Schleich Paarden [Deel 11]

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PoekieX

Re: [Centraal] Schleich Paarden [Deel 11]

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 16:45

Heei allemaal! ik ben laatst naar friesland geweest met de boot en ik heb weer eens knutselspullen gekocht, ik ben van plan om een oosters setje te maken, inclusief kleding voor mijn poppetje. Alleen ik heb geen idee hoe ik het ga dien, spullen heb ik wel, als iemand mooie foto,s van oosters tuig, of tips heeft dan is dat meer dan welkom!

xminoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 19:46

wat een leuke dingen komen er voorbij zeg! @poekiex leuk idee! wel moeilijk denk ik :j vooral die kleding! maar veel succes ermee!
ik heb laatst de special edition van de tinker hengst besteld! :~ ik vond hem echt superleuk! maar hij komt waarschijnlijk dinsdag pas binnen :(

Binkie_Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 19:47

Ik heb leer gekregen van kennissen van ons uit Frankrijk, dus meteen aan de slag gegaan! Foto's komen later... Ik heb een leren halster gemaakt voor de Camargue hengst en ook een bosalhalster met een haakje. Voor de Pinto merrie (uit de collectie) een leren bosalhoofdstel in het feloranje. Ben er erg blij mee! Is er iemand die uit kan leggen hoe je poetskistjes maakt van ijslolly stokjes? Heb heel veel stokjes maar ik weet niet zo goed wat ik er mee kan doen. Iemand ideeën?

Blixem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 20:32

Wow cool allebei boven mij

Youri123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 21:39

Mythe2003 kan je mij een link sturen via pb

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 22:33

Weet niet of het bestaat maar van die mini schuifsloten wat vaak ook op paardenstal zit.

Em ben bezig met me stal maar jeetje wat een werk ruim 3 uur meebezig geweest met 1 kant en die is nog niet af :'). Bem bezig met een stal van prikkers, maar natuurlijk heel anders dan KittyDylan. Vandaar de vraag naar die schuifslotjes

schleich15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 09:53

@Gishi: PRACHTIGE repaint! Echt mooi!

Naam suggesties:

Mysterio, Breezer, Spitfire.

PoekieX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 10:47

JoycexEnya schreef:
Weet niet of het bestaat maar van die mini schuifsloten wat vaak ook op paardenstal zit.

Em ben bezig met me stal maar jeetje wat een werk ruim 3 uur meebezig geweest met 1 kant en die is nog niet af :'). Bem bezig met een stal van prikkers, maar natuurlijk heel anders dan KittyDylan. Vandaar de vraag naar die schuifslotjes

Ik denk niet dat het bestaat, maar ik maakte zoiets zelf, maar dan op een erg onrealistische manier. ringetjes plakken op de deur en op de stal, een sateprikker zilver verfen en erdoorheen schuiven, maar als ze zo in het echt zouden zijn, dan waren alle stallen met zo'n sluiting leeg :+

Blackbirb

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 15:43

Ben ik weer, ik verveelde me vandaag. Dus toen dacht ik, laat ik weer eens repainten!
Betere foto's komen nog.

Haar shownaam is Golden Pearl

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding ze heeft een roze snoetje, alleen is deze niet goed op de foto te zien.

Afbeelding

PoekieX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 18:13

Mooi! Ik ben sinds gistermiddag bezig met het arabsche tuig, en ik ben al erg ver, en sommige zeiden dat het erg lastig zou worden, maar het gaat je verassend genoeg juist erg goed af!, foto's volgen zo!

PoekieX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 18:16

Binkie_Eline schreef:
Ik heb leer gekregen van kennissen van ons uit Frankrijk, dus meteen aan de slag gegaan! Foto's komen later... Ik heb een leren halster gemaakt voor de Camargue hengst en ook een bosalhalster met een haakje. Voor de Pinto merrie (uit de collectie) een leren bosalhoofdstel in het feloranje. Ben er erg blij mee! Is er iemand die uit kan leggen hoe je poetskistjes maakt van ijslolly stokjes? Heb heel veel stokjes maar ik weet niet zo goed wat ik er mee kan doen. Iemand ideeën?

