Volg je paard in 2016

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 17:13

SammyFloor: hahaha het is een ruin _O-
Goed bezig met je paardjes :)

SammyFloor

Re: Volg je paard in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 17:51

Oeps had ergens iets gelezen over een merrie, sorry :P

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 18:46

Haha ja klopt, mijn ruin denkt tijdens de hengstigheid vaak dat hij een hengst is. Dus knipogende merries zijn nogal interessant :p

Wel leuk compliment dat hij als merrie er knap uit ziet _O- :o

IsabelHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 02:08

Even dit topic nieuw leven inblazen heur.

Juli is alweer bijna voorbij, dus tijd voor een evaluatie!

Mijn doelen in juli waren:
-Doorzitten oefenen
Hier heb ik eerlijk gezegd niet veel aandacht aan gegeven (geen eigenlijk :o )
-Galop bevestigen zie onder dit berichtje.
-Proberen mijn emoties me niet in de weg te laten zitten (Ik heb de neiging om negatief te gaan denken als het rijden niet helemaal gaat zoals gepland, en aangezien Flora gedachten kan lezen wordt het dan vaak alleen maar erger, mijn doel is dus om dit meer los te kunnen laten en daardoor meer ontspanning te krijgen)
Hier ben ik wel erg bewust mee bezig geweest. Bewust bij mezelf opmerken dat de frustratie/spanning toeneemt en proberen dit te laten zakken door goed uit te ademen. Proberen te focussen op wat ik wil, ipv wat ik niet wil en merk hierin zeker een positief verschil!

Over de galop... Het blijft een struikelpuntje. Tijdens m'n lessen heb ik hier eigenlijk nog geen aandacht aan besteed omdat ik toch een beetje als een berg opzag tegen de galop en hem daarom maar oversloeg.
Sinds een tijdje ben ik hem aan het oppakken, maar de galop is erg ongecontroleerd, veeeeel te snel en bij elke galophulp bokt ze.
Na de overgang naar draf is ze ook volledig over de zeik met haar hoofd aan het schudden en niet meer normaal te rijden.
Morgen heb ik les en wil ik hier ook mee aan de slag. Maar als iemand nog een tip oid heeft, graag!

Doelen voor Augustus:
-Nog steeds die galop dus
-Buitenrit zonder ander paard erbij
-Meer vwnw
-Elke week lessen ipv om de week

Afbeelding

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 21:00

Goed van je Isabel!

Laat ik ook even een update plaatsen.

Doelen voor juli waren.
- Grondwerk: schouderbinnenwaarts, werken aan zijn galop (overkruist galopperen) tijdens de les en daar mee verder gaan, sprongetjes/cavaletti
- Rijden: Nieuwe patronen, lesje nemen (dressuurmatig), werken aan de galop.

Nou eigenlijk allemaal wel gedaan. Maaaaar niet genoeg. Meerdere "smoesjes" hebben wij daarvoor (bak te mul, veel dazen, mijn energie/gezondheid). We zijn er in ieder geval wel mee aan de slag geweest en schouderbinnenwaarts gaat heel goed, als ik er op zit is het wat minder maar daar werk(t)en we aan :) galop is nog steeds een dingetje maar heb er dus ook niet zo veel mee kunnen oefenen, hij sprong wel af en toe goed en af toe overkruist.. Dus er zit wel verbetering in.

Voor augustus heb ik even geen doelen want ik ga 3 weken op vakantie en om hem de week ervoor nou nog echt wat te doen heeft weinig nut. Dus vooral gewoon lekker samen zijn.

Ik had begin juli ook een wedstrijd. Het resultaat is te zien in het topic in mijn onderschrift, mocht iemand het willen zien.

SammyFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 19:12

Isabel: Wat een fijn doel heb je gehaald, goed bezig! :D
domi: Geniet van je vakantie!

