Welke pony van ponyparkcity is wat voor mij?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 00:00

Een gewone sterke nomale shetlander kan zelfs een volwassen man dragen.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 00:18

waar komt die wijsheid nu weer vandaan?

en sterremax,jij bent nu precies iemand die voor zn eigen egoisme perse een rondje op zo'n pony wil doen. ik hoop dat er meerderen verstandiger zijn dan jij.
wat heeft het er mee te maken dat er paarden zijn die 'erger' mishandeld worden? maakt dat het dan goed dat je op een pony gaat waar je gewoon niet op past?

verwijderd13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 20:18

Believe schreef:
Poohbear een looppony? Wanneer?

ooit zeker maar weet niet of het waar is maar n vriend van Joop heeft het me toch verteld :j

SterreMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 21:01

Snoevie schreef:

en sterremax,jij bent nu precies iemand die voor zn eigen egoisme perse een rondje op zo'n pony wil doen. ik hoop dat er meerderen verstandiger zijn dan jij.
wat heeft het er mee te maken dat er paarden zijn die 'erger' mishandeld worden? maakt dat het dan goed dat je op een pony gaat waar je gewoon niet op past?

Waarom zou ik dat willen doen? Ik bedoel alleen dat jullie overdrijven en ik vind gewoon dat zij er wel nog op past?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 21:16

SachemLover schreef:
Believe schreef:
Poohbear een looppony? Wanneer?

ooit zeker maar weet niet of het waar is maar n vriend van Joop heeft het me toch verteld :j

Net was het nog wel zeker waar, maar nu weet je niet meer ? :')
Waarom dan ?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 21:20

SterreMax schreef:
Snoevie schreef:

Waarom zou ik dat willen doen? Ik bedoel alleen dat jullie overdrijven en ik vind gewoon dat zij er wel nog op past?

ik weet niet waarom jij dat wil? maar volgens mij schreef je t zelf.

sorry,ik snap dat gewoon alleen echt niet. ook al is het een rondje.

LoveMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 08:16

LoTjEeExXx_ schreef:
ik rij bijna altijd op Kelly <3

Dat is knap haha :') Kelly is nu van Brenda ;)

LoTjEeExXx_

Re: Welke pony van ponyparkcity is wat voor mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 17:29

Ja weet ik, maar ze loopt soms nog mee ;) Ik had een dag geen pony en mocht toen op Kelly. Ik heb er de rest van de week opgezeten en de 2 keren daarna dat ik ben geweest mocht ik ook op haar <3

maritmistppc

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 19:44

xXMayaXx schreef:
Lowina heeft echt een hartstikke rond buikje hoor ;) Ze zal altijd nog dunner zijn dan Cappuchino, maar dun, nee, dat is ze zeker niet.
Dat Capp breder is betekent ook niet dat hij sterker is ofzo. Dikkere pony's kunnen niet meer dragen dan pony's die goed op gewicht zijn.
Je benen zullen op Capp misschien niet te lang zijn, maar je bovenlichaam nogsteeds wel.

ja dat weet ik zelf ook nog wel. Maar ik neem Capp want ik het mist sws niet. Dus k neem Capp...

Eleanne16

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 07:40

maritmistppc schreef:
xXMayaXx schreef:
Lowina heeft echt een hartstikke rond buikje hoor ;) Ze zal altijd nog dunner zijn dan Cappuchino, maar dun, nee, dat is ze zeker niet.
Dat Capp breder is betekent ook niet dat hij sterker is ofzo. Dikkere pony's kunnen niet meer dragen dan pony's die goed op gewicht zijn.
Je benen zullen op Capp misschien niet te lang zijn, maar je bovenlichaam nogsteeds wel.

ja dat weet ik zelf ook nog wel. Maar ik neem Capp want ik het mist sws niet. Dus k neem Capp...

Hoe laat sta je er dan?

DonjaxAlla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 14:39

Snoevie schreef:

Maar jij beweert nu dat je er niet OP mag zitten omdat je "te zwaar" bent maar waarom zijn er volwassenenen die hun shetlanders voor de koets zetten? dat is nog veel zwaarder en daar hebben ze ook geen moeite mee... Dus wat jij nu zegt klopt ook niet..

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 16:48

DonjaxAlla schreef:
Snoevie schreef:

Maar jij beweert nu dat je er niet OP mag zitten omdat je "te zwaar" bent maar waarom zijn er volwassenenen die hun shetlanders voor de koets zetten? dat is nog veel zwaarder en daar hebben ze ook geen moeite mee... Dus wat jij nu zegt klopt ook niet..

Heb de discussie niet gevolgd, maar wat je nu zegt is niet juist. Een paard of pony kan altijd meer gewicht trekken als dragen. Kijk maar naar jezelf, iets optillen is immers zwaarder als een karretje trekken of duwen. ;)

Xjewillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 18:42

xLauLaUx schreef:
maritmistppc schreef:
DIEREN MISHANDELING?
Dus ik kan met mijn 1.64 niet ff op een shet van 1.10/1.15 zitten?
Pppffffff

Dat zie je goed, dat is niet zo'n best plan. Heb het vroeger zelf ook wel gedaan maar vind het nu echt heel dom van mezelf. Vanaf dat je 13 jaar bent moet je toch echt al slim genoeg zijn om in te zien wanneer iets echt niet meer kan.

ik rijd soms met mijn 1.50 of een grote + breedgebouwde shetlander van 1.16

en dan vind ik al te groot

maritmistppc

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 21:49

Punt uit nu.
Ik kan met mijn 1.67 nog wel op een pony van 1.25 rijden(geen shet)
Ik ben 54 kilo dus echt niet te zwaar!
Ik heb 5 cursussen over paarden gehad!
En 2 daarvan over shetlanders en kleine pony's.

