleen ik denk dat ik die van nu toch wel wat mooier vind ;)

Hippepony: Meningen verschillen daarover, de een vind een veulen makkelijker omdat ie klein is, maar een ander vind een groot paard fijner omdat dat niet zo'n gepriegel is, zelf heb ik nog nooit een groot paard geprobeerd, wil ik nog wel doen :P

Ik verwacht ongeveer overmorgen het gestipte konijn en de rode kat :D Ik ben nu ook bezig met de falabella hengst, ik wil een vliegenschimmel maken maar weet niet hoe.. Iemand tips? :P

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 20:49

Mijn excuses, ik was op vakantie en heb geen mogelijkheid gehad om vragen te beantwoorden over mijn diorama wedstrijd, bij deze (als ik per ongeluk een vraag heb overgeslagen, of als er nog onduidelijkheden zijn dan hoor ik het graag):

Rooz11 schreef:
Telpeva, moet er ook een stukje niet diorama te zien zijn of mag het ook helemaal zoals die springruiter?

Mag je helemaal zelf weten, alles kan en alles mag. Het leukste vind ik zelf als er helemaal niks meer te zien is van een bureau of wat dan ook, dat het plaatje 100% 'echt' is zeg maar. Al met al ga ik kijken naar het totaalplaatje, als er op de foto een stukje bureau te zien is is dat niet meteen erg, maar als het hinderlijk aanwezig is dan is het wat anders. Snap je de insteek?

3koekje3 schreef:
misschien raar, ben nog niet zolang hierop
maar iedereen heeft het over een wedstrijd? :P

Wil iemand misschien wat informatie geven hierover?
zodat ik ook beetje op hoogte ben ^^

Over de wedstrijden van anderen ben ik nog niet volledig op de hoogte omdat ik zelf ook weg ben geweest, maar de wedstrijd die bij mij in de planning staat (hij is nog niet begonnen, de informatie staat nog niet officieel online op de website ook) is een diorama wedstrijd en heeft als sluitdatum donderdag 13 december. Meer informatie volgt zodra ik alle informatie gebundeld heb, en online heb gezet op mijn website, dat komt dus wat later :)

Zo, dat is alvast beantwoord allemaal :D ik heb het erg druk gehad + vakantie zonder internet vandaar de afwezigheid, toch valt het me op dat het niveau af en toe wat daalt :+ vragen die onbeantwoord blijven, tig keer gesteld worden, vragen die hier niet thuis horen maar in het repainter topic, bladiebla.

Nu moet ik weer ervandoor... als ik straks weer tijd heb ga ik even rondneuzen op jmht.jouwweb.nl (ben nieuwsgiiierig) en nog wat verder Schleichen. Ben blij dat ik weer thuis ben, hahaha :D

Ps meningen over moeilijke of makkelijke modellen verschillen inderdaad, en hangt ook af van de technieken die je wilt gaan gebruiken. Voor puur acrylverf met penselen is een model met vachtstructuur handig, zeker als je beginner bent en nog niet van plan bent om kleurverlopen en schaduwen te gaan maken. Wanneer je per ongeluk te veel verf in 1x erop smeert, wordt dit ook verbloemd door de structuur op het model, als je op een geheel glad model je verf te dik aanbrengt krijg je veel sneller lelijke plekken vanwege hoogteverschillen in de verf, zichtbare klonters etc.

Zo en nu ga ik weer ophouden over verftechnieken, daar is het repainter topic voor :D
(en ik ben door dt extra typen nu 5 minuten te laat voor een afspraak, hahahaa oooh wat erg, Schleich leidt me te veel af!)

xxcherylx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 07:21

Kan iemand mij vertellen hoe je dit allemaal maakt

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 07:38

@lideli;
Mooie spulletjes!
En leuke oude paardjes, wat grappig!

@telpeva;
Het niveau verlaagt idd een beetje soms.
Hoe gaat het met je site?

@cherylskippa;
Dit is een oneliner, dat is een berichtje van maar 1 zin of minder.
Dit vinden wij heel irritant, en op elke pagina staat dit wel.
Dus eigenlijk snap ik niet dat je het nog doet... Maarach als je ermee wilt stoppen, heel graag!

