Maffe pennyverhalen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

neetje86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 18:50

ik ben vandaag uitgelachen en waarom, had les op een magege paard en die vrouw waarvan ik les had vertelde van toen ze vroeger een pony had reed ze er z springen en z dressuur mee. ik zei ow das niks ik ga volgend jaar naar de olympische spelen (was een grapje) maar een paar weken eerder hadden ik en een vriendin een kur op muziek verzonnen dus welke muziek je voor welke oefening zou gebruiken. dit alles incl. changementjes piaff enz. wat we natuurlijk niet kunnen! maar gewoon voor de lol. dusik vertelde tegen mn instructrice dat we al een kur hadden gedaan. werd ik gewoon heel erg uitgelachen!!! zo flauw je mag toch blijven dromen. maar hun vonden me er te oud voor, ben pas 20 ze vonden het meer iets voor meisjes van 13... dus ik ga nu maar weer veder dromen over mijn arabische hengst (wat zal mijn haflinger merrie jaloers zijn ) die ik zelf gestemt heb en waar ik anky mee ga verslaan nooit te oud om penny dromen te hebben. wel te oud om het serieus te liegen

xLaus_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 21:18

whahahahaha

OMG.....

StOoRzEnDeR

Re: Maffe pennyverhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 11:00

mijn instructricer rijdt zelf GP en soms helpt ze me een beetje als we toevallig tegelijk aan het rijden zijn en haar paard luisterde niet zo goed en toen gaf ze hem een paar tikken met de zweep *3 penny's langs de bakrand zeer verontwaardigd*
en daarna ging ik ff het wijken oefenen tging echt super dus mijn instructrice zei heel goed gedaan.... *penny's geven aplaus*
na het rijden, uitstappen etc etc ging ik mijn paard op stal zetten enzo penny's met mij mee aant lopen en aant vertellen dat ik echt veel beter kon rijden als mijn instructrice want ik sloeg niet zo hard .....penny's liepen weg komt er daarna eentje terug stelt wat vragen over mijn paard enzo loopt daarna weer weg ik loop een gangetje in om het eten voor mijn paard te gaan pakken hoor ik penny zeggen dat ze mijn paard af en toe mag poetsen en uitstappen dat ze hem mag gaan verzorgen en dat ik haar les ga geven... wanneer heb ik dat nou weer gezegd...

Poppetjes_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 12:16

Ik ging eergister wandelen met Sietske..

Ik ga de wei in om Siet te pakken, komen er 2 meisjes aangerend.. Van een jaar of 9 ofzo..

Meisje: "Ga je met dr rijden?" (Sietske is 1 jaar maarja )
Ik: "Nee, daar is ze nog te jong voor, ik ga wandelen"
Meisjes: "Mogen wij dan met die bruine mee?" (Paddington)
Ik: "Nee. Dat mag niet"
Meisje: "Maar hij is van ons!"
Ik: "Hoe heet hij dan?"
*stilte*
Ik: "Maar ik ga, dus even uitkijken, anders loopt ze over jullie heen."
Meisjes: "Nee hoor dat doet ze niet, want ze kent ons, wij komen haar elke dag borstelen" (jaja)
Ik: "Waar woont de eigenaar dan? En hoe heet ze dan? (Sietske)"
Meisje: "De eigenaar woont heel ver weg, en deze paarden zijn allemaal van die eigenaar, en die heeft gezegd dat wij ze mogen doen, en dat we mogen rijden, en ze heet Siet. (dat hadden ze net gehoord van mij, toen ik SIIIEET riep )" (De eigenaresse woont tegenover de wei en ik en Lisanne (Lisanne_ @ bokt) zijn de enige die daar zo ong. in de wei mogen komen

Ik ging wandelen, en ze liepen een heel stuk mee, en maar vertellen over hoe veel paarden ze hadden enzo.. En dat ze vlede x met 'die bruine' (Paddington) hadden gewandeld blablabla. En ze hadden gereden op Tjitske Nou, ik moest moeite doen om niet te lachen!

