[VOLG] Volg Shan (en een beetje Oreo)

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

The_Cat

Re: Op zoek naar een nieuw paard / verdriet van Oreo verwerken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 12:08

Eens TS en paard elkaar beter kennen, en TS ook beter weet wat ze aan moet in welke situatie, zal het wel goed komen. Ik ben inderdaad akkoord met sommige dat de overstap van 'braaf manegepaard' naar eigen paard groot is, maar ik ben ervan overtuigd dat dit voor haar een goede leerschool zal zijn, die wel zal lukken met de begeleiding die ze heeft. Zolang ze zichzelf niet forceert erin :)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 12:37

Dat ben ik met je eens The_cat
Het komt echt wel goed, maar ze moet niet te snel willen gaan en lekker de tijd nemen.
Wat maakt het bijvoorbeeld uit al galopleer je pas over 3 maanden.

Maar het zwart maken tegen de verkoper vind ik gewoon niet terecht.
Op een nieuwe plek met een nieuwe eigenaar kan een paard helemaal doen veranderen zonder dat de verkoper dat kon weten.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 12:38

Ik vind dat er wel hele nare insinuaties gedaan worden in dit topic. Je kunt tegenwoordig geen paard meer verkopen zonder beschuldigingen aan je adres te krijgen hier, ongelofelijk!

Paard is prima voor TS en iedereen die ooit de overstap maakt naar een eigen paard loopt wel ergens tegenaan. TS moet paard nog leren kennen en andersom, dat kost gewoon tijd. Niet iedereen heeft vanaf 8 jarig guppie eigen pony's.
Mijn dochter heeft ook regelmatig naast haar zeer zeer brave pony gelegen maar ze kennen elkaar inmiddels door en door en ze heeft al 3 kampioenschappen meegereden in 3 seizoenen. Die eerste tijd samen zit gewoon werk in. En juist die eerste tijd is super leerzaam. Ik ben er van overtuigd dat het goed komt.

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 13:21

Helemaal eens met The_Cat en Bruintje123 :j

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 13:37

Bah, bah bah. Mag kim niet gewoon even genieten van shan?
Heel lief hoor, die tips, maar als iets een keer fout gaat is dat niet ht einde van de wereld. Kim heeft denk ik echt een heel nare tijd achter de rug, en ik geloof er heilig in dat Shan haar gaat helpen die tijd te doormaken!
Dus laten we haar en haar instructice eerst even hun manier uit laten proberen.
Vibriseteam, vind dat je een heel goed aanbod aan kim gaf van dat lesje!!

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 13:43

madhatter schreef:
Bah, bah bah. Mag kim niet gewoon even genieten van shan?
Heel lief hoor, die tips, maar als iets een keer fout gaat is dat niet ht einde van de wereld. Kim heeft denk ik echt een heel nare tijd achter de rug, en ik geloof er heilig in dat Shan haar gaat helpen die tijd te doormaken!
Dus laten we haar en haar instructice eerst even hun manier uit laten proberen.
Vibriseteam, vind dat je een heel goed aanbod aan kim gaf van dat lesje!!

Volgens mij waren de laatste reacties allemaal positief en gunnen we Kim en Shan het allerbeste.....

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 16:13

Ik denk dat iedereen het beste voorheeft maar we weten allemaal dat een paard geen fiets is en we willen er allemaal voor waken dat ze niet weer zandkorreltjes hoeft te tellen.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 16:22

Natuurlijk heeft iedereen hier het beste voor met Kim en Shan!
Iedereen wil juist dat ze haar angst en onzekerheid overwint en plezier gaat hebben, samen met haar nieuwe vriend :j
Iedereen is behulpzaam, vriendelijk en meedenkend.
En gelukkig is ze zelf ook wel zo wijs en volwassen om dat in te zien ;)

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-16 17:09

Ho, rustig mensen!
Babootje, ik vertrouw VisibreTeam volledig. Zij heeft wel een naam hoog te houden, dus slechte paarden verkoopt ze echt niet. Wss komt het gewoon helemaal goed met mij en Shan, het heeft alleen even tijd nodig.
Jullie kennen mij niet persoonlijk, Nikki niet persoonlijk, Shan niet persoonlijk (of zoiets) dus oordeel alsjeblieft niet teveel. Tips mogen natuurlijk, maar beschuldigen en op de man spelen doe je maar lekker in pb. Ik heb geleerd van het vorige topic haha.

Vandaag heb ik hem rustig gelongeerd.
Niet te lang, want zoals te zien op de filmpjes, was het erg nat.

Afbeelding

Daarna heb ik hem weer op stal gezet en een snoepje gegeven.

Afbeelding

En karijn, ik vraag het nog aan mijn moeder! Maar nu even niet, omdat ze denk dat ik huiswerk aan het maken ben :') Ik geef het je zsm door!

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 17:29

Ok, laat maar weten!

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 17:30

Kleine tip: die draf mag veel vlotter hoor.
Om het voor julie beide interessant te houden en hem te laten gehoorzamen: zet hem veel meer asn het werk! Sneller draven, trager draven, elke halve cirkel veranderen van gang,....

