Schleich Paarden [Deel 11]

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Telpeva
Moderator Algemeen

Re: Schleich Paarden [Deel 11]

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 10:28

Sommige dingen van rio rondo passen ook op schleich, ik heb zat in huis liggen van dat merk. Je moet alleen goed nakijken welke maat materiaal je wilt hebben want de grootte varieert.

Kwaliteit is voor die prijs prima vind ik, met name de gespen en halsterringen van rio rondo vind ik zelf erg leuk. Er is betere kwaliteit te krijgen maar die is vaak een stuk duurder (dan betaal je rustig iets van 10 euro voor een bit)
Of het degelijk is en wel of niet snel kapot gaat ligt er ook aan hoe iemand ermee om gaat, bij een klein kind of iemand die er grof mee om gaat is zoiets kleins nooit veilig, iemand die er normaal voorzichtig mee om gaat zal de spullen van rio rondo niet snel kapot krijgen.

Juuultjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 11:00

Volens mj hen ik mijn bericht niet geplaatst maarja :=

Ik kom er dus ook even bij als dat mag haha :+
Ik ben nog net begonnen wat schleich betreft en mijn hobby heeft ook een tijdje stil gelegen.
Maar ik ben Julia :D

Mijn nieuwe paardjes zijn de appaloosa hengst
De Shire merrie
De Shire hengst
De ijlander hengst

Ben er erg blij mee :D

straalina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 14:18

Hey iedereen!!

Ik heb net bokt en was zowat aan het rondsnuffelen en kwam op deze topic uit :)
Sinds enkele jaren ben ik ook bezig met schliech, Ik heb al;

Alle haflingers, op het veulentje dat ligt na :(
Alle friezen
Alle shetlanders, alleen die met het karretje niet
Arabier merrie en veulen
Shire merrie
Lipzannerhengst
....

Hebben jullie mis. wat ideetjes van tuig of andere dingetjes die niet zo moeilijk zijn om te maken? :j

Groetjes Laura /3

Incroyable

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 14:21

Hoihoi! Ik heb ook heel, heel veel schleich paarden.
Ik maak af en toe een beetje tuig enzo of ik speel ermee maar ben niet erg actief ;)

Gister ben ik in Madurodam geweest en had ik 3 pony's mee en zette ik die neer, maakte een foto en haalde weer weg.

Juuultjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 14:45

straalina schreef:
Hey iedereen!!

Ik heb net bokt en was zowat aan het rondsnuffelen en kwam op deze topic uit :)
Sinds enkele jaren ben ik ook bezig met schliech, Ik heb al;

Alle haflingers, op het veulentje dat ligt na :(
Alle friezen
Alle shetlanders, alleen die met het karretje niet
Arabier merrie en veulen
Shire merrie
Lipzannerhengst
....

Hebben jullie mis. wat ideetjes van tuig of andere dingetjes die niet zo moeilijk zijn om te maken? :j

Groetjes Laura /3

Ik heb het liggend veulentje :D

amy495

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 15:49

Ben aan het werk geweest om dekens, singels enz. te maken. Zijn een aantal goed gelukte uit gekomen en daarvan een foto:

Paarse deken met 'love' er op
http://i44.tinypic.com/1zp0f9z.jpg

Lichtblauwe deken voor de fries merrie
http://i41.tinypic.com/23mkbjn.jpg

Oranje setje voor de haflinger merrie ( heb ook nog een hoofdstel )
http://i44.tinypic.com/20h50sk.jpg

Oranje deken shetlander veulen zonder deken singel
http://i40.tinypic.com/2qtvhmw.jpg

Paarse rijdeken en neusbontje
http://i42.tinypic.com/o8cinb.jpg

Gele deken met extra bontje en drukknoop
http://i39.tinypic.com/sljupx.jpg

Witte deken voor falabella ruin (?)
http://i39.tinypic.com/33dxvsp.jpg

Dit waren ze. Ik ben nog bezig met 2 tuigjes maar heb zelf geen wagen dus ik zacht tot dinsdag, dan neemt vriendin ze misschien mee.

Conny_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 17:18

Telpeva schreef:
Sommige dingen van rio rondo passen ook op schleich, ik heb zat in huis liggen van dat merk. Je moet alleen goed nakijken welke maat materiaal je wilt hebben want de grootte varieert.