En toen ik Siet ging pakken zeiden ze ook nog: "Mag dat wel?" Ik "Ja, hoezo?" Hun "Nou, ze is van ons, en je mag er niet zomaar mee lopen." IK héél onschuldig "Oh, nou, ik dacht dat je ze wel gewoon mocht pakken, en dat je er gewoon op mocht zitten enzo, maar moet ik der dan maar terugzetten?" Nee, dat hoefde niet haha

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-06 12:19

Omg lol

Ik begin penny's een beetje te haten eigenlijk, ik heb 2 enorm lieve knollie-bollies 1 pony met een extreem schattig uiterlijk door haar op dit moment bonte arabieren look (jah 3 kleuren bruin licht, donker en roodbruin , vorig jaar was ze nog stekelhaar)

En een ik heb geen idee welke kleur hij op dit moment is veulen (ja veranderd met de maand).
Maargoed ik en een vriendin waren ze poetsen komt er een stoet penny's aan lopen met een enorme boog om christa heen om vergolgens het veulen te knuffelen terwijl, HIJ (ja hengstje) haat het om aangeraakt te worden door vreemde mensen laat staan 5 of meer tegelijk. (en zo gaat het altijd hoor)

Owja stond er later ook nog 1 bij de box van mijn bollies, ik en mijn vriendin gingen ernaast staan, dus ik zeg zo wow mooie paarden zeg, zegt dat kind jah die zijn van mij (met zon enorm droog/sirieus gezicht) en ik laggen joh mauahah was zo grappig :p, dus ik loop zo de box in haal ze er allebei uit, zie je dat kind rood oplopen en weglopen.

Muahahah was zooo grappig alleen vind ik het gemeen dat ze altijd alleen spirit willen aaien omdat christa hun vingers erafbijt (jah moeten ze maar snoepjes meenemen )

Poppetjes_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 12:36

hahaha

Ik heb nog zoooooo'n stom verhaal

Een tijdje geleden waren ik en Lisanne (Lisanne_ @ botk) een beetje met Tjitske dr veulen (Xyra) aan het spelen. Lisanne had een muziekje opstaan op dr mobiel, en Xyra ging daar op lopen springen enzo Het leek net alsof ze danste! Komt er een ouwe vent aan en die zegt: "Hé kom eens hier!" Wij komen Gaat hij een heel banketstaaf ophangen dat we dat veulentje niet bang moeten maken, en dat ze niet voor niks gaat springen en doen enzo, en dat ze nog maar 2 weken oud is, (ze was 5 weken oud maarja! ) En dat hij heel veel van dieren houd, en dat hij dit niet zomaar laat gebeuren, en dat wij uit de wei moesten, en dat hij ze goed kende (de paarden) omdat hij ze altijd aardappelen kwam geven blablabla allemaal gezeur! En ik stond me al helemaal op te fokken, want ik haat mensen die denken dat ze alles weten over paarden, terwijl dat HELEMAAL niet zo is!

