[VOLG] Volg Shan (en een beetje Oreo)

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-16 16:07

The_Cat, Maar wat is opslag van het stalgeld dan? De plek waar het wordt opgeslagen? Of dat het duurder wordt?
MarjanB, ah oke. Euhm, helaas niet. Ik en Sophie zijn nu de enigen die hem mogen verzorgen, omdat hij nog in quarantaine staat. Helaas...
Oh ja, daar had ik niet over nagedacht. Dat maar hopen dan, ik was al helemaal bang dat ik een andere stal moest gaan zoeken.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 16:08

Kimmie25501 schreef:
The_Cat, Maar wat is opslag van het stalgeld dan? De plek waar het wordt opgeslagen? Of dat het duurder wordt?
MarjanB, ah oke. Euhm, helaas niet. Ik en Sophie zijn nu de enigen die hem mogen verzorgen, omdat hij nog in quarantaine staat. Helaas...
Oh ja, daar had ik niet over nagedacht. Dat maar hopen dan, ik was al helemaal bang dat ik een andere stal moest gaan zoeken.

Dat het duurder wordt, sorry, zo duiden wij dat 'hier' aan :p

Kimmie25501

Re: Op zoek naar een nieuw paard / verdriet van Oreo verwerken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-16 16:09

Ooh, zo. Geeft niet hoor, wss wordt het bij ons ook wel zo genoemd, maar ik ga niet over het geld, dus ik heb daar ook niks mee haha.

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 16:12

Maar betekend dit dat hij dan vandaag z'n stal helemaal niet uitkomt?

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-16 16:13

Nee, dat klopt. Normaal zou ik of Sophie wel wat ben hem doen, maar omdat ik nu ziek ben, en Sophie hem van mij nog niet aan de hand mag meenemen, komt hij de stal helaas niet uit vandaag.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 16:16

En er dan niemand anders op stal die dat even kan doen?
Persoonlijk vind ik dat echt niet kunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 16:17

Dus omdat jij ziek bent moet Shan daar onder lijden...? Nou ja...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 16:18

Kun je niet even iemand anders vragen om naar hem toe te gaan? Gewoon een stukje wandelen of een beetje longeren ofzo. Ik vind dat een paard niet een hele dag binnen kan staan.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-16 16:38

bruintje, denk het niet. Omdat hij dus in quarantaine staat, kan niemand hem eerst aanraken, en daarna naar hun paard. Dan moeten mensen zich helemaal omkleden enzo.
Danique, maar ik kan er toch niks aan doen dat ik ziek ben? Want moet ik dan doen? Met mijn koortshoofd daar op stal gaan staan?
Pichu, ik weet niet wie. Want andere mensen van stal mogen hem niet aanraken, en mensen die niet bij ons op stal staan, wil ik nog niet met hem laten wandelen, omdat die hem nog niet goed kennen en ik dan niet weet wat hij doet.

Mara2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 16:39

Stalhouder kan hem vast wel een paar uurtjes buiten zetten in een paddock.
En anders inderdaad met koortshoofd ernaar toe.

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 16:39

Kimmie25501 schreef:
MarjanB, hij staat nu eventjes nog alleen en is vandaag vanwege de enorme regenval een keertje niet buitengekomen. Normaal staat hij wel altijd buiten.

Staan er geen andere paarden bij? Dan vind ik het wel logisch dat hij erg loopt te stressen. Zo te zien is hij flink rondjes gaan lopen. Ik vind het eigenlijk best wel zielig voor hem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 16:40

Kimmie25501 schreef:
bruintje, denk het niet. Omdat hij dus in quarantaine staat, kan niemand hem eerst aanraken, en daarna naar hun paard. Dan moeten mensen zich helemaal omkleden enzo.
Danique, maar ik kan er toch niks aan doen dat ik ziek ben? Want moet ik dan doen? Met mijn koortshoofd daar op stal gaan staan?
Pichu, ik weet niet wie. Want andere mensen van stal mogen hem niet aanraken, en mensen die niet bij ons op stal staan, wil ik nog niet met hem laten wandelen, omdat die hem nog niet goed kennen en ik dan niet weet wat hij doet.

Je ouders misschien? Ik neem aan dat die het wel durven, en die komen daarna toch weer bij jou thuis.

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 16:40

Waarom staat hij eigenlijk in quarantaine?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 16:45

Mara2000 schreef:
Stalhouder kan hem vast wel een paar uurtjes buiten zetten in een paddock.
En anders inderdaad met koortshoofd ernaar toe.

Precies dat.

Je kunt ook bokken, dus zo doodziek ben je nu ook weer niet.