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 21:57

Welk instituut heeft deze cursus gegeven? Ben ik ondertussen wel erg benieuwd naar geworden!
Wat voor inhoud had de cursus? Enkel raskenmerken?
maritmistppc schreef:
Punt uit nu.

Een grote shet op gezond gewicht weegt ongeveer 250 kg. Een ruiter van 100 kg is 40% van zijn gewicht!
Dat vind ik behoorlijk veel hoor!
maritmistppc schreef:
Hahaha ik wil het aller beste voor een pony maar een shetlander is vergelujkbaar met een haflinger/fjord.
Dus ga zelf niet zielig doen, mijn famillie zit al jaren en jaren in de shetlanders(fokken) Dus wie weet nou beter? Een shet onder de 1 m kan 200k trekken en 50 dragen, een shet boven de 1 m kan 350k trekken en 100 dragen :) zo en niet anders!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 13:18

DonjaxAlla schreef:
zijn er kinderen van 80 kilo? :o

Ja, helaas wel, er zijn steeds meer kinderen die veel te dik zijn. Gelukkig niet zoveel als in Amerika.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 14:03

Ragdollcat schreef:
DonjaxAlla schreef:
zijn er kinderen van 80 kilo? :o

Ja, helaas wel, er zijn steeds meer kinderen die veel te dik zijn. Gelukkig niet zoveel als in Amerika.

Niet iedereen kan er heel veel aan doen hoor, je bericht kwam er een beetje bot uit

verwijderd13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 20:10

EliseBrouwer schreef:
Welk instituut heeft deze cursus gegeven? Ben ik ondertussen wel erg benieuwd naar geworden!
Wat voor inhoud had de cursus? Enkel raskenmerken?
maritmistppc schreef:
Punt uit nu.

Een grote shet op gezond gewicht weegt ongeveer 250 kg. Een ruiter van 100 kg is 40% van zijn gewicht!
Dat vind ik behoorlijk veel hoor!
maritmistppc schreef:
Hahaha ik wil het aller beste voor een pony maar een shetlander is vergelujkbaar met een haflinger/fjord.
Dus ga zelf niet zielig doen, mijn famillie zit al jaren en jaren in de shetlanders(fokken) Dus wie weet nou beter? Een shet onder de 1 m kan 200k trekken en 50 dragen, een shet boven de 1 m kan 350k trekken en 100 dragen :) zo en niet anders!

kop op jhongens waar maken jullie zich nu druk over ? een shetje kan altyd ZEKER 2x zen gewicht dragen terwijl een trekpaard (zoels shire,boerenpaard,Tinker ) maar de helft van zen gewicht kan dragen dus.....maak je niet zo druk :j

Wonderstruck

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 20:15

Shetlanders kunnen zèker niet 2 keer hun eigen gewicht dragen. Wel trekken, maar ze kunnen 20% van hun eigen gewicht dragen. ;)

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 16:56

franka75 schreef:
Een gewone sterke nomale shetlander kan zelfs een volwassen man dragen.

Tjsa zou best kunnen, maar ik vind het persoonlijk belachelijk als ik iemand hier op een shet zie die bijna mee kan lopen,.. dan zou ik uit de auto willen stappen haar der af willen trekken en dan shet mee willen nemen!
ik ben zelf ook niet groot en zwaar (1.70 ongeveer en 49 kilo) En ja ik hoor vaak ga jij er ff op dan, NEE doe ik niet ik vind het niet kunnen,.. Dus ik ga er niet op. En ja ik kan niks doen aan mensen die het wel doen, dus ik denk nu ook maar moeten ze zelf weten.. maar goed ik vind wel dit ging over ponypark city. Ook dat snap ik niet dat ze daar die ponys houden.
Me dochter wilde er ook graag heen, heb er gelijk gezegt daar kom je nooit zolang wij je ouders zijn. Ik snap ook niet dat dat blijft bestaan
ongeacht dat ze het goed hebben hoor. Want dat weet ik niet hoor je me niet over. Maar ik zie wel eens fotos en dan denk ik arm beest.

xAnika

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 16:58

Mango! Tony? Bles?
Of die ene (naam kwijt) helemaal zwart met witte bles?

xAnika

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 16:58

Of Jans'? Je krijgt hem wel niet gemakkelijk in galop! :P

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 17:05

AnikaTje schreef:

je mag ook helemaal niet galloperen ;)
en dit topic is al lang nutteloos voor ts, kijk maar naar de startdatum ;)

xAnika

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 17:09

melody7 schreef:
AnikaTje schreef:

je mag ook helemaal niet galloperen ;)
en dit topic is al lang nutteloos voor ts, kijk maar naar de startdatum ;)

Nou.. Een vriendin van mij had hem ooit en zij zei dat ze nooit mee kon galopperen met de meisjes die ze daar had ontmoet.. Ik denk dat veel mensen die regel breken, ikzelf heb er ook al gegaloppeerd, wat niet de bedoeling was natuurlijk :+.

jamiepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 15:42

Ik ben er al 4 keer geweest ik was toen ongeveer een jaar geleden was ik 1.46 woog ongeveer 35 kilo ik dacht dat ik te lang en te zwaar was ik vroeg dit aan een van de cawboyen en die zijden dat iker gemakkelijk op kan en alsnog al ben je 4centimeter lanfer ben en 4/5 kilo zwaarder dat maakt niet ze veel uit