jullie ergste ervaring met penny's

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 12:21

Karla_1999 schreef:
LovingTweety schreef:
Mijn ergste ervaring? Dat een meisje een zadel en hoofdstel had gekregen van een kennis van haar en besloten had dat 1 van mijn pony's haar verzorgpony was.... elke dag klom ze over het hek en reed ze op de pony in kwestie. Die al niet de makkelijkste was en ik begreep maar niet waarom hij steeds moeilijker werd.

Tot ik haar een keer betrapte op het rijden. Samen met een vriendin zijn we zo gigantisch boos geworden. Blijkbaar reed dat meisje al 3 maanden elke dag, ze wist wanneer ik op school zat en ging dan.

Gezien het niet op een stal of bij iemand thuis was is het nooit iemand opgevallen.

sommige mensen... :n
paste dat zadel en hoofdstel wel goed?

Het was zo'n shetlander zadeltje en een oud shet hoofdstelletje. Ansich zou het moeten passen. Echt drukverdeling heeft zo'n ding eigenlijk niet.

Karla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 12:32

LovingTweety schreef:
Karla_1999 schreef:
sommige mensen... :n
paste dat zadel en hoofdstel wel goed?

Het was zo'n shetlander zadeltje en een oud shet hoofdstelletje. Ansich zou het moeten passen. Echt drukverdeling heeft zo'n ding eigenlijk niet.

was de pony een shet dan?

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 12:42

naomi_g1998 schreef:
Manegemeisjes die een manegepony claimen :')

Ik sta er trouwens van te kijken wat sommige penny's wel niet doen -O- Wat een lef hé, om op andermans paarden te rijden en manen af te knippen... Is bij mij toch echt nooit in me opgekomen om zoiets te doen. Als ik later kinderen heb en mijn kinderen doen dat kunnen ze een flinke straf krijgen, is toch niet normaal -O-

Lizzykizzx

Re: jullie ergste ervaring met penny's

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 12:58

Sommige mensen :(

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 13:23

Karla_1999 schreef:
LovingTweety schreef:

De pony is nog steeds een shet, gekruisd met een ijslander en een klein 1m15.

De witte uit mijn profiel.

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 14:05

amanda1980 schreef:
Ik snap werkelijk waar niet hoe sommige kinderen worden opgevoed! Niet dat ik de perfecte moeder ben maar mijn kinderen zouden al die ellende niet in hun hoofd halen!

Mijn dochter van 9 is ook een penny meisje maar dan wel van het goede soort hahaha. Ik heb een fjord maar hij is nog te heftig voor haar om echt op te leren rijden. Nou is mijn dochter ook echt wel een heel erg klein poppetje van postuur.
Als ze mee gaat naar stal verteld ze ook heel erg trots aan iedereen dat ze "les" krijgt van mama en dat ze al zoooo goed kan rijden. Ze mag wel eens stappen als ik er naast loop en een paar passen draven maar ik laat haar nooit alleen. Als ze naar stalgenoten trots toe gaat dat ze helemaal los mocht rijden, lees ik loop er ander halve meter naast nadat beesie al moe gereden is, moeten de meeste er altijd vriendelijk om lachen en prijzen haar erom. Ze vraagt ook vaak aan stalgenoten als ze aan het poetsen of mesten zijn of ze mag helpen. De meeste vinden het wel schattig.
Van de week was ze weer mee naar stal en het buurmeisje mocht ook mee. Beide dametjes in rijbroek met te grote laarsen aan en cap op maar denk nou niet dat die cap af gaat! Die moeten de hele dag op zelfs tijdens het fietsen of ijsje eten bij de ijssalon.
Ze geniet van de kleinste dingen al. Ze is super lenig, turnen, en is mega trots dat ze al helemaal alleen op kan stijgen en als je haar wilt ondersteunen zegt ze beledigd nee mam kijk maar ik kan het al!
Ze zou het nooit in haar hoofd halen om al die ellendige dingen uit te vreten. Denk dat de gedachte uberhaubt nog nooit in haar opgekomen is. Sterker nog ze noemt ons paard ook gewoon paard van mama ipv van haar hoewel ze dat best zou mogen zeggen, laat staan het paard van een ander de hare noemen of wat dan ook maar mee doen zonder toestemming!

