Mijn excuses, ik was op vakantie en heb geen mogelijkheid gehad om vragen te beantwoorden over mijn diorama wedstrijd, bij deze (als ik per ongeluk een vraag heb overgeslagen, of als er nog onduidelijkheden zijn dan hoor ik het graag):
Rooz11 schreef:Telpeva, moet er ook een stukje niet diorama te zien zijn of mag het ook helemaal zoals die springruiter?
Mag je helemaal zelf weten, alles kan en alles mag. Het leukste vind ik zelf als er helemaal niks meer te zien is van een bureau of wat dan ook, dat het plaatje 100% 'echt' is zeg maar. Al met al ga ik kijken naar het totaalplaatje, als er op de foto een stukje bureau te zien is is dat niet meteen erg, maar als het hinderlijk aanwezig is dan is het wat anders. Snap je de insteek?
3koekje3 schreef:misschien raar, ben nog niet zolang hierop
maar iedereen heeft het over een wedstrijd?

Wil iemand misschien wat informatie geven hierover?
zodat ik ook beetje op hoogte ben ^^
Over de wedstrijden van anderen ben ik nog niet volledig op de hoogte omdat ik zelf ook weg ben geweest, maar de wedstrijd die bij mij in de planning staat (hij is nog niet begonnen, de informatie staat nog niet officieel online op de website ook) is een diorama wedstrijd en heeft als sluitdatum donderdag 13 december. Meer informatie volgt zodra ik alle informatie gebundeld heb, en online heb gezet op mijn website, dat komt dus wat later 
Zo, dat is alvast beantwoord allemaal
ik heb het erg druk gehad + vakantie zonder internet vandaar de afwezigheid, toch valt het me op dat het niveau af en toe wat daalt
vragen die onbeantwoord blijven, tig keer gesteld worden, vragen die hier niet thuis horen maar in het repainter topic, bladiebla.
Nu moet ik weer ervandoor... als ik straks weer tijd heb ga ik even rondneuzen op jmht.jouwweb.nl (ben nieuwsgiiierig) en nog wat verder Schleichen. Ben blij dat ik weer thuis ben, hahaha 
Ps meningen over moeilijke of makkelijke modellen verschillen inderdaad, en hangt ook af van de technieken die je wilt gaan gebruiken. Voor puur acrylverf met penselen is een model met vachtstructuur handig, zeker als je beginner bent en nog niet van plan bent om kleurverlopen en schaduwen te gaan maken. Wanneer je per ongeluk te veel verf in 1x erop smeert, wordt dit ook verbloemd door de structuur op het model, als je op een geheel glad model je verf te dik aanbrengt krijg je veel sneller lelijke plekken vanwege hoogteverschillen in de verf, zichtbare klonters etc.
Zo en nu ga ik weer ophouden over verftechnieken, daar is het repainter topic voor 
(en ik ben door dt extra typen nu 5 minuten te laat voor een afspraak, hahahaa oooh wat erg, Schleich leidt me te veel af!)