Mijn pony's:
- Sammeke is een vosse shetlander merrie uit mei 2008, ik heb haar sinds ze jaarling was. Ze is 1m groot, beleerd onder het zadel en voor de koets, kent veel grondwerk.
- Arthur is een toverbal mini shet uit april 2010, sinds zijn 10 maand bij mij en nu ong 75cm groot! Hij heeft een speciaal karaktertje :D

Mijn doelen:
- Veel mennen, veel buitenritten maken (hopelijk naar zee) meer uitdagingen en hopelijk een oefenwedstijd
- Arthur verder beleren
- Verder gaan met horse agility, online wedstrijden meepakken
- Veel blijven bijleren en groeien, maar volop genieten!

Januari was heel nat en druk. De regen stak vaak tegen net als mijn schoolwerk. Een niet zo intensieve maand waarin vooral gewerkt werd.
Sammeke 1x kunnen inspannen, wat dressuurmatig kunnen trainen en daarna een tour naar buiten geweest, dit is zonder een ander paard en voor de koets nog heel moeilijk voor haar. Ondanks het drukke verkeer ging het goed, en twijfelde ze maar zelde.
Met Arthur een nieuwe uitdaging aangegaan, en verder aan het werken aan clickertraining. Ik leer hem nu liggen op een hondenkussen, totaal zonder verwachtingen maar het gaat echt goed! :D
Verder staat de zee uitstap met Sammeke in april helemaal vast!

https://lh3.googleusercontent.com/-nAH7 ... Ic42/1.jpg
Sammeke

https://lh3.googleusercontent.com/-Lj5c ... c42/13.jpg

https://lh3.googleusercontent.com/-rGNG ... Ic42/7.jpg
Arthur

https://lh3.googleusercontent.com/-lCkG ... 5552_o.jpg

Februari ging snel. Helaas slecht weer dat bleef aanhouden, niet zoveel gedaan. De tandarts is langs geweest. Arthur kan het! Hij kan gaan liggen op zijn kussen! Met Sammeke nog op buitenrit geweest, veel werkpunten en ze was vermoeiend, maar al bij al ging het goed!
https://lh3.googleusercontent.com/-FBht ... 42/web.jpg

https://lh3.googleusercontent.com/-1KPr ... 5940_n.jpg

Maart was druk, maar toch nog tijd gevonden voor de pony's. Heerlijk gemend op de weide, en grondwerk gedaan. Veel gepoetst, en weer met Arthur aan de slag gegaan die zich niet meer liet pakken. Sammeke is geschoren, want ze had veel jeuk. En daarna heeft ze nog kinderpony op kamp gespeeld :)

https://lh3.googleusercontent.com/-tZhb ... Ic42/4.jpg

https://lh3.googleusercontent.com/-n4wF ... Ic42/1.png

https://lh3.googleusercontent.com/-Mbib ... 122706.jpg

https://lh3.googleusercontent.com/-TfzL ... 111829.jpg

April vloog voorbij. Het was een drukke maand maar helaas heeft het weer ook vaak tegengestoken. We hebben ons vooral gericht op grondwerk. Met Arthur ben ik begonnen met apporteren, hij neemt het fijn op! Hij is ook alweer 6 geworden. Met Sammeke heb ik geoefend om voor de koets naar buiten te gaan zonder andere paarden, dan is ze altijd heel onzeker. En ze doet het echt heel goed!
https://lh3.googleusercontent.com/-Rq-h ... s512/1.jpg

https://lh3.googleusercontent.com/-sSES ... 105731.jpg

In mei was het zover, tijd om een droom waar te maken die ik nooit dacht waar te kunnen maken. We gingen naar zee! Met Sammeke als aanspanning, de kleinste van alle paarden. Maar daardoor liet ze haar niet doen, ze hield het geweldig goed vol! En ze was helemaal niet onder de indruk van de zee en al de mensen, ze is 1x verschoten van een vlieger die heel hard neerviel, maar dat was het. Geweldige ervaring <3
Verder hebben we het rustig aan gedaan, grondwerk en horse agility ook opgepakt! Arthur is rustiger aan het worden. Hij is wel nog steeds aan het uitruiven...