Dat is nou gewoon echt een leuk,lief en vooral keurig Pennymeisje! Je mag wel trost op d'r zijn hoor!

Karla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 17:06

LovingTweety schreef:
Karla_1999 schreef:

De pony is nog steeds een shet, gekruisd met een ijslander en een klein 1m15.

De witte uit mijn profiel.

ooh, die, die is echt lief <3 gelukkig ben je erachter gekomen, het zou zonde zijn als zo'n mooie pony verpest zou worden door een acociale penny :n

amanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 22:31

Viktor238 schreef:
amanda1980 schreef:
Ik snap werkelijk waar niet hoe sommige kinderen worden opgevoed! Niet dat ik de perfecte moeder ben maar mijn kinderen zouden al die ellende niet in hun hoofd halen!

Mijn dochter van 9 is ook een penny meisje maar dan wel van het goede soort hahaha. Ik heb een fjord maar hij is nog te heftig voor haar om echt op te leren rijden. Nou is mijn dochter ook echt wel een heel erg klein poppetje van postuur.
Als ze mee gaat naar stal verteld ze ook heel erg trots aan iedereen dat ze "les" krijgt van mama en dat ze al zoooo goed kan rijden. Ze mag wel eens stappen als ik er naast loop en een paar passen draven maar ik laat haar nooit alleen. Als ze naar stalgenoten trots toe gaat dat ze helemaal los mocht rijden, lees ik loop er ander halve meter naast nadat beesie al moe gereden is, moeten de meeste er altijd vriendelijk om lachen en prijzen haar erom. Ze vraagt ook vaak aan stalgenoten als ze aan het poetsen of mesten zijn of ze mag helpen. De meeste vinden het wel schattig.
Van de week was ze weer mee naar stal en het buurmeisje mocht ook mee. Beide dametjes in rijbroek met te grote laarsen aan en cap op maar denk nou niet dat die cap af gaat! Die moeten de hele dag op zelfs tijdens het fietsen of ijsje eten bij de ijssalon.
Ze geniet van de kleinste dingen al. Ze is super lenig, turnen, en is mega trots dat ze al helemaal alleen op kan stijgen en als je haar wilt ondersteunen zegt ze beledigd nee mam kijk maar ik kan het al!
Ze zou het nooit in haar hoofd halen om al die ellendige dingen uit te vreten. Denk dat de gedachte uberhaubt nog nooit in haar opgekomen is. Sterker nog ze noemt ons paard ook gewoon paard van mama ipv van haar hoewel ze dat best zou mogen zeggen, laat staan het paard van een ander de hare noemen of wat dan ook maar mee doen zonder toestemming!

Dat is nou gewoon echt een leuk,lief en vooral keurig Pennymeisje! Je mag wel trost op d'r zijn hoor!

Dank je wel!
Vandaag mocht ze weer mee en ze vroeg of ze tijdens het instappen naast me mee mocht lopen in de bak. Nou prima toch, we waren toch nog alleen in de bak. Zij met de binnenteugel heel los in haar hand helemaal trots mee lopen. Leuk toch
Bijna thuis vroeg een meisje uit de buurt waar we waren geweest dus zij zei bij het paard van mama. Ik zei haar joh meid je mag best zeggen ik ben bij mijn paard geweest hoor. Cas is toch ook een beetje van jou? Nee mam zegt ze, ik wil niet graag opscheppen. <3

Afbeelding
super penny met vlechtjes vandaag. Normaal hangen zijn lange manen lekker los
Laatst bijgewerkt door amanda1980 op 20-08-13 22:39, in het totaal 1 keer bewerkt

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 22:32

Amanda, mag ik haar? Ze klinkt geweldig en ik heb penny pony's met lange manen, passen een heleboel roze vlechtjes in.

amanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 22:40

LovingTweety schreef:
Amanda, mag ik haar? Ze klinkt geweldig en ik heb penny pony's met lange manen, passen een heleboel roze vlechtjes in.