Myrth97

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 17:46

Haha bij jullie ook zo lekker nat :brr:

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 18:25

Kimmie25501 schreef:
Ho, rustig mensen!
Babootje, ik vertrouw VisibreTeam volledig. Zij heeft wel een naam hoog te houden, dus slechte paarden verkoopt ze echt niet.

Ik beschuldig Visibre Team helemaal nergens van. Speel ook niet op de man/vrouw. Ik ken Visibre Team ook helemaal niet, sta wat verder van jullie af en kan dus juist objectief / kritisch zijn.

Helaas doe je er in de paardenhandel goed aan om helemaal niemand te vertrouwen. Ook stallen met een hele goede naam verkopen wel eens een minder paard; of een paard waarvan ze hopen dat het probleem dat het heeft er niet uit komt of wordt herkend in de hoop dat ze er niets meer van horen. En dat lukt maar al te vaak.

Weet je hoe? Door er zoveel mogelijk tijd overheen te laten gaan. Hoe meer tijd erover heen gaat, hoe minder mogelijkheden er zijn een paard nog terug te brengen als er iets toch niet goed blijkt te zijn.
Zeker omdat je alleen maar klinisch hebt laten keuren is de periode vlak na aankoop hartstikke belangrijk om jouw aankoop te beoordelen. Daarom is het belangrijk dat je nu het paard zo gaat belasten als je hem wil gaan gebruiken. Als je het zelf niet kunt, laat het dan door iemand doen.
Adviezen als "ga maar 3 maanden grondwerken", "ga eerst het paard maar een poosje longeren voordat je gaat rijden" "elkaar eerst leren kennen" "neem de tijd". Dat is allemaal niet in het belang voor een goede beoordeling van je paard en dus ook niet in jouw belang. Voor je het weet zijn de eerste 3 maanden die cruciaal zijn in dat opzicht voorbij.

Je kunt (helaas) echt niet afgaan op wat een verkopende partij over het te verkopen paard vertelt; ze hebben altijd! een ander belang dan jij.

Visibre Team vindt het ongetwijfeld vervelend dat ik dit zeg. Maar ze weet denk ik heel goed dat het zo in de paardenhandel nu eenmaal zo werkt.

Ik hoop Kim, dat je met deze aankoop geluk hebt. En dat ik over een poosje kan lezen dat jullie plezier met elkaar hebben. Want dat gun ik je echt.

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 19:17

Oei, hij is wel erg traag in de filmpjes

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 19:43

Ik heb er overigens 0 belang bij gehad hoor :') kan wel eerlijk zeggen dat ik er niks voor kreeg :y)

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 20:14

Toen ik zelf ging verhuizen was ik ook een poosje van de leg. Wennen geïrriteerd als ik iets niet meteen kon vinden etc. En dat is eigen keus. Een paard wordt verhuizen opgelegd en ja, dat kan impact hebben.
Geeft totaal niet, dat kan even duren.

Ga samen lekker genieten!
Je hebt een super leuk paard en samen komen jullie er wel. Een relatie moet je opbouwen en dat gaat niet altijd zonder vallen of stoten.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 21:19

VisibreTeam schreef:
@Babootje, oke en nu even stoppen met conclusies trekken zonder dat je het paard verder kent of al gaat zeggen dat hij lang stilstaat, niks mee word gedaan of zelfs niet is uitgetest....

Ten eerste komt het paard niet uit de handel maar van een Particulier. Niks geen sedatie of wat dan ook gebruikt.

De eerste keer heeft mijn zusje hem voor Kim voorgereden toen ze kwam kijken, de 2e keer heb ik er bewust die dag nog niks mee gedaan. Zelf laten poetsen, opzadelen en gelijk er op.

Shan is weldegelijk hier gereden. Mijn zusje van 12 heeft er heel wat op gereden, lesjes gedaan, wedstrijdjes gedaan en de eigenaar ging er bijna wekelijks mee de Drunense duinen in.

Ben vanaf februari met hem bezig geweest samen met mijn zusje. In principe zou Shan ook helemaal niet weggaan.

[ [url=m/zPsBKB.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/257Ylf.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Z7ZBtU.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dus een vriendelijk verzoek om geen conclusies te trekken die rare verhaaltjes de wereld in helpen ;)
Vraag volgende keer gewoon even na ;)

prachtig paard is het!Vind wel dat hij daar duidelijk ruimer loopt dan in het longeerfilmpje van TS...Maar TS heeft begeleiding dus het komt wel goed denk ik!Heeft tijd nodig...

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 00:06

Kim, lekker gaan genieten op jou manier. Mijn eerste paard was met inrijden ook niet de droom die ik verwacht had (had hem onbeleerd gekocht en destijds misschien net wat verder dan jij nu, goede B proef niveau). Uiteindelijk na een paar ups, maar vooral veel downs heb ik echt goede hulp gekregen, toen die hulp er was en bij mij het kwartje viel werd het fantastisch.

