Schleich Paarden [Deel 7]

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Thats_Me

Re: Schleich Paarden [Deel 7]

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 20:32

Dat ziet er al goed uit Telpeva! Je merrie is ook al een heel stuk vooruitgegaan zie ik. Ben benieuwd naar het eindresultaat. Ook wordt je steeds beter in tuig maken.

Stephaniexh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 21:21

Jemig Telpeva... Dat is Zooooooo mooi!!!! <3 <3 Ik snap echt niet hoe je het doet! Maar jij hebt daar ook echt leer voor gebruikt he? Waar haal je dat weg? :P

Jolinem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 21:28

Oooooooh... (ik ben er helemaal stil van! :o ) Echt super mooi telpeva! Dat tuig! En je customs zijn ook opgeschoten, erg leuk! Ik heb ook een keer een kar tuig gemaakt, heel leuk geworden, maar nog niet heel echt. Ik wil het steeds graag nog een keer proberen, maar ik vind steeds geen tijd! (ik denk dat de tijd weggelopen is... ;) )

Thats me@ Wow wat een grote verzameling! Ik wou dat ik er zoveel had. -O- Volgens mij zag ik dat je die oude pinto hebt? Heb je een foto van dichterbij?

LibertyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 22:26

Ik ben gisteren ook eens begonnen met iets te maken voor de schleich paardjes.
Gisteren had ik een zadel gemaakt! Die is echt goed gelukt.
Vandaag heb ik een hoofdstelletje van touw gemaakt en een winterdeken,
die is wat minder goed gelukt. :\
Het zijn pas 3 dingetjes, probeersels enzo.
Maar ik ga in huis naar beter en meer materiaal zoeken :D
Als het mag ga ik ook dingen kopen in de webshop van hobbywinkels :)

Foto's volgen misschien nog :D

@Telpeva; Wow, die zijn mooi!
Zo een mentuig kan ik echt niet :+

LibertyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 22:29

Uska schreef:
Ik deed het eerder altijd met naald en draad, tot de draad op was.
Ik had toen net lijm gekregen, en dat vind ik eigenlijk veel makkelijker werken :)

Ik begon juist eerst met lijm :o
Sommige dingen gingen niet met lijm, dus heb ik
dun wit draad gepakt.
Daar 'naai' ik nu stukjes mee aanelkaar! :')

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 22:42

Zouden jullie AUB opwillen letten dat er niet dubbel gepost word! zie dit nu in de afgelopen 3 pagina's al 2x met bijlezen er is een wijzig knop gebruik die dus ook! dank jullie.

@telpeva je word egt steeds beter super mooi je koetstuigje <3 ! Je customs zien er ook goed uit percheron merrie begint egt al wat te worden.

Stephaniexh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 22:43

O, post ik ook dubbel ?

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 22:51

Lang leve de TEM knop Roosje. Gebruik ik in dit topic ook zeer regelmatig helaas..

Foto's maken gaat helaas niet lukken. Batterijen willen niet echt meewerken. Ik zal kijken of het van het weekend gaat lukken en anders wordt het helaas pas volgend jaar.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 22:54

Dankjullie voor de complimentjes :D het mentuigje is van nepleer, van een goedkoop schoudertasje (foeilelijk tasje, maar de kleur materiaal was mooi voor tuig, ik had hem speciaal gekocht om kapot te knippen voor Schleich tuig :o }> ) Het enige wat niet klopt (zover ik weet) is de schofttuigsingel, en het riempje aan het schofttuig dat aan de lamoenen (luciferhoutjes :') ) vast zit. Overigens is dit tuig ook aan alle kanten verstelbaar zodat het eventueel ook op meerdere paard modellen past.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 23:01

Telpeva schreef:
Dankjullie voor de complimentjes :D het mentuigje is van nepleer, van een goedkoop schoudertasje (foeilelijk tasje, maar de kleur materiaal was mooi voor tuig, ik had hem speciaal gekocht om kapot te knippen voor Schleich tuig :o }> ) Het enige wat niet klopt (zover ik weet) is de schofttuigsingel, en het riempje aan het schofttuig dat aan de lamoenen (luciferhoutjes :') ) vast zit. Overigens is dit tuig ook aan alle kanten verstelbaar zodat het eventueel ook op meerdere paard modellen past.

Bij de kringloopwinkels kun je voor relatief weinig toch fijne jassen/tassen etc. kopen van (nep)leer waar je inderdaad leuk mee kunt knutselen. Ik kijk ook altijd wel even rond maar heb gewoonweg de tijd er niet voor kom al amper aan mijn MLP customs toe. Heb wel van het weekend verf ingeslagen ik wil namelijk een knaloranje pony maken :Y)

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 23:21

Thats_Me schreef:
Lang leve de TEM knop Roosje. Gebruik ik in dit topic ook zeer regelmatig helaas..

die word de laatste tijd idd erg veel gebruikt dit topic is beetje een zootje aan worden zo erg dat sommige er bijna of helemaal niet meer te vinden zijn.

ben wel benieuwd naar je knaloranje pony :)

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 23:24

Roosje01 schreef:
Thats_Me schreef:

die word de laatste tijd idd erg veel gebruikt dit topic is beetje een zootje aan worden zo erg dat sommige er bijna of helemaal niet meer te vinden zijn.

