Schleich Paarden [Deel 7]

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

carmen99

Re: Schleich Paarden [Deel 7]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-11 19:13

Palmbierlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 19:20

Stephaniexh schreef:
Telpeva, misschien kan je zelf nog wel een eigen koets bouwen ! :=

haha dat wou ik ook net zeggen,
zit er zelf ook nog over te denken,
aangezien ik steeds naast de paardenkar of huifkar grijp op marktplaats..

leuk carmen, zal t eens lezen als ik me verveel ;) (mss wel weer een keer op school..)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 19:24

Stephaniexh schreef:
Telpeva, misschien kan je zelf nog wel een eigen koets bouwen ! :=

Grappemakert :') nee ik zou echt niet weten hoe een wagen in elkaar zit, of hoe ik dat zou kunnen maken, denk dat ik liever even wat speelgoedwinkels of modelbouw winkels op ga zoeken voor een kant-en-klaar model :D
Tsss nu zit ik in mijn hoofd toch al te puzzelen hoe ik zo'n kar moet gaan bouwen, en waar ik materiaal moet gaan inslaan... zucht :')

Hoera voor knutselen!

Xbokker, heb je misschien een foto van je creatie? in mijn geval vind ik het gewoon leuk om te knutselen, maar naast de fun van het knutselen wil ik ook dat het er zo realistisch mogelijk uit ziet omdat dat met het originele plastic tuig vaak wat te wensen over laat :o

Uska

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 20:12

Met hout en een figuurzaag kom je een heel eind, Telpeva :D
(Wil het zelf ook nog ooit eens proberen)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 20:34

Zucht, ik heb zojuist een idee gekregen om toch zelf een rijtuig te maken, zal wel even duren voordat dat af is, maar goed. Ik houd de materiaalkeuze ook nog wel even voor mezelf, omdat ik geen idee heb of mijn idee wel gaat werken.

Heeft iemand misschien een idee om de lamoenen te maken? (die balken aan de zijkanten van het paard) ik heb al aan satéprikkers zitten denken maar ik wil graag gebogen balken ipv kaarsrechte.

Voorbeeldplaatje, het gaat dus om de balken aan de zijkanten van het paard, die zijn hier gebogen ipv recht en zoiets wil ik:
http://www.bakkeveen.nl/evenementen/Sin ... aas_02.jpg

Shettepret

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 20:49

Ik had in een pb al laten weten dat ik van plan ben mijn eigen aanspanning na te maken.
Wil dat graag goed aanpakken en hem echt goed nabouwen.
Ga mijn lamoenen dus ook van iets metaal(igs) maken, zoals ze in het echt ook zijn.
Qua hout (er zijn uiteraard ook lamoenen van hout) zou ik ook denken aan iets als sateprikkers.
Volgens mij kan je hout vormen in het water en het dan zachtjes verbuigen, vastbinden in de vorm die het moet hebben, dan even in iets stoom(erigs) laten zitten en vervolgens rustig laten afkoelen.
Zo deed een oude boer (die ik ken van toen ik nog heeeeuul klein was) zijn lamoenen altijd zelf msken.
Hij heeft ook zijn eigen arreslee gemaakt destijds.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 21:01

Ja klopt! die pb was naar mij :D bedankt voor de tips van het hout, die ga ik zeker proberen! enne.. als je updates hebt, ga je die dan ook laten zien? O:) ben nieuwsgierig :D

Uska

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 21:20

Graag gedaan :)

Shettepret

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 21:43

Graag gedaan hoor Telpeva! Weet natuurlijk niet of het werkt maar het zou mooi zijn!! Ben benieuwd of het je op die manier gaat lukken!
Ja, die laat ik zeker zien!! Weet niet wanneer ik eraan ga beginnen. Heb nog zoveel leuke ideeën in mijn hoofd hihi!

Rocco_Love12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 22:01

Laatst bijgewerkt door Rocco_Love12 op 13-12-11 22:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Palmbierlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 22:07

je foto doet het niet rocco..
edit nu wel, super gaaf en wat heb je veel, ook een heuze fjordenverzameling ;)

ik heb ooit ook een keer een arreslee gemaakt, paar jaar geleden, maar die staat ook nog steeds ergens onaf..
was voor andere paarden, dus hij is ook te groot voor schleich,
maar ik denk dat ik op zo'n manier dan ook een kar zou gaan maken, van hout met figuurzaag dus,
alleen nog iets verzinnen voor de wielen..
Laatst bijgewerkt door Palmbierlove op 13-12-11 22:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 22:12

Wat chique zeg! netjes dat glas en die belichting, en die springbak! echt superleuk om naar te kijken Rocco_Love!

Ps je link werkt niet helemaal, deze werkt wel:
http://s1099.photobucket.com/albums/g388/Rocco_Love12/
(als je liever hebt dat ik die link weg haal mag je het zeggen hoor!)

PBL: ik zat voor de wielen te denken aan heel dik ijzerdraad oid, maaaaar misschien dat ik morgen even bij de action ga neuzen of ze niet een goedkoop cowbow speelset metpostkoets of huifkar hebben ofzo bij het speelgoed. En dan de wielen daar vanaf slopen, scheelt een hoop gepriegel :D :o

Rocco_Love12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 22:13

Telpeva schreef:
Wat chique zeg! netjes dat glas en die belichting, en die springbak! echt superleuk om naar te kijken Rocco_Love!

