Volg je paard in 2016

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 09:40

November

Deze maand was noga en verhuis maand, de stal waar wij eerst stonden is verkocht en deed niet meer aan manege en pensionpaarden, dus zijn wij 20 november verhuisd van stal. Voor ons iets verder weg maar dat mag de pret niet drukken het is een super stal en mijn moeder wil er al niet meer weg :p. Ik weet het nog niet vooral financieël.

De doelen voor Enya van November waren.
* Beter aan been krijgen
Ze is het ene moment beter aan het been dan het andere moment, dus nog wel een doel voor december
* Meer het huiswerk doen
We hebben in november maar 1x les gehad, dus niet gehaald.
* Nog vaker bitloos buitenrijden.
Door de verhuizing en het eerder donker worden heb ik niet buiten gereden, op de stal waar we nu staan, ben ik al 3x buiten wezen rijden alleen wel nog met bit.
* Paar keer vrijheidsdressuur doen.
We hebben een paar keer vrijheidsdressuur gedaan maar niet echt serieus, gewoon af en toe een paar kunstjes.

Doelen van december zijn
* Haar toch beter aan het been krijgen.
* Bitloos een buitenrit doen
* Serieus vrijheidsdressuur doen min 1x
* Foto's maken van Enya

De doelen van Betsy waren
* Als handpaard meenemen in de bak alleen
Ik wou dit wel doen, alleen steeds gebeurd het niet.
* wandelen in het bos (zijn verhuisd van de wei naar een pensionstal met daarachter een bos, we overwinteren daar)
Dat is dan weer gelukt, we hebben een lekker rondje gewandeld, we waren toen ook op een grasstukje en als ik zei "Hapje gras"mocht ze eten, als ik wegliep en zei"Kom" dan stopte ze er mee, toen ging ik ook een paar x stilstaan zonder hapje gras te zeggen en toen bleef ze er op ook af. En ook stukje gedraafd aan een los touwtje en stil staan als ik stil sta.
* Nieuwe vlechten oefenen.
Ook dit heb ik gedaan, nouja ik heb visgraatvlechten bij haar in gedaan en die kende ik al, maar wel iets anders dan normale vlechten
* Stand foto maken
Ook dit doel is gelukt.
Oktober
Afbeelding
November
Afbeelding

Ook heb ik toch nog een keer op haar gereden, mijn zadel past ineens wel op haar. Ik heb er 5 minuten zonder hulp en zonder longeerlijn gedaan. Vooral stappen en halthouden.

En wij hadden 27 november ons vrijheidsdressuur les. Wauw wat is Betsy leergierig, we hebben targetten gedaan, jambette, kusje geven en de spagaat. Kusje geven durfde ze echt niet, gisteren weer eens vrijheidsdressuur gedaan (laatste keer was de les) en ze kent kusje geven nu, en durft ze dus mijn gezicht aan te raken :D

Doelen voor december zijn:
* Jambette verbeteren
* Meenemen als handpaard in de bak
* Wandelen in het nieuwe bos( We steken over en zijn weer in het bos)
* Standfoto maken

Ik heb deze maand alleen geen foto's van Enya gemaakt
Dus nog en doel voor bij Enya, foto's maken in de maand.

M_nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 17:39

December - Nouska

Iets te vroeg, maar ik ga morgen op wintersport en ik heb daar geen wifi dus ik plaats het iets eerder.
December was voor ons echt een top maand zeg! Tandarts is langs geweest, alles was goed met haar gebit dus we kunnen er weer een jaartje tegenaan. De dierenarts is ook langs geweest, we mogen weer gaan opbouwen. Hij was verbaast dat Nouska na zo'n zware peesblessure weer zo snel beter is.
We hebben vooral de eerste weken veel bitloos gereden maar vind het rijden met een halster niet fijn dus ben hard op zoek naar een bitloos hoofdstel (sidepull) we hebben een kaakgekruist geprobeerd, dat beviel ons niet. Rijden in de bak gaat ook steeds beter. Nouska is ontzettend stijf (logisch na een halfjaar 24/7 op stal staan) dus we hebben nog een lange weg te gaan.

