Past alleen hoe kan je zeggen vanaf een foto dat een zadel niet past?
Anoniem
Geplaatst: 11-09-16 10:50
Knorretjee schreef:
De ruiter is te groot voor het zadel.
_Denise_
Geplaatst: 11-09-16 11:52
Pichu schreef:
Knorretjee schreef:
De ruiter is te groot voor het zadel.
Ik denk niet dat de ruiter te groot is voor het zadel, maar dat het zadel de pony niet past: het ligt op de schouder. Hierdoor helt deze achterover waardoor de ruiter niet meer op het diepste punt van het zadel zit, maar het zitvlak richting de lepel is verschoven. Ik heb een vermoeden dat de pony weinig schoft heeft en dat zadels de neiging hebben naar voren te schuiven (zie staartriem). Wel een ontzettend leuke pony met die stipjes, en ik vind de ruiter er leuk op passen.
Het hoeft niet offtopic te zijn Je kunt het ook zien dat ze qua lengte niet te groot is, maar wél te 'groot' om op het zadel te rijden (want zo zit ze op de lepel en geeft verkeerde en pijnlijke druk op de pony) en is ze dus te groot voor de pony.
Als je er een ander zadel op zou leggen (maar ik denk dat dit een manegepony is) zou het wel passen
Dit topic is inderdaad enkel bedoeld om te vragen of een ruiter/amazone te groot is voor een paard/pony of niet. Andere op- of aanmerkingen kunnen via PB worden benoemd, maar niet in het topic. Hierbij het verzoek om weer ontopic verder te gaan.