wie is je lievelings shet uit Ponyparkcity

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

puck219

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 18:52

hee,
ik ben zelf ook in ppc geweest. volgens mij hebben de pony's het heel goed hoor...
ze worden elke dag bereden,
ze krijgen alle aandacht van het baasje,
leren met kinderen omgaan,
en staan met genoeg paarden omzich heen! :j
natuurlijk zijn er ook minder goede dingen maar vergelijk het is met een manege,
de paarden daar worden heel het jaar, elke dag bereden,
de paarden daar staan meestal helemaal alleen op een stal,
de paarden daar hebben te maken met sporen, zweepjes, maar niet te vergeten, intensieve rijlessen in plaats van een dagje stappen.
als een pony de hele dag in de wei staat stapt ze/hij ook de hele dag.

en ja, er zijn wel te grote kinderen voor die shetjes, maar te zwaar zijn ze niet... een shet kan makkelijk 80 kilo dragen, en ik durf te wedden dat de kinderen daar geen 80 kilo wegen. :j

het enige wat beter moet worden in ppc is de afracers, je kan wel eens een galopje maken maar niet de hele dag. dat word echt te veel!

xpuck

puck219

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 18:54

kaatjeee1997 schreef:
xmarlies96 schreef:
10 vind ik alsnog te oud, ik vind dat de maximale leeftijd 6/7 jaar mag zijn.
En dan ook nog een gewichtaantal natuurlijk en lengte.

Ja,je hebt idd wel gelijk.Dat vind ik ook.Maar ik ken een meisje dat nu net 13 is en nog steeds op haar shetland pony Udo past...

niet stom bedoelt ofzoo,
maar elf is niet de max...
te groot ben je dan wel maar te zwaar nog niet...
een shet kan makkelijk 70 kilo dragen, en ik durf te wedden dat niemand in ppc die een pony heeft 70 kilo is!
:P

puck219

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 18:56

HorsesWoman schreef:
Ik ga mee met santotje : ik vind het maar niks.
Ik ben er zelf 1 keer geweest , ik weet niet meer precies hoe de pony heten haar naam eindigde volgens mij op een y en het was een appelosa [ weet iemand de naam ? ] , ze was echt de braafste daar.
Volgens mij heb ik nog wel ergens een foto , zal eens zoeken.
Maar die pony's zijn flink vervelend , maar dat ik ook niet gek.

ik denk dat ik weet wie je bedoelt,
was het toevallig easy?

xTesBrunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 21:39

mn lieveling is Bruno <3

veerxsjimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 18:51

PonyparkCity is helemaal niet zielig.
De shetlanders daar worden heel goed verzorgd ze krijgen genoeg te eten en als ze iets hebben ziek/wondje niet lekker etc word er naar ze gekeken en krijgen ze rust op de wei.
En in het park letten ze goed op of je niet veel galopeerd/slaat met de zweep enzo.

Door al die negatieve verhalen hier gaan mensen slecht over PPC denken terwijl ze er nog nooit geweest zijn. ;s

ilove Okke & Bella uit ppc <3

Vlindy

Re: wie is jou lieverlings shet uit Ponyparkcity

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 19:25

Ik heb wat jaartjes geleden ook een een pony van ponyparkcity gehad in de winter. Die beestjes zochten in de winter een onderkomen en daar hebben wij ons toen voor aangemeld.

Weet iemand of dat nog bestaat?? :9

veerxsjimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 17:22

Anniekkkk schreef:
Ik heb wat jaartjes geleden ook een een pony van ponyparkcity gehad in de winter. Die beestjes zochten in de winter een onderkomen en daar hebben wij ons toen voor aangemeld.

Weet iemand of dat nog bestaat?? :9

Nee dat bestaat niet meer.
Alle PonyparkCity pony's gaan nu vanaf eind november tot begin april naar 2 weides bij ponypark / slagharen.

XROXANNE18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 17:30

francaa schreef:
ik hoor allemaal verhalen over dat die paarden het daar zo slecht hebben enzo..

ergens ben ik het wel met je eens... mijn vader is handelaar.. en verhalen hoor je altijd.. maar hoor vaak zat dat de ponys daar wel eens wat krijgen.. mensen hadden daar een pony gekocht, bleek toch echt niet zo lief als die daar was....

JacobusLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 19:03

JACOBUS EN LUCKY <3 <3 <3 <3

Ff voor die mensjes die zegen dat PPC niet goed is voor die pony's....
ZE HEBBEN HET SUPER DAAR!!!
Soms zijn er idd kindjes die niet zo goed zijn, maar dat heb je op een manege ook!
In de winter gaan ze naar mensen thuis en ik weet niet hoe ze het daar hebben,, maar 99% van alle boezoekers is goed voor die pony's!

RoefNikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 22:01

bruno zekerweten, minne skatje

JacobusLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 20:19

Heel veel mensen zeggen dat die pony's het daar zo slecht hebben.... Daar ben ik het niet mee eens!!!! Er lopen mensen van het park in normale kleding en ze herkennen álle pony's uit hun hooft! Ze letten er echt wel op hoor! Neem als voorbeeld cowgril Brenda: zij ze gelijk tegen mij: "Heeey heb je lieve Fleurtje daar??"..
En toen begon mijn sgatje te bokken:)..... Ze vind stilstaan niet leuk :$..
JACOBUS EN LUCKY ZIJN DE BESTE!!!
Maar Fleur ook wel een beetje

JacobusLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 13:07

Almeralover schreef:
en nog iets, je hebt het over het welzijn van de pony, nou geloof me, ze hebben liever iemand als ons die byna niet ryd, alleen maar stapt, ze lekker in de bak laten uitrusten en weet waar die mee bezig is, dan een kind van 8 die in de bek trekt, schopt, mept en heel de dag gallopeert, ik geloof niet dat deze geweldige ponys (vooral de witte met zwarte vlekjes :D) er zo slecht uitzien ;)

kijk is hoe hard ze werken, jaja het zweet loopt van ze af he =)
Afbeelding

enne jaa iedereen daar ryd met bit want we houden van in de mond trekken.
Afbeelding

en kijk is hoe mager deze ponys zyn, nou dat kan echt niet hooor ;o
http://i27.tinypic.com/11h6r2q.jpg

wat een zielige pony he.

http://i31.tinypic.com/34qwsyf.jpg

kyk is hoe mager ze zyn en hoe verdrietig ze kyken, jaa deze ponys worden zwaaaaaaar mishandeld.
http://i32.tinypic.com/w77fn.jpg

zie deze 3 eens hard werken dan.
http://i30.tinypic.com/28gwc5x.jpg

en deze zien er ook echt zwaaaar afgeraced uit he..
http://i31.tinypic.com/2zoj52f.jpg

ik hoop jullie hiermee een beetje duidelyk te maken dat jullie gepreek 9 van de 10 x nergens op slaat, en dat er idd soms welleens een paar racertjes zyn, maar dat zyn 9 van de 10x ook kinderen van rond de 8 jaar dus kom dan niet zeuren over 'die veel te oude kinderen op die arme kleine ponytjes' oke danku.

Almera heeft gelijk!!! Ik ben al spuper vaak geweest en idd 9 v.d 10 x slaat jullie gepreek nergens op! Trouwens, als je echt een "veel te kleine pony" hebt, geven ze je die nieteens mee!

marissa119

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 13:42

JacobusLucky schreef:
Almeralover schreef:
en nog iets, je hebt het over het welzijn van de pony, nou geloof me, ze hebben liever iemand als ons die byna niet ryd, alleen maar stapt, ze lekker in de bak laten uitrusten en weet waar die mee bezig is, dan een kind van 8 die in de bek trekt, schopt, mept en heel de dag gallopeert, ik geloof niet dat deze geweldige ponys (vooral de witte met zwarte vlekjes :D) er zo slecht uitzien ;)

kijk is hoe hard ze werken, jaja het zweet loopt van ze af he =)
Afbeelding

enne jaa iedereen daar ryd met bit want we houden van in de mond trekken.
Afbeelding

en kijk is hoe mager deze ponys zyn, nou dat kan echt niet hooor ;o
http://i27.tinypic.com/11h6r2q.jpg

wat een zielige pony he.

http://i31.tinypic.com/34qwsyf.jpg

kyk is hoe mager ze zyn en hoe verdrietig ze kyken, jaa deze ponys worden zwaaaaaaar mishandeld.
http://i32.tinypic.com/w77fn.jpg

zie deze 3 eens hard werken dan.

