Schleich Paarden [Deel 11]

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

XcopacobanaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 22:18

horsielove3 schreef:
XcopacobanaX schreef:
Hallo allemaal

Hierbij wil ik jullie mijn nieuwste repaint voorstellen. Hij heet Boem Boem en zijn roepnaam is.....ehm ja hij heeft nog geen roepnaam. Hij is nagemaakt van een echte pony, de verzorgpony van iemand op insta en omdat ik hem zo schattig vond heb ik hem nagemaakt.

Boem Boem

[ [url=m/2KGtnm.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/V25Dyd.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hoofdje

[ [url=m/rQRFLR.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/W5kJ09.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/UKhRef.jpg]Afbeelding[/url] ]

Benen

[ [url=m/Oxc6BJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/8GAuyI.jpg]Afbeelding[/url] ]

Manen en staart

[ [url=m/m7qV5D.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/h4kt3e.jpg]Afbeelding[/url] ]

En de echte Boem Boem

[ [url=m/wa0oPa.jpg]Afbeelding[/url] ]

Tips zijn altijd welkom. Ik hoop dat alle foto's te zien zijn.

P.s. De foto's zijn niet gemaakt met daglicht dus in het echt glimt hij veel minder en is hij minder donker.

heel leuk gedaan, alleen ik zou nog wel even het neusje roze maken, want dat heeft hij ook op de foto zag ik :j

Ja weet ik hij nog niet hellemaal klaar :D maar ik wou hem al laten zien

XcopacobanaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 22:20

IJslander14 schreef:
Nieuwe aanwinsten! :) Oude grazende pony merrie, oude Engels Volbloed ruin en oude Arabier ruin :) Alle drie voor 12 euro gekocht.

[ Afbeelding ]

Super leuk en ook nog eens heel goedkoop voor die drie

YvonRondo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 22:26

horsielove3 schreef:
IJslander14 schreef:
Nieuwe aanwinsten! :) Oude grazende pony merrie, oude Engels Volbloed ruin en oude Arabier ruin :) Alle drie voor 12 euro gekocht.

[ Afbeelding ]

oh leuk :) ik heb die arabier gezien bij V&D, is die echt veel waard of had je die gewoon nog niet?

Bij de V&D? Lijkt me sterk, deze is er al een hele tijd uit. Bedoel je niet de nieuwere variant van de Arabier hengst? Die lijkt er wel een beetje op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 22:28

Karla_1999 schreef:
horsielove3 schreef:
o, oke ze worden verkocht in een set en de fries in de advent kalender. ze zijn volgensmij niet exclusief ofzo
tja, ik denk dat er niet heel veel mensen die volwassen zijn schleich verzamelen. (of ligt dat aan mij) de meeste hier zijn denk ik rond de 14 jaar. denk ik :P

Dat is dus alles behalve waar (niet aanvallend bedoeld hoor). De volwassen(ere) schleichers zaten in dit topic, maar zijn inmiddels bijna allemaal vertrokken vanwege de oneliners en het off-topic gepraat. Zeker nadat de oneliners toegestaan zijn geworden, zijn ze hier niet meer. Ik geef ze groot gelijk hoor, het topic is gewoon een stuk minder interessant geworden met al die oneliners. Eerst hadden de posts nog enigszins waarde (lees de oude topics maar eens terug, met name deel 9 vond ik erg leuk), maar tegenwoordig zijn de post gewoon van veel lagere waarde (naar mijn mening). Het heeft voor mij geen waarde als iemand zegt dat hij/zij "deze middag" naar de winkel gaat en je er vervolgens niks meer van weer hoort, dat is gewoon topic-vulling. Maar ik vind het zeker leuk als iemand zijn tuigjes/repaints/nieuwe aanwinsten toont en mensen daar complimentjes/tips/ideeën over geven, dat heeft voor mij (en voor heel veel anderen) gewoon een grotere waarde. Daar kunnen mensen nog enigszins iets van leren.
Verder worden, zoals jullie waarschijnlijk al hebben gemerkt, vragen amper meer beantwoord. Dit heeft er niet echt veel mee te maken dat mensen het gewoon niet weten, maar dit is vooral omdat (interessante) vragen gewoon worden weggevaagd door mensen die het interessanter vinden om neer te zetten welk paardje die heeft gezien in de winkel o.i.d.