Ik heb er zo onwijs veel van geleerd en achteraf geen spijt gehad van de weg, hoewel het misschien makkelijker en vooral sneller was geweest om een iets wat ouder leerpaard te kopen.

Maar neem je tijd, geef niet op, blijf zoeken naar (eventueel nog een andere vorm van) hulp. Er zal een moment komen dat het kwartje valt, een mega "Oh ja, nu voel ik het" moment. Dat maakt het alle moeilijke momenten waard.

Je hebt een geweldig leuk paard. Zodra een foto van hem met verhaal hier gepost werd, dacht ik al "die moet ik in de gaten houden", want Shan is ook precies wat ik zoek in een paard. Ik vind het ook onwijs leuk dat hij een baasje als jou heeft gevonden. Misschien ben je wat onzeker, maar je bent ook eigenwijs genoeg om niet zomaar op te geven. Hier ga je zoveel van leren!

Dus wees er maar zuinig op en ga lekker je ding doen, neem alle hulp aan die je kunt krijgen en blijf vooral genieten. Als je even niet kunt genieten, dan een stapje terug naar het laatste punt waar het leuk was.

Ik geloof echt dat jullie er wel komen samen!

SumSum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 01:14

Zou zeggen ga lekker aan elkaar wennen en zoek een ervaren bijrijder. Als Shan goed gereden wordt heb je er zelf ook veel baat bij.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-16 15:56

karijn, je hebt pb!
Damned, bedankt voor je tip! Normaal laat ik hem wel harder lopen, maar het was erg glad, en hij was tijdens het galopperen al bijna uitgegleden. Ik durfde hem dus niet veel harder te laten gaan.
Esther, dat komt helemaal goed!
Daphara, dankjewel!
SumSum, die heb ik al gevonden. Zij heeft Oreo ook al gereden en deed dat al geweldig goed. Daarom gaat zij over een tijdje Shan weer rijden, als hij goed gewend is.

Vandaag is Sophie weer naar Shan gegaan. Maar ik kreeg net een berichtje van haar dat hij best bang was. Toen ze de deken eraf haalde was hij bezweet. En in de stal lag veel poep. Daarna heeft ze de deken er weer op gedaan. Ik bedenk me net dat dat natuurlijk niet handig was, het was vandaag natuurlijk hartstikke warm, maar aangezien het nu weer gaat zakken laat ik hem toch maar op.
Ik vind het niet zo lekker klinken, dus heb ik mijn stalhoudster even een berichtje gestuurd. Ik ben zelf vandaag helaas ziek, dus kon niet naar hem toe.

Afbeelding
Afbeelding

Ik kreeg ook te horen dat er zaterdag een belangrijke mededeling wordt gedaan door onze stalhouders. Ik hoop dat het niets ernstigs is. Want als ze gaan zeggen dat ze de pensionstal gaan sluiten, heb ik geen idee wat ik moet doen. Ik zit er echt flink mee in mijn maag, en ik hoop echt dat ze niks vervelends gaan melden.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 15:59

Ziet er uit of ie aardig heeft rondgelopen in zn stal. Staat ie alleen en komt ie wel buiten?

Wat betreft stalling, als ze er mee stoppen kan je altijd wel wat anders vinden hoor :) No worries!

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 16:00

Misschien een opslag? het is de 'periode' van het jaar om op te slagen met stalgeld. Het is inderdaad vreemd weer vind ik persoonlijk. Maar goed dat je naar de staleigenaar gestuurd hebt om hem even in de gaten te houden

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-16 16:03

MarjanB, hij staat nu eventjes nog alleen en is vandaag vanwege de enorme regenval een keertje niet buitengekomen. Normaal staat hij wel altijd buiten.
Maar hier in de buurt is verder niks goeds, en ik moet erheen kunnen fietsen. Zoals je wel merkt zit ik enorm in de stress, en waarschijnlijk ook nog eens om niets.
The_Cat, wat is opslag? Ze gaan de mededeling doen tijdens een stalavond. (Soort feestje, gezellig eten). Zou het dan ook dat opslag kunnen zijn?

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 16:04

Ik bedoel opslag van het stalgeld. Bij ons is het voorgevallen deze maand :)

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 16:06

Kimmie25501 schreef:
MarjanB, hij staat nu eventjes nog alleen en is vandaag vanwege de enorme regenval een keertje niet buitengekomen. Normaal staat hij wel altijd buiten.
Maar hier in de buurt is verder niks goeds, en ik moet erheen kunnen fietsen. Zoals je wel merkt zit ik enorm in de stress, en waarschijnlijk ook nog eens om niets.
The_Cat, wat is opslag? Ze gaan de mededeling doen tijdens een stalavond. (Soort feestje, gezellig eten). Zou het dan ook dat opslag kunnen zijn?

Oh dan zal ie wel onrustig zijn geweest, kan niemand hem even longeren vandaag dat ie in elk geval uit zn stal komt?

Verder niet teveel zorgen maken, als ze stoppen komt er misschien wel een nieuwe eigenaar die het net zo goed doet.