Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
pien2010 schreef:ik wil ook wel weten welk ras bij me past..
ik ben ongeveer 1 meter 60 lang![]()
ik ben hartstikke blond![]()
ik hoe wel van afentoe een bokje![]()
het liefste een klein paardje van 1.65
het paard moet fijn onder het zadel zijn
een lief fijn karakter maar toch nieuwsgierig en leergierig
moet goed kunnen springen
en het liefste lange manen
en oja het liefste ook nog voor het karretje als het zou kunnen![]()
dat was mijn lijstje
amorbeertje schreef:renskep schreef:Ingrid_92: een groninger misschien? En anders misschien een grote tinker (kruising)
* Ik hou van een pittig, snel en soepel paard
Is dit van toepassing op een Groninger? (heb er zelf geen ervaringen mee)
Hannapony schreef:hoooii ik ben wel benieuwd wat voorjullie bij mij vinden passen
![]()
ik ben bijna 14
ik ben maar 1.50,5 (ben al trots op die halve cm) dus niet groot
ik ben niet zwaar, maar ook niet ielig hihi
door mijn lengte word het geen paard![]()
ik hou wel van een pony die een goed karakter heeft en na een tijdje mij volledig durft te vertrouwen. Uiterlijk maakt mij geen reed uit! niet te snel peesblessures/niet heel zwak en breekbaar. Niet snel onder de indruk van iets of bang. Ik ben een springruitertje, ik hou niet zo van dressuur. Hoeft dus geen elegante dressuurpony, mag best wat groffer. Maar moet wel een beetje flexibel zijn als ik hem/haar train. Ik rij nu op een new forest X fjord een ruin (profielfoto), ik heb hem zelf ingereden onder begeleiding. Voor mij is ie perfect maar ben benieuwd wat jullie bij mij vinden passen. x
Juulxx schreef:*1.83, weeg 79 kg.
*155, 165
*paardje moet eerlijk en betrouwbaar zijn en geschikt voor buitenritten
duss
NatasjavE schreef:amorbeertje schreef:
* Ik hou van een pittig, snel en soepel paard
Is dit van toepassing op een Groninger? (heb er zelf geen ervaringen mee)
Minder. Groninger is een braaf, koel in de kop veelzijdig paard maar doordat het een stuk zwaarder is dan een Gelderse zie je dat wel terug in de bewegingen.
Een gewoon rijpaard(dressuur of springen) hebben weer meer souplesse dan bijvoorbeeld een Gelderse. Maar die zijn weer sensibeler dan een Gelderse en helemaal als een Groninger.
NatasjavE schreef:Hannapony schreef:hoooii ik ben wel benieuwd wat voorjullie bij mij vinden passen
![]()
ik ben bijna 14
ik ben maar 1.50,5 (ben al trots op die halve cm) dus niet groot
ik ben niet zwaar, maar ook niet ielig hihi
door mijn lengte word het geen paard![]()
ik hou wel van een pony die een goed karakter heeft en na een tijdje mij volledig durft te vertrouwen. Uiterlijk maakt mij geen reed uit! niet te snel peesblessures/niet heel zwak en breekbaar. Niet snel onder de indruk van iets of bang. Ik ben een springruitertje, ik hou niet zo van dressuur. Hoeft dus geen elegante dressuurpony, mag best wat groffer. Maar moet wel een beetje flexibel zijn als ik hem/haar train. Ik rij nu op een new forest X fjord een ruin (profielfoto), ik heb hem zelf ingereden onder begeleiding. Voor mij is ie perfect maar ben benieuwd wat jullie bij mij vinden passen. x
NRPSer, Welsh, New Forrester. Eventueel een Welsch Cob.
Peesblessures dat is een kwestie van verkeerd trainen, verkeerde ondergrond rijden en een flinke dosis pech.
anoniempje1 schreef:Nou ik![]()
Ik ben 1.58En groei niet meer...
Een klein paard. Met een 'koel karakter', mag wat steviger gebouwd zijn. (liever geen iel schrik ding)![]()
Braaf in de omgang en met rijden eentje die zich aanpast aan de ruiter, dus bij bijv. mij heel eigenwijs is omdat ik er meer van vraag, en bij iemand anders die niet zo goed kan rijden heel braaf zijn rondje looptWel die leuk op buitenrit kan, een sprongetje kan maken en een leuk proefje kan lopen. Hmm... bestaat dit ras?