Ik ben de laatste tijd erg aan het twijfelen of ik niet te groot of te zwaar ben, dus zou ik graag jullie mening willen. Renza is 17 jaar, heeft 10 jaar op pensioen gestaan en nu ik ben haar sinds 5 maanden aan het oppakken. Ze heeft weinig bespiering en is 1.37m groot, ik ben 1.62m groot. (Beugels zitten hier wel op springmaat.)
Te groot vind ik niet, maar te zwaar daar kan ik wel inkomen. Ze is wel heel iel in bespiering, ze heeft precies een er weke rug... Dus daar twijfel ik wat aan, misschien dat dat met trainen wel goed komt, maar ze is al redelijk oud...
Voor het plaatje vind ik niet misstaan maar kan snappen waarom je twijfelt. Ik denk dat je het toch zelf moet beslissen aan de reactie van je paard etc. Als het een sterke/jongere fjord was geweest zou het zeker kunnen maar ik zal hierbij je gevoel volgen aangezien het paard niet zoveel gewend is. succes!
Bedankt voor jullie reacties! Ze wordt ook de meeste keren door kleine kinderen gereden en staat voor de koets, dus ik denk dat ik dat eerst ga aanvullen met longeren inderdaad.
Inderdaad wat spiertjes kweken met longeren, daarna kan het prima hoor. Vind het zeker niet misstaan. Zal wel een klus zijn een paard na 10 jaar weer op te pakken?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-02-23 22:40, in het totaal 1 keer bewerkt
Anoniem
Geplaatst: 18-10-13 17:54
.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-02-23 22:40, in het totaal 1 keer bewerkt
RenWaBl
Geplaatst: 18-10-13 17:54
Haha bedankt. Ik zit wel ietsje boven mijn BMI. Maar de anderen bedoelen ook niet dat ik te zwaar ben voor mijn eigen lengte, maar te zwaar voor de pony, omdat zij weinig spiermassa heeft.