https://lh3.googleusercontent.com/-Ofqd ... meke17.jpg

https://lh3.googleusercontent.com/-ADSS ... meke12.jpg

https://lh3.googleusercontent.com/-pm5X ... 000135.png

Ondanks de examenperiode was juni toch een hele leuke maand. Met Sammeke ben ik weer verder gaan oefenen met alleen buitenrijden, het gaat steeds beter! Het brengt haar meer zelfvertrouwen op, als we weggaan in groep wou ze altijd het liefst tegen de anderen plakken en nu houd ze steeds meer afstand en doet ze haar eigen ding. Vooral buitengereden dus.
Met Arthur het lange lijnen weer opgepakt. Vorig jaar kon hij er hard op flippen, dus had niet veel verwacht. En toch, ging het geweldig. Ons werk punt was vooral contact houden op de leidsels, en ook dat gaat steeds beter.

https://lh3.googleusercontent.com/-B6zb ... 720/01.jpg

https://lh3.googleusercontent.com/-J-k_ ... 173024.jpg

https://lh3.googleusercontent.com/-HX1H ... 9384_n.jpg

Juli was echt een top maand! De eerste grote vordering is dat we Arthur hebben ingespannen :D Hij heeft nu 2x voor de koets gestaan en doet het geweldig!
De andere grote mijlpaal is dat we zijn gestart met recht richten, ik heb met Sammeke les gekregen van Kelly De Geus. Wat iets geweldig om te doen!
Verder heb ik nog fijne ritten met Sammeke gemaakt, Sammeke heeft ook de lesjes van het ponykamp meegelopen, we hebben weer veel grondwerk gedaan en Arthur heeft zijn springrecord verbroken met 80 cm :D
We hebben ook nog een photoshoot gedaan maar op die resultaten wacht ik nog.

Afbeelding
De 1e x :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 19:57

Vandaag een groot doel behaald. Buitenrit met de barebackpad! Super blij. Had het niet gepland en buitenrit is ook al heel lang geleden. Tijdens poetsen was hij nogal uhm naja niet handzaam :') dus maar direct grondwerk gedaan: hij was een beetje pumped up vanwege een nieuw paardje en hij wilde even laten zien wie het mannetje was :')
Ik had afgesproken met een stalgenoot om samen te wandelen met de paarden, en ik dacht hmm als ik er nou een zadel op leg kan ik evt ook nog opstappen als ik moe word. Naja zadel was mij te veel werk, dus bbp er op gelegd. En zij had ook zadel erop gelegd voor t geval ze moe zou worden. Dus toen waren we net in het bos en besloten we om op te stappen. Ik had mijn vriend meegenomen die kon een voetje geven (anders was het ook wel gelukt maar dit was wat makkelijker). Naja heerlijk gereden, gewoon rustig stappen. Blij dat we toch nog wat hebben kunnen doen voor mijn vakantie.

kimberlyve

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 22:27

kimberlyve schreef:
kimberlyve schreef:
Doelen April:
Grondwerk doorpakken
Dubbele lijnen.
Zelf weer opbouwen met rijden.
En met lekker weer veel buiten wandelen / verkeersmak maken.

Ik ben begonnen met grondwerk lessen en doe dit tegenwoordig dagelijks oefenen.
We hebben een paar x buiten gewandeld. Dubbele lijnen gaat ook goed. Opbouwen gaat ook..

Doelen mei:
Door met grondwerk.
Dubbele lijnen nog wat beter oppakken.
Meer gaan rijden.
En ik hoop ook een buitenrit te kunnen maken.

Doelen voor mei zijn gelukt...
zie nu pas dat ik juni vergeten ben..

Wij hebben in juni een hoop buitengereden.
Ook heeft hij een week rust gehad ivm lichte peesblessure.

Toen nog een aantal dagen ivm dat mijn pony was aangereden tijdens een buitenrit..
Ook ben ik het rijden in de bak wat meer gaan oppakken maar niet intensief..

Doelen voor Juli:
- Meer trainen.
- Buitenrijden / wennen aan koeien ( want ja die zijn echt heel erg eng)
- Zijn opstapproblemen meer oefenen.
- Dubbele lijnen uitbreiden.
- Af en toe wat grondwerken.[/quote]

Wij hebben weer een aantal doelen aangepakt.
Buitenrijden gaat super.... lekker relaxed elke keer..
Dubbele lijnen gaat ook goed ! De basis zit er zeker goed in dus gaan we weer een stapje verder.
Ook het dressuren gaat beter en met mijn top juffie kom ik elke week weer verder..
Grondwerken heb ik niet veel gedaan om eerlijk te zijn.....

