breyer paarden!!!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 20:04

Ja je zei het al in een eerdere post dat je mini whinnies daar had gezien, dat bracht me op het idee hihi! ik ben dol op priegelwerk en ik zou er graag eens een willen schilderen, ook heeft iemand contact met me opgenomen met de vraag of ik op dat formaat zadels kan maken... wat me ook geinig lijkt. Och ik denk dat ik ze maar gewoon bij mijn volgende bestelling erbij ga gooien, ze kosten zowat niks en ik wil toch binnenkort weer eens wat gaan bestellen bij MPV.

Cassidy

Re: breyer paarden!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 20:08

Als je op klein formaat zadels wilt maken, begin dan eens op stablemate niveau. Dat is gepriegel zat!

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 20:22

Met datzelfde idee was ik begonnen aan een stablemate zadel, ik had ook zoiets van 'even kijken of één slagje kleiner uberhaubt lukt' en hij is inmiddels bijna af ook. Ben er best tevreden over, en ik ga de uitdaging om nóg kleiner te werken met liefde aan :D

Ik zal zometeen ook foto's uploaden van het stablemate zadeltje, moet nog even wat laatste puntjes op de i zetten en het paard optuigen enzo :) hij is bijna klaar :D

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 22:53

Wegens gebrek aan een western modelpaard op deze schaal ligt het zadel op een Paso Fino, hier is hij:
Afbeelding
Afbeelding
(de teugel aan de andere kant brak eerder deze week, moet nog even een nieuwe maken)

Hij is zo klein dat je hem vast kan maken en kan aansingelen op een vinger :D Wel een vinger van een volwassene dan he!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 09:22

Hij is gaaf! Heel leuk geworden, ik vind de knop wat grof en de stijgbeugels nog wat stijf. Is dit leer of kunststof?

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 11:33

Vind ik ook, de knop wordt de volgende keer kleiner (daar heb ik al wat op gevonden) en de stijgbeugels wil ik volgende keer ook weer even naar kijken, die waren op dit formaat lastig om netjes te krijgen. Imo lijkt de ophanging beugels-> beenflappen te breed, en stijfjes. Dat de stijgbeugels iets naar buiten staan is denk ik niet te voorkomen, daar is het materiaal te licht voor :D een dotje sticky wax aan de achterkant van de stijgbeugels kan dat denk ik goed oplossen, of een ruitertje in het zadel.
Dit geheel is volledig van kunststof, kwalitatief goed dun leer zou nog dunner zijn maar dat heb ik niet in huis, ik heb nog geen winkel gevonden die het kant en klaar verkoopt. Ik zou het zelf kunnen splitten maar dan is op dit formaat een foutje zo snel gemaakt dat dat eigenlijk niet leuk meer is.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 12:11

Joepie! Ik heb een traditional Andalusier over kunnen kopen van iemand, die wou ik al zo lang hebben!! *\o/*

En ook 10 kleine stablemates om het schilderen verder op te oefenen!

pien2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 17:26

hey, wat zijn eigenlijk die liveshows??

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 16:08

Beetje domme vraag misschien, maar zijn classic dolls ook voor traditionals paarden te gebruiken? (heb nog nooit een doll in het echt gezien, vandaar de vraag)

Romeetjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 18:48

Ik ben sinds kort ook bekend met de breyers ♥
waar kopen jullie ze? ik kan ze nergens vinden

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 19:24

Romeetjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 22:31

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 21:13

Telpeva schreef:
Beetje domme vraag misschien, maar zijn classic dolls ook voor traditionals paarden te gebruiken? (heb nog nooit een doll in het echt gezien, vandaar de vraag)

Hierbij een foto van een classic doll op een traditional en ik vind het er echt niet uitzien. Daaronder een Traditional size doll.

Classic size doll

Afbeelding

Traditional size doll

Afbeelding

beide op hetzelde model.