Ps je link werkt niet helemaal, deze werkt wel:
http://s1099.photobucket.com/albums/g388/Rocco_Love12/
(als je liever hebt dat ik die link weg haal mag je het zeggen hoor!)

PBL: ik zat voor de wielen te denken aan heel dik ijzerdraad oid, maaaaar misschien dat ik morgen even bij de action ga neuzen of ze niet een goedkoop cowbow speelset metpostkoets of huifkar hebben ofzo bij het speelgoed. En dan de wielen daar vanaf slopen, scheelt een hoop gepriegel :D :o

dankje haha ik ben een ster met computers :')

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 23:27

zo weer ff vluchtig bijgelezen.
ben wel benieuwd naar die zelfbouwkoets projecten.

@rocco mooie verzameling zeg!

Nathas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 06:59

@Rocco zeer mooie verzameling :)

Ik ben vandaag vrij dus ga ook lekker veel schleichen vandaag :D

Shettepret

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 08:52

Jeetje Nathas! Dan ben je wel erg vroeg wakker op je vrije dag!
Of heb je zo'n zin om te Schleichen? :=
Heb ik hier nou serieus een nieuw werkwoord bedacht?? Hihi!!

Ik ga vandaag mijn SS project afronden! Morgen wil ik de deken voor PBL afmaken en dan ga ik daarna beginnen aan een Amerigo. Tussendoor doe ik ook nog de Forester. Veel te doen maar zoo leuk!!

SanneLeoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 09:46

Geweldig Telpeva, mijn vriendje (ik ben zelf niet zo goed met hout) en hij wel, is ook een koetsje voor mij aan het maken op Schleich formaat. Hoe of wat, is nog even geheim ;)

Nathas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 10:45

Shettepret schreef:
Jeetje Nathas! Dan ben je wel erg vroeg wakker op je vrije dag!
Of heb je zo'n zin om te Schleichen? :=
Heb ik hier nou serieus een nieuw werkwoord bedacht?? Hihi!!

Ik ga vandaag mijn SS project afronden! Morgen wil ik de deken voor PBL afmaken en dan ga ik daarna beginnen aan een Amerigo. Tussendoor doe ik ook nog de Forester. Veel te doen maar zoo leuk!!

Ben altijd rond 5.30 wakker heb hele lieve huisdieren die vinden dat ik dan men bed uit moet (maargoed dat is offtopic)

Ja schleichen is vanaf nu gewoon een werkwoord :D Ik was net trouwens even in het bos de hond uitlaten en wou wat foto's van men Schleich maken en op een gegeven moment toe ik een plekje aan het zoeken was had ik het gevoel dat er iemand na me aan het kijken was..... Dus keek ik op en nog geen 10 a 15 meter verder stond een ree geit na me te kijken wat ik wel allemaal aan het doen was :P Dus ik heel rustig men hond roepen en spullen gepakt en verder gelopen .... Ze bleef ook gewoon staan en staarde me na hihihi was wel een leuke ervaring :D (durfde geen foto te maken ik van bang dat zij zou schrikken en dat wou ik niet) Maar nu heb ik dus geen foto's van men Schleich verder kunnen maken want kon geen leuk plekje meer vinden pfffffffff ....

Owja ik ga strakjes even de stad in en ook kleine ringetjes halen etc en ga me ook wagen aan halstersssss

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 11:52

oh wat leuk zeg! maar wel jammer dat je geen foto's hebt kunnen maken.
Succ6 met je halsters maken. ik twijfel steeds als ik bij xenos ben maar ga het tog maar niet doen denk ik al dat gepriegel...

Nathas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 13:40

Roosje01 schreef:
oh wat leuk zeg! maar wel jammer dat je geen foto's hebt kunnen maken.
Succ6 met je halsters maken. ik twijfel steeds als ik bij xenos ben maar ga het tog maar niet doen denk ik al dat gepriegel...

Ik ga ook niet lijmen hoor, ik ga alles met naald en draad doen ik ben daar iets beter in aangezien ik vaak de neiging heb om men vingers mee te plakken hahaha (leuk die seconde lijm van de action)

Suzie99

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 13:54

Nathas schreef:
Ik ga ook niet lijmen hoor, ik ga alles met naald en draad doen ik ben daar iets beter in aangezien ik vaak de neiging heb om men vingers mee te plakken hahaha (leuk die seconde lijm van de action)

Heet de seconde lijm van de Action 'Bison Colle Seconde Lijm (met kwast)???

Suzie99

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 14:08

Ik verveelde me en toen ben ik peesbesschermers gemaakt :) (van seudine, nep leer en van dat oranje er onder de naam vergeten... :o )
Ze zijn best leuk gelukt <3 http://www.mijnalbum.nl/Album=GE8BDXRK

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 14:18

Leuk gedaan die peesbeschermers! Is dat wat eronder zit soms vilt? daar lijkt het een beetje op :)

Ik ga weer eens verder met mijn customs, heb er nu 3 'in progress' liggen die ik graag eens een keer AF wil hebben, het duurt al zo lang... dus misschien heb ik vanavond ook weer een update.

Uska

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 14:30

Ben benieuwd Telpeva!
En idd leuke beenbeschermers :)

Jolinem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 15:40

Nathas@ ik doe ook alles met naald en draad! :j Vind ik zelf veel prettiger. Zadels doe ik nu ook nog met naald en draad, maar daar wil ik wel graag nog een keer lijm voor kopen.

Leuke beenbeschermers!

Telpeva@ vooral niet die updates vergeten he! ;)