amanda1980 schreef:Ik snap werkelijk waar niet hoe sommige kinderen worden opgevoed! Niet dat ik de perfecte moeder ben maar mijn kinderen zouden al die ellende niet in hun hoofd halen!
Mijn dochter van 9 is ook een penny meisje maar dan wel van het goede soort hahaha. Ik heb een fjord maar hij is nog te heftig voor haar om echt op te leren rijden. Nou is mijn dochter ook echt wel een heel erg klein poppetje van postuur.
Als ze mee gaat naar stal verteld ze ook heel erg trots aan iedereen dat ze "les" krijgt van mama en dat ze al zoooo goed kan rijden. Ze mag wel eens stappen als ik er naast loop en een paar passen draven maar ik laat haar nooit alleen. Als ze naar stalgenoten trots toe gaat dat ze helemaal los mocht rijden, lees ik loop er ander halve meter naast nadat beesie al moe gereden is, moeten de meeste er altijd vriendelijk om lachen en prijzen haar erom. Ze vraagt ook vaak aan stalgenoten als ze aan het poetsen of mesten zijn of ze mag helpen. De meeste vinden het wel schattig.
Van de week was ze weer mee naar stal en het buurmeisje mocht ook mee. Beide dametjes in rijbroek met te grote laarsen aan en cap op maar denk nou niet dat die cap af gaat! Die moeten de hele dag op zelfs tijdens het fietsen of ijsje eten bij de ijssalon.
Ze geniet van de kleinste dingen al. Ze is super lenig, turnen, en is mega trots dat ze al helemaal alleen op kan stijgen en als je haar wilt ondersteunen zegt ze beledigd nee mam kijk maar ik kan het al!
Ze zou het nooit in haar hoofd halen om al die ellendige dingen uit te vreten. Denk dat de gedachte uberhaubt nog nooit in haar opgekomen is. Sterker nog ze noemt ons paard ook gewoon paard van mama ipv van haar hoewel ze dat best zou mogen zeggen, laat staan het paard van een ander de hare noemen of wat dan ook maar mee doen zonder toestemming!
Dat is nou gewoon echt een leuk,lief en vooral keurig Pennymeisje! Je mag wel trost op d'r zijn hoor!