Edit;
Ik heb nog niet geschleicht maar ik ga vanmiddag schleichen.

karlli

Re: Schleich Paarden [Deel 10]

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 08:28

ik heb zondag voor mijn verjaardag nog de knabstupper hengst en het veulen gekregen van mijn broertje,
vanmiddag komt mijn vriendin die ik al in geen eeuwen meer gezien heb maar dit terzijde,
ik heb aan haar ook nog wat schleich gevraagd benieuwd wat ze gevonden heeft :)
ik heb ook wel echt gen tijd meer gehad om mijn repaint af te maken, miss morgen nog

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 10:39

Haha dankje wel,
ik heb ze op marktplaats gevonden.
Maar ja daar heb ik wel een foto van zal ik later wel even plaatsen ;)
@ karlli nog gefeliciteerd met je verjaardag
@telpeva, ik doe zeker mee met je wedstrijd!

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 16:34

Hallo weet iemand hoe je een fjord repaint? Ik krijg maar niet de goede kleur :( ik wil hem maken op de camargue hengst. Heeft iemand tips? Alvast bedankt!!

LoverHorses0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 16:39

Ben blij!
Ik heb net pastelkrijt gekocht! nu nog goede verf scoren en dan kan ik bijna gaan repainten!
Maar welke spray heb je ook al weer nodig als je pastel gebruikt?

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 16:41

Ik gebruik nog steeds haarlak haha maar dat is voor acryl. Ik denk dat je van die coole fixeerspray nodig hebt?

Palmbierlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 18:00

ZeSteigert schreef:
Ik gebruik nog steeds haarlak haha maar dat is voor acryl. Ik denk dat je van die coole fixeerspray nodig hebt?

hoezo coole fixeerspray??
ik snap niet wat daar cool aan is :?
en dit soort vragen hoort in het repaint topic --> [HK] 1/ (Schleich) repainters! Wij repainten vrolijk door!

chips had ik net een heel verhaal getypt, doet bokt raar,
dus maar weer overnieuw ;)

lideli schreef:
Hierbij weer een creatie van mij :)
een kerstsetje, hihi := beetje vroeg.
aan de andere kant van het halster hangt een kerstboompje, heel mini.
http://i47.tinypic.com/vo7nns.jpg

en mijn nieuwe aanwinstjes:
wel echte schleich, ik twijfelde ook wel maar op de onderkant staat het echt.
en ook nog eens uit 1983 :j
http://i48.tinypic.com/2vb1mw2.jpg

yeah, ik heb nu ook 1 van die regenboogpaarden,
ik wilde eerst zoiets repainten,
omdat ik ze op ebay had zien staan voor heel duur,
maar toen kwam ik deze idd op mp tegen voor heel weinig,
dus gelijk gereageerd,
toen ik jouw foto zag, dacht ik: o jee, nu ben ik belazerd, nu heeft hij het naar een ander opgestuurd,
maar gelukkig is de mijne vandaag aangekomen :D
ik zit er wel nog over te denken om zelf ook nog steeds een keer zoiets te repainten,
lijkt me toch wel leuk,
en het past mooi bij mijn elven en eenhoorns en pegasussen en de rest van de fantasy,
hij wordt dan sws wel anders,
maar goed eerst nog tijd vinden
en dan nog een hele lijst aan andere repaints afwerken..

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 19:52

@ Pbl, haha nou volgens mij heeft hij nog wel een doos vol staan op zolder ofzo, want ze staan nog steeds op mp haha. Maar zou wel gaaf zijn als je zoiets repaint! Ik vind het zo jammer dat ik dat niet kan!

Heb trouwens vandaag nog een berichtje gekregen van mijn lieve vriendinnetje uit duitsland dat ze nu alle LE's voor me heeft weten te vinden :) helemaal blij dus

Heeft er hier iemand trouwens ervaring met riorondo?

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 19:58

@lideli;
Nee helaas ik niet...

Ik wil een repaint laten maken van mijn verkochte verzorgpony!

Ik heb trouwens weer hard gewerkt aan de wedstrijd van PBL maar ik denk dat ik er nog wel een tijdje mee bezig ben. Dus dat word wel een beetje opschieten, maar ik heb een idee!

