Schleich Paarden [Deel 11]

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Karla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 21:45

Verder ligt mijn collectie erg stil momenteel. Ik heb nagenoeg niks meer gekocht en ben ook niet echt meer op zoek. Als ik iets tegenkom (of toevallig in Duitsland) ben, wil ik nog wel eens wat kopen, maar verder niet echt. Wel heb ik vandaag samen met een vriendin mijn collectie gereorganiseerd, zodat alles (inclusief special editions) op mijn planken past. De laatste keer dat ik heb geteld waren het er 126, deze staat in totaal op 4 planken :)

TFS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 21:51

Karla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 22:16

TFS schreef:
@ilserenate: Wat leuk! Ik zal je zo even opzoeken!

Ik ben dus bezig met mijn repaint, dit is 'm:

http://i61.tinypic.com/28hebtx.jpg

Iemand tips? :o

Hij ziet er tot nu toe al erg leuk uit, mooi gedaan :j . Om hem wat realistischer te maken, zou je met pastelkrijt het in de flanken en de "groeven" iets donkerder kunnen maken, zo krijg je meer contrast. Ook door wat gele of licht bruine pastelkrijt op de benen te doen, lijkt hij iets realistischer. Witte benen van paarden zijn nooit helemaal wit, maar altijd wat gelig, dit zou je dus ook in je repaint kunnen verwerken.
Verder heb ik het idee dat het witte vlekje op zijn hals (bijna tegen zijn hoofd aan) en de vlek op zijn rechter voorbeen niet helemaal mooi afgewerkt zijn.

Maar zoals ik al zei, hij ziet er al erg leuk uit :)

shadowismy

Re: [Centraal] Schleich Paarden [Deel 11]

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 16:42

Hey allemaal,

Het is hier wel een beetje stil nu :') dus ik dacht laat ik maar eens wat praten *\o/* hebben jullie vandaag nog wat gemaakt? Ik ben op dit moment bezig met een zadel voor een vriendin :)) maar was net naar het strand en de schelpen brachten me op een idee. Je weet toch wel die mini schelpen het leek mij leuk om die op dekens en sjabrakjes te plakken :j dus ik ga dat zo maar even uitproberen *\%/* hopen dat het lukt iemand nog een idee wat ik verder kan maken??

Byeeee x

lovealkan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 15:17

shadowismy schreef:
Hey allemaal,

Het is hier wel een beetje stil nu :') dus ik dacht laat ik maar eens wat praten *\o/* hebben jullie vandaag nog wat gemaakt? Ik ben op dit moment bezig met een zadel voor een vriendin :)) maar was net naar het strand en de schelpen brachten me op een idee. Je weet toch wel die mini schelpen het leek mij leuk om die op dekens en sjabrakjes te plakken :j dus ik ga dat zo maar even uitproberen *\%/* hopen dat het lukt iemand nog een idee wat ik verder kan maken??

Byeeee x

echt een heel leuk idee! je hebt vaak ook op het strand van die schelpjes met een gaatje erin mischien kan je die om een neckrope doen :)

shadowismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 16:49

lovealkan schreef:
shadowismy schreef:
Hey allemaal,

Byeeee x

echt een heel leuk idee! je hebt vaak ook op het strand van die schelpjes met een gaatje erin mischien kan je die om een neckrope doen :)

Ja dat is inderdaad een leuk idee!! Vandaag niet veel gedaan met schleich maar wss vanavond nog even aan de schleich iemand nog wat gemaakt? En wnr moeten jullie weer naar school??
X

Valtos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 21:39

Hoi allemaal! Ik heb jaren geleden ook fanatiek Schleich verzameld, maar ben daar nu al een aantal jaar mee gestopt. In al die tijd heb ik mijn modellen niet gebruikt.
Nu ben ik dus van plan om de modellen te verkopen. Ik heb alleen geen idee hoeveel ze momenteel waard zijn (vooral ook omdat een grof gedeelte nu allang uit de collectie is).

Is het oké als ik hier voor een ruwe waardeschatting kom?
Ik heb foto's van mijn collectie, maar weet niet of ik die zomaar mag posten hier (omdat dat misschien geldt als advertentie? en zo bedoel ik het zeker niet). Het gaat om 60-80 modellen, waarvan ongeveer 10 ouder zijn dan 2005 (gokje). Er zitten op vele paarden gebruikssporen.

Kunnen jullie mij verder helpen? Bedankt!

shadowismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 08:43

Valtos schreef:
Hoi allemaal! Ik heb jaren geleden ook fanatiek Schleich verzameld, maar ben daar nu al een aantal jaar mee gestopt. In al die tijd heb ik mijn modellen niet gebruikt.
Nu ben ik dus van plan om de modellen te verkopen. Ik heb alleen geen idee hoeveel ze momenteel waard zijn (vooral ook omdat een grof gedeelte nu allang uit de collectie is).

Ik heb foto's van mijn collectie, maar weet niet of ik die zomaar mag posten hier (omdat dat misschien geldt als advertentie? en zo bedoel ik het zeker niet). Het gaat om 60-80 modellen, waarvan ongeveer 10 ouder zijn dan 2005 (gokje). Er zitten op vele paarden gebruikssporen.

Hey,
Ik denk dat veel van je paarden wel wat waard zullen zijn zoals heb je de grijze rijpony of de fjord daar is namelijk veel vraag naar! Maar ook andere ouder modellen en je hebt er 80 dat moet wel meer dan 100 euro waard zijn als ze in goede staat zijn van mij zou je best een foto mogen posten (nieuwschierigheid) :D
Maar dan moet het van de andere ook mogen :j oja nog een tip denk heel goed na voor je ze verkoopt je kunt nogal spijt krijgen x :P

Blackbirb

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 08:58

Valtos schreef:

Ik denk niet dat het gezien word als reclame.

Valtos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 09:56

Bij deze dan, de foto´s.

Dit zijn de oude modellen.
Afbeelding

Ze zijn in redelijke staat, alleen de zwarte hengst links mist een oor en de witte merrie rechts heeft enkele penstrepen op haar staan.
Bovendien heeft de rechterfjord wel een aalstreep, maar de linker niet. Weet niet of dat uitmaakt.

Dit zijn de andere. Zou best kunnen dat er wat tussen zit wat inmiddels uit de collectie is.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

€100 voor ruim 75 modellen (heb geteld maar raakte de tel kwijt :')) vind ik dan weer weinig, omdat je dan iets meer dan €1 per model betaalt.
Ik heb de fjord net opgezocht en zag dat daar rustig €15 voor wordt neergelegd. Dat vond ik best wel veel. :P

Hopelijk kunnen jullie hier wat mee!

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 12:48

Hallo allemaal,

hier een stille meelezer die een vraag heeft :)
Heeft iemand wel eens een houten stal gemaakt en heb je daar foto's van
Waar haal je de spullen en wat waren ongeveer de kosten van de stal

PoekieX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 15:21

JoycexEnya schreef:
Hallo allemaal,

Ik heb geen stal gemaakt van hout maar wel een bak, ik zal mijn laptop doorzoeken voor foto's, je hebt daarvoor hout nodig, houtlijm, kleine schroefjes, een klein scharniertje, een zaag(het makkelijkste is zo'n elektrische cirkelzaag) iets om hout mee te schuren en iets om een schroefje mee af te schuren, en eventueel, als je het mooi vindt lak. De houtsoort maakt niet echt veel uit, wat je zelf het mooiste/fijnste/ handigste vindt, en je heft ook een houten latje nodig(een vierkante) ik zal binnenkort even foto's pben!

Joyce_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 15:50

Valtos schreef:

Hoi hoi,
Ik blijf stil meelezen en sommige vragen beantwoord ik zo nu en dan :)
Maar ik zag je vraag, en denk zal je even verder helpen. De eerlijkste waardeschatting is om per model te gaan zoeken. Hierbij zou je gebruik kunnen maken van onze site http://www.valinor.nl/schleich, of andere sites natuurlijk, om de nummers van de modellen op te zoeken. Vervolgens is het de makkelijkste weg om via Marktplaats of Ebay te zoeken naar dat model middels "Schleich en dan het catalogusnummer". Zo krijg je de beste en eerlijkste zoekresultaten. En aan de hand hiervan kan je het beste de waarde schatten. Vergeet hierbij niet dat op Ebay soms idiote bedragen gevraagd worden, maar over het algemeen kan je een redelijk gemiddelde nemen.
Er bestaan ook boeken waarin de waarde van Schleichs staat genoemd. Maar dit is niet reëel om je hier aan vast te klampen, aangezien de prijzen van Schleich sterk gedaald zijn in de afgelopen jaren.

Ik hoop dat ik je verder heb kunnen helpen! :D

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 15:52

JoycexEnya schreef:
Hallo allemaal,

Ik heb mijn stallen van hout gemaakt, vind het erg zelf erg tof uitzien. Net echt. Je kunt idd houtlijm gebruiken, maar ik heb hem met spijkers gemaakt. Foto's heb ik nu niet, maar ze staan wel op mijn instagram; degrooteseijshoek Kosten weet ik niet meer, maar vaak heb je dat zelf in de hand en hoeft het echt niet duur te zijn.

TFS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 17:12

:wave:

Heyhey allemaal!

@Karla_1999: Bedankt! Aan deze tips heb ik echt wat! Ik ga morgen weer verder met repainten hihi :j

Mijn vader heeft ook vroeger 3 houten stallen gemaakt, vind ze nog steeds leuk :D Kostte ook bijna niets volgensmij was het zo rond de 10 euro.

http://i60.tinypic.com/ipmgzr.jpg
Deze deken nog gemaakt echt heel blij mee... :D

Nog een:
http://i62.tinypic.com/1z3mru1.jpg

:evaw:

Palmbierlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 19:32

shadowismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 21:11

Hey allemaal,

Heb net een setje voor mijn vriendin afgemaakt ben er echt super blij mee :D (wilde het bijna zelf houden) :') had voor het eerst een Mexicaans hoofdstel gemaakt ben er heel blij :j hier de foto's:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Als je tips hebt gewoon zeggen :))

X :wave:

Blackbirb

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 21:21

Heej ben ik ook weer!

@palmbierlover dat zijn er heel wat. En niet een dezelfde?!

Ik heb ook zitten knutselen. Een zwart gelakt dressuurzadel met een alternatief hoofdstel dat ik deze vakantie in Frankrijk ben tegen gekomen. Ik moet eerlijk zijn dat het er in het echt er wel iets mooier uitziet dan op de foto...

Afbeelding

DudleyAndMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 21:42

Wou echt super mooi allemaal!

lovealkan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 21:42

@palmbierlover wow dat zijn er veel! @AmyLyklama dat zadel <3 @shadowismy wauw echt super mooi!
heeft iemand nog knustel ideen? ik wet even helemaal niks meer... ik wou wel sprinschoenen maken maar ik zou niet weten hoe... iemand een idee? :)

shadowismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 09:01

lovealkan schreef:
@palmbierlover wow dat zijn er veel! @AmyLyklama dat zadel <3 @shadowismy wauw echt super mooi!
heeft iemand nog knustel ideen? ik wet even helemaal niks meer... ik wou wel sprinschoenen maken maar ik zou niet weten hoe... iemand een idee? :)

Bedankt!! *\o/*
Uhmm voor springschoenen kun je toch gewoon de hoef tekenen rondom en dan uitknippen en dan met lint of leer gespje maken? Ik heb geen idee of je het snapt :P x

Palmbierlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 09:19

AmyLyklama schreef:
@palmbierlover dat zijn er heel wat. En niet een dezelfde?!

Er zitten 3 dezelfde tussen, maar die heb ik gerepaint,
kijk maar of jullie ze kunnen vinden ;)

Verder leuke setjes hebben jullie gemaakt
alleen jammer dat je foto overbelicht is AmyLyklama

lovealkan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 14:38

@shadowismy handige tip ik snap je bedankt :D :))

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 14:43

Mijn stal nu
Afbeelding

Mooie setjes hierboven!

PoekieX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 17:14

KittyDylan schreef:
Mijn stal nu
[ [url=m/d0znY7.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooie setjes hierboven!

Weer die sateprikkers van je.. Heb je er al eens mee naar de muur gesmeten van ongeduldigheid? Echt heel mooi hoe je dat steeds doet..

Springschoenen kun je van stevige stof en klittenband maken, als je een bontdanje bovenaan wilt kun je dat met vilt doen. Ik heb laats leuke dingetjes gespot in de action, zoals vilt met een printje,plaksteentjes, linten en lijm die erg goed werkt.