jullie ergste ervaring met penny's

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mie123gie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-13 16:48

chelle_dora schreef:
mie123gie: ik had het over het hele penny ervaring die je net in dit topic postte.. :+

oh haha, het is toch waar

Milty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 17:13

naomi_g1998 schreef:
Manegemeisjes die een manegepony claimen :')

Ik had er afgelopen zaterdag een paar. Ik was dus op de manege, een pony aan het poetsen. Komen 2 zussen binnen, eentje begint al direct. Oooh Naggie, (pony heet Nagmatt, arabiertje, en als je niet rustig doet in zijn stal legt hij zijn oren in zijn nek en begint hij tegen de achterkant van de stal te trappen) ik heb al zo lang niet meer op je gereden (ze komt bijna nooit opdagen voor de les) blablabla.
Vraagt ze aan me of ze mag helpen met poetsen (ze rijdt bij mij in de les), ik zeg dat dat mag. Ze loopt weg, komt ze terug met een halster. Wil ze dat ding om gaan doen, vraag ik waarom, DAT IS SCHATTIG, EN ALS JE HEM DAN VAST ZET DOET HIJ NIKS -.-
Die pony had net hooi gekregen, en houdt er niet van om vast te staan, dus dat zeg ik, liep ze hartstikke pissed weg... +:)+

Toen hadden we aan onze instructrice gevraagd wie er opgezadeld moesten worden, hij dus ook. Loopt haar zus echt met een sneltreinvaart naar de zadelkast, pakt ze het verkeerde hoofdstel, liep ze bijna de stal in, dus ik zeg dat dat niet zijn hoofdstel is, en pak de goede. Ga ik hem opzadelen, loop naar de bak. Gaan ze allebei zeuren dat ze op hem wilden, ik zeg niks. Instructrice zei in de bak pas wie op wie moest, mijn naam en die van Nagmatt waren overgeslagen, maar die van hen ook... Dus ja, snel opstappen en wegrijden dan maar? :evaw:

NailB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 17:42

haha, wat een geweldige verhalen,
ik was vroeger ook wel zo'n penny hoor!
Met mn vriendin: Mijn broer had een rollator gekocht op de rommelmarkt want er zaten goede wielen op. Hij heeft er niks mee gedaan dus mijn vriendin en ik heel tuig in elkaar geknutseld dat we bij elkaar om konden doen. Ging de ene tuigpaard spelen (extra wild!). Terwijl de ander erop zat. En blij de hele buurt rondrijden. :')
En natuurlijk, als we thuis waren, ik deed het wel beter dan jij he? ECHT NIET!!!

LauraEH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 17:52

mie123gie schreef:
gister had ik ook iets moois, ik heb een jonge pony die vreselijke aan het klooien was aan de longe, komen er twee meisjes aan van een jaar of 7/8. WAT DOE JE MET DIE PONY HIJ IS VET BANG!! krijg ik naar mijn kop geslingerd dus ik leg uit dat hij nog jong is en soms een beetje gek. nou die meisjes lopen weg. daarna ga ik mijn pony zadelen en laat hem even staan gewoon met zadel op om even mijn cap te pakken. kom ik terug oliebol pony weg. dus ik loop eerst naar de voer plaats (daar staat ie normaal als ie er tussen uit piept) geen pony, oliebol dan naar de bak en ja hoor rijd daar een meisje op mijn pony in volle galop over een hindernisje heen. dus ik pak de binnen teugel en zet pony oprupt stil schreeuwd dat kind blijf van MIJN pony af, ik heb haar hoogst persoonlijk op de grond getild en gevraagt om van het erf af te gaan. heb eerst een half uur met mijn pony aan de hand gestapt dat arme beest was helemaal gestrest

:oo dat ze dat gewoon doen! en dan gewoon gaan springen, arme pony, ik zou dat echt niet durven, om zomaar op iemand zijn pony te gaan zitten... stomme kinderen... >;) :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 18:50

xanthos111 schreef:
Doanique schreef:
Ik moet trouwens binnenkort een wedstrijd rijden tegen dat meisje dat toen op mijn pony ging rijden zonder dat het mocht. Als ik win ga ik zeggen dat ze beter mijn pony had kunnen pakken!