Hier zal ik overigens ook wel weer een hoop gezeur door krijgen, maar dit moest ik gewoon even kwijt.

Edit: Een "volwassen" schleich-topic vind ik ook niet echt nodig, dit had ook nooit nodig hoeven zijn als we het topic gewoon zijn waarde hadden laten behouden...

Dit bedoel ik dus. Het is helemaal niet aanvallend bedoeld, maar ik irriteer me ook aan de oneliners en of iemand naar de winkel gaat, maakt mij verder ook niet heel veel uit... Dat je dan foto's plaatst van wat je gekocht hebt, vind ik dan wel weer leuk. Of inderdaad van repaints of zelfgemaakte dingen.
Maar eerder (toen de volwassen spaarders er nog in zaten) was het topic veel interessanter. En voor mij hoeft het topic niet iedere dag bovenaan te staan. Dan heb ik liever dat ie om de dag om hoog komt met een echt interessant bericht.
Maar goed, alle volwassene spaarders (die ook veel meer weten over schleich dan de gemiddelde bokker nu op dit topic) zijn nu weg door alle onzin. Dat vind ik erg jammer!
Maar goed, er is dus nu te weinig animo om een 'serieus' topic op te richten. Jammer, maar geeft verder niet. Het was maar een vraag/idee.

EsmeeSenja

Re: [Centraal] Schleich Paarden [Deel 11]

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 23:19

Hey mensen ik laat bij sanna groen mijn paardje maken :D op de arabier merrie die word dravend gemaakt met de manen in de luhht en de staart in de lucht en haar hoofd een beetje in cross houding

wanuu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-15 23:24

Ik wil heel graag even inspringen op de discussie die nu gaande is over het topic ...
Het vorige topic eindigde zoals deze en helaas zijn er toen een hele hoop gezellige en vooral oudere verzamelaars vertrokken, vanwege de oneliners en het "onnozel" gepraat. Er gaan er ook steeds meer weg / worden minder actief. Een daar van ben ik zelf. Op een gegeven moment had ik 3 weken niet gekeken en ik had eigenlijk niks gemist.
Ik had dit topic opgericht en had gehoopt dat dit een nieuwe start zou zijn en dat er weer serieus gepraat kon worden, maar dit blijkt al meer dan 200 pagina's niet echt het geval te zijn, dat vind ik erg jammer.

Mij zul je hier dus ook niet meer veel zien, vooral omdat ik andere plekken heb gevonden waar ik wel interessant kan kletsen over Schleich. Vaak als ik nieuwe repaints post wordt hier misschien door 1 iemand op gereageerd, dat vind ik zonde van mijn tijd om hier nog serieus te typen.

Deze heb ik van de week gemaakt;
Afbeelding

leestmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 23:54

amoj schreef:
Karla_1999 schreef:
Dat is dus alles behalve waar (niet aanvallend bedoeld hoor). De volwassen(ere) schleichers zaten in dit topic, maar zijn inmiddels bijna allemaal vertrokken vanwege de oneliners en het off-topic gepraat. Zeker nadat de oneliners toegestaan zijn geworden, zijn ze hier niet meer. Ik geef ze groot gelijk hoor, het topic is gewoon een stuk minder interessant geworden met al die oneliners. Eerst hadden de posts nog enigszins waarde (lees de oude topics maar eens terug, met name deel 9 vond ik erg leuk), maar tegenwoordig zijn de post gewoon van veel lagere waarde (naar mijn mening). Het heeft voor mij geen waarde als iemand zegt dat hij/zij "deze middag" naar de winkel gaat en je er vervolgens niks meer van weer hoort, dat is gewoon topic-vulling. Maar ik vind het zeker leuk als iemand zijn tuigjes/repaints/nieuwe aanwinsten toont en mensen daar complimentjes/tips/ideeën over geven, dat heeft voor mij (en voor heel veel anderen) gewoon een grotere waarde. Daar kunnen mensen nog enigszins iets van leren.
Verder worden, zoals jullie waarschijnlijk al hebben gemerkt, vragen amper meer beantwoord. Dit heeft er niet echt veel mee te maken dat mensen het gewoon niet weten, maar dit is vooral omdat (interessante) vragen gewoon worden weggevaagd door mensen die het interessanter vinden om neer te zetten welk paardje die heeft gezien in de winkel o.i.d.

Hier zal ik overigens ook wel weer een hoop gezeur door krijgen, maar dit moest ik gewoon even kwijt.

Edit: Een "volwassen" schleich-topic vind ik ook niet echt nodig, dit had ook nooit nodig hoeven zijn als we het topic gewoon zijn waarde hadden laten behouden...

Dit bedoel ik dus. Het is helemaal niet aanvallend bedoeld, maar ik irriteer me ook aan de oneliners en of iemand naar de winkel gaat, maakt mij verder ook niet heel veel uit... Dat je dan foto's plaatst van wat je gekocht hebt, vind ik dan wel weer leuk. Of inderdaad van repaints of zelfgemaakte dingen.
Maar eerder (toen de volwassen spaarders er nog in zaten) was het topic veel interessanter. En voor mij hoeft het topic niet iedere dag bovenaan te staan. Dan heb ik liever dat ie om de dag om hoog komt met een echt interessant bericht.
Maar goed, alle volwassene spaarders (die ook veel meer weten over schleich dan de gemiddelde bokker nu op dit topic) zijn nu weg door alle onzin. Dat vind ik erg jammer!
Maar goed, er is dus nu te weinig animo om een 'serieus' topic op te richten. Jammer, maar geeft verder niet. Het was maar een vraag/idee.

Ik kan niet anders dan mij helemaal hierbij aansluiten.
Palmbierlover, Sanne Leonie , Joyce en vele anderen (waaronder ik)
zijn allemaal weg vanwege het gezwets en oneliners.
Dat is zo jammer.
Vroeger bekeken we elkaars creaties en gaven elkaar tips.

En nu er is niets maar dan ook echt helemaal niets meer van over.

Wannuu ik heb met je te doen dat ook dit topic zo lijkt te eindigen.

beatyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 07:19

wanuu schreef:
Ik wil heel graag even inspringen op de discussie die nu gaande is over het topic ...
Het vorige topic eindigde zoals deze en helaas zijn er toen een hele hoop gezellige en vooral oudere verzamelaars vertrokken, vanwege de oneliners en het "onnozel" gepraat. Er gaan er ook steeds meer weg / worden minder actief. Een daar van ben ik zelf. Op een gegeven moment had ik 3 weken niet gekeken en ik had eigenlijk niks gemist.
Ik had dit topic opgericht en had gehoopt dat dit een nieuwe start zou zijn en dat er weer serieus gepraat kon worden, maar dit blijkt al meer dan 200 pagina's niet echt het geval te zijn, dat vind ik erg jammer.

Mij zul je hier dus ook niet meer veel zien, vooral omdat ik andere plekken heb gevonden waar ik wel interessant kan kletsen over Schleich. Vaak als ik nieuwe repaints post wordt hier misschien door 1 iemand op gereageerd, dat vind ik zonde van mijn tijd om hier nog serieus te typen.

[ Afbeelding ]

Ik vind haar? heel erg leuk gemaakt voor al de details vind ik in deze repeaint mooi te zien. Ik doe het je niet na!

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 09:13

[ Afbeelding ]
[/quote]
oh leuk :) ik heb die arabier gezien bij V&D, is die echt veel waard of had je die gewoon nog niet?[/quote]

Bij de V&D? Lijkt me sterk, deze is er al een hele tijd uit. Bedoel je niet de nieuwere variant van de Arabier hengst? Die lijkt er wel een beetje op.[/quote]
hmm nee, het was echt die. :) ik vond het toen ook al raar, maar ik heb hem toch niet gekocht..

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 09:17

wanuu schreef:

[ Afbeelding ]

oh, die zag ik op Facebook staan! ik vind hem heel leuk! ik wil ook nog een x Bayala gaan repainten :P

Palmbierlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 10:06

leestmee schreef:
Ik kan niet anders dan mij helemaal hierbij aansluiten.
Palmbierlover, Sanne Leonie , Joyce en vele anderen (waaronder ik)
zijn allemaal weg vanwege het gezwets en oneliners.
Dat is zo jammer.
Vroeger bekeken we elkaars creaties en gaven elkaar tips.

En nu er is niets maar dan ook echt helemaal niets meer van over.

Wannuu ik heb met je te doen dat ook dit topic zo lijkt te eindigen.

ik lees wel weer mee, en post heel af en toe iets als ik iets interessants zie of iets te melden heb,
maar vervolgens wordt er weinig op elkaar gereageerd,
dat is een van de redenen waardoor ik vorige keer ben weggegaan

wanuu ik had hem al gezien, maar hij is heel leuk geworden

juliahorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 12:53

mijn nieuwe repaint !
ben er zoooooooooooooo blij mee *\%/*
ik heb hem nagemaakt naar een echte pony
hoop dat de afbeelding t doet

Afbeelding

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 15:49

juliahorses schreef:
mijn nieuwe repaint !
ben er zoooooooooooooo blij mee *\%/*
ik heb hem nagemaakt naar een echte pony
hoop dat de afbeelding t doet

[ [url=m/20RnOx.jpg]Afbeelding[/url] ]

wat een leuke pony <3 heb je misschien ook een foto van het echte paardje?

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 17:29

Niet dat ik heel erg interessante posts posten, bijna niet, maar ik vind het topic ook een tikkie saai geworden. Ik las altijd mee voor de creaties van Wannuu, PBL, SL etc... Niet voor wie naar welke winkel is gegaan.

YvonRondo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 17:37

Ik ben zelf ook 15, maar ik vind het inderdaad interessanter om mooie creaties te zien en niet al die soort chatberichten... Repaints, nieuwe aanwinsten en andere creaties vind ik wel weer heel erg leuk :)

Blackbirb

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 17:49

Mensen kinders... Iedereen stop even met chatberichten en reageer even opdezelfde discussie. Ik ben het volkomen eens met Wannuu en amoj. Maar een ander topic openen heeft geen zin en ik denk ook niet dat de mondjes hierop zitten te wachten. Dussss... Ik had een idee. We gaan ( met z'n alle) proberen om dit topic op het juiste pad te brengen. ( ik word ook lichtelijk depressief hiervan).
Hoe doen we dat:
Stap 1.
Geen onzin berichten zoals: welke kleur moet ik mijn repaint doen punt. Kies je lekker zelf uit tis je eigen creatie.
Stap 2.
We posten alleen iets als we een dringende vraag hebben die nog niet gesteld is in dit deel.
Stap 3
Plaatsen zo vaak mogelijk foto's :))

En even om hier geen onliner van te maken.
Afbeelding

Stal gemaakt. In totaal 1 uur en 30 min mee bezig geweest

Karla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 18:00

Erg gaaf zeg! misschien kan je proberen om met een klein hand-/figuurzaagje de randjes van de wanden (die naast de deuren) wat rechter te maken en eventueel wat te schuren. Dit geeft naar mijn idee een mooier/nettere uitstraling :j . Maar zoals ik al zei, erg leuk gedaan, ijsstokjes werken fijn voor stallen he :P

Verder begin ik binnenkort met een nieuwe repaint. Ik heb nog een hele berg met beschadigde/half gecustomizede paardjes die nodig een verfbeurt nodig hebben :+

Gishi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 19:04

Om het maar even gezellig te houden :P

Hier paar foto'tjes van de 'fotoshoot' met de Camargue hengst

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

miroxmill

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 19:24

Gishi schreef:
Om het maar even gezellig te houden :P

Hier paar foto'tjes van de 'fotoshoot' met de Camargue hengst

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Mooie foto's! Blijft een leuk model :)

miroxmill

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 19:33

Joyce_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 20:20

Om nog even in te haken op de discussie, had gisteravond geen mogelijkheid om te reageren. Ik sluit me aan bij het gevoel dat amoj heeft, net als de paar andere 'wat oudere' verzamelaars in dit topic. Er zijn een paar berichten die ik leuk vind om te lezen, andere zie ik voorbij komen maar kan ik weinig mee. Dat is ook een reden waarom ik ook niet meer zoveel reageer. Maar het neemt niet weg dat ik creaties van anderen echt schitterend vind om naar te kijken! :D
Ik denk dat we een soort van gulden middenweg moeten vinden. Schleich is in principe voor iedereen, waaronder ook wat jongere mensen, maar ook de wat oudere, waaronder ik en de bovengenoemde mensen. Dus het wordt waarschijnlijk een beetje zoeken naar een weg die werkt :j Ik zal mijn best doen ook wat meer te posten en wat meer interessante dingen niet alleen op onze Facebook te zetten, maar ook het topic in te brengen!
Dus om een lang verhaal wat korter te maken: de jongere verzamelaars, probeer de 'onnuttige' berichten wat te beperken. De wat oudere verzamelaars, lekker proberen te genieten van het topic, het hoeft niet altijd serieus en het kan ook gewoon gezellig zijn. En misschien leuk om dan ook wat te posten om 'het goede voorbeeld' te geven :D

Ik zal maar gelijk beginnen:
De nieuwe exclusive modellen heb ik vandaag opgehaald! *\o/* De fries en de andalusier, en ik vind ze echt ontzettend mooi! Ik had niet zo'n hoge verwachtingen van de andalusier, het leek me echt een speelgoedpaardje, daarentegen had ik van de fries hele hoge verwachtingen. Maar allebei zijn ze heel erg gaaf en lijken ze wat meer op de 'oude' paarden, in de zin van meer natuurgetrouw en niet bedoeld om schattig te zijn. Dus ik ben er blij mee en het geeft goede hoop voor de 2016 modellen!

Afbeelding
Afbeelding

luna1604

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 21:21

Wauw ik zou ze ook echt graag willen <3 en mooie repaints nog en die van wannuu <3 juliahorse: mooi mooi ! Alleen zou ik nog wat schaduwen brengen op de buik enzo. En de fotos daar zijn ook goed gelukt!

Nog over die discussie: ik vind de oneliners ook niet leuk en die berichten van ik ga naar de winkel enzo. Ik reaggeer hier ooo niet veel op alleeen bij wanneer ik nog iets coool of zo heb gemaakt. Zoals bijvoorbeeld nu die nieuwe aanwinsten vind ik zo leuk om te zien enzo. Ik denkdat jullie mij hier ook niet meer zo veel alleeen soms. Maar ik zal nu meer reageren op creaties enzo.

Btw ik heb eindelijk de grijze rijpony! Ik was er al lang naar op zoek. En nu heb ik hem als verrassing van men moeder :P Ik ben happy!

Dat was het zo een beetje

XcopacobanaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 21:39

birgitje schreef:
Wauw ik zou ze ook echt graag willen <3 en mooie repaints nog en die van wannuu <3 juliahorse: mooi mooi ! Alleen zou ik nog wat schaduwen brengen op de buik enzo. En de fotos daar zijn ook goed gelukt!

Nog over die discussie: ik vind de oneliners ook niet leuk en die berichten van ik ga naar de winkel enzo. Ik reaggeer hier ooo niet veel op alleeen bij wanneer ik nog iets coool of zo heb gemaakt. Zoals bijvoorbeeld nu die nieuwe aanwinsten vind ik zo leuk om te zien enzo. Ik denkdat jullie mij hier ook niet meer zo veel alleeen soms. Maar ik zal nu meer reageren op creaties enzo.

Btw ik heb eindelijk de grijze rijpony! Ik was er al lang naar op zoek. En nu heb ik hem als verrassing van men moeder :P Ik ben happy!

Dat was het zo een beetje

Ik ben het met je eens over die oneliners. allemaal onzin. En heeel veel plezier met de grp. Als het goed is krijg ik hem morgen binnen.

XcopacobanaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 21:41

Joyce_R schreef:
Om nog even in te haken op de discussie, had gisteravond geen mogelijkheid om te reageren. Ik sluit me aan bij het gevoel dat amoj heeft, net als de paar andere 'wat oudere' verzamelaars in dit topic. Er zijn een paar berichten die ik leuk vind om te lezen, andere zie ik voorbij komen maar kan ik weinig mee. Dat is ook een reden waarom ik ook niet meer zoveel reageer. Maar het neemt niet weg dat ik creaties van anderen echt schitterend vind om naar te kijken! :D
Ik denk dat we een soort van gulden middenweg moeten vinden. Schleich is in principe voor iedereen, waaronder ook wat jongere mensen, maar ook de wat oudere, waaronder ik en de bovengenoemde mensen. Dus het wordt waarschijnlijk een beetje zoeken naar een weg die werkt :j Ik zal mijn best doen ook wat meer te posten en wat meer interessante dingen niet alleen op onze Facebook te zetten, maar ook het topic in te brengen!
Dus om een lang verhaal wat korter te maken: de jongere verzamelaars, probeer de 'onnuttige' berichten wat te beperken. De wat oudere verzamelaars, lekker proberen te genieten van het topic, het hoeft niet altijd serieus en het kan ook gewoon gezellig zijn. En misschien leuk om dan ook wat te posten om 'het goede voorbeeld' te geven :D

De nieuwe exclusive modellen heb ik vandaag opgehaald! *\o/* De fries en de andalusier, en ik vind ze echt ontzettend mooi! Ik had niet zo'n hoge verwachtingen van de andalusier, het leek me echt een speelgoedpaardje, daarentegen had ik van de fries hele hoge verwachtingen. Maar allebei zijn ze heel erg gaaf en lijken ze wat meer op de 'oude' paarden, in de zin van meer natuurgetrouw en niet bedoeld om schattig te zijn. Dus ik ben er blij mee en het geeft goede hoop voor de 2016 modellen!

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Heel erg leuk. Ik zou ze ook kopen maar ik ging op marktplaats snuffelen en toen had ik weer anderen gekocht. ik kan me ook nooit aan mijn eigen afspraken houden :')

Joyce_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 21:47

XcopacobanaX schreef:
Joyce_R schreef:

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Heel erg leuk. Ik zou ze ook kopen maar ik ging op marktplaats snuffelen en toen had ik weer anderen gekocht. ik kan me ook nooit aan mijn eigen afspraken houden :')

Mocht je ze toch nog (ooit) willen kopen zou ik niet al te lang wachten :) Ik heb ze alvast vooruit besteld, waardoor ik ze vandaag had. Maar ik was hiermee niet de enige, waardoor mensen die ze nu willen kopen de eerste oplevering niet kunnen ontvangen, want ze zijn óveral uitverkocht. Nu begreep ik wel dat diverse winkels ze opnieuw geleverd zouden krijgen en bij sommige kan je ze ook alvast vooruit bestellen weer. Maar gezien de snelheid van de vorige en de vraag er naar, zal het dit keer ook wel snel gaan.
En gezien de beperkte oplage én de vraag is naar mijn idee de kans heel groot dat ie in de toekomst nog wel eens heel duur zou kunnen gaan worden. Maar dat weet ik niet zeker of course :) maar mocht je m heel graag willen zou t het overwegen waard kunnen zijn!