Deze maand was noga en verhuis maand, de stal waar wij eerst stonden is verkocht en deed niet meer aan manege en pensionpaarden, dus zijn wij 20 november verhuisd van stal. Voor ons iets verder weg maar dat mag de pret niet drukken het is een super stal en mijn moeder wil er al niet meer weg :p. Ik weet het nog niet vooral financieël.
De doelen voor Enya van November waren.
* Beter aan been krijgen
Ze is het ene moment beter aan het been dan het andere moment, dus nog wel een doel voor december
* Meer het huiswerk doen
We hebben in november maar 1x les gehad, dus niet gehaald.
* Nog vaker bitloos buitenrijden.
Door de verhuizing en het eerder donker worden heb ik niet buiten gereden, op de stal waar we nu staan, ben ik al 3x buiten wezen rijden alleen wel nog met bit.
* Paar keer vrijheidsdressuur doen.
We hebben een paar keer vrijheidsdressuur gedaan maar niet echt serieus, gewoon af en toe een paar kunstjes.
Doelen van december zijn
* Haar toch beter aan het been krijgen.
* Bitloos een buitenrit doen
* Serieus vrijheidsdressuur doen min 1x
* Foto's maken van Enya
De doelen van Betsy waren
* Als handpaard meenemen in de bak alleen
Ik wou dit wel doen, alleen steeds gebeurd het niet.
* wandelen in het bos (zijn verhuisd van de wei naar een pensionstal met daarachter een bos, we overwinteren daar)
Dat is dan weer gelukt, we hebben een lekker rondje gewandeld, we waren toen ook op een grasstukje en als ik zei "Hapje gras"mocht ze eten, als ik wegliep en zei"Kom" dan stopte ze er mee, toen ging ik ook een paar x stilstaan zonder hapje gras te zeggen en toen bleef ze er op ook af. En ook stukje gedraafd aan een los touwtje en stil staan als ik stil sta.
* Nieuwe vlechten oefenen.
Ook dit heb ik gedaan, nouja ik heb visgraatvlechten bij haar in gedaan en die kende ik al, maar wel iets anders dan normale vlechten
* Stand foto maken
Ook dit doel is gelukt.
Oktober

November

Ook heb ik toch nog een keer op haar gereden, mijn zadel past ineens wel op haar. Ik heb er 5 minuten zonder hulp en zonder longeerlijn gedaan. Vooral stappen en halthouden.
En wij hadden 27 november ons vrijheidsdressuur les. Wauw wat is Betsy leergierig, we hebben targetten gedaan, jambette, kusje geven en de spagaat. Kusje geven durfde ze echt niet, gisteren weer eens vrijheidsdressuur gedaan (laatste keer was de les) en ze kent kusje geven nu, en durft ze dus mijn gezicht aan te raken

Doelen voor december zijn:
* Jambette verbeteren
* Meenemen als handpaard in de bak
* Wandelen in het nieuwe bos( We steken over en zijn weer in het bos)
* Standfoto maken
Ik heb deze maand alleen geen foto's van Enya gemaakt
Dus nog en doel voor bij Enya, foto's maken in de maand.