En toen begonnen Lisanne en Ik
Ja meneer, ze is er helemaal niet bang van, want anders zou ze wel van ons wegrennen, en zou ze wel bij dr moeder gaan staan, en dat doet ze niet, en als ze er bang voor was, zou ze nu niet naar ons toekomen hoor! Ik: "Ja sorry hoor meneer, maar ik weet heus wel wat wel en niet goed voor dr is, ik was 2 uur na haar geboorte al bij haar, en u wilt beweren dat wij haar kwaad doen? Nou dat doen we heus niet hoor. En ze moet van jongs af aan leren om met dingen om te gaan, dus ook met muziek, want hoe eerder ze leert dat er niks engs aan is, hoe beter" En hij zei dat we nog veel te jong waren om genoeg over paarden te weten, en dat het helemaal niet waar zou zijn dat ze er mee moest leren omgaan, en dat we dr mishandelden en of de eigenaar wel wist dat we in de wei waren, en dat we niet zo'n grote mond moesten geven enzovoorts enzovoorts. En ik zei dat hij ons niet moest kleineren omdat we jonger waren en dat we meer over paarden wisten dan hem, en dat we al heel lang (minstens 6 jaar) met paarden omgingen, en dat hij zich er ff lekker niet mee moest bemoeien. En hij heeft nog heel veel dingen gezegd, maar dat is echt te veel om op te noemen Wat een SUKKEL vind ik die man!! Pfff.. alsof ik niet van dieren houd! Ik loop me uit te sloven voor de paarden, te borstelen, en te longeren, uitmesten en al diet dingen, en ik zou niet van dieren houden en hij wel omdat hij ze weleens aardappelen voert die NIET EENS GOED ZIJN VOOR EEN PAARD!!!!!! Stombo..

Ik was gelijk sagerijnig
Laatst bijgewerkt door Poppetjes_ op 20-05-06 12:51, in het totaal 1 keer bewerkt

amannnnnn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 12:40

hahahaha

Peetjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 13:34

Hahah erg grappig k blijf dit topic volgen

StOoRzEnDeR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 14:58

oeh jah daar zou ik me ook over kunnen opregen hoor wij hebben op stage een oude ponny die niet zomaar alles kan eten omdat ze iets aan haar tanden heeft en dat hangt wel 80x op haar weitje maar mensen geven haar toch soms iets en laats stond ik met haar eigenaar te praten en een wat oudere man zei dat hij het paardje heel goed kon tegen mij en vriendin omdat hij haar ook altijd voerde en toen zei de eigenaar dat hij maar eens een bril moest gaaan kopen omdat het er heel duidelijk op stond en als hij haar ponny nog een keer eten zou geven en de DA zou moeten komen hiij de rekening gepresenteerd zou krijgen.....heb de man niet meer gezien in de buurt van de wei....maar als het er zo groot opstaat dat ze niks mag *staat ook bij dat ze niet goed kan kauwen en daarom niks mag* dat mensen dan toch nog eten geven
en als je ze erop aanspreekt zeggen ze ook nog, ''maar wortels mag ze wel, die geef ik haar altijd." grrrrr

dancertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 15:08

ik was vandaag hooi aan het geven op de manege komt zo'n klein meisje naar me toe (rijd niet eens bij ons was met een vriendinnetje mee) je mag een paard geene droog gras geven ik zeg tegen dat meisje maar dat vinden ze lekker en de baasjes willen dat en toen zij zei maar het mag niet !!!!!!! en ik zo meid dit is hooi ooo zei ze ik dacht gedroogd gras ik heb me zp kapot gelachen

_Summerly_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 18:29

Wat zijn die kinders toch ook gruwelijk dom (alleen moeten ze dat zelf nog ontdekken). Het is gewoon lachwekkend.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 19:48

Een ding datje altijd als klein kind van je ouders leert is geloof ik.. Niet te dicht achter een paard komen..
Laat ik nou een heel snel geirriteerde pony hebben, die een hekel heeft aan andere mensen, en zeer gevoelig/kietelig is..

Ik sta Gizmo dus lekker te poetsen. Komt de penny patrouille dr aan..
Een van die muppets, loopt dr achter langs en aait dr op dr lieve kontje...
Gizmo haalt me toch uit..
biedt ze ook nog haar excuus aan,, sorry, dacht dat ie het alleen niet leuk vond als je onder de buik kwam...

Noeni

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 19:58

roxiie schreef:
Een ding datje altijd als klein kind van je ouders leert is geloof ik.. Niet te dicht achter een paard komen..
Laat ik nou een heel snel geirriteerde pony hebben, die een hekel heeft aan andere mensen, en zeer gevoelig/kietelig is..

Ik sta Gizmo dus lekker te poetsen. Komt de penny patrouille dr aan..
Een van die muppets, loopt dr achter langs en aait dr op dr lieve kontje...
Gizmo haalt me toch uit..
biedt ze ook nog haar excuus aan,, sorry, dacht dat ie het alleen niet leuk vond als je onder de buik kwam...

Gizmo Gizmo

Annetje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 20:02

Haha, ik heb ook wel een zoiets gedaan (PERONGELUK). Met een manegepony, ja wist ik veel dat je niet over zn kont heen mocht aaien maar ik stond niet achter, pfieuw. Later werd me verteld dat je daar niet moest aaien. *schaam*.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 21:41

Hahaha, GE-WEL-DIG die verhalen, mijn dagelijkse portie lol heb ik al 5 keer gehad Ga dit topic ff volgen..

Sommige penny's (helemaal happy als ze paard mogen aaien) zijn echt zó lief, maar die betweterige, Verschrikkelijk..

Die verhaaltjes zijn om te lachen, jammer dat we bij ons geen penny's hebben

Fox1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 21:42

Hahaha

In de winter rij ik vaak in de binnenbak van de manege en dan komen er ook van die kleine meisjes kijken
zij ; 'rijd je ook wedstrijden?'
ik ; 'ja'
zij ; 'ohw hoeveel heb je gewonnen dan?'
ik ; 'ehm.. geen idee eigenlijk '
zij ; 'maar mag ik ook een keer een wedstrijd met jouw pony rijden?
Dat heb ik al een keer eerder gedaan en toen had ik 154 punten!
En ik zit al 1 jaar op paardrijden!'
ik ; 'ehm nou toch maar niet' hoezo brutaal

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 11:13

[quote="StOoRzEnDeR"](ik had hem een keer gezegd dat ie moest gaan liggen en toen blijven en toen was ik hem vergeten.....hij heeft daar 1,5 uur gelegen...)[quote]

Dat meen je niet!! Haha, mijn hond blijft nog geen 5 minuten liggen Geweldig..

amannnnnn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 12:54

meer verhalen

_Summerly_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 15:16

Vrijdag stonden er zo van die beginnertjes bij de deur van de bak die nog open stond. Stonden Monty en Sietse (2 zwarte paarden, héél boeiend) nog in het midden naast elkaar. Dat kind van Sietse kwam er niet op (Sietse gaat altijd achteruit huppelen) en van Monty was nog met d'r beugels bezig. Al die kleine kinders van het vorige uur:"kijk mam, die zwarten zijn mooi en wat zijn ze gróót!! " Al die moeders heel betweterig. "Ja, dat is die ene die hier staat en die ander staat ernaast en ze zijn de beste vrienden" Nou is degene die naast Monty staat een zwart/bruin paard van weet ik veel hoe hoog en naast Sietse een voskleurig pony'tje, maar vooruit. Ook lijken ze tótaal niet op elkaar, het enige wat ze gemeen hebben is hun kleur en hun irritante tic om keihard te gaan lopen. Ik had echt zoiets van "wtf, wat lopen die nou weer achterlijk uit hun nek te kletsen?" Moest echt moeite doen om m'n mond niet open te trekken.