Laat ze het maar niet horen want ze wil zoooooooooooooo graag een pony verzorgen waar ze zelf mee door de bak mag stappen of een beetje op rond hobbelen en niet te vergeten lekker poetsen. Zelfs mesten vind ze leuk hihi
Cas is nog te sterk voor haar om echt zelf mee bezig te zijn dus het blijft voorlopig nog even bij helpen voor haar

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 22:50

Gelukkig, even een lichtpuntje in dit topic vol vreselijk asociale kinderen.
Klinkt als een leuke, goed opgevoede dochter, amanda1980!

amanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 22:58

Ook niet altijd hoor. Ze heeft ADHD en is vaak druk en impulsief maar ik doe mijn best :D
Vandaag bijvoorbeeld. Ze weet heus wel dat ze niet zomaar met pony's mag lopen zonder mij erbij. Een oudere man op stal kwam er met 2 aan vanaf het land en ze vroeg of ze hem moest helpen en een pony over nemen. Zij bedoelt het alleen maar lief en behulpzaam maar het word nog wel eens als irritant opgevat.
Verder als vragen of ze mag helpen of even op een paard/pony zitten terwijl de eigenaar het dier vast houd gaat ze niet. En dan vergeet ze op die momenten wel eens dat ze van mama niet zo veel mag vragen aan andere omdat sommige dit als lastig vallen opvatten. Gelukkig zijn er ook een aantal bij die het wel begrijpen dat een meisje van 9 helemaal in de wolken is als ze zelfs al maar een pony/paard mag aaien

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 23:08

amanda1980 schreef:
Ook niet altijd hoor. Ze heeft ADHD en is vaak druk en impulsief maar ik doe mijn best :D
Vandaag bijvoorbeeld. Ze weet heus wel dat ze niet zomaar met pony's mag lopen zonder mij erbij. Een oudere man op stal kwam er met 2 aan vanaf het land en ze vroeg of ze hem moest helpen en een pony over nemen. Zij bedoelt het alleen maar lief en behulpzaam maar het word nog wel eens als irritant opgevat.
Verder als vragen of ze mag helpen of even op een paard/pony zitten terwijl de eigenaar het dier vast houd gaat ze niet. En dan vergeet ze op die momenten wel eens dat ze van mama niet zo veel mag vragen aan andere omdat sommige dit als lastig vallen opvatten. Gelukkig zijn er ook een aantal bij die het wel begrijpen dat een meisje van 9 helemaal in de wolken is als ze zelfs al maar een pony/paard mag aaien

:j Dat begrijpen de meesten wel hoor. Het wordt pas echt irritant als ze door zou blijven vragen maar als ik het zo lees heb je haar bijgebracht dat dat niet fijn is.
Komt wel goed hoor :j

amanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 23:20

Als ze als antwoord nee krijgt is het hooguit, ahhh ok

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 23:21

ik vind dat er een vershil is tussen echt echt penny zij en gewoon...penny :P
duss: echt echt penny: gevaarlijk, onrespetvol en grote mond... ohjah en kortzichtig en meestal erugg irritant :o :+

en dan heb je gewoon penny wezen: dat is of gewoon lekker vrolijk paardje spelen in de piste met je vriendinnen :') dingen in elkaar knutselen ervoor en gekke dinegn doen enzo :P offf

te graag willen, ze kunnen nog al eens zagen en zeuren aan je hoofd als ze iets willen, soms :denken dat je erg goed bent , beter dan iedereen en in sommige gevallen:
dat je alles van paarden weet en iedereen anders is dom/weet er niet veel van.
( deze kunnen ook totaal helemaal niet het geval zijn :')
maar ik denk dat jullie wel snappen wat ik bedoel met gewoon :j ) en zo van die andere eigenschappen, maar uiteindelijk bedoelen ze het wel goed, houden ze van roze (:P) en zijn hooguit soms irritant.

