Tyrcanol schreef:[ [url=m/qHDNTb.jpg]Afbeelding[/url] ]
deze foto heb ik ook nog.
Wellicht foto 1 ongelukkig genomen?
hoop ik dan maar haha.
Op de eerste foto vind ik je ook niet passen, maar op de twee andere foto's kan net.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
maralyn schreef:liekec schreef:Het is kul dat omdat een paard een korte rug heeft je er wel met een te hhoog gewicht op kan gaan zitten. En vind dat op IJslanders veel te vaak voor bij komen. Daarbij zitten er ook nog eens vaak veel te lange mensen op en dat heeft al helemaal geen zak te maken met een korte rug want we weten allemaal dat een te lange ruiter de pony uit balans brengt, of deze nou een korte of een llange rug heeft.
Jij moet eens leren lezen! WAUW!! Gefeliciteerd!
Waar schrijf ik dat je er met een te zwaar gewicht er op mag zitten?
Volgens mij schreef ik ook, dat een shetlander máár 400 kg zijn met ongeveer 1,48.
Dit is 80 kg met harnachement.
Dus ongeveer 72 zonder harnachement.
Probleem is, dat korte ruggen, geen brede bipsen kwijt kan, wegens de lengte.
Kleinere varianten van 1,40 (zoals meesten zijn) zijn vaak maar 350 - 375 kg.
Dus kunnen dan maar mag (met 350 kg als uitgangspunt) 70 kg dragen MET harnachement.
Dus MAAR 62 kg zonder.
En dat zijn de meesten niet.
JA paarden met een korte recht rug kunnen meer dragen, omdat hun rug sterker is, tegen over een paard met een holle rug.
Als jij met een goed tegenargument komt. GRAAG
Nathalie18x schreef:Ik vind het passen, ook op de ijslander! Gaan we nu ook al het gewicht raden van iemand?
ittheclown schreef:Het enigste probleem is dat mensen verschillend van bouw zijn de ene persoon van bijvoorbeeld 60 kilo kan veel slanker lijken dan een ander persoon met dezelfde lengte maar met een andere lichaamsbouw. Daarbij is het behoorlijk snert weer buiten dus trekken mensen vaak ook meer dan 1 laagje kleding aan dus van een foto vind ik het idd erg moeilijk om de bouw van een persoon te zien en vanuit daar te bepalen of ze te zwaar zijn of niet, met uitzonderingen natuurlijk waarbij het enorm duidelijk is dat de ruiter te zwaar is.
Citaat:wat zorgt er eigenlijk voor dat een ijslander zoveel (meer) kan dragen?
Er zitten een aantal nieuwe mensen in het topic dus ben benieuwd:
[ [url=m/RU0qL2.jpg]Afbeelding[/url] ]
Pony is 1.31 en ik op de foto 1.54 en 53kg.