M_nouska schreef:
Doelen December:
1. Een bepaalde buitenrit maken bitloos.
2. Verdiepen in bitloos hoofdstellen.
3. Dierenarts weer even langs komen.

Alle doelen zijn behaald.
Mijn doelen voor januari zet ik wel in het volgende topic, die komt toch wel?

Afbeelding

2016 - Nouska

M_nouska schreef:
DOELEN 2016:

1. Vakantie naar de veluwe.
2. een B proef kunnen rijden.
3. 500 km buiten rijden.
4. Mee doen aan de voorjaarsrit van stal (vorig jaar helaas niet mogelijk door gebroken arm)
5. Meer foto's maken.
6. Zonder bit kunnen rijden.

Helaas veel doelen niet bereikt door een peesblessure. Wel hebben we zonder bit gereden en meer foto's gemaakt, maar de rest is helaas niet gelukt door de peesblessure.
2016 was niet ons jaar, laten we hopen dat 2017 wel ons jaar wordt :D

Ik hoop dat iedereen fijne kerstdagen heeft gehad en alvast een gelukkig 2017!

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 12:48

Zoals jullie weten rijd ik Raymond niet meer, dus ik wacht tot het 2017 topic om mee te doen met Valencia.

Edit; ik kan nu ook alvast een topic maken? Voor het inschrijven en kennismaken. Of is er al een nieuwe?

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 17:56

xxdomiixx schreef:
Mijn doelen voor november waren:
-Dressuur oppakken
-Les bij L.iesbeth J.orna

Dressuur oppakken is gelukt. Les was ik ook mee bezig maar die kon toch niet gepland worden door prive omstandigheden van L.iesbeth.

Deze maand wil ik de galop verbeteren en dat hij beter terugkomt op zit (dit kan hij wel echt heel goed, maar soms is hij wat eigenwijs en zit hij iets te lekker in zijn flow). Ik heb ook hard gewerkt aan het lichtrijden, want ik ging niet goed mee in zijn tempo. Ik heb afgelopen maand trouwens wel een lesgehad van mijn 'normale' instructrice, dus in ieder geval 1 les gehad haha. Die kun je trouwens deels hier bekijken: https://www.youtube.com/watch?v=IHUK5Ua9gX4

Even kijken hoor. De doelen voor december waren: galop verbeteren en dat hij terug komt op zit.
Galop gaat echt veel beter, ook op de grond springt hij nu gewoon linksom en niet meer rechtsom of overkruisd (dit laatste deed hij al niet meer na de osteo maar linksom was nog wel lastig).

En ik heb eindelijk de les van Liesbeth Jorna gehad :D ook te zien op ons YouTube kanaal.

Terug komen op zit werken we nog aan, afgelopen week niet veel gereden voornamelijk weer grondwerk want dat was al 3 weken geleden.

Ik heb al zin in volgend jaar :D

spotterick

Re: Volg je paard in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-16 20:53

Helaas door veel persoonlijke dingen niet veel op het topic kunnen plaatsen/bijhouden. Ik zal dan volgend jaar ook niet een volgend topic aanmaken maar natuurlijk kunnen andere mensen dat dan wel :)
Misschien dat ik aan het eind van de maand wel een updateje kan plaatsen maar weet het niet zeker.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 01:16

Ik zal dan wel een nieuwe aanmaken, dat doe ik zometeen voordat ik naar bed ga. :)

EDIT:
[PP] Volg je paard, 2017

Welterusten :P

JoycexEnya

Re: Volg je paard in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 09:47

Leuk leuk
Ik heb stipje gezet en even doelen verzinnen haha

SammyFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 17:01

Mijn laatste update in dit topic:
December was weer rustig want ik lag er zelf lang uit door ziekte. Gelukkig heb woensdag kunnen afsluiten met een heerlijke rit, we zijn weer tot op het punt geraakt van augustus. Ondanks dat het soms nog met moeite gaat, doet ze het steeds beter en beter!
Afbeelding

en mijn volledig verslag: [EJL-ITP] Een jaar vol kansen met shetlanders Sammeke en Arthur

IsabelHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 11:40

Tijd voor een jaaroverzichtje!