Ik heb de paarden aan huis, ik ben helaas erg vaak ziek.
Toch staan ze 365 dagen per jaar buiten en is hun stal gedaan en hebben ze allemaal gevulde hooinetten en bakken.
Nee dat is niet leuk om dan te doen, maar hoort wel bij de verantwoordelijkheid van een eigen paard.

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 16:51

Iemand kan hem toch wel even in de paddock zetten? :o
Mijne staat ook op stal in de winter, maar hij gaat altijd minimaal 2 uurtjes naar buiten 's ochtends.
. Dan zet een stalgenootje hem buiten. + Nog rijden/longeren als ik er 's avonds ben. :) Daarnaast is de mijne een arabier en heeft die echt zijn beweging nodig. Ik vind dit dagelijks nog te weinig, maar helaas.

Je hebt een netjes opgevoed paard dat niet -4 jaar is of een heethoofd is. Als iemand anders hem buiten zet gebeurd er heus niets. Vraag een volwassene op stal. :) En dan kan die zich toch even omkleden? of dan doet die persoon toch eerst zijn eigen paard en zet dan die van jou buiten.

Een paard de hele dag in de stal laten staan is geen doen, dan is het geen wonder dat hij soms raar doet onder het zadel.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-16 16:52

Ik ben helemaal blij! Hij mag vandaag al naar de overkant *\o/* *\o/*
Dus ik ga hem zo even voor de laatste keer verhuizen.
Dan kan ik meteen even met hem stappen en de deken af doen, dus dan zijn jullie ook weer blij!

damian, er staat trouwens wel een merrie naast hem. Hij staat dus natuurlijk niet alleen ergens in een stalletje. Hij stond in quarantaine omdat er meerdere keren een enorme infectie van droes op stal is geweest. Waar volgens mij zelfs een paardje overleden is. Daarom zijn ze nu extra voorzichtig met paarden die ergens anders vandaan komen.
Pichu, mijn ouders zijn echt doodsbang voor paarden haha. Ik doe dus altijd alles zelf.
Fair, dit is echt de enige keer dat hij niet buitenkomt hoor. Anders staat hij echt altijd buiten.
Laatst bijgewerkt door Kimmie25501 op 16-11-16 16:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 16:53

Het paard er niet uit vind ik ook niet kunnen. Misschien kan de stalhouder het organiseren als je het even vraagt?
Quarantaine moet ook niet zo'n probleem zijn als je het omdraait. Dat iemand anders eerst het eigen paard doen en daarna die van jou. Dan kunnen ze daarna meteen naar huis. Moet niet zo'n probleem zijn.

In inderdaad; ziek of niet ziek, ik laat mn paard nooit staan. In het uiterste geval ga ik zelf of zorg dat het geregeld wordt. Misschien kunnen je ouders even met jou gaan vanavond of zo?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 16:54

Kimmie25501 schreef:
Dan kan ik meteen even met hem stappen en de deken af doen, dus dan zijn jullie ook weer blij!

Het gaat niet om ons :D

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 16:55

Wij zijn dan niet blij, je paard is dan blij.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-16 16:56

Nee snap ik hoor haha. Maar aangezien jullie meteen zo aangebrand reageren, terwijl ik een keertje ziek ben. (ik ben overigens echt nooit ziek, dender altijd maar door, en krijg dat nu te merken)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 16:58

Dat is niet aangebrand.
Het is gewoon je verantwoording nemen.

En nu kun je ook naar hem toe om hem te verhuizen dus had dat zonder verhuizen ook gekund.

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 17:04

Ik heb mijn pony's volledig in eigen verzorging. Ben ik ziek loop ik er nog. Zijn m'n kids ziek moeten ze mee. Even longeren moet te doen zijn denk ik dan. Even dik aankleden.

M_maxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 17:04

Fijn dat hij naar de overkant kan, als een paard hele dagen op stal staat kan ik best begrijpen dat hij er dan met rijden vandoor gaat of bokt, die is dan een grote bom energie.

Ook ik vraag me af waarom hij in quarantaine staat?

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-16 17:12

bruintje, is misschien ook wel zo.
Otti, dat vind ik best zielig voor je kinderen eigenlijk. Maar verder is dat geheel offtopic, dus daar zal ik niet verder op ingaan.
Max, hij staat niet hele dagen op stal hoor! Alleen vandaag omdat het even heel erg hard had geregend en de paddock en weides echt te drassig waren.
Lees eventjes een stukje terug, daar heb ik het uitgelegd.

M_maxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 17:22

Heb er helemaal overheen gelezen, sorry :o