Kwaliteit is voor die prijs prima vind ik, met name de gespen en halsterringen van rio rondo vind ik zelf erg leuk. Er is betere kwaliteit te krijgen maar die is vaak een stuk duurder (dan betaal je rustig iets van 10 euro voor een bit)
Of het degelijk is en wel of niet snel kapot gaat ligt er ook aan hoe iemand ermee om gaat, bij een klein kind of iemand die er grof mee om gaat is zoiets kleins nooit veilig, iemand die er normaal voorzichtig mee om gaat zal de spullen van rio rondo niet snel kapot krijgen.

ik ben altijd wel voorzichtig met mijn schleich en tuig. maar welke maat neem jij dan meestal? ik wilde het liefst zo'n officieel halstertouwklipje en van die halsterringen bij de neus kopen, maar weet idd niet goed welke maat...

edit: ik ga zo repainten, heeft iemand misschien nog tips om een bont paard te maken? en ik wil het lippizaner veulentje iets veranderen aan zijn manen of staart, moet ik dit dan gewoon met een mesje wegsnijden? en dan nieuwe maken met DAS klei?

Karla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 19:40

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 20:02

Karla_1999 schreef:
waar zou deze persoon dit paardje wel niet gekocht hebben :oo :P :
http://www.marktplaats.nl/a/kinderen-en ... ousPage=lr

Whahaha ik denk in een hele dure winkel... Alst nu een paardje was wat uit de collectie was ist nog wat anders, maar deze.. :p

Morgen naar Amsterdam, zin in! Eens kijken of ze daar nog leuke winkeltjes hebben met schleich. Hoop dat er wat oudere modellen staan, winkel waar ik altijd koop heeft de laatste tijd alleen maar hele nieuwe van dit jaar en vorig jaar -O-

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 20:37

Karla_1999 schreef:

Lol.. sneu zulke misleidende teksten, je zou er maar in trappen :')

Conny_love: de gesp sluitingen van Rio Rondo zijn tof, die zijn gewoon 1 formaat zo ver ik weet en ik gebruik ze eigenlijk standaard voor al mijn modellen, voor mijn breyers maar ook voor Schleich modellen, ik ben tot nu toe nog nergens kleinere of mooiere tegengekomen :) voor de halsterringen gebruik ik de kleinste maat voor Schleich. Let wel, deze zijn best klein dus je zult je leer of stof wel heel dun moeten kunnen knippen, niet meer dan een paar mm breed :) het standaard (nep)leren lint dat ze zoal bij xenos, hobbyzaken en op de markt verkopen, past er niet in, dat is te breed!

Conny_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 20:47

Telpeva schreef:
Karla_1999 schreef:

Lol.. sneu zulke misleidende teksten, je zou er maar in trappen :')

Conny_love: de gesp sluitingen van Rio Rondo zijn tof, die zijn gewoon 1 formaat zo ver ik weet en ik gebruik ze eigenlijk standaard voor al mijn modellen, voor mijn breyers maar ook voor Schleich modellen, ik ben tot nu toe nog nergens kleinere of mooiere tegengekomen :) voor de halsterringen gebruik ik de kleinste maat voor Schleich. Let wel, deze zijn best klein dus je zult je leer of stof wel heel dun moeten kunnen knippen, niet meer dan een paar mm breed :) het standaard (nep)leren lint dat ze zoal bij xenos, hobbyzaken en op de markt verkopen, past er niet in, dat is te breed!

oke dankjewel! en de iets grotere maat? of zou dat weer te groot zijn? en welk gespje koop jij dan eigenlijk? want ik zie daar heel erg veel verschillende...

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 22:20

Iets groter zou ook kunnen, zelf vind ik de kleinste het mooist. Van de gespen gebruik ik ook de allerkleinste gespen voor halsters en grovere western hoofdstellen. Voor dressuurhoofdstellen vind ik ze aan de grote kant, vaak zijn die hoofdstellen net wat te verfijnd.

Ik heb nog een halster liggen met rio rondo ijzerwerk, als je het leuk vind kan ik hem wel voor je op de foto zetten, voor de beeldvorming hoe groot de rio rondo spullen zijn zegmaar :)

Karla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 23:27

Telpeva schreef:
Iets groter zou ook kunnen, zelf vind ik de kleinste het mooist. Van de gespen gebruik ik ook de allerkleinste gespen voor halsters en grovere western hoofdstellen. Voor dressuurhoofdstellen vind ik ze aan de grote kant, vaak zijn die hoofdstellen net wat te verfijnd.