En het opstappen gaat tegenwoordig ook redelijk goed. Als ik merk dat hij teveel spanning heeft doe ik hem heel even aan de lijn waardoor die zijn spanning kwijt raakt en ik normaal kan opstappen...

Doelen voor augustus
- laatste maand dat ik tijd heb dus vooral nog lekker genieten van hem.
- buitenrijden
- lekker dressuren.
- en af en toe ook lol met je knol.

M_nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 20:23

Ik vind het echt leuk om al jullie (behaalde) doelen te zien.

isabel: goed bezig!
xxdomiixx: alvast fijne vakantie!
sammyfloor: leuk dat het zo goed gaat met de pony's!
Kimberly: zijn de koeien al minder eng?

Volgens mij gaat het met iedereen heel goed!

Ik ben nu op vakantie dus plaats later deze week wel een update.

kimberlyve

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 08:17

M_nouska schreef:

Ze zijn nog spannend dat zeker maar kan er nu iedergeval langs zonder een stuiterbal onder me, en de koeien op de dijk bij ons zijn totaal niet eng maar een dijk verder.... gevalletje apart??

M_nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 11:19

kimberlyve schreef:
M_nouska schreef:

Ze zijn nog spannend dat zeker maar kan er nu iedergeval langs zonder een stuiterbal onder me, en de koeien op de dijk bij ons zijn totaal niet eng maar een dijk verder.... gevalletje apart??

Haha ja de koeien op de dijk verder zijn natuurlijk veel gevaarlijker :+

M_nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 18:21

juli - Nouska

Het gaat al veel beter met Nouska. We hebben een foto gemaakt van haar botten (misschien was er toch iets gebroken) en een ego van de pezen, waar je al wat bindweefsel zag en dat is een goed teken.
We mogen nu 20 minuten stappen over het harde en dat doen we ook.
Ik ging van 23 juli tot 6 augustus op vakantie en een vriendin van mij heeft met Nous gewandeld.
Vandaag weer naar haar toe geweest. Been is nog steeds best dik, gelukkig niet zo warm meer.
Ze schraapte in het begin van de peesblessure ook extreem veel (niet van ongeduld, echt door de pijn) en dat is nu ook helemaal over.
Kreeg alleen wel van iemand te horen dat de peesblessure mijn eigen schuld is.
Nouska had namelijk van januari tot maart een bult op haar pees en we zijn vanaf maart heel voorzichtig aan het opbouwen.
Diegene die dat tegen me zei, zei dat ik te snel was gegaan terwijl ik juist heel rustig ben gaan opbouwen en de dierenarts zegt ook dat ik er niks aan kan doen want het is haar andere been en het is op de wei gebeurd. Maar goed.

M_nouska schreef:
Doelen Juli:
1. heb geen doelen, wil gewoon dat Nouska weer beter wordt.

Doelen augustus:
1. Wat verder oefenen op het flemen op commando.
2. Ik wil haar een nieuw vrijheidsdressuur oefening leren.

Afbeelding
Onduidelijke foto maar deze was van vandaag, na 2 weekjes haar weer zien.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 20:23

Ik ben ergens blijven steken in juni volgens mij.. :') Dus ik begin weer vanaf vandaag! Mijn instructrice rijdt mijn pony op dit moment door omdat ik nog met een rugblessure zit, wel heb ik groen licht om weer rustig aan op te bouwen met rijden.

Doelen augustus:
-Normaal kunnen stappen en draven
-Zelf een paar rondjes stappen
-Misschien een keer zonder zadel erop zitten

Het opstapprobleem is inmiddels opgelost, maar pony heeft een nieuw trucje! Niet meer willen draven :+ Vandaar het doel om normaal rondjes te kunnen stappen en draven.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 20:24

Gister weer eens na half jaar er op hebben gezeten is mijn doel voor augustus, er weer vaker op en het lekker rustig oppakken!

kimberlyve

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 17:59

Ghostattack schreef:
Ik ben ergens blijven steken in juni volgens mij.. :') Dus ik begin weer vanaf vandaag! Mijn instructrice rijdt mijn pony op dit moment door omdat ik nog met een rugblessure zit, wel heb ik groen licht om weer rustig aan op te bouwen met rijden.