van die onrespectvolle types: op andermans paard klimmen en rondcrossen bv. kan ik dus niet goed hebben. Natuurlijk kan je soms echt niet goed biij je hoofd zijn geweest toen je jong was, of je kende hetpaard of welke andere goede uitvlucht. Maar zoiets... :n dat paard moest maar eens uitgleiden en zich enorm bezeren ofzo, en dat kind dat kind ook! dat kan heel fout lopen soms :/
maargoed :P
Laatst bijgewerkt door x_Kaat_x op 20-08-13 23:30, in het totaal 1 keer bewerkt

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 23:28

FLOVE schreef:
haha, wat een geweldige verhalen,
ik was vroeger ook wel zo'n penny hoor!
Met mn vriendin: Mijn broer had een rollator gekocht op de rommelmarkt want er zaten goede wielen op. Hij heeft er niks mee gedaan dus mijn vriendin en ik heel tuig in elkaar geknutseld dat we bij elkaar om konden doen. Ging de ene tuigpaard spelen (extra wild!). Terwijl de ander erop zat. En blij de hele buurt rondrijden. :')
En natuurlijk, als we thuis waren, ik deed het wel beter dan jij he? ECHT NIET!!!

dat is dus leuke vrolijke penny wezen :D

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 23:50

Wat erg dat sommige dat soort dingen doen!! Ik was gelukkig een onschuldige penny. En uhh, nu heb ik net een roze setje gekocht.. maaaar ik ben wel 23 en ik vind dat dat niks uitmaakt! :D

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 09:14

amanda1980 schreef:
LovingTweety schreef:

Laat ze het maar niet horen want ze wil zoooooooooooooo graag een pony verzorgen waar ze zelf mee door de bak mag stappen of een beetje op rond hobbelen en niet te vergeten lekker poetsen. Zelfs mesten vind ze leuk hihi
Cas is nog te sterk voor haar om echt zelf mee bezig te zijn dus het blijft voorlopig nog even bij helpen voor haar

Haha, ach, het is een km of 15-20 hier vandaan gok ik.

Karla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 09:17

kellaxy schreef:
Wat erg dat sommige dat soort dingen doen!! Ik was gelukkig een onschuldige penny. En uhh, nu heb ik net een roze setje gekocht.. maaaar ik ben wel 23 en ik vind dat dat niks uitmaakt! :D

volwassen penny's bestaan ook :P nee hoor, grapje. er zit ook een verschil tussen een penny en een mens die van roze houdt :Y)

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 09:32

kellaxy schreef:

Ooo, ik ben 26 en heb alles in het roze voor mijn tinker. Haha. Ik kan ook nog enorm genieten van gewoon een middagje poetsen/knuffelen en vlechten.

Gelukkig heb ik voornamelijk verzorgsters tussen de 13 en 15 dus ik doe gewoon mee.

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 09:40

Nou Amanda, het klinkt als een superpenny!

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 18:24

Haha ja ik hou gewoon van roze!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 21:11

:=

Merula123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 21:13

(Niet zo heel erg penny)
Een meisje bij mij op paardrijles had haar hand gekneusd en mocht een tijdje niet meer paardrijden.
De volgende les kwam ze toch opdagen.
Ik vroeg: 'Jij mocht toch niet paardrijden?'
Zegt zij: 'Ja weet ik wel, dat zei de dokter, maar ik doe het toch, het kan heus wel!'
...

Milty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 21:18

Hahahahahaha _O- Oh die vind ik echt 'hilaaaries' Maarja, die ban vind ik echt sow sielug die verwaarloosde pennybestes

Ik heb krom gelegen hier, vooral die spellingscontrole, ik dacht dat het niet irritanter kon dan autocorrect... Never have I been so wrong...