Ik heb nog een halster liggen met rio rondo ijzerwerk, als je het leuk vind kan ik hem wel voor je op de foto zetten, voor de beeldvorming hoe groot de rio rondo spullen zijn zegmaar :)

Voor mij ook? Ik zou het best wel willen zien :D

Conny_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 00:52

Karla_1999 schreef:
Telpeva schreef:

Voor mij ook? Ik zou het best wel willen zien :D

Ja leuk!! Ik zou het ook leuk vinden! Als ik het heb besteld en er iets mee heb gemaakt zal ik hier natuurlijk ook een foto van posten! :D

KimW

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 07:22

Karla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 10:08

kimfeline schreef:
Karla_1999 schreef:

Het is incl. verzendkosten, dus vrij goedkoop als je het zo bekijkt. :P

nu is ie niet duur meer, maar eerst stond er: prijs: €12. beschrijving: leuk pony/paardje . mooi,schoon alleen een paar mini krasjes op zijn manen. Toen ik hem kocht heb ik er €17 voor betaalt

Kerewinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 11:04

Zeker met verzendkosten

Juuultjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 11:12

Ik heb op hele mooie schleich setjes geboden, die in het echt super duur zijn!! *\%/*

Karla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 12:02

Kerewinetje schreef:
Zeker met verzendkosten

de verzend kosten zijn €1,20 ;)

tonylove schreef:
Ik heb op hele mooie schleich setjes geboden, die in het echt super duur zijn!! *\%/*

waar heb je op geboden dan?

Juuultjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 13:57

Ehhmm eentje was 2 paardjes (Haflinger merrie en falabella ruin) en dan nog een poppetje 2 zadels, 2 hoofdstellen, een sjabrak en een deken, hadden wij 4 euro op geboden, hoogste bod is nu van ons haha was eerst 3,50 :wow:
En een springruiterset voor 3,50

Nu afwachten of het goed is en wij het krijgen!

Karla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 14:18

tonylove schreef:
Ehhmm eentje was 2 paardjes (Haflinger merrie en falabella ruin) en dan nog een poppetje 2 zadels, 2 hoofdstellen, een sjabrak en een deken, hadden wij 4 euro op geboden, hoogste bod is nu van ons haha was eerst 3,50 :wow:

oooh, die, die had ik ook gezien, eerlijk gezegd denk ik niet dat die persoon het daar voor weg wil doen :n

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 14:24

wat me vooral opvalt aan die shetlander, is dat hijg espiegelt is. pak er maar eens een echte bij: alles zit precies aan de verkeerde kant. de pluk voor de ogen, ook het vlekkenpatroon is omgekeerd, of zou ze de foto's gespiegeld hebben? anders lijkt het me geen schleich, maar een of andere peperdure namaak :')

Karla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 14:46

_roodvos_ schreef:
wat me vooral opvalt aan die shetlander, is dat hijg espiegelt is. pak er maar eens een echte bij: alles zit precies aan de verkeerde kant. de pluk voor de ogen, ook het vlekkenpatroon is omgekeerd, of zou ze de foto's gespiegeld hebben? anders lijkt het me geen schleich, maar een of andere peperdure namaak :')

ik denk dat die foto gewoon gespiegeld is.

(mijn ouders hebben dat dekbedovertrek ook) :+

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 16:23

Bij deze, een halstertje met Rio Rondo materiaal.

Het volgende is van Rio Rondo:
- gesp bij de oren (Maat 3/32 http://www.riorondo.com/hardware/buckles.html Model B12s)
- halster ringen (Maat 3/32, http://www.riorondo.com/hardware/slotring.html Model HD31s)
- sluiting bij de kaak (alleen de sluiting, er wordt geen ophanging meegeleverd) (http://www.riorondo.com/hardware/hooks.html Model HD2s)
De rest is eigen creativiteit.

Op een model (dit is mijn paspop model, vandaar de schade aan de neus):
Afbeelding
Let wel: de halsterringen en gespen op dit halster, zijn niet de allerkleinste maar de op een na kleinste die beschikbaar zijn bij Rio Rondo! speciaal op jullie aanvraag :D het kan dus nog iets kleiner.

Afbeelding

Ik heb ook ergens in huis een sheet met nog andere sluitingen liggen maar die kon ik zo snel niet vinden om op de foto te zetten. Die is iets smaller nog dan deze hierboven, en die zijn ook erg leuk :) Deze bedoel ik dan: http://www.riorondo.com/hardware/hooks.html Model HD7s)

KimW

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 16:38

tonylove schreef:

Link van de advertentie? Ben nieuwsgierig.