ik wil graag zo'n arabieren showtuig! alleen heb ik spijtig genoeg geen arabier maarja ik doe het toch gewoon bij mijn lievelings paardje om! (geen arabier maar eeen.... hoe heet dat ookalweer??? nouja!)
Telpeva
Moderator Algemeen
Geplaatst: 01-10-11 20:55
Bij mij doet de link van Uska het wel, hij ziet er wel leuk uit maar voor mij had de afwerking op het zadel wat netter gemogen, ook vind ik het ijzerwerk rond het hoofd wat grof. Wat ik weer wél erg gaaf vind is dat de beugels echt werken!
oktober is begonnen!! Binnen nu en een paar weken weten we ook wat 2012 ons gaat bieden
HxSunlight
Geplaatst: 01-10-11 21:40
oee!! is echt spannend
Roosje01
Geplaatst: 01-10-11 21:44
ben wel benieuwd
heb 2 laagjes pastel op mijn schimmel project gedaan dit is het resultaat. Hij glimt door de reflectie van de flits zal morgen bij daglicht foto's maken.
Ziet er een stuk beter uit al Roosje, is de kleur grijs die je nu gebruikt op het lichaam anders dan de grijs op de staart en benen of is dit wat vertekend door de foto? ik vind het grijs op het lichaam realistischer overkomen, de benen nijgen enigzins naar blauw
ik heb zelf een soort haflinger, een bruine dartmoor met zwarte manen, een haflinger veulen en een falabellea wit met bruine stippen. ik wil graag nog de fjord maar ik kan hem nergens meer vinden, heeft iemand er nog een of weet iemand waar je ze nog kan kopen?
de staart en benen zijn iets donkerder en idd wat blauwig op de foto, maar ook nog niet af op het lichaam zitte 2 lagen grijze pastel. de benen moet nog pastel over en staart en manen moeten nog wat donkerder grijs worden.
vind je sanne? Vind hem zelf egt mislukt en lelijk dus ben nu gewoon beetje aan het experimenteren en oefenen. Denk dat ik hem maar weer kaal maak en opnieuw begin als ik uitgeoefend ben.
pip12
Geplaatst: 01-10-11 23:25
morgen gaat mijn vitrine kast naar boven, ben nu bezig meer dan 120 dieren ergens neer te zetten op mijn kamer, want in een doos beschadigen ze... *wish me luck *
ik maak morgen of deze week iig een foto van hoe het geworden is
ponylies, je repaint is bijna af. *zal kijken of ik daar morgen ook een foto van kan maken
Ik heb trouwens net ook nog een arabier showhalster gemaakt
(In het echt zijn de kleuren iets feller, dus de rood is ook mooier)
Eigenlijk wou ik rood met goud doen, maar ik heb geen goud. En ik wil ook heel graag een show tuig maken! Was ik al heel lang van plan, maar ik heb geen goeie stof enzo daarvoor, en zo'n tuig lijkt zo ingewikkeld ..
ik wi lmet school mee naar Borneo (vrijwilligerswerk doen e.d) is een global explorer reis, en dan moet je ook sponsorgeld binnenhalen dus als ik mee zou mogen ga ik mijn repaints verkopen voor het goede doel dus de opbrengst gaat naar borneo hihi
@ uska het je tips/ verbeterpunten voor mij waardoor hij realistisher word? heb zo ie zo nog niks gedaan aan de bene, hoofd, hoeven, manen en staart.
Telpeva
Moderator Algemeen
Geplaatst: 02-10-11 18:34
Roosje, mag ik wat voorstellen? Wat ik zelf niet heel mooi vind is dat de vlekjes aan de buitenzijde lichter zijn dan binnenin, ik denk dat dat door het wattenstaafje komt. Misschien een stomme tip maar als je overnieuw gaat beginnen, dat je het paardje eerst helemaal wit maakt en daarna met grijs aan de slag gaat en dan hier en daar witte vlekjes over laat? hopelijk klinkt dat een beetje duidelijk
als je toch opnieuw gaat beginnen; maak het paardje helemaal wit. dan helemaal grijs met pastel (wel licht grijs) en maak dan rondjes met een nat/vochig wattenstaafje.
hoe het paardje gecust is vind ik wel heel erg leuk, dus hopelijk gaat de kleur ook nog mooi worden.
Uska
Geplaatst: 02-10-11 19:23
Ik ben het helemaal eens met de punten die hierboven zijn genoemd. Zelf heb ik (nog) geen ervaring met appeltjes. Maar misschien zou je eerst kunnen witten, dan een laag lichtgrijs, witte appeltjes erop, een laagje donkerder grijs (wel zo dat de appeltjes zacht doorlichten) en dan doorgaan tot je tevreden bent? En misschien iets meer kleurschakelingen, bijv. wit, lichtgrijs, middengrijs, donkergrijs, ect. En verder nog de detaills en schaduwen aanbrengen die je nu nog niet af had?