Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Air schreef:Maar nogmaals: waarom is de omgekeerde wereld opeens normaal met dit?
Met bit rijden is meer, niet minder.
Ik snap die denkwijze niet, is niet logisch
No offence, maar die spookfeiten zijn er ook flink van bitloos, dus dat is geen argument, want dat heb je bij beide.
Brainless schreef:@Xiniee
Maar als je veel wedstrijden rijdt zul je toch met bit moeten rijden.
Mennen (wedstrijden) mag ook nog niet bitloos.
Daarnaast vind ik dat elk paard ook op een bit moet kunnen lopen.
Net zoals jij vindt dat elk paard bitloos moet kunnen, moet elk paard (medische afwijkingen uitgezonderd) met bit gereden kunnen worden.
En net zoals je met bitloos moet kijken welk systeem het beste bij jou en je paard past... geldt dat ook voor een bit.
Xiniee schreef:xxOrlando schreef:ik rijd met bit , omdat ik anders geen wedstrijden mag rijden en ik hem met mijn benen rijd
Oké af en toe nog wel een kneepje natuurlijk maar lopen trekken en zagen hoeft absoluut niet en dan daarbij als je met je handen rijd doet paard zijn mond wijd open en zijn hoofd zo vermogelijk in de lucht en staakt , dus je hebt wel door wanneer je te hard doet
Vind je dit niet wat egoistisch...
Je wil bitloos niet een proberen omdat je dan niet meer kan rond huppelen met een medaille ?
Xiniee schreef:@Orlando en Copjekop;
Hoe weet jij dat dat paard het bit geen probleem vind ?
Door een strenge ruiter of gewoon omdat paarden te braaf zijn laten ze het niet meer merken waneer ze met iets niet akkoord gaan.
Hier zijn veel mensen die echt voor hun paard het beste willen, maar ook veel mensen die gewoon hun paard mooie en onnatuurlijk willen zien trippelen, met natuurlijk een hoooop ijzerwerk want zonder ijzerwerk kan het blijkbaar niet. Waarom niet eens proberen ?
Danique_G schreef:zolang er geen keiharde feiten op tafel liggen die zeggen dat het bit met de kleinste druk al een negatieve uitwerking hebben blijf ik met bit rijden.