abeltje_xx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 16:59

ik heb heel hard nagedacht maar dan heb ik ook wel wat

een ( hele) tijd geleden werd er op het erf waar ik m'n versorg paarden heb een feestje gegeven door de eigenaar. toen kwam er zo'n kind dat daar wel eens oppasste ( ze heeft zelf 2 shetjes van 2 jaar) nou en ik zat zo bij de nieuwe boxen en daar stonden winde ( toen nog 2.5 , ik moest haar gaan inrijden , heb ik nu gedaan,) en zalza ( 1.5 , maar bijna zo groot als winde) naast een gigantische fries, nou moet je ook nog even weten dat er daar een arabiertje staat ( jaja je voelt het al aankomen) nou dat meisje begint dus zo tegen mij van "en heb jij hier vezorgpaarden?'' ik zo '' ja ik heb chrissie ( 21) en verder zorg ik een beetje voord erest hier met mest ruimen en aanvegen, en omwisselen van wei naar stal of paddock , zet weleens wat paarden klaar om te rijden,poets wat spullen enz..'' zij zo van ''wow, en ik heb noig geen verzorgpaard maar ik heb wel 2 shetjes , maar ik ga de eigenaar vragen of ik hier een verzorgpaard mag en dan ga ik misschien wel op dat arabiertje of ik ga winde rijden, jammer dat zalza nog niet oud genoeg is ( dat wist ze dan weer wel) want anders had ik haar ook als verzorgpaard kunnen nemen'' ik had zoiets van jaaaaaa hoor, ik kon het niet overm'n hart verkrijgen om haar te gaan vertellen dat dat never nooit niet ging gebeuren .

ben ook gewoon te goed voor deze wereld * kuch*

Dribbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 17:01

haha wat een verhalen zeg. Ik heb verder eigenlijk geen verhalen. *krieert klein zwart stipje*

amyke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 17:14

ja heb een verhaal eindelijk!!!
Niet echt penny maar super lief.
Komt er zo een meisje naar mn paardje en blijft ze op 2 meter staan van Friponne. Ik was aan het kuisen. Vraag ik of ze is wou wrijve kindje dood blij en ze mocht meehelpen met kuise. Doet ze de nek en de zijkant van haar buik. Legt ze de borstel terug. Vraag ik waarom ze de achterhand niet doet. Antwoord ze mn mama heeft gezegt dat paardjes kunnen shotten. Ik vond dat echt zo lief. Heeft ze nog mogen uitstappen en voor het rijdenstaartjes gemaakt met ROZE elastiekjes. Niet echt penny maar wel super lief. Dat kindje was super blij
amy
Ben blij dat ik nog maar een keer een brutale penny tegen gekomme ben die zei: je moet een slof gebruiken als je haar niet naar beneden kijkt.
Was: 1. zonder zadel aan het rijde
2. alleen met halster aan het rijden en met een touw.
was trouwens aan het uitstappen van het longeeren :d

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 17:59

Tja, je hebt ook van die domme mensen die uitgaan op naambordjes die voor de stal hangen.
Nou heb je weleens dat een paard van stal verwissetl,,
Komt er zo'n vrouw aan, ja en dit is midnight, hee midnight, *aai, aai*. Midniight stond ernaast en de pony in de box was haffie, midnight en haffie waren gewisseld

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 19:11

Was vandaag zo aan het rijden, zegt een meisje, Gh wat ben jij klein, dat jij op je pony kan blijven zitten ( ben 1.60 en mn pony is 1.50 ) maar goed..

jOyss

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 19:47

Een tijdje geleden kwamen 2 nieuwe meisjes naar de manege en die wilden dus komen rijden..
Een vriendin en ik moesten ze helpen met poetsen enzo en laten zien waar alles lag.
Dus ik ga met een meisje mee naar de pony waar ze op moest en hadden we ff gepoetst enzo en ik had de pony ff later opgezadeld.. Komt ze ineens aanzetten met zo'n spay-ding (waar normaal zuur spul inzit ) en zegt ze zo: hier heb ik wortelsap ingedaan, mijn briljante uitvinding! dit zouden ze eigenlijk hebben moeten uitvinden. ik spuit dit altijd in de mond van de ponys omdat het bit zo vies smaakt.
Ik moest lachen en dat meisje begon me zo raar aan te kijken=P.
Ik zo: laat maar zitten, de les begint .

Even later in de bak zegt ze zo: neee ik wil niet met die rare dingen aan het zadel rijden!
Ik zo: welke rare dingen? beugels bedoel je?
Zij: ja die zijn eng. dalijk breek ik er mijn voet in!
Ze wilde dus écht niet opstappen met 'die rare dingen' eraan .