sharontucker schreef:Ben err weer.
Beetje koude vingers dus sorry voor typfouten.
Die politiemann had het te druk met andere dingen wat even voorging.
De vrouw achter de balie zei dat hun weinig konden doen omdat het dus mondeling is gedaan.
Ik moest dus afwachten tot morgen tussen.12 en 2 uur beld hij mij.
Mochten hun alsnog niets kunnen doen,probeer ik het via de toezichthouder bij Tuck.
Had ik eerlijk gezegd al wel een beetje verwacht.... mondeling is zowiezo lastig. Iemand haalde hier aan: 'ja er waren dan toch wel mensen bij' maar goed, die mensen, (waarschijnlijk vriendinnen?) kunnen dat wel beamen, maar dan zeggen een hoop meer kampbewoners: 'nee maar dat is niet zo'. éne partij zegt dit, andere zegt dat. Tsja......
En helaas.......... kan de politie soms niet alles. En helaas dóen ze ook niet aan alles wat.
Bij ons is enkele jaren terug de zadelkamer bij stal helemaal leeggeroofd. Tuig etc. álles weg. Meer dan €2000,= aan spullen. Maarja, de sleutel van de zadelkamer lag ergens op een hele makkelijke plaats verstopt door de weide-eigenaar toen der tijd. Dan nog had er sporenonderzoek plaats kunnen vinden, en ik had ook zo wel mijn vermoedens wie het geweest zou kunnen zijn.
Wij hebben netjes een hele dag samen gezeten, hele lijst gemaakt van alle vermiste spullen en hun waarde, staat, conditie en uitgebreide beschrijving (paar A4'tjes vol), de volgdende dag héle middag op 't bureau gezeten om aangifte te doen. Uiteindelijk ben je 2 volle dagen kwijt, maar deed de politie niets.......................
Sharon: Ga alsjeblieft (liefst samen met je moeder) naar het Juridisch loket. Die tip is al meerdere malen gegeven. Zij geven gratis! bijstand en kunnen je van meer en beter advies voorzien dan de politie. Tuurlijk is het altijd goed dat de politie is ingeschakeld, maar dat zijn geen rechtsbijstandsverleners. Het Juridisch Loket is daar wél speciaal voor.
Edit: was te snel met reageren (dus niet verder gelezen, sorry). Als je moeder het niet wil, leg haar dan alsjeblieft wel even uit dat het Juridisch Loket GRATIS! advies geeft. En ze kúnnen je doorverwijzen naar een advocaat. Maar mocht je dat niet willen, dan zeg je dat en dan is het óók prima. Dan heb je igg dat advies, helemaal gratis!
Bovendien, indien er niet genoeg geld beschikbaar is voor een advocaat, dan kan dat inderdaad ook nog eens geregeld worden tegen een zeer laag en aangepast tarief. Je bent niets verplicht als je naar het Juridisch Loket gaat, daar kan je gewoon gratis advies in winnen. Je hebt niets te verliezen. Dus waarom niet?! Ze maken geen melding of niets! Dus de kampbewoners/tegenpartij zal dat ook niet te weten komen, er worden niet zomaar verdere stappen genomen zonder dat jullie dat weten en/of willen.
en ik ben afhankelijk van mijn moeder.
't is gewoon een hele vervelende situatie.

ik bedoelde dat je mama zo niet helemaal achter het terugnemen van tucker staat.Ik kan het gewoon ff niet begrijpen
dit lijkt me wel een goed plan, ben je meteen van al dat gezaag enzo af