Hitime schreef:Oké, bedankt

Het is een verzorgponytje, waar ik gewoon wat op rondrij. Ik hoop maar dat ik niet veel groter wordt, maar ik weet wel dat het eraan zit te komen..

Gelukkig staat er nog een welshje waar ik op rijd, maar daar heb ik zo snel geen foto van

@Merrieveulen: Ik heb geen verstand van dit soort zadels, wat is er niet goed aan dan?

Het is niet het zadel waar ik altijd mee rijd, ik rij ook met een boomloos zadel, die zit lekkerder, maar was toen al in gebruik

de singelbevestiging (rigging, zoals dat heet bij WN zadels) is niet geschikt voor deze pony, daarom kruipt de singel zo raar weg, en komt het zadel van voren strak te liggen. instabiel dus. grote kans dat je het van achter zó op kunt tillen, zelfs met de singel vast. ook lijkt het zadel net een maatje te klein voor je.
dit zadel heeft een rigging voor paarden met een ver terugliggende schouder, zou ik zo zeggen. jouw paardje heeft een zadel nodig met een rigging die meer naar achteren ligt tov de zadelboom.
boomloos zou ik zéker niet doen, naar verhouding ben je al meer belasting dan een 'passende' kleinere ruiter, en de puntdruk is met zo'n zadel gewoon te groot. je verhoogt daarmee de kans op blessures omdat de vrij grote druk (naar verhouding weeg je voor deze pony relatief veel) allemaal op één plaats op de rug komt.