LoverHorses0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 20:10

Ik ben op dit moment bezig met mijn allereerste repaint, op zo'n plastic paardje van belville.
Ik dacht, voordat ik al gelijk bij mn eerste repaint een schleich paardje verpruts... _/-\o_

Hij word al leuk! Het word gewoon een bruine pony met een blesje wss, en ik ga er ook met pastel op werken. hopelijk gaat ie lukken! als hij af is plaats ik wel een foto.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 20:34

Lideli; ik heb een voorraadje Rio Rondo spulletjes in huis, in allerlei soorten en maten, als je vragen hebt kan ik je misschien helpen :)

ZeSteigert: al geprobeerd om bruin te mengen met wit? Hangt een beetje van het merk verf af of je daarmee de juiste gele tint krijgt. Sommige bruin wordt meer roze soms als je het met wit mengt, is echt een kwestie van proberen. Misschien ook hier even een kijkje nemen, dit is meer voor repainters: [HK] 1/ (Schleich) repainters! Wij repainten vrolijk door!

pien2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 20:41

ik ga misschien een nieuw paardje kopen maar ik weet niet welke en ik kan hem niet op google vinden..
het is een vosje met een bles en hij draaft, en met een voorbeen heel erg naar achteren.
weet iemand welk model dat is?
telpeva ik wil ook meedoen met jou wedstrijd alleen kun je me dan eerst via pb uitleggen hoe het werkt??

Palmbierlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 21:05

bedoel je mss deze:
Afbeelding ?
(ik hoop dat de foto het doet..)

volgens mij is die niet uitgegeven als ras, maar gewoon als vos merrie
ik heb haar maar tussen de arabieren gezet..
ze is trouwens uit de collectie

haha oja lideli
ik wou ook nog zeggen dat je kerstsetje erg leuk is
en ik ook wel benieuwd was naar de foto van het mini kerstboompje ;)
alleen bokt deed even raar en mijn hele verhaal was weg,
maar bij deze xD
Laatst bijgewerkt door Palmbierlove op 18-10-12 21:15, in het totaal 1 keer bewerkt

pien2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 21:09

Palmbierlove schreef:
bedoel je mss deze:
[ Afbeelding ] ?
(ik hoop dat de foto het doet..)

volgens mij is die niet uitgegeven als ras, maar gewoon als vos merrie
ik heb haar maar tussen de arabieren gezet..
ze is trouwens uit de collectie

yes!!! super bedankt! die bedoel ik!

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 21:34

Telpeva: Ja ik heb het al op 3 verschillende modellen een paar keer geprobeerd, maar bij mij wordt het steeds een soort oranje :( Ik verf met acryl, van die grote tubes die je oa bij de v&d en hobbywinkels ziet.

Edit: Ik ging naar dat topic maar ik kan daar niks posten omdat ik geen 25 nuttige berichten heb geplaatst. :(

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 11:25

hier dan een foto van het kerstboompje.
het was maar een probeerseltje dus ga er nog wel een mooiere versie van proberen te maken.

Afbeelding

Ik kwam dit lijstje ook nog tegen, die komen nieuw nog naast die die eerst op de site stonden...

appaloosa stallion
appaloosamare
appaloosa foal
lipizanner mare
lipizanner foal
shire horse stallion
shire horse mare
shire horse foal
haflinger horse

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 13:37

lideli: Superleuk setje & kerstboompje vind ik echt heel schattig haha!

Heeft er trouwens iemand enig idee welke nieuwe paarden er komen in 2013?? Zijn die ook vanaf 1 januari te koop want dan ga ik vast even sparen haha :$

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 14:40

Ze steigert: boven je staat een lijstje!

heb niet veel aan schleich gedaan maar heb nu vakantie dus ga even een zadeltje maken zondag ofzo heb wel nog een zadeltje liggen alleen ga morgen lijm kopen denk ik

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 14:53

Nog meer lipizanners, haflingers en shire's? Jammer ik had wel een nieuwe Fjord willen zien S:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 16:38

De haflinger en lippizaners hadden ze van mij wel achterwege mogen laten, de shires en appaloosa's lijken me wel leuk! Maar wie weet zijn de haflinger en lippi's ook wel heel mooi om te zien.
Heb nu herfstvakantie, maar nog steeds geen spulletjes gekocht :(
Ik kwam gister bij de zeeman heel leuk glitter schuimrubber tegen, heeft iemand daar wel eens dekens van gemaakt?

nympha24

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 17:49

ooo, wat leuk dat er shires komen, die vind ik echt zooooo stoer

ik ben laatst begonnen met een zadeltje en een halstertje, het zadeltje mislukte zooo erg!
de lijm bleef niet plakken, en de ene kant zakte helemaal uit :s
maar het halstertje is best wel goed gelukt, maar toch net iets te klein voor me haflinger

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 19:55

Ja de appa's vind ik ook wel echt supercool :) op yt zag ik dat er ook fell pony's kwamen! Ben benieuwd hihi