Ja, je pakt 2 hele ijslollystokjes, en de knipt aan beide kanten bij beide stokjes de uiteides eraf, let er wel bij op dat ze alle 4 even lang zijn, en dan lijm je de 2 rechte stukken aan elkaar, (naast elkaar leggen en dan aan elkaar, snap je? dus niet op elkaar) de 4 andere stukjes rechtop zetten, en in de lente aan de andere kant plakken, maar nu wel rechtop, als je van de zijkant in het midden kijkt heb je een soort bakje, dan nog 4 rechte stukken en dat zo plakken dat er echt een bakje ontstaat, en daartussen een stukje sateprikker plakken, dan heb je een hendeltje, snapte je het?

Roomijsjexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 13:49

Afbeelding

Dit is een van mijn nieuwste repaints ~HIP Stitch zelf vind ik hem best wel goed gelukt dit was mijn 3e pastel repaint :o geinspireerd op een Champagne andalusier :)
Deze is gerepaint op de oude palomino hengst ;)

Afbeelding
Dit is Shade een blue roan merrie op de Hannoveraan merrie *\o/* zelf vind ik die overgang van haar hoofd- nek echt heeeel goed gelukt als ik het mag zeggen :Y) ik ben echt heel erg bezig met pastel experimenten maar wat moet je eroverheen doen om het te laten zitten zodat het er niet af gaat en dat het niet glimt? Want ik denk dat spuitpleister niet echt de oplossing is :')

Afbeelding
En dit is Brooke een repaint op de oude Lippizanner merrie *D de kleur heb ik ooit gezien bij een Trekpaard haha en ik had geen inspiratie dus ik dacht waarom nie? Ik vind het idee best gaaf uitgepakt _/-\o_ ookal zitten er stiekem wat foutjes in. Heeft iemand nog tips hoe je die manen zo realistisch krijgt? :o

Afbeelding
En last maar not least Leo :D geinspireerd op een spel op de ipad haha stiekem ben ik echt helemaal verliefd op die rode manen en sokken <3

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 16:12

Roomijsjexx schreef:
[ Afbeelding ]

Dit is een van mijn nieuwste repaints ~HIP Stitch zelf vind ik hem best wel goed gelukt dit was mijn 3e pastel repaint :o geinspireerd op een Champagne andalusier :)
Deze is gerepaint op de oude palomino hengst ;)

[ Afbeelding ]
Dit is Shade een blue roan merrie op de Hannoveraan merrie *\o/* zelf vind ik die overgang van haar hoofd- nek echt heeeel goed gelukt als ik het mag zeggen :Y) ik ben echt heel erg bezig met pastel experimenten maar wat moet je eroverheen doen om het te laten zitten zodat het er niet af gaat en dat het niet glimt? Want ik denk dat spuitpleister niet echt de oplossing is :')

[ Afbeelding ]
En dit is Brooke een repaint op de oude Lippizanner merrie *D de kleur heb ik ooit gezien bij een Trekpaard haha en ik had geen inspiratie dus ik dacht waarom nie? Ik vind het idee best gaaf uitgepakt _/-\o_ ookal zitten er stiekem wat foutjes in. Heeft iemand nog tips hoe je die manen zo realistisch krijgt? :o

[ Afbeelding ]
En last maar not least Leo :D geinspireerd op een spel op de ipad haha stiekem ben ik echt helemaal verliefd op die rode manen en sokken <3

mooie repaints! vooral de 1ste <3 voor pastel gebruik ik fixeerspray (ik hoop dat ik het goed schrijf :') ) en dan mat.

TFS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 19:04

:wave:

Hey allemaal!

Echt wat een leuke dingen zeg allemaal! Wauw!

@Gishi: Wat een mooie repaint zeg!! Ben echt helemaal in love! <3 Knap werk! _/-\o_

Jullie kunnen mij trouwens allemaal volgen op instagram ik heet Tackforschleich, want daar post ik heel vaak foto's van al mijn repaints en tuig :j

TFS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 19:14

:wave:

Hey allemaal!

Echt wat een leuke dingen zeg allemaal! Wauw!

