Schleich Paarden [Deel 11]

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

KimW

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 17:54

Hey! Ik heb hier een tijdje actief gepraat, maar al een hele tijd niet meer. Daarom meld ik mij even opnieuw.

Mijn naam is Kim Waanders (zo ben ik ook te vinden op schleich-facebook). Ik ben 15 jaar oud en vind het geweldig leuk om deze figuren te verzamelen. Natuurlijk zijn de paarden wel echt mijn ding. Ik heb er nu zo'n 60 met 3 stallencomplexen, een grote paddock etc. Ik ben gek op Tinkers, ik werk ook op een Tinkerfokkerij in het dagelijks leven en ik heb een paar van deze Tinkers laten maken op een Schleich-model. Hieronder zie je Stanley :

(LET OP! Laten maken is niet zelf gemaakt. Deze is gemaakt door Sanne Grandjean op FB)

Afbeelding

Ik ga binnenkort bezig met zelf tuig maken etc, repaints wil ik ook mee starten! :D Ik vind het leuk dat ik hier weer ben, hopelijk word het gezellig.

Gishi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 17:59

KimW schreef:
Hey! Ik heb hier een tijdje actief gepraat, maar al een hele tijd niet meer. Daarom meld ik mij even opnieuw.

Mijn naam is Kim Waanders (zo ben ik ook te vinden op schleich-facebook). Ik ben 15 jaar oud en vind het geweldig leuk om deze figuren te verzamelen. Natuurlijk zijn de paarden wel echt mijn ding. Ik heb er nu zo'n 60 met 3 stallencomplexen, een grote paddock etc. Ik ben gek op Tinkers, ik werk ook op een Tinkerfokkerij in het dagelijks leven en ik heb een paar van deze Tinkers laten maken op een Schleich-model. Hieronder zie je Stanley :

(LET OP! Laten maken is niet zelf gemaakt. Deze is gemaakt door Sanne Grandjean op FB)

[ [url=m/eIQyqH.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ga binnenkort bezig met zelf tuig maken etc, repaints wil ik ook mee starten! :D Ik vind het leuk dat ik hier weer ben, hopelijk word het gezellig.

Heyy, Tirzaa Mello hier :D

Stanley is echt heel mooi <3

KimW

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 18:12

Gishi schreef:
KimW schreef:

Heyy, Tirzaa Mello hier :D

Stanley is echt heel mooi <3

Superbedankt! <3

DudleyAndMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 07:46

KimW schreef:

Hoi leuk om je te leren kennen.
Haha ik ben ook helemaal gek van tinkers ik rij op de tinkerboerderij in uden ( ook bekent op bokt)
Oja mooi paardje op de foto
Gr lise

lovealkan

Re: [Centraal] Schleich Paarden [Deel 11]

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 12:34

@kimW wauw die tinker! <3

Gishi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 15:53

Welke vernis gebruiken jullie voor het repainten? Ik wil namelijk geen glimbeest, haha. En welk merk gebruiken jullie dan?

Mitchielove

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 16:16

Ik ben de afgelopen week een soort tuig-maak-machine geweest.
Ik heb heel veel gemaakt, zadels, halsters, hoofdstellen, touwhalsters, barebackpads, neckropes en ik ben nu aan het proberen zelf poppetjes te maken, maar ik kan geen klei vinden, dus hebben ze geen hoofd, handen en voeten....
Ik ben wel het meest trots op een bitloos hoofdstel dat ik heb gemaakt van lint. Hij is onderlegd bij de neusriem en heeft gevlochten teugels, ik heb alleen geen foto.....
Verder had ik nog een vraagje: wat voor poppetjes gebruiken jullie (op die van schleich en belville na)? Want ik ben op zoek naar poppetjes, maar kan bijna niks bruikbaars vinden. Ik ben 'My beautiful horses' tegengekomen, maar ze zijn nergens te koop.... Weet iemand nog leuke poppetjes?

DudleyAndMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 19:21

Mitchielove schreef:
Ik heb heel veel gemaakt, zadels, halsters, hoofdstellen, touwhalsters, barebackpads, neckropes en ik ben nu aan het proberen zelf poppetjes te maken, maar ik kan geen klei vinden, dus hebben ze geen hoofd, handen en voeten....
Ik ben wel het meest trots op een bitloos hoofdstel dat ik heb gemaakt van lint. Hij is onderlegd bij de neusriem en heeft gevlochten teugels, ik heb alleen geen foto.....
Verder had ik nog een vraagje: wat voor poppetjes gebruiken jullie (op die van schleich en belville na)? Want ik ben op zoek naar poppetjes, maar kan bijna niks bruikbaars vinden. Ik ben 'My beautiful horses' tegengekomen, maar ze zijn nergens te koop.... Weet iemand nog leuke poppetjes?

Nee eigenlijk niet ik gebruik gwn de poppetjes van schleich want ik kan nergens meer belville poppetjes krijgen maar wel een leuk idee dat je zelf probeerd te maken

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 20:20

Ik gebruik de poppetjes van aminal hospital van vroeger , ook de emmertjes en kruiwagen enz daarvan , presies de schleich maat

shadowismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 09:11

Hey allemaal,
Ik ben bijna jarig en wilde dus graag schleich voor me verjaardag :+ iemand die weet of http://www.schleich-shop.eu betrouwbaar is??? :')
X
P.s sorry voor deze vraag tussendoor

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 09:15

Die is super betrouwbaar! Nog nooit problemen mee gehad en alles goed verpakt binnen gekregen.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 14:36

Ik twijfel of ik mijn paardjes weg zal doen. Ik heb ze een tijd met veel plezier verzameld. Maar nu liggen ze al weer jaren in een doos...

Afbeelding

lovealkan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 16:41

@malenka als ik jou was zou ik het niet doen je hebt veel kostbare oude paardjes zie ik op de foto..
ik ga al mijn schleich paarden gewoon houden voor later dan kijk ik later wel wat ik ermee doe :o :)

luckycharm1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 18:10

ik heb vandaag besloten een groot deel van mijn schleich weg te doen
het gaat om 12 paarden een hond een konijn de voltigeset,de rijset en meer als 550 zelgemaakte tuig items/playmobil dingen wat zouden jullie een goede prijs vinden hiervoor?

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 20:03

:Mijn stiefdochter is gek op Schleich. Heeft al een stal en wat paarden. Maar er moet natuurlijk een bak komen. En wel van ijslollystokjes. Hebben jullie tips qua schuifhek voor de opening? Het lijkt me nogal priegelwerk :D Eventuele andere tips zijn ook welkom. We willen de bak van een triplex plaat maken met behangerslijm en zand. En dan dus de omheining van die stokjes. Maar het is wel heel leuk als het hek ook open en dicht kan ipv dat ze de paardjes er overheen moet tillen. Het moet natuurlijk wel natuurgetrouw blijven allemaal :+

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 20:17

Bij de Gamma kun je scharniertjes kopen. Eventueel een optie? Anders met touw en een klipje?

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 20:21

oh ja! thanx!

TFS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 21:18

:wave:

Okeeee, lang geleden weer... Ik ben zo'n persoon die zulke dingen nooit bij houd :+ Ik heb alles natuurlijk wel bijgelezen (Duhhhhh :)) ) en ik geniet elke keer weer van al die leuke creaties! Vooral dat leren rijsetje vond ik echt geweldig, dus kredits naar haar :D

Ik ben heel veel bezig met repainten en tuig maken en ik zal morgen weer even wat foto'tjes maken :Y) Voor wie Instagram heeft kan ze daar ook bekijken, ik heet Tackforschleich (lijkt me gezellig hihi :o )

Ik hoop ook dat jullie mij wat tips kunnen geven met mijn repaint (is m'n derde dus niet schrikken morgen haha :') ). Over de hoeven en de neus kom ik niet helemaal uit welke kleur deze nu moeten.

Ohja, zijn er mensen die mij niet kennen? Dan stel ik me nog even voor namelijk. (Ik heette eerst anders vandaar hihi)

:evaw:

beatyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 01:44

jaimy1999 schreef:
ik heb vandaag besloten een groot deel van mijn schleich weg te doen
het gaat om 12 paarden een hond een konijn de voltigeset,de rijset en meer als 550 zelgemaakte tuig items/playmobil dingen wat zouden jullie een goede prijs vinden hiervoor?

Mag ik Miss en paar van je zelf gemaakte dingen zien die je verkoopt ?

luckycharm1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 10:19

ilserenate

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 11:18

TFS schreef:
:wave:

Okeeee, lang geleden weer... Ik ben zo'n persoon die zulke dingen nooit bij houd :+ Ik heb alles natuurlijk wel bijgelezen (Duhhhhh :)) ) en ik geniet elke keer weer van al die leuke creaties! Vooral dat leren rijsetje vond ik echt geweldig, dus kredits naar haar :D

Ik ben heel veel bezig met repainten en tuig maken en ik zal morgen weer even wat foto'tjes maken :Y) Voor wie Instagram heeft kan ze daar ook bekijken, ik heet Tackforschleich (lijkt me gezellig hihi :o )

Ik hoop ook dat jullie mij wat tips kunnen geven met mijn repaint (is m'n derde dus niet schrikken morgen haha :') ). Over de hoeven en de neus kom ik niet helemaal uit welke kleur deze nu moeten.

Ohja, zijn er mensen die mij niet kennen? Dan stel ik me nog even voor namelijk. (Ik heette eerst anders vandaar hihi)

:evaw:

Ik volg je op insta, ik heet eddailse

luckycharm1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 11:32

PoekieX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 11:42

Mitchielove schreef:

Ik had 2 polly poppetjes van een paardrijset, en die konden hun knieën en ellebogen buigen, benen en armen wijd doen, dus die gebruik in voor schleich en ik had een animal hosital poppetje van een paardenkliniek met wedstrijdkleding en alles aan, die kon ook benen wijd, armen wijd en knieën buigen. Ik heb een poppetje va een horseland set en ik heb een rubberen poppetje met ijzerdraad binnenin dat je alles kon buigen.

PoekieX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 11:44

wwillemijn schreef:
:Mijn stiefdochter is gek op Schleich. Heeft al een stal en wat paarden. Maar er moet natuurlijk een bak komen. En wel van ijslollystokjes. Hebben jullie tips qua schuifhek voor de opening? Het lijkt me nogal priegelwerk :D Eventuele andere tips zijn ook welkom. We willen de bak van een triplex plaat maken met behangerslijm en zand. En dan dus de omheining van die stokjes. Maar het is wel heel leuk als het hek ook open en dicht kan ipv dat ze de paardjes er overheen moet tillen. Het moet natuurlijk wel natuurgetrouw blijven allemaal :+

Als je een schuifdeur wilt kun je 3 ijslollystokjes als een gleuf plakkn en dat op de plaat plakken, 1 hekje maken en dan kan hij shuiven, als het niet werkt kun je achter een hekje(dat als je hem schuift dat hij dan achter het hekje zit snapje?) ook een gleuf maken die rechtop staat, dan valt hij niet om en ook 1 aan de bovenkant(maar niet te ver, anders kunnen de paardjes er niet door, maar wel weer zo dat als je het dicht doet dat hij blijft staan) en dan kun je hem open en dicht schuiven. Je kan ook hele kleine scharniertjes kopen, en dan niet schroeven maar lijmen met houtlijm of superlijm ofzo.

beatyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 16:36

jaimy1999 schreef:
@beatyhorse natuurlijk
http://nl.tinypic.com/r/fon6li/8
dit is een groot deel ervan en er zit echt vanalles bij

Whoow zo mooi heb je meer foto's en verkoop je het ook los of wil je alles wat je verkoopt in een set ?