Doelen augustus:

Het opstapprobleem is inmiddels opgelost, maar pony heeft een nieuw trucje! Niet meer willen draven :+ Vandaar het doel om normaal rondjes te kunnen stappen en draven.

Lijkt die van mij wel, opstapproblemen opgelost maar ook niet willen draven reageert slecht op me been steeds terug vallen uit draf. Gelukkig hoef ik alleen een zweepje vast te houden en luisterde die wel

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 07:48

Ja hier exact hetzelfde! Wij gaan ook een zweepje proberen :)

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 20:37

Omdat het al bijna september is hier alvast mijn augustus :D .

Wodan

Doelen
- les gehad
- fijn kunnen rijden
- luisteren aan longeerlijn
- galopperen

Afbeelding

Nieuwe doelen :
- galopperen
- hoger springen

Miley
- Hoger springen
- proefje oefenen
- linkergalop

Geen fotos gemaakt van het rijden helaas.

Nieuwe doelen :
- bb proefje goed rond rijden
- linkergalop nog beter
- nog meer leren van elkaar

Activiteiten september/oktober
- 4 sept miley meten
- 10 sept bb dressuur
- 2 okt oefencross

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 23:03

Bliksem schreef:
Bliksem schreef:
Grootste doel voor heel 2016 is van elkaar genieten! Dat vind ik toch wel het aller belangrijkste.
Verder:
-Stressloos trailerladen, dus veel oefenen.
-Beginnen met rijden op vreemd terrein, in andere delen van het land.
-Meedoen aan onze eerste kennismakingsklasse in de endurance en mocht dat bevallen wellicht ook een klasse 1.

Nu concreet plannen om het trailerladen te trainen. Iemand komt ons helpen en kan daarbij haar trailer meenemen, ideaal!
Het genieten lukt verder ook super goed en we hebben zowaar centered riding lessen in de bak, het gaat nog eens echt ergens op lijken. :P

Voor mei:
-Na onze eerste trailer les verder kijken/plannen wat nodig is om echt Stressloos te laden. In ieder geval veel tijd investeren aan het trailerladen.
-Alleen naar buiten uitbreiden, we kunnen nu zo'n 15 minuten op stap met z'n tweeën.
-Genieten blijft het belangrijkste :)

[ [url=m/4ajxax.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit was in april.

Die kennismakingsklasse wordt hem niet meer dit jaar, maar dat geeft niet.
We zijn heel intensief bezig met de trailerlessen, maar zijn voorlopig nog niet zo ver dat we op pad kunnen met de trailer.

Maar het samen buiten rijden gaat echt super goed!! Mega trots op hem wat dat betreft.

IsabelHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 08:42

En huppa, weer een maand voorbij!

Mijn doelen voor Augustus waren:

-Galop --> hier zijn we goed mee bezig geweest, en is al meer onder controle, wel nog super on in balans, maar dat geeft niet!
-Buitenrit zonder ander paard erbij--> Dit is gelukt!!! Ik ben zo trots! we zijn door het bos gereden, ook door verkeer en langs andere groepen paarden! Ze deed het alsof ze het al 1000x gedaan had, terwijl het pas de 3e keer naar buiten was!
-Meer vwnw --> Ook dit gaat steeds beter
-Elke week lessen ipv om de week --> check

Doelen voor September:
-Strandritje maken
-Meer vloeiende overgangen maken
-Met longeren de overgang terug naar stap beter erin krijgen (ze wil nog wel eens doen alsof ze die niet hoort)

Afbeelding

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 23:14

Ghostattack schreef:

Doelen augustus:

Aangezien augustus zo goed als voorbij is..
Onze doelen eigenlijk ruim behaald! Zelf een paar rondjes stappen is meer zelf een uur rijden geworden :+ Stappen en draven gaat een heel stuk beter. Draf blijft nog moeilijk voor dr, maar we komen nu eigenlijk probleemloos de bak rond. Zonder zadel hebben we nog niet geprobeerd, maar ik heb haar wel vast klaargemaakt daarvoor. Zo kan ik er overheen hangen, naast springen, druk geven op de rug/schoft, been erlangs zwaaien, been er boven houden etc.