De doelen die ik aan het begin van 2016 gesteld had waren:

- Werken aan aanleuning
- Toewerken naar strandritten
- Voor mij: les nemen
- Beginnetje maken met springen
- Veel vrijheidsdressuur

Behalve vrijheidsdressuur heb ik aan alle doelen aandacht besteed en zijn we zeker vooruit gegaan (oke springen ook niet heel erg)
Een correcte aanleuning wordt steeds makkelijker voor Flora en onze eerste paar strandritten zitten er ook al weer op!

Nu moet ik zeggen dat het niet allemaal rozengeur en maneschijn was dit jaar. Flora heeft een zeer pittig karakter en was/is nog erg groen. Ook ik ben niet de meest handige ruiter. Dit heeft nogal voor wat frustraties gezorgd! Zeker in het begin. Maar dankzij wekelijks lessen en niet opgeven hebben we allebei al mooie vooruitgang geboekt!

Afbeelding
Begin 2016.... Ik know, verschrikkelijk

Afbeelding
En nu hobbelen we zo rond. Nog steeds niet perfect, maar wat een verschil!

Ik ben super benieuwd naar wat 2017 ons gaat brengen!

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 13:20

JoycexEnya schreef:
Ik hoop dit jaar wel mee te kunnen doen :')
Vorig jaar volgens mij alleen voorgesteld haha.

Maar goed mijn pony heet Enya is tot 4 april officieel 8 jaar. We rijden voornamelijk buiten en hebben 1x pw in de zomer sws les en in de winter nu bijna niet :')
Ze is een fjord van 146,5 cm groot. Ze is echt een schatje en past zich aan de ruiter die erop zit aan.

Ben slecht in doelen verzinnen, maar wat ik dit jaar wil doen:
* leren liggen van vrijheidsdressuur
* Kennismakingsklasse Endurance rijden
* TREC uitproberen
* Voor mezelf me BE halen en een trailer kopen
* 2000 km in een jaar rijden vorig jaar was 1200.20 km
* Op enkel een neckrope rijden buiten

Doelen voor Januari
* Conditie opbouwen met hartslagmeter
* Bitloos onder controle houden met meerdere paarden erbij (ze wil bitloos graag achter onze andere fjord aan en heb dan geen controle, vooral met inhalen)

[ [url=m/cHle41.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/iLlNuW.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb even gequote van mijn eerst post.
* leren liggen van vrijheidsdressuur
Nee nog steeds niet
* Kennismakingsklasse Endurance rijden
Ja zeker 29 mei 2016, en daardoor besloten dit jaar officieel te starten
* TREC uitproberen
Deze schuif ik door naar volgend jaar ;)
* Voor mezelf me BE halen en een trailer kopen
Nee helaas niet
* 2000 km in een jaar rijden vorig jaar was 1200.20 km
Volgens mij ook niet, heel vaak endomondo niet aan gedaan
* Op enkel een neckrope rijden buiten
Niet op enkel en alleen een neckrope, wel met hoofdstel om.

Voor Betsy waren het deze
* Normaal naar rechts kunnen gaan.
Is redelijk gelukt, alleen longeren gaat soms niet
* Beginnen met vrijheidsdressuur en grondwerk

Ja is zeker gelukt.

Nu nog de maand doelen voor december:
Enya
Met Enya heb ik deze maand echt gevaald maar goed
* Haar toch beter aan het been krijgen.
Is zeker gelukt sommige dagen beter dan de andere
* Bitloos een buitenrit doen
niet gelukt
* Serieus vrijheidsdressuur doen min 1x
Niet gelukt, wel af en toe kleine kunstjes in stal
* Foto's maken van Enya
Ook niet heel veel meer filmpjes.

En Betsy nog
* Jambette verbeteren
Niet gelukt
* Meenemen als handpaard in de bak
Niet gelukt
* Wandelen in het nieuwe bos( We steken over en zijn weer in het bos)
Niet gelukt, weinig tijd
* Standfoto maken
Ja is zeker gelukt
December
Afbeelding
November
Afbeelding
Oktober
Afbeelding
Ik weet niet echt sommige momenten lijkt ze enorm overbouwd en sommige momenten totaal niet.
Tot in het 2017 topic :wave: