.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [centraal]Ben ik te groot/zwaar voor mijn pony Deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 17:45

Oké, bedankt Knipoog
Het is een verzorgponytje, waar ik gewoon wat op rondrij. Ik hoop maar dat ik niet veel groter wordt, maar ik weet wel dat het eraan zit te komen.. Boos!
Gelukkig staat er nog een welshje waar ik op rijd, maar daar heb ik zo snel geen foto van Knipoog

@Merrieveulen: Ik heb geen verstand van dit soort zadels, wat is er niet goed aan dan? Lachen
Het is niet het zadel waar ik altijd mee rijd, ik rij ook met een boomloos zadel, die zit lekkerder, maar was toen al in gebruik Clown

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 19:25

Oké, ik al eens eerder 'n foto van mij & Jorlando geplaatst, en daar was ik te groot voor, en nou heb ik dus 'n nieuwe Tong uitsteken
Charlie, ik zou eigenlijk niet weten hoe groot ie precies is, ong. 1.50 schat ik Tong uitsteken
Ik ben ong. 45-50 kg Lachen
Afbeelding
Afbeelding
En ja, ik heb hier mijn beugels heel kort, maar ik had aan allebei mijn voeten zowat al m'n tenen (zwaar)gekneusd, en anders deed het nogal pijn, dus dan zomaar hè Bloos

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 19:36

Het hangt ervan af hoe lang jij je beugels normaal hebt, want als je dit al heel kort vind, wat moet ik me dan voorstellen, 4 gaatjes langer offe? Nagelbijten / Gniffelen

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 19:36

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 05-03-24 14:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 19:46

Zo'n 3/4 gaatjes langer Lachen
Naomi_Jortje schreef:
En ja, ik heb hier mijn beugels heel kort, maar ik had aan allebei mijn voeten zowat al m'n tenen (zwaar)gekneusd, en anders deed het nogal pijn, dus dan zomaar hè Bloos

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-07 20:17

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 02-03-24 09:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 20:19

Haha, als je even in de post boven je kijkt zie je wat de reden van die beugels is Lachen

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-07 20:19

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 02-03-24 09:24, in het totaal 1 keer bewerkt

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 22:50

Hitime schreef:
Oké, bedankt Knipoog
Het is een verzorgponytje, waar ik gewoon wat op rondrij. Ik hoop maar dat ik niet veel groter wordt, maar ik weet wel dat het eraan zit te komen.. Boos!
Gelukkig staat er nog een welshje waar ik op rijd, maar daar heb ik zo snel geen foto van Knipoog

@Merrieveulen: Ik heb geen verstand van dit soort zadels, wat is er niet goed aan dan? Lachen
Het is niet het zadel waar ik altijd mee rijd, ik rij ook met een boomloos zadel, die zit lekkerder, maar was toen al in gebruik Clown

de singelbevestiging (rigging, zoals dat heet bij WN zadels) is niet geschikt voor deze pony, daarom kruipt de singel zo raar weg, en komt het zadel van voren strak te liggen. instabiel dus. grote kans dat je het van achter zó op kunt tillen, zelfs met de singel vast. ook lijkt het zadel net een maatje te klein voor je.
dit zadel heeft een rigging voor paarden met een ver terugliggende schouder, zou ik zo zeggen. jouw paardje heeft een zadel nodig met een rigging die meer naar achteren ligt tov de zadelboom.

boomloos zou ik zéker niet doen, naar verhouding ben je al meer belasting dan een 'passende' kleinere ruiter, en de puntdruk is met zo'n zadel gewoon te groot. je verhoogt daarmee de kans op blessures omdat de vrij grote druk (naar verhouding weeg je voor deze pony relatief veel) allemaal op één plaats op de rug komt.

Desperado_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 12:24

dit is een serieuse vraag.. ben ik te groot, somige van de manege zeggen van wel:

Afbeelding
Erop.

Afbeelding
en nog eentje staand (ik denk onduidelijk maar zo kan je het mischien beter inschatten?)

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 12:27

je past er nog wel op hoor Knipoog
beugels meschien een paar gaatjes langer

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 12:35

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 05-03-24 14:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Desperado_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 12:44

@ Marian_ ik zit al zo lang Bloos voor mijnzelf dan :p

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 12:45

.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-07 14:14

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 02-03-24 09:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 16:35

merrieveulen schreef:
Hitime schreef:
Oké, bedankt Knipoog

de singelbevestiging (rigging, zoals dat heet bij WN zadels) is niet geschikt voor deze pony, daarom kruipt de singel zo raar weg, en komt het zadel van voren strak te liggen. instabiel dus. grote kans dat je het van achter zó op kunt tillen, zelfs met de singel vast. ook lijkt het zadel net een maatje te klein voor je.
dit zadel heeft een rigging voor paarden met een ver terugliggende schouder, zou ik zo zeggen. jouw paardje heeft een zadel nodig met een rigging die meer naar achteren ligt tov de zadelboom.

boomloos zou ik zéker niet doen, naar verhouding ben je al meer belasting dan een 'passende' kleinere ruiter, en de puntdruk is met zo'n zadel gewoon te groot. je verhoogt daarmee de kans op blessures omdat de vrij grote druk (naar verhouding weeg je voor deze pony relatief veel) allemaal op één plaats op de rug komt.

Met de boomloos rij ik ook niet met hem, maar met de ietwat grotere, die boomloos is te groot voor deze Lachen

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 16:44

Dit is een verzorgpony van me, en ik vraag me af of ik nu echt te groot + zwaar ben voor haar of dat ik er nog wel eens zo af en toe op kan en kan uitstappen bijv?
Afbeelding
Normaal rijd ik niet met dit zadel, het is van een vriendin en we hadden het voor 1x geleend.

Dit is mijn zusje op dezelfde pony;
Afbeelding
Dat past mooi of niet? Ik heb ook nog een foto van haar met zadel, van voren;
http://i138.photobucket.com/albums/q264 ... dde026.jpg

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-07 18:30

.

x__Ellis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 18:42

Ik vind het voor allebei nog wel passen Haha!

Gwoon lol hebben nu het nog kan Tong uitsteken

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 19:31

Gelukkig groei ik niet meer! (Vroeg begonnen) Maar ben ik niet te zwaar? (60 kg, 1,68 m en die pony is maar 1,32)

Ik ben trouwens momenteel haar zoon aan het inrijden (deze lente 3 geworden). Die is steviger gebouwd en nu al 1,37.
Foto van een paar weken terug;
Afbeelding
http://i138.photobucket.com/albums/q264 ... eer066.jpg
Zou ik op hem wel langer kunnen rijden?

x__Ellis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 19:35

Is dat een haflinger??

Want als dat het geval is, kun je er zowieso nog wel op,
Voor de rest kan ik niet zeggen of je te groot bent of niet, ik zie geen rijfoto's

Clairee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 19:36

Hmm.. beetje moeilijk inschatten (aangezien je geen foto hebt waar je erop zit..) maar aan je gewicht zal t niet liggen gok ik zo..

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-07 20:00

.

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 20:02

@Spiedy: Tot zover ik kan zien kan het nog netjes hoorr Lachen
@Safiera: Voor het plaatje wat te groot, maar vind ik ook nog kunnen.

En ik?
Afbeelding

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-07 20:04

.