Doelen september:
-Meer ontspanning vinden in de draf
-Rechtsom meer trainen -> rechtmaken en stelling vragen.
-Buitenrit onder het zadel met instructrice erbij
-Misschien: zelf zonder begeleiding een keer rijden

Rechtsom is haar moeilijke kant, dat merk je nu heel erg met rijden. Ze zet zichzelf heel graag naar links, waardoor je echt op een compleet krom paard zit. Dit gaat, naarmate we meer aan het rijden zijn, steeds iets beter. Dus een mooi puntje om in de maand september aan te werken. Draven doet ze nu in principe best goed, maar gaat nog redelijk als kameel :D En aangezien ik geen super scherp beeldmateriaal heb van de les.. Dan maar een veel te blije selfie 8-)
Afbeelding

M_nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 07:01

roosjenat: fijn dat je veel doelen hebt behaald!
IsabelHx: mooie foto. Leuk dat het alleen naar buiten gaan zo goed gaat.
ghostattack zo dat gaat dus de goede kant op, van een paar rondjes stappen naar een heel uur. Fijn!

SammyFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 13:49

roosjenat Wat een fijne doelen heb je bereikt!
IsabelH Een hele stap vooruit, knap paard ook!
Ghostattack Vrolijke foto en super van je doelen! :D

Mijn pony's:
- Sammeke is een vosse shetlander merrie uit mei 2008, ik heb haar sinds ze jaarling was. Ze is 1m groot, beleerd onder het zadel en voor de koets, kent veel grondwerk.
- Arthur is een toverbal mini shet uit april 2010, sinds zijn 10 maand bij mij en nu ong 75cm groot! Hij heeft een speciaal karaktertje :D

Mijn doelen:
- Veel mennen, veel buitenritten maken (hopelijk naar zee) meer uitdagingen en hopelijk een oefenwedstijd
- Arthur verder beleren
- Verder gaan met horse agility, online wedstrijden meepakken
- Veel blijven bijleren en groeien, maar volop genieten!

Januari was heel nat en druk. De regen stak vaak tegen net als mijn schoolwerk. Een niet zo intensieve maand waarin vooral gewerkt werd.
Sammeke 1x kunnen inspannen, wat dressuurmatig kunnen trainen en daarna een tour naar buiten geweest, dit is zonder een ander paard en voor de koets nog heel moeilijk voor haar. Ondanks het drukke verkeer ging het goed, en twijfelde ze maar zelde.
Met Arthur een nieuwe uitdaging aangegaan, en verder aan het werken aan clickertraining. Ik leer hem nu liggen op een hondenkussen, totaal zonder verwachtingen maar het gaat echt goed! :D
Verder staat de zee uitstap met Sammeke in april helemaal vast!

https://lh3.googleusercontent.com/-nAH7 ... Ic42/1.jpg
Sammeke

https://lh3.googleusercontent.com/-Lj5c ... c42/13.jpg

https://lh3.googleusercontent.com/-rGNG ... Ic42/7.jpg
Arthur

https://lh3.googleusercontent.com/-lCkG ... 5552_o.jpg

Februari ging snel. Helaas slecht weer dat bleef aanhouden, niet zoveel gedaan. De tandarts is langs geweest. Arthur kan het! Hij kan gaan liggen op zijn kussen! Met Sammeke nog op buitenrit geweest, veel werkpunten en ze was vermoeiend, maar al bij al ging het goed!
https://lh3.googleusercontent.com/-FBht ... 42/web.jpg

https://lh3.googleusercontent.com/-1KPr ... 5940_n.jpg

Maart was druk, maar toch nog tijd gevonden voor de pony's. Heerlijk gemend op de weide, en grondwerk gedaan. Veel gepoetst, en weer met Arthur aan de slag gegaan die zich niet meer liet pakken. Sammeke is geschoren, want ze had veel jeuk. En daarna heeft ze nog kinderpony op kamp gespeeld :)

