Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
theadora99 schreef:Wat zien jullie als eis voor te groot? Ik heb iemand op een IJslander zien rijden, heel dun meisje, woog denk ik maximaal 50 kilo, maar kaam met haar benen wel echt een eind onder het paard uit. Denk dat zij 1.80 was en het paard 130 cm? Ze was dus wel lang maar qua gewicht zat het denk ik wel goed. Wat is er slecht aan te lang zijn?
madhatter schreef:Ik snap dat 'voor het mooie' echt niet. Moeten jij en je paard er heel mooi uitzien ofzo?
gerpiegorp schreef:madhatter schreef:Ik snap dat 'voor het mooie' echt niet. Moeten jij en je paard er heel mooi uitzien ofzo?
Je hebt altijd wel dat je iemand op een kleine pony ziet rijden en dat je denkt, een maatje groter is niet verkeerd (lange benen of een lang bovenlichaam), maar dat het eigenlijk wel gewoon kan.... Zoiets
@lynn, het is slecht te beoordelen zonder foto, maar ik denk dat de lengte wel kan, gewicht twijfel ik wat over
gerpiegorp schreef:Echt te lang zijn (dus zoals jij beschrijft, 180 op 130) heeft nadelenHet kan je pony uit balans halen, waardoor hij meer moeite heeft met bepaalde oefeningen (denk aan voltes, gebroken lijnen etc.), ze kunnen dan meer moeite hebben om echt dressuurmatig te rijden (bij elkaar lopen, verzamelen) en ik denk ook wel dat ze de lengte proberen te compenseren door hun lichaam niet op de goede manier te gebruiken. Er zullen vast nog veel meer dingen zijn, maar daar kom ik zo niet op. Er staat inderdaad ook veel in dit topic
Al vind ik zelf dat 'iets' te lang niet verkeerd hoeft te zijn, maar dan moet je zeker niet te zwaar zijn. Ik rij zelf met mijn 1.70 op een D-pony van 1.40. Voor 'het mooie' iets te lang, maar ik zit niet in de weg en ben niet te zwaar (50 kilo lichtgewicht haha). Ik zet geen foto's hier neer, maar via pb wil ik het best laten zien