[CENTRAAL] Ben ik te groot/zwaar voor mijn pony/paard? #24

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Femkeeex

Re: [CENTRAAL] Ben ik te groot/zwaar voor mijn pony/paard? #24

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 13:35

Vorige pagina:

Bruine pony: bovenlichaam is iets te lang, maar voor nu zou het wel kunnen. Als je het gevoel hebt dat je je pony uit balans haalt, zou ik zeggen, niet meer oprijden.

Shetlander: als je serieus wilt weten of je te groot bent moet je goede foto's plaatsen. Mensen nemen je nu veel minder serieus, omdat je zulke foto's plaatst. Dus als je het echt meent, plaats dan goede, duidelijke foto's van de zijkant ;)

Tinker: dit is volgens mij aandachttrekken, je ziet zelf toch wel dat je MAKKELIJK past en je pony is een tinker, weet je hoe sterk tinkers zijn.

Bokkers, willen jullie geen foto's meer plaatsen waarbij jijzelf weet dat je makkelijk past, ook onduidelijk (spring)foto's moet je niet plaatsen, dat staat ook in de OP. Willen jullie hier op letten.

_Nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 13:39

Nordique, ik vind jou eigenlijk nog wel passen. Het mooie is er wel wat af maar ik vind het nog wel kunnen!
Leuke pony ook :D

Joycelba, ik vind het meisje nog wel op je pony passen. Ze lijkt ook niet zwaar, maar ik wacht nog even op betere foto's voor ik mijn oordeel echt vel :)
Over je 2e post: Mooie pony, maar je gaat me niet vertellen dat je hier echt over twijfelt? :') Je benen komen niet eens onder de buik vandaan en te zwaar ben je zeker niet.

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 16:13

Inderdaad , die tinker past makkelijk :) Dat kon je zelf ook wel zien toch?

Nordique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 18:34

paardjes45 ik ben me ervan bewust dat het nipt is, maar ik groei ook niet meer hoor ben al 20 :) bovenlichaam is iets te lang maar haal hem niet uit balans hoor hij wordt ook meestal gebruikt voor een buitenrit, is niet dat ik er elke dag opzit ! :)

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 18:37

Nordique schreef:
paardjes45 ik ben me ervan bewust dat het nipt is, maar ik groei ook niet meer hoor ben al 20 :) bovenlichaam is iets te lang maar haal hem niet uit balans hoor hij wordt ook meestal gebruikt voor een buitenrit, is niet dat ik er elke dag opzit ! :)

Dan is het goed :j vind jou ook niet verschrikkelijk groot voor de pony, je benen staan trouwens wel mooi (niet te lang en niet te kort), alleen het bovenlichaam IETSJES. Zolang je geen z met hem gaat rijden kan het best, ook voor dressuur. Heb je anders geen foto van de zijkant, zodat we met zekerheid kunnen zeggen dat je te groot of goed bent?

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 18:42

Vorige past nog prima :)

joycelba

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 19:38

Hoi aangezien iedereen vaak zegt als ik op een pony rij wat ben je lang en groot daarom dacht ik dat

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 21:27

ik snap die tabel ook niet van 4 pagina's terug. en niemand is zoals ik 1.62 lang en 63 kilo (eigenlijk iets te zwaar...)
welke hoogte pony dan volgens mijn gewicht? bij een zwakke en gemiddelde en sterke pony wil ik het graag weten...
alvast bedankt :)

xAnika

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 21:33

joycelba schreef:
Hoi aangezien iedereen vaak zegt als ik op een pony rij wat ben je lang en groot daarom dacht ik dat

Dacht je.. ?

gekketess

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 21:56

n goede vriendin op haar verzorgpony Zinia
Afbeelding is ze te groot, ik vind zelf van niet, zelf twijfelt ze n beetje x

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 21:57

Nee hoor, past nog prima ;)

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 21:59

nah, ik vind het nog wel passen, ze heeft haar beugels toch niet stiekem 1/2 of zelfs 3 gaatjes korter dan normaal denk ik?
maar het zal niet lang meer duren voor ze er niet meer op past hoor. ze is nog lang niet uitgegroeid... als je over een aar nog een post zou doen met een recente foto van dan, zou ze niet/net wel passen...
nu nog best makkelijk