http://i30.tinypic.com/28gwc5x.jpg

en deze zien er ook echt zwaaaar afgeraced uit he..
http://i31.tinypic.com/2zoj52f.jpg

ik hoop jullie hiermee een beetje duidelyk te maken dat jullie gepreek 9 van de 10 x nergens op
slaat, en dat er idd soms welleens een paar racertjes zyn, maar dat zyn 9 van de 10x ook kinderen
van rond de 8 jaar dus kom dan niet zeuren over 'die veel te oude kinderen op die arme kleine ponytjes' oke danku.

Almera heeft gelijk!!! Ik ben al spuper vaak geweest en idd 9 v.d 10 x slaat jullie gepreek nergens
op! Trouwens, als je echt een "veel te kleine pony" hebt, geven ze je die nieteens mee!

jullie gaan goed met de pony's om maar Jammer genoeg zijn er ook mensen die niet goed met de pony's om gaan en alleen komen om hard te galoperen.

P.s leuke foto's split en kimmy toch?

Bronzo & Talana <3

Marleenloveu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 13:53

Ik had de eerste dag Popcorn, geen leuke.
Als hij even liever ging eten (de hele tijd) en je kwam bij hem in de buurt of legde een hand op zijn rug of je ging er o zitten draaide hij zich om en ging bokken en trappen.
Toen namen we de tweede dag een andere Droppie, die was al een stuk liever maar die wilde niet aan de hand lopen want dan ging ie bijten dus allebei een beetje chagerijnig :(:)

LisStruving

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 17:42

Ik vind Misty het allerleukste <3
Daarna Sunny (A)

paardje13g

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 23:04

Ik snap mensen echt niet die zeggen dat die pony's het slecht hebben daar.
1. De pony's hebben van november tot april vakantie!
2. Als kinderen slecht met hun pony's omgaan worden ze afgepakt.
3. Als kinderen zo slecht met die pony's omgaan krijgen de pony's er zelf ook genoeg van en rennen ze gewoon naar stal.
4. Je mag alleen stappen. En betrappen je ze er op dat je galoppeert wordt je pony afgepakt.
5. Die pony's kunnen zoveel eten als ze willen.
6. De helft van de kinderen die daar zijn, zijn al wat ouder en lopen alleen met hun pony.

p.s. Mango my best(L)

xSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 23:35

Ikke, ben niet zo te spreken over PPC, om het maar even zacht uit te drukken.

Tessa_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 23:42

puck219 schreef:
hee,
ik ben zelf ook in ppc geweest. volgens mij hebben de pony's het heel goed hoor...
ze worden elke dag bereden,
ze krijgen alle aandacht van het baasje,
leren met kinderen omgaan,
en staan met genoeg paarden omzich heen! :j
natuurlijk zijn er ook minder goede dingen maar vergelijk het is met een manege,
de paarden daar worden heel het jaar, elke dag bereden,
de paarden daar staan meestal helemaal alleen op een stal,
de paarden daar hebben te maken met sporen, zweepjes, maar niet te vergeten, intensieve rijlessen in plaats van een dagje stappen.
als een pony de hele dag in de wei staat stapt ze/hij ook de hele dag.

en ja, er zijn wel te grote kinderen voor die shetjes, maar te zwaar zijn ze niet... een shet kan makkelijk 80 kilo dragen, en ik durf te wedden dat de kinderen daar geen 80 kilo wegen. :j

het enige wat beter moet worden in ppc is de afracers, je kan wel eens een galopje maken maar niet de hele dag. dat word echt te veel!

xpuck

Eigenlijk moeten kinderen met pony's leren omgaan in plaats van andersom.. tis geen speelgoed.. maargoed.. ("Ja, maar pony's moeten ook lief zijn tegen kinderen", klopt, dat heet opvoeding, betekent niet dat ze alles maar moeten pikken wat een kind ze wil aandoen _-:( )