@Gishi: Wat een mooie repaint zeg!! Ben echt helemaal in love! <3 Knap werk! _/-\o_

Jullie kunnen mij trouwens allemaal volgen op instagram heet ik Tackforschleich, want daar post ik heel vaak foto's van al mijn repaints en tuig :j

:evaw:

xminoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 17:46

hoi allemaal! wat een leuke dingen weer allemaal!
@roomijsjex: wat een leuke repaints! ik vind die derde echt heel erg mooi! <3 misschien kan je bij de laatste de overgangen nog met pastel doen?
@amylyklama: erg mooi gedaan! :j
mijn special edition tinker hengst is binnen!!!! *\%/* *\%/* ik ving hem echt geweldig! _/-\o_
met zijn nieuwe touwhalster :9
Afbeelding
ik heb ook op vakantie veel gekocht. ik geef dan altijd heel veel geld uit aan schleich... ik had me voorgenomen om het een beetje minder te doen dit jaar, maar dat is niet gelukt :n
mijn aanwinsten ik heb vooral wat oudere modellen gekocht... al deze beesten waren bij elkaar maar €44,-
de oude modellen waren allemaal afgeprijsd! *\o/*
http://nl.tinypic.com/r/iz6za1/8
verder heb ik op een vrijmarkt nog drie oude modellen gevonden *D de zebra merrie en veulen uit 1998 en de muis uit 2003
http://nl.tinypic.com/r/103c195/8
en ik heb weer wat gemaakt natuurlijk! een stippendeken voor de shire merrie :)
Afbeelding
na veel worstelen heb ik er drie voorsluitingen op kunnen krijgen
http://nl.tinypic.com/r/2yx3ift/8
en een riempje onder de staart door!
http://nl.tinypic.com/r/e5fgxf/8
iemand nog tips? sorry voor de lange post... respect als je het allemaal bekeken hebt :j

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 10:39

Hallo schleich liefhebbers!
Ik ben op zoek naar iemand die voor mij een schleich paardje realistisch kan repainten, en het liefst ook een beetje reshapen.
Het is een cadeau, en ik zoek daarom ook iemand die er echt handig mee is en ervaring heeft met repainten voor anderen.
Is er hier in het topic misschien iemand, of kennen jullie misschien iemand die zo'n opdracht zou willen aannemen? :)

groetjes!

SophieXAnni

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 11:04

Bambolina schreef:
Ik ben op zoek naar iemand die voor mij een schleich paardje realistisch kan repainten, en het liefst ook een beetje reshapen.
Het is een cadeau, en ik zoek daarom ook iemand die er echt handig mee is en ervaring heeft met repainten voor anderen.
Is er hier in het topic misschien iemand, of kennen jullie misschien iemand die zo'n opdracht zou willen aannemen? :)

groetjes!

Sanne Leoni maakt mooie repaints op aanvraag :)

Gishi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 19:06

Bambolina schreef:

groetjes!

SL-Creations oftewel Sanne Leonie maakt fantastische repaints, heb k m'n overleden lieveling ook door laten repainten. Ik zou wel als tip geven dat je goede duidelijke foto's hebt met evt. special details enzo :o

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 19:10

SL-Creations vind ik ook wel goed. Heb d'r give-away gewonnen dus krijg nu ook een repaint van haar :D

Gishi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 19:13

KittyDylan schreef:
SL-Creations vind ik ook wel goed. Heb d'r give-away gewonnen dus krijg nu ook een repaint van haar :D

oehhh, echt waar? met dat veulen?

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 19:17

Fallabella veulen inderdaad. Word mijn merrietje.

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 19:18

Dan ga ik die even contacten! Thanks! :)

PoekieX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 19:34

xminoes schreef:
hoi allemaal! wat een leuke dingen weer allemaal!
@roomijsjex: wat een leuke repaints! ik vind die derde echt heel erg mooi! <3 misschien kan je bij de laatste de overgangen nog met pastel doen?
@amylyklama: erg mooi gedaan! :j
mijn special edition tinker hengst is binnen!!!! *\%/* *\%/* ik ving hem echt geweldig! _/-\o_
met zijn nieuwe touwhalster :9
[ Afbeelding ]

Hooi, mooi touwhalster, hoe meek je dat et 2 kleuren?

AngelHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 19:52

Hoi allemaal ben net nieuw hier en heb net een mooi touwhalstertje even snel gemaakt dus niet perfect hij wordt gepresenteerd op mijn mooie shire ❤

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tips en tops zijn altijd welkom