En dan even in je achterhoofd houden dat dit een Quarter Horse model is. Dus omgerekend ongeveer 1.50m groot, en geen KWPN maat rond de 1.75m

Een Breyer traditional doll op een traditional Salinero

Afbeelding

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 23:28

Hele handige foto's Cassidy, daar heb ik zeker wat aan, bedankt! het lijkt op de classic foto zelfs een beetje alsof het model op de dijbenen leunt, de kont staat een beetje omhoog (tja... ik heb even geen idee hoe ik dat subtieler moet zeggen, hehehe)

Prachtig duo trouwens ook op de laatste foto, daar moeten wat uurtjes in gezeten hebben, wat een details!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 17:14

Die classic kan wel beter zitten hoor, en het is nog een hele klus om een doll knap op een perfomance entry te zetten.
Ik zie liever een correcte uitvoering van een performance onderdeel zonder doll dan met een niet goed zittende doll. Het haalt de hele entry naar beneden.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 17:20

pien2010 schreef:
hey, wat zijn eigenlijk die liveshows??

Ik zag dat nog niemand antwoord had gegeven op je vraag. Een liveshow is een show waar je met je modellen naar een plaats toegaat en ze dan tegen anderen kunt laten uitkomen. Er zijn verschillende klasses, exterieurbeoordeling of bijv. ook een performance onderdeel waar je een diorama kunt maken van een wedstrijd(onderdeel). En afhankelijk van de concurrentie in die klasse en hoe correct je modellen in klasses mee laat doen, hoe meer je kans maakt op een prijs.

Liveshows zijn heel leuk om in contact te komen met andere verzamelaars en te zien wat voor moois de concurrentie allemaal meegenomen heeft.

xXRosalyXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 20:41

Telpeva schreef:
Wegens gebrek aan een western modelpaard op deze schaal ligt het zadel op een Paso Fino, hier is hij:
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
(de teugel aan de andere kant brak eerder deze week, moet nog even een nieuwe maken)

Hij is zo klein dat je hem vast kan maken en kan aansingelen op een vinger :D Wel een vinger van een volwassene dan he!

Wow briljant!!!! Nee nog mooier dn mijn hoofstel voor oleary iris diamond :O

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 20:48

Kom me ook melden!
Heb er 3:
Wit paard met blauw tuig en kadootje op de rug, kersteditie 2004
Appaloosa ruin, bruin met zwarte manen, witte 'deken' en daar weer bruine stippen in.
En dit hengstje, een witte (ariat 2008) http://www.google.nl/imgres?q=breyer+ar ... 4,s:0,i:82
Die vind ik persoonlijk het mooist.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 00:24

Misschien is het oud nieuws, maar ik zag vandaag de nieuwsbrief van MPV met de aktie dat er tot 29-8 15% korting is op alle modellen die op voorraad zijn.
Toch maar even gaan kijken dan.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 12:21

Er komen nu ook een aantal mini whinnies mijn kant op *\o/* die wil ik voor de leuk eens overschilderen, en tack voor maken. Gewoon vanwege het piep piep piep kleine priegelwerk :D dit groepje heb ik geloof ik besteld:
Afbeelding

En Totilas is nu ook te reserveren bij MPV (komt pas in december uit)

http://shop.modellpferdeversand.de/oxid ... mber-2012/

xXRosalyXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 13:01

amykimmie schreef:
Kom me ook melden!
Heb er 3:
Wit paard met blauw tuig en kadootje op de rug, kersteditie 2004
Appaloosa ruin, bruin met zwarte manen, witte 'deken' en daar weer bruine stippen in.
En dit hengstje, een witte (ariat 2008) http://www.google.nl/imgres?q=breyer+ar ... 4,s:0,i:82
Die vind ik persoonlijk het mooist.

Ohh je bent nieuw hier op bokt?? Zullen we vriendinnen zijn??
/3

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 19:37

Toot is gaaf :D
Wordt denk ik dan voor mijn verjaardag in 2013 :')

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 19:38

Inderdaad die Totilas is erug gaaf! Om het ook maar even te benadrukken :D Moet nog even kijken voor welke gelegenheid ik hem mag aanschaffen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 16:25

Ik ga voor aanschaf van Toot echt niet wachten tot volgend jaar of tot mijn volgende verjaardag....dat hij er komen gaat staat iig vast. Ik hoop alleen dat ze voldoende diepte in de paintjob kunnen brengen, highlights in blauw of zo. Effen zwart is zo saai!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 16:38

Romeetjuhh schreef:
Ik ben sinds kort ook bekend met de breyers ♥
waar kopen jullie ze? ik kan ze nergens vinden

Marktplaats, een ruitershop in Deventer en ebay :3

Ik verkoop er ook nog wel een zooi. ^^ [EA-OV] Breyer en Schleich - Alles moet weg!