Afgezien van dat.. een shet kan misschien wel nog net op zn beentjes blijven staan als er 80 kg opzit, maar om nou te zeggen dat hij dat 'makkelijk' kan dragen gaat wel heel ver.. Als je dan uitgaat van het feit dat een paard/pony ongeveer 10% van zijn lichaamsgewicht 'makkelijk kan dragen' dan zou een shet dus 800 kg wegen :+
Bovendien, als ie dan ook nog iemand treft die niet kan rijden en 80 kg zou wegen dan gaat zn rug echt wel kapot hoor.. ook zeker nog bij 60 kg trouwens. (Anders kan ik ook op een shet gaan zitten, denk alleen dat ik er met mn 1.80 geen meekrijg :+ Ik weeg maar 62 kg, zit aan de ondergrens van wat ik mag wegen voor mijn lengte, maar een shet zakt toch echt door zn pootjes denk ik als ik dat ga proberen :') )
Voor een kar kan ie inderdaad makkelijk 80 kg trekken, maar dan ligt niet al dat gewicht op zn rug.. dus dat is niet vergelijkbaar.

Edit: En natuurlijk zijn er mensen die goed met de pony's omgaan, maar er zijn ook zat verwende kinderen die eigenlijk te zwaar zijn voor een shet, niet luisteren en ook gewoon toegelaten worden in ppc, want je kunt nou eenmaal niet van tevoren gaan controleren hoe ze met je shet om zullen gaan. En als zo'n kind gepakt wordt omdat ie al een hele dag keihard rondjes gallopeert dan heeft die shet er al last van gehad. Als ze het al zien.

Marleenloveu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 19:09

Marleenloveu schreef:
Ik had de eerste dag Popcorn, geen leuke.
Als hij even liever ging eten (de hele tijd) en je kwam bij hem in de buurt of legde een hand op zijn rug of je ging er o zitten draaide hij zich om en ging bokken en trappen.
Toen namen we de tweede dag een andere Droppie, die was al een stuk liever maar die wilde niet aan de hand lopen want dan ging ie bijten dus allebei een beetje chagerijnig :(:)

Maar ik vind het er superleuk en de ponys zijn supercute!!!!!
En ze worden er heus wel goed verzorgd

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 19:42

I love Kimmy <3
Afbeelding

xSietske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 20:10

Harleyyy 2 <3 (iknow die is er ni meer :'( )
Rockyy <3 (iknow die is er nii meer :'( )
Voscoo <3

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 20:11

haha, dat is lang geleden. Ik herinner me alleen nog Cees (schimmelruin) en Alibaba (bruinbonte ruin)

angus123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 22:04

daisy :p

ik had eerst daisy, en toen wilde ik een andere pony proberen, toen had ik mercedes alleen die rende toen naar de stal toe en toen had ik sam en gooide mij eraf en traptee mij heel erg. toen had ik al die tijd daisy

ze is best wel happerig en chagie tegen andere pony's

haar beste vriendje is irri <3

ninepien12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 17:53

mn allerliefste Bibi !

kom er nou al 3 jaar, en had dit jaar bibi,
helaas heel lastig te krijgen omdat ze zo populair is.

er zijn trouwens zat mensen die de pony's goed behandelen, maar ik ben het er mee eens dat er ook mensen zijn die totaaal respectloos met de pony's omgaan.

ik zal even kijken welke groepen ik daar zie:

- (zware, brede) Duitsers (ik heb niks tegen buitenlanders, maar dit is een feit!) die hartstikke veel galopperen, meestal met een te klein halster, en de pony geen rust geven.
- te grote kinderen die alleen wandelen, hooguit een rondje stappen.
- ouders met kinderen (vooral jonge gezinnen) die dag in dag uit rondjes stappen rond het hele park met het kindje erop.
- jeugd (8-12), val ik zelf ook onder, die 'gewoon' rijden.

Zoals je ziet, pluspunten en minpunten.
Wat ik laatst had is alleen niet zo fijn.
een duitser (groepje 1), was bib aan t afracen,
ik zei dr wat van met mijn 'steenkolen duits' en het enige
wat hij terug kon zeggen was 'du! schweinhound! Schweinhound!'
wat heb je daar nou aan?

in conclusie, zijn er gewoon pluspunten en minpunten, maar dit heeft ieder park.
en er zijn ook mensen die de pony's gewoon goed behandelen.

iedereen zijn eigen mening, toch?

groetjes :D

paardje13g

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 17:29

Afbeelding
mango(L)