Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Snoevie schreef:waar komt die wijsheid nu weer vandaan?
en sterremax,jij bent nu precies iemand die voor zn eigen egoisme perse een rondje op zo'n pony wil doen. ik hoop dat er meerderen verstandiger zijn dan jij.
wat heeft het er mee te maken dat er paarden zijn die 'erger' mishandeld worden? maakt dat het dan goed dat je op een pony gaat waar je gewoon niet op past?
SterreMax schreef:Snoevie schreef:waar komt die wijsheid nu weer vandaan?
en sterremax,jij bent nu precies iemand die voor zn eigen egoisme perse een rondje op zo'n pony wil doen. ik hoop dat er meerderen verstandiger zijn dan jij.
wat heeft het er mee te maken dat er paarden zijn die 'erger' mishandeld worden? maakt dat het dan goed dat je op een pony gaat waar je gewoon niet op past?
Waarom zou ik dat willen doen? Ik bedoel alleen dat jullie overdrijven en ik vind gewoon dat zij er wel nog op past?
xXMayaXx schreef:Lowina heeft echt een hartstikke rond buikje hoorZe zal altijd nog dunner zijn dan Cappuchino, maar dun, nee, dat is ze zeker niet.
Dat Capp breder is betekent ook niet dat hij sterker is ofzo. Dikkere pony's kunnen niet meer dragen dan pony's die goed op gewicht zijn.
Je benen zullen op Capp misschien niet te lang zijn, maar je bovenlichaam nogsteeds wel.
maritmistppc schreef:xXMayaXx schreef:Lowina heeft echt een hartstikke rond buikje hoorZe zal altijd nog dunner zijn dan Cappuchino, maar dun, nee, dat is ze zeker niet.
Dat Capp breder is betekent ook niet dat hij sterker is ofzo. Dikkere pony's kunnen niet meer dragen dan pony's die goed op gewicht zijn.
Je benen zullen op Capp misschien niet te lang zijn, maar je bovenlichaam nogsteeds wel.
ja dat weet ik zelf ook nog wel. Maar ik neem Capp want ik het mist sws niet. Dus k neem Capp...
Snoevie schreef:waar komt die wijsheid nu weer vandaan?
DonjaxAlla schreef:Snoevie schreef:waar komt die wijsheid nu weer vandaan?
Maar jij beweert nu dat je er niet OP mag zitten omdat je "te zwaar" bent maar waarom zijn er volwassenenen die hun shetlanders voor de koets zetten? dat is nog veel zwaarder en daar hebben ze ook geen moeite mee... Dus wat jij nu zegt klopt ook niet..
xLauLaUx schreef:maritmistppc schreef:DIEREN MISHANDELING?
Dus ik kan met mijn 1.64 niet ff op een shet van 1.10/1.15 zitten?
Pppffffff
Dat zie je goed, dat is niet zo'n best plan. Heb het vroeger zelf ook wel gedaan maar vind het nu echt heel dom van mezelf. Vanaf dat je 13 jaar bent moet je toch echt al slim genoeg zijn om in te zien wanneer iets echt niet meer kan.
maritmistppc schreef:Punt uit nu.
Ik kan met mijn 1.67 nog wel op een pony van 1.25 rijden(geen shet)
Ik ben 54 kilo dus echt niet te zwaar!
Ik heb 5 cursussen over paarden gehad!
En 2 daarvan over shetlanders en kleine pony's.
maritmistppc schreef:Hahaha ik wil het aller beste voor een pony maar een shetlander is vergelujkbaar met een haflinger/fjord.
Dus ga zelf niet zielig doen, mijn famillie zit al jaren en jaren in de shetlanders(fokken) Dus wie weet nou beter? Een shet onder de 1 m kan 200k trekken en 50 dragen, een shet boven de 1 m kan 350k trekken en 100 dragenzo en niet anders!
EliseBrouwer schreef:Welk instituut heeft deze cursus gegeven? Ben ik ondertussen wel erg benieuwd naar geworden!
Wat voor inhoud had de cursus? Enkel raskenmerken?maritmistppc schreef:Punt uit nu.
Ik kan met mijn 1.67 nog wel op een pony van 1.25 rijden(geen shet)
Ik ben 54 kilo dus echt niet te zwaar!
Ik heb 5 cursussen over paarden gehad!
En 2 daarvan over shetlanders en kleine pony's.
Een grote shet op gezond gewicht weegt ongeveer 250 kg. Een ruiter van 100 kg is 40% van zijn gewicht!
Dat vind ik behoorlijk veel hoor!maritmistppc schreef:Hahaha ik wil het aller beste voor een pony maar een shetlander is vergelujkbaar met een haflinger/fjord.
Dus ga zelf niet zielig doen, mijn famillie zit al jaren en jaren in de shetlanders(fokken) Dus wie weet nou beter? Een shet onder de 1 m kan 200k trekken en 50 dragen, een shet boven de 1 m kan 350k trekken en 100 dragenzo en niet anders!
franka75 schreef:Een gewone sterke nomale shetlander kan zelfs een volwassen man dragen.
melody7 schreef:AnikaTje schreef:Of Jans'? Je krijgt hem wel niet gemakkelijk in galop!
je mag ook helemaal niet galloperen
en dit topic is al lang nutteloos voor ts, kijk maar naar de startdatum