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 22:00

haha heel verhaal :')

gekketess

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 22:04

jaa idd, maar zo kort heeft ze dr beugels toch niet, ik vind het wel meevallen,

k zie wel veel kinderen met kortere beugels in dit topic waar dan niets over gezegd word..

gekketess

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 22:06

of? x

Karla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 22:11

past nog prima, voor nu... Duurt niet heel lang meer denk ik

Welk cap op doen volgende keer he :P

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 22:17

Volgens mij zit ze niet te kort, knie ligt op de goeie plek zo te zien.. past ruimt in het zadel en zadel lijkt goed e passen voor zover je dat kan beoordelen van 1 foto, ik zeg past :) bovenlichaam misschien ietsje lang..

Nordique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 22:36

Paardjes45 schreef:
Nordique schreef:

Dan is het goed :j vind jou ook niet verschrikkelijk groot voor de pony, je benen staan trouwens wel mooi (niet te lang en niet te kort), alleen het bovenlichaam IETSJES. Zolang je geen z met hem gaat rijden kan het best, ook voor dressuur. Heb je anders geen foto van de zijkant, zodat we met zekerheid kunnen zeggen dat je te groot of goed bent?

ik vind niet meteen een andere foto, als ik een heb zal ik hem wel posten

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 00:13

Sinds 2 weekjes heb ik een shetje in bruikleen van een bokker. Het is een grote stevige shet. We zijn nu lekker bezig met weer conditie opbouwen en t plan is om lekker te gaan wandelen, longeren, mennen (ze is al beleerd) en dat ze lekker bereden wordt. Vandaag is dit meisje wezen kijken om haar 1x in de week ohz aan t werk te zetten en voor wedstrijdjes. Ik hoor van de week of ze het gaan doen, zij was gelukkig erg enthousiast en het klikte erg goed.

Ik vind zelf dat ze nu nog wel pas (zal denk ik voor n jaartje gaan, ze is nu net 12 dus t ligt eraan hoe snel en hoeveel ze groeit). Wat vinden jullie?
Afbeelding
Afbeelding
Daarnaast wordt ze ook 1/2x in de week gereden door een 6 jarig meisje. Ze is nog wel n echte beginner, dus t blijft voorlopig bij stappen en draven :) ze kan het iig goed leren op haar :) en als het andere meisje straks is uitgegroeid is zij ook alweer wat verder en kan zij lekker actief met haar gaan rijden.
Afbeelding

inkx66

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 01:09

Onze Welsh A. Inmiddels wat slanker en bespierder. Mijn dochters zouden hem graag willen inrijden.

Afbeelding

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 01:17

Zo op het eerste gezicht lijkt het best te passen. Kijk alleen vreemd tegen het zadel aan. Deze lijkt achterover te kantelen waardoor de ruiter tegen de lepel aanzit.
Mooie pony trouwens!

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 08:55

inkx
Ik zou het niet meer doen.
1. het zadel ligt helemaal niet goed.
2. je hebt een aardig lang bovenlichaam.

Karla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 08:58

Calanddra: Ik Vind haar nog wel passen, nog net. Meisje van 6 past er zeker op :P

inkx66: Ik twijfel. Ik vind je toch te groot. (ik kijk idd ook heel raar tegen dat zadel aan := *nagelbijten*)

inkx66

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 09:07

Het zadel is idd niet goed. die is van de vorige eigenaresse. We hebben een ander goed passend zadel laten aanmeten. Dit is mijn oudste dochter die er al vanuit gaat dat het ws niet past. Mijn jongste is 5 cm kleiner en lichter. Ook minder lang bovenlichaam. Ik zal van haar ook nog een foto opsturen. Het was alleen een beetje laat om nog te bewerken vannacht, want ze wil niet dat haar gezicht op de foto staat :-)

Klarinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 09:16

Calanddra, eerste meisje past nog net, tweede meisje past er zeker goed op :)
inkx66, Past!