https://lh3.googleusercontent.com/-tZhb ... Ic42/4.jpg

https://lh3.googleusercontent.com/-n4wF ... Ic42/1.png

https://lh3.googleusercontent.com/-Mbib ... 122706.jpg

https://lh3.googleusercontent.com/-TfzL ... 111829.jpg

April vloog voorbij. Het was een drukke maand maar helaas heeft het weer ook vaak tegengestoken. We hebben ons vooral gericht op grondwerk. Met Arthur ben ik begonnen met apporteren, hij neemt het fijn op! Hij is ook alweer 6 geworden. Met Sammeke heb ik geoefend om voor de koets naar buiten te gaan zonder andere paarden, dan is ze altijd heel onzeker. En ze doet het echt heel goed!
https://lh3.googleusercontent.com/-Rq-h ... s512/1.jpg

https://lh3.googleusercontent.com/-sSES ... 105731.jpg

In mei was het zover, tijd om een droom waar te maken die ik nooit dacht waar te kunnen maken. We gingen naar zee! Met Sammeke als aanspanning, de kleinste van alle paarden. Maar daardoor liet ze haar niet doen, ze hield het geweldig goed vol! En ze was helemaal niet onder de indruk van de zee en al de mensen, ze is 1x verschoten van een vlieger die heel hard neerviel, maar dat was het. Geweldige ervaring <3
Verder hebben we het rustig aan gedaan, grondwerk en horse agility ook opgepakt! Arthur is rustiger aan het worden. Hij is wel nog steeds aan het uitruiven...

https://lh3.googleusercontent.com/-Ofqd ... meke17.jpg

https://lh3.googleusercontent.com/-ADSS ... meke12.jpg

https://lh3.googleusercontent.com/-pm5X ... 000135.png

Ondanks de examenperiode was juni toch een hele leuke maand. Met Sammeke ben ik weer verder gaan oefenen met alleen buitenrijden, het gaat steeds beter! Het brengt haar meer zelfvertrouwen op, als we weggaan in groep wou ze altijd het liefst tegen de anderen plakken en nu houd ze steeds meer afstand en doet ze haar eigen ding. Vooral buitengereden dus.
Met Arthur het lange lijnen weer opgepakt. Vorig jaar kon hij er hard op flippen, dus had niet veel verwacht. En toch, ging het geweldig. Ons werk punt was vooral contact houden op de leidsels, en ook dat gaat steeds beter.

https://lh3.googleusercontent.com/-B6zb ... 720/01.jpg

https://lh3.googleusercontent.com/-J-k_ ... 173024.jpg

https://lh3.googleusercontent.com/-HX1H ... 9384_n.jpg

Juli was echt een top maand! De eerste grote vordering is dat we Arthur hebben ingespannen :D Hij heeft nu 2x voor de koets gestaan en doet het geweldig!
De andere grote mijlpaal is dat we zijn gestart met recht richten, ik heb met Sammeke les gekregen van Kelly De Geus. Wat iets geweldig om te doen!
Verder heb ik nog fijne ritten met Sammeke gemaakt, Sammeke heeft ook de lesjes van het ponykamp meegelopen, we hebben weer veel grondwerk gedaan en Arthur heeft zijn springrecord verbroken met 80 cm :D
We hebben ook nog een photoshoot gedaan maar op die resultaten wacht ik nog.

https://lh3.googleusercontent.com/-bM9i ... 145820.jpg
De 1e x :D

https://lh3.googleusercontent.com/-xpH1 ... 4843_n.jpg

https://lh3.googleusercontent.com/--Viu ... 4006_n.jpg

https://lh3.googleusercontent.com/-4IkW ... -56-15.png

Augustus was fijn. Ondanks mijn vakantiewerk veel kunnen doen. 2 lessen rechtrichten meegepakt met Sammeke, en we gaan met sprongen vooruit! Met de menritten alleen zijn we ook vooruit gegaan, we hebben onze grenzen verlegt en zijn nog een heel stuk verder gegaan dan de gebruikelijke route! Verder hebben we met de pensionklanten nog een fijne lange rit kunnen plannen, zalige rit! Sammeke doet het geweldig goed voor de wagen!
Arthur heb ik ook nog een keer of 2 kunnen inspannen. Rustig, zonder haast. Hij doet het echt zo fijn! Verder hebben we ons gestort op de Horse Agility challenge van Equidag, mijn filmpje is net verzonden en nu is het afwachten! Maar het was enorm fijn om weer met HA bezig te zijn!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