Precies.. en ik ben en blijf van mening dat YRT voor dit topic NIET de geschikte plek is. Helaas denken de mods er anders over. Schleich is tenslotte toch kinderspeelgoed }:0 Beetje jammer dat het voor velen van ons het veel meer is dan alleen speelgoed.

Agja.. Ik ben blij met mijn circa 100 paardjes en hoop er in de toekomst nog wat mooie modellen bij de krijgen. Ik hoop volgend jaar rond deze tijd veel oude modellen die ik nog "moet" gekocht te hebben zodat ik jullie kan melden dat mijn verzameling "compleet" is. :D

Ja, ik ben ook benieuwd hoe het kleurtje gaat pakken op m'n ponies :D Misschien dat ik het spul wel meeneem tijdens m'n vakantie. Kan ik bij m'n ouders thuis aan m'n oranje pony werken.

Shettepret

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 09:13

@ Telpeva, vind hem echt heel erg mooi gelukt!!
Als je nog wat foto's naar me stuurt zal ik kijken hoe de binnen en buitensingel zitten.
Dan kan ik je uitleggen hoe het zit en kan je dat eventueel veranderen.

Het is idd erg jammer dat de mods Schleich als speelgoed zien. Ik vind YRT ook geen plek voor dit topic.
Ik zat er al bijna aan te denken om gewoon een nieuw modelpaard topic te maken.
Maar ja, weet niet of dat nou de oplossing is hihi.

LoverHorses0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 09:28

Aaaah! de hond heeft mijn project voor de wedstrijd van stephanie gesloopt! maar snel overnieuw beginnen dan maar...

Uska

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 09:46

Balen Loverhorses0!!!
Telpeva: WAUW!!! Echt schitterend!!!
Je Percheronmerrie word ook mooi, ben benieuwd naar het eindresultaat.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 12:21

Shettepret: Heel erg bedankt voor je aanbod! ik zal kijken of ik het goed op de foto kan krijgen (de belichting in huis is nogal bagger) en dan zal ik je detailfoto's sturen, ik vind het erg fijn dat je er even naar wilt kijken want hoe realistischer de boel in elkaar zit, hoe leuker (vind ik)!

En goeie genade, ik ga dus niet zelf een koets maken, véél te ingewikkeld hoe die wielophangingen in elkaar zitten, ik snap er helemaal niks van :') ik ga dus toch kijken of ik niet ergens in een speelgoedwinkel oid een wagentje kan vinden (dan sloop ik de wielophanging eraf, en maak ik zelf de bovenkant van de wagen }> )

Ik wil namelijk... een soort van postkoets:
voorbeeldplaatjes van internet:
http://www.cardcow.com/images/set350/card00486_fr.jpg
http://www.legendsofamerica.com/photos- ... 13-500.jpg
Maar dan wil ik hem wat meer een fantasy/middeleeuwse tint geven.

Ik moet dan alleen nog even 1 mentuig erbij maken, of misschien 3, want om één paard zo'n koets te laten trekken is een beeeetje sneu :p

Marritx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 17:09

leuk bedacht
oranje paard ??

Rosan2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 18:20

ozette88, misschien is een zwartbonte leuk, of stipjes, maar allen zwart ook!

Marritx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 18:42

ja zo was mijn eerste repaint ook gewoon helemaal zwart

Jilzet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 18:45

rosan2001@ mm , zwart is denk ik niet zo mooi bij de dartmoor ,

denk er toch maar over om misschien de tinker te doen ? wat denken jullie?

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 19:00

Ik denk dat de kleur, of het model niet veel uit maakt. Als het je eerste keer verven is, zou ik simpelweg een paardje uitkiezen uit je eigen verzameling waar je het minst mee hebt, of eentje die beschadigd is of een die je dubbel hebt. Desnoods een goedkoop paardje van een compleet ander merk. Want mocht het schilderen fout gaan, of achteraf toch niet helemaal je ding zijn, dan maakt het niet uit want dan was het toch maar een minder leuk paardenmodel :) Snap je mijn insteek? Want als je je favoriete model nu zou beschilderen, en je krijgt spijt, dan kun je dat niet meer terugdraaien :) zo bedoel ik het.

Zwart is trouwens wel een makkelijke kleur om mee te beginnen. Gewoon bruin ook wel.

Marritx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 19:05

ja ik heb ook mijn 2e repaint nu voor de 2e keer beschildert hij was eerst zwart bont maar toen kreeg ik klei en toen kreeg ie nieuwe manen staart en voorpluk
en nu is ie wit !!

Shettepret

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 19:20

@Telpeva: graag gedaan hoor! Zie de foto's wel verschijnen!!

Mijn lijm was nog niet droog genoeg om in een pakketje te verzenden.
Dus morgen gaat ie op de laatste verzenddag weg. Baal er een beetje van maar heb sowieso de deadline gehaald hihi!

Stephaniexh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 19:23

Ik geloof dat ik ook maar eens naar de kringloop ga voor (nep) leren jasjes en tasjes enz. :=

Marritx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 19:33

ik ga maar eens op zoek naar een goedkoop fleece dekentje !!