Let op straks zie je ze de weken erna ongevraagd fanatiek trainen met je pony en kan ze dan zeggen dat je het zelf voorgesteld hebt :=

_O- Ik zie d'r al gaan!

Ze rijdt op een bolle shet waar ze te lang voor is, maar ach...

xanthos111

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 19:15

Doanique schreef:
xanthos111 schreef:

Let op straks zie je ze de weken erna ongevraagd fanatiek trainen met je pony en kan ze dan zeggen dat je het zelf voorgesteld hebt :=

_O- Ik zie d'r al gaan!

Ze rijdt op een bolle shet waar ze te lang voor is, maar ach...

penny's he ! :')

MuttleyMarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 19:17

Hier nog een soort van penny actie:
Mijn verzorgpaard is een beetje dik ( dat weet ik, hij gaat na de zomervakantie ook meer bewegen :+ ) Zegt het kleine zusje van mijn vriendin: 'Hij is dik en lelijk en oud en ik zou hem nooit willen verzorgen.' Dus ik zeg: 'Iedereen zijn eigen mening.' Komt ze later weer met een vriendin:' Ja. Dit is Marty, mijn favoriete pensionpaardje, wat een mooie hè ?' ;) Uhmmm..... opeens hele verschillende meningen? Vervolgens zegt ze :' ja, ik weet heel veel over paarden , dit is duidelijk een slechte haflinger zie je aan zijn bewegingen.' (Ze zat nog maar een halfjaartje op paardrijden en kon meteen mijn verzorgpony beoordelen :+

Isabelxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 20:34

Bij ons staan 6 shetjes en een meisje wou daar op rijden. Nou ja allemaal goed wel een apart kind maarja als ze wil rijden mag dat wel. Hoor van een vriendin waar die ponys staan dat dat meisje de manen had afgeknipt van een shet met super lange manen! Zo zonde! Het was doeg ga maar lekker weg! Echt irritant die kinderen

xanthos111

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 20:39

Isabelxx schreef:
Bij ons staan 6 shetjes en een meisje wou daar op rijden. Nou ja allemaal goed wel een apart kind maarja als ze wil rijden mag dat wel. Hoor van een vriendin waar die ponys staan dat dat meisje de manen had afgeknipt van een shet met super lange manen! Zo zonde! Het was doeg ga maar lekker weg! Echt irritant die kinderen

Heb ook zo iets meegemaakt !
Mijn pony had vroeger een erg mooie , volle en lange voorpluk. Maar 1 week nadat ik heb verkocht had hebben ze het gewoon uberkort geknipt. Zonder reden dan nog. Pf ;)

Roos_Horsez

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 20:59

wow...... mensen...........

Espritfan

Re: jullie ergste ervaring met penny's

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 21:06

wat veel!!

xbronte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 21:12

Mijn inmiddels ex bijrijdster was ook zo'n gigantische penny. Toen het een keer heel warm was met hele felle zon en zo, had ik mijn pony een keer wat eerder naar binnen gehaald. Zij kwam nog even een halster brengen omdat mijn pony jarig was. Belt ze me later die avond op, zegt ze dat het heel zielig was dat mijn pony vandaag eerder binnenstond. En dat haar ouders dat ook vonden. Euhmm, pardon?! Ik mag toch zelf bepalen wat ik met mijn eigen pony doe? Ze begon zich steeds meer te bemoeien met mijn pony, en om die reden heb ik haar verteld dat we ermee gingen stoppen....

Toen ze haar spullen op kwam halen hebben haar ouders mij helemaal zwart gemaakt op stal, en zeiden ze dat ik het gewoon niet leuk vond dat m'n pony beter naar mijn bijrijdster luisterde. Terwijl als ze wilde aangalopperen, ging ze stilstaan, en ponylief deed precies waar ze zelf zin in had. :')

Achteraf ben ik dus blij dat ik van ze af ben eigenlijk....

LauraEH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 21:19

bij ons was ook een keer een meisje, die de voorpluk van een manegepony heeft geknipt voor een wedstrijd.. ze vond hem te lang en niet mooi.. en toen ze hem had geknipt in een bobline, liet ze hem los, omdat ze er geen knotje kon van maken... arme pony ziet er niet uit

Karla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 21:32

LauraFlexx schreef:
bij ons was ook een keer een meisje, die de voorpluk van een manegepony heeft geknipt voor een wedstrijd.. ze vond hem te lang en niet mooi.. en toen ze hem had geknipt in een bobline, liet ze hem los, omdat ze er geen knotje kon van maken... arme pony ziet er niet uit

ik kan dat echt niet hebben, dat ze een pony proberen "mooier" te maken _O-

Espritfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 21:34

Leuk wordt ik net gebelt of ik weet wie de staart van shety Sproetje heeft geknipt. Ik nee hoezo?
Nou zijn hele staart is tot wortel aan toe weg

Karla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 21:38

Espritfan schreef:
Leuk wordt ik net gebelt of ik weet wie de staart van shety Sproetje heeft geknipt. Ik nee hoezo?
Nou zijn hele staart is tot wortel aan toe weg

:oo serieus?! lijk me een penny-actie van een penny met iets te veel lef _-:(

(dit kan geen toeval zijn! lees mijn vorige bericht _O- )

xanthos111

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 22:20

Hoe toevallig het ook mag zijn heb zonet temaken gekregen met een penny !

Ben al een tijdje opzoek naar een nieuw verzorgstertje voor mijn 2 shetjes. Ik had een advertentie op facebook geplaatst en een 10 jarig penny meisje vraagt of ze hun mag komen verzorgen en helpen om ze zadelmak te maken. Ze is wel 1m70. Ik heb haar vriendelijk gezegd dat ze ze wel mag komen verzorgen maar dat rijden er niet in zal zitten omdat ik haar te groot vind. Begint ze mij de les te spellen dat je mag rijden op een shet zolang je de grond met je voeten maar niet raakt en dat ze dagelijks op een shet rijd. Ik vertel haar dat ieder zijn eigen mening heeft ( geen zin om te strijden tegen een 10jarige :p ) en dat ik toch liever een kleiner , ouder en lichter kind wil op mijn pony. Komt ze mij allerhande vragen stellen over hoe ik mijn shet ga zadelmak maken en dat ik het anders moet aanpakken etc.
Oh dear god 8)7

Espritfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 22:23

_/-\o_
Laatst bijgewerkt door Espritfan op 19-08-13 22:28, in het totaal 1 keer bewerkt

_hoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 22:26

Ik snap gewoon echt niet waarom die kinderen tegen de eigenaar ingaan. Meningen kunnen verschillen anders zou het ook saai op deze wereld worden

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 22:40

Mijn moeder ( heeft een eigen paard gehad) heft weleens met toestemming bij een manegepony dat stukje onder het kopstuk weggeknipt voor de wedstrijd.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 22:53

Jou ava :') leroylove.

Pfft, wat een ondankbare reactie! Sommige mensen kunnen zo onbeschoft en ondankbaar zijn!

Doanique schreef:
Ik had eergisteren ook weer een leuke hoor...

Ik was met twee vriendinnen op stal, en we hebben daar alledrie een verzorgpony. Nou was ik niet van plan om veel te gaan doen dus ik was lekker aan het socializen en zonder zadel over het erf aan het stappen, pony vindt dat hard werk natuurlijk... :+

Maar er moest iemand op de pony van mijn vriendin rijden om twee uur, en om tien voor twee was dat meisje er nog niet... en om twee uur niet... en om tien over twee niet...

Stond er een meisje van een jaar of 11, 12 misschien, naar ons te kijken en de stal te doorzoeken. Ik vraag haar dus, 'goh moet jij op Mano rijden?'. Maar nee, ze was op zoek naar iemand (die ik ken, goeie vriendin van me en haar paarden staan naast mijn verzorgpony). Die was er niet kon ik haar vertellen, want die moest werken vandaag.

Oh, nou prima, sta ik even later met mijn pony in de paddock, die aangrenst op de wei, loopt ze zomaar de wei in van waar dat paard van die vriendin van mij staat en neemt hem de wei uit. ''Meisje, kan je even helpen om het hek open en dicht te doen want anders lopen de andere paarden uit de wei.'' Uhm... Nou zo als je ziet ben ik zelf even bezig en ik kan niet mijn pony met hoofdstel in in de paddock laten staan... Ik haar nog gevraagd of het wel de bedoeling was dat ze dat paard uit de wei ging halen, ja ze mocht altijd poetsen van die vriendin dus het was geen probleem dat ze dat paard zomaar uit de wei ging halen, zonder even te bellen. Nou het was haar gelukt hoor, paard mee, gaat ze 'm staan poetsen maar paard kon met zijn benen in het touw komen, dus ik geef haar heel vriendelijk het advies dat ze beter het touw wat strakker kon zetten voordat er ongelukken gebeuren. ''JA NOU DAT WEET IK HEUS WEL HOOR PFFFF.'' Nou sorry...?

Heb ik het achteraf aan die vriendin van mij gevraagd, bleek dat dat meisje helemaal niet aan dat paard mocht komen. Ze ging wel is mee kijken bij de les en mocht dan helpen poetsen maar zeker niet zelf gaan poetsen of de paarden uit de wei gaan halen!

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 11:10

mie123gie schreef:
naomi_g1998 schreef:

meestal is het wel vrij hilaaries, ik werd laats gebelt door een meisje of ik haar een keer les wou geven op haar pony ik kom daar had ze een manege pony gepakt, uuh nee ik geef geen les aan mensen die een pony lenen zonder te vragen

hilaaries? :')

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 11:16

Mijn ergste ervaring? Dat een meisje een zadel en hoofdstel had gekregen van een kennis van haar en besloten had dat 1 van mijn pony's haar verzorgpony was.... elke dag klom ze over het hek en reed ze op de pony in kwestie. Die al niet de makkelijkste was en ik begreep maar niet waarom hij steeds moeilijker werd.

Tot ik haar een keer betrapte op het rijden. Samen met een vriendin zijn we zo gigantisch boos geworden. Blijkbaar reed dat meisje al 3 maanden elke dag, ze wist wanneer ik op school zat en ging dan.

Gezien het niet op een stal of bij iemand thuis was is het nooit iemand opgevallen.

Karla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 11:55

LovingTweety schreef:
Mijn ergste ervaring? Dat een meisje een zadel en hoofdstel had gekregen van een kennis van haar en besloten had dat 1 van mijn pony's haar verzorgpony was.... elke dag klom ze over het hek en reed ze op de pony in kwestie. Die al niet de makkelijkste was en ik begreep maar niet waarom hij steeds moeilijker werd.

Tot ik haar een keer betrapte op het rijden. Samen met een vriendin zijn we zo gigantisch boos geworden. Blijkbaar reed dat meisje al 3 maanden elke dag, ze wist wanneer ik op school zat en ging dan.

Gezien het niet op een stal of bij iemand thuis was is het nooit iemand opgevallen.

sommige mensen... :n
paste dat zadel en hoofdstel wel goed?

mie123gie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-13 11:59

mie123gie schreef:
naomi_g1998 schreef:

meestal is het wel vrij hilaaries, ik werd laats gebelt door een meisje of ik haar een keer les wou geven op haar pony ik kom daar had ze een manege pony gepakt, uuh nee ik geef geen les aan mensen die een pony lenen zonder te vragen

hilaaries? :')[/quote]
ah sorry k telefoon