M_nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 18:15

Augustus - Nouska

Augustus was voor ons een goede maand! Dierenarts is langs gekomen en die was heel erg verrast dat het zo goed ging dat we nu de 20 minuten stappen aan de hand ook rijdend mogen doen en ze mag (zolang die droog is) in de graspaddock. Super leuk. Dus nu stappen we om de dag een rondje door het bos (over de harde paden). Ook heeft mijn vader foto's gemaakt van Nous en mij waar ik heel erg blij mee ben :D

M_nouska schreef:
Doelen augustus:
1. Wat verder oefenen op het flemen op commando.
2. Ik wil haar een nieuw vrijheidsdressuur oefening leren.

Nouska heeft 1 nieuw kunstje geleerd en dat is kusje geven. Het flemen gaat ook goed dus onze doelen zijn bereikt.

Doelen September:
1. Meer grondwerk doen.

Afbeelding

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 18:31

September, Raymond

Sorry dat ik zo lang geen updat heb gegeven, Raymond heeft eigenlijk voor vrij gehad en anders was het ook niet echt bijzonder. Echter, nu de scholen weer zijn begonnen, heb ik hem weer helemaal opgepakt en gaan we er helemaal voor! Dit waren mijn doelen van de vorige keer: Doorgestreept is behaald

AlwaysH schreef:
Doelen voor Juni:
- Op de wasplaats vastzetten zonder gestress
- Nog een schriktraining
- Rijles van oude docente proberen te regelen!
- Bij de EJ losgaan, dit is een doel om mezelf te belonen O:)
- Van stap naar galop proberen, ben benieuwd!

Inderdaad dus erg weinig geprobeerd, maar verder is ons grote 'over de rug' doel wel erg gevorderd! Heb dan ook erg veel foto's van de afgelopen weken!
Volgende week krijg ik een nieuwe cap en dan ga ik nog verder lekker spulletjes shoppen dus dat kan er denk ik ook wel af!
Aangezien Ray niet de jongste meer is (18) is hij wat stijver aan het worden, zo ook vanaf zijn rechterschouder tot kaakspier ongeveer. Daardoor is hij wat vervelend op de linkerhand als die kant van de hals moet oprekken, dus daar werken we aan.

Doelen voor september:
- Werken aan stelling op de linkerhand.
- Vorderen in de galop.
- Wassen.

Wil verder geen doelen maken want dan ga ik het afraffelen wat niet de bedoeling is!

Foto's van juni tot september. ( :') )

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

M_nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 21:45

Wat een stilte, hoe gaat het met jullie paarden?
September - Nouska

Laten we zeggen dat 2016 niet ons jaar is :')
Nous kreeg aan het begin van de maand een uierontsteking, moest rustig aandoen en kreeg medicijnen. We moesten haar elke dag melken tot het weer genezen was.
Na een weekje was het, gelukkig, weer helemaal weg en mocht ze weer lekker in de paddock en mochten we weer rijden.
We rijden nog steeds buiten en mogen alleen nog maar stappen, maar ik merk wel dat Nouska steeds vrolijker wordt.
Haar stal is ook helemaal opnieuw geverfd + schoongemaakt dus ze staat weer in een "nieuwe" stal :D

M_nouska schreef:
Doelen September:
1. Meer grondwerk doen.

We hebben af en toe wat in de bak gewerkt en ik merk dat het heel goed gaat.

Doelen Oktober:
1. Dierenarts moet langs komen en hopelijk kunnen we dan weer af en toe draven.
2. Nieuwe zweep kopen

Afbeelding