Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Yezzi schreef:Ja hehe, dat snap ik ook nog wel.Maar jij moet mij niet gaan vertellen dat al die pony's rugklachten hebben. Dan moet je zelf ook maar niet meer rijden, als je dat zo zielig vindt. En dat met de sterkste rug 1x uitstappen vind ik al helemaal onzin. Noem jij maar een paar pony's met verminkte ruggetjes dan? En dan ook écht verminkt.
liliekska schreef:Je kan gwn vaker zonder zadel rijdwn hoor! Vriendin an mij deed haar verzorgpaard 4 keer per week en altijd zonder zadel en niks aan de hand, ook toen er laatst een osteopaat kwam voor t andere paard en ze deze meteen na gekeken hebben niks aan de hand.
Yezzi schreef:Waarom ga je dan naar ppc, als je het zo zielig vindt?
Yezzi schreef:Wat maakt het uit? Ppc is goed voor zijn pony's, die laten ze echt niet zomaar met pijn lopen. Ik ken genoeg mensen die elke dag zonder zadel rijden en die paarden zijn tiptop in orde. Dus voor je weer een discussie start of het paard van een vriendin wel of niet is onderzocht door een osteo wil ik je vragen om ontopic te blijven.
liliekska schreef:3 of 4 keer per week meestal soms iets meer soms iets minder, ja hij was gespecialiceerd in paarden ( t was der verzorgpaard) . en ik denk dat als ze in ppc zadeltje gaan nemen dat dat alleen maar slechter/geaarlijker is singel en schoft wonden kinder die niet goed aansingelen en er naast hangen mensen die denken met een zadel kan ik extra hard enz enz.
drenterxx schreef:Maar er is zo vaak wat bewezen. Zoals, met bit is slecht, dat weet iedereen.
Maar toch rijden de